FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*
Topic: FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE (62306 keer gelezen)
kikkie95 schreef 28-01-10 om 20:24:50
waarom word er op Spa een typisch auto circuit wel gereden en op Zandvoort niet.


Ik praat hier waarschijnlijk iets voor mijn beurt, maar toevallig hebben we een paar weken geleden gesproken met Zandvoort over de mogelijkheid om weer een ONK op Zandvoort te rijden. Belangrijke gespreksonderwerpen zijn natuurlijk geluid en veiligheid. Wordt zeker nog vervolgd.
waarom is er een monteurslicentie nodig in het ONK?
dagobert
dago rules

wederom even inbreken....

Donald en Frank gaan de overige vragen nog beantwoorden. Mocht iemand nog een vraag hebben kan die in het napraattopic gesteld worden.
Frank en waarschijnlijk Donald komen nog regelmatig terug om te antwoorden

Bij deze:

Donald en Frank...bedankt voor deze , zeer informatieve chat..TOP
rtmotorsports schreef 28-01-10 om 20:48:57
kunnen wij in het onk niet weer opnieuw invoeren dat alleen permanente rijders die zich inschrijven voor het onk punten krijgen. In het IDM geld dit ook en betalen permanente IDM deelnemers € 300 om punten voor het kampioenschap te krijgen. Zo houd je het kampioenschap eerlijk en overzichtelijk. Zo kan bv een Martin Bauer of anderen niet punten afnemen waar zijzelf echt niet op zitten te wachten als ze komend seizoen weer aan een ONK deelnemen om te testen voor de IDM Assen.

2 jaar terug kosste dit de deelnemers € 150, het excuus dat dit teveel is op de al drukkende kosten is niet relevant, als de laatste € 150 er al toe doet is racen sowieso onmogelijk.


Dit is inderdaad een punt van discussie binnen de wegracecommissie, met de nadruk op discussie. Er zijn vele voors- en tegens en we hebben hier nog geen definitief standpunt in. Voor 2010 dus in ieder geval niet.
Jarno
 Administrator

avatar
2 uur bezig alweer.

Ik vond het een zeer boeiende chat. Ik vind dat er veel goede vragen werden gesteld en ook heldere antwoorden werden gegeven.

Donald en Frank, bedankt voor jullie medewerking!
Cliffracing
www.cliffracing.nl

donald schreef 28-01-10 om 20:33:40
(...)


Ahh, ik hoopte al op deze vraag.

Dit besluit was genomen net voordat ik toetrad tot de wegracecommissie. Ik heb dezelfde vraag gesteld maar was niet helemaal tevreden met het antwoord. Ik heb op mij genomen om de licentie- en opleidingsstructuur voor 2011 geheel aan te passen. Voor 2010 is het toegestaan om met een "hogere" licentie te rijden in een "lagere" wedstrijd, maar andersom niet. Concreet B licenties mogen meerijden met de ZAC, maar C licentiehouders niet in de KNMV cup. Voor alle competities is een kwalificatielimiet van toepassing om het snelheidsverschil in de baan te beperken. De langzaamste in de baan mag niet langzamer zijn dan de snelste plus een percentage.


Hoe zit het met CUP rijders die eventueel een paar ONK wedstrijden mee zouden rijden?
Of een A licentie die een keer ONK meerijd, zoals Vos in 2009?
Donald en Frank , bedankt voor de participatie !

(Ja, er zijn ook mensen aanwezig die alleen lezen)
Heb aandachtig mee gelezen ook
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
dagobert
dago rules

dagobert schreef 28-01-10 om 20:49:27
In overleg met Donald, even de vragen van Trax tegelijk:

Wat is de rol (taken, doelstellingen) van de bondscoach en welke wapenfeiten (wederom in top- en breedtesport) mogen op zijn conto geschreven worden?

Hoe laat een rol als bondscoach zich rijmen met een groot commercieel belang in één van beide amateur raceseries?

Welke gedachte ligt er ten grondslag aan het decreet dat B en C licentie niet meer gezamelijk mogen rijden in de ZAC? Zeker gezien het feit dat de praktijk leerde dat je in plaats van een zeer gelijkwaardige klasse indeling (met B en C rijders door elkaar) men opeens geconfronteerd werd met enorme snelheidsverschillen in de B klasse (1:48 vs 2:24 op Assen).
Wat is jullie mening over het feit dat deze maatregel sterk de schijn heeft dat men B licentierijders terug "dwingt" naar de Cup met bijbehorende financïele voordelen voor KNMV en Lentink?


Oei, moeilijke vragen die ik ga proberen te beantwoorden. De laatste weken ben ik glad ijs wel gewend.

De afgelopen jaren zijn er telkens jonge wegracetalenten geidentificeerd en door Hennie begeleid. De betreffende rijders zie je inderdaad in de top ONK en hoger rijden. Wat exact de criteria zijn en hoever ze zouden zijn gekomen zonder begeleiding zou ik niet kunnen zeggen.

Gevaar van belangenverstrengeling wordt onderkend en daardoor valt het wel mee.

Derde vraag heb ik al beantwoord. De genoemde tijdsverschillen waren bij het nieuwe besluit een belangrijk argument
kikkie95 schreef 28-01-10 om 21:04:51
heeft het knmv naast de helmenlijst nog meer vandoen in sobw(brommer racerij)


KNMV regelt verzekeringen en keuringen circuit. Een van de WRC leden onderhoud het contact en verder regelen ze het allemaal prima zelf
dagobert schreef 28-01-10 om 20:51:19
en ook de vraag van Marinho:

Waarom is het bij de IDM wel mogelijk om alles begin december klaar te hebben, wat betreft de kalender.


In aanvulling op de reactie van Frank.

Ze zijn vaste klant op een aantal circuits en dan ligt de datum snel vast. Is voor ons vergelijkbaar met de data van Assen Oss en Hengelo, maar omdatr we graag ook naar andere circuits willen kosten de onderhandelingen daarvoor meer tijd. Overigens heeft IDM ook een datum moeten verschuiven; jammergenoeg naar een ONK datum
Harrys schreef 28-01-10 om 21:16:56
waarom is er een monteurslicentie nodig in het ONK?


Daar ken ik de geschiedenis eerlijk gezegd niet van. Ik weet dat er een verzekeringsaspect aan zit.

Aangezien mijn hulplijnen voor vandaag zijn opgedroogd moet ik er later op terugkomen
Cliffracing schreef 28-01-10 om 21:23:18
(...)


Hoe zit het met CUP rijders die eventueel een paar ONK wedstrijden mee zouden rijden?
Of een A licentie die een keer ONK meerijd, zoals Vos in 2009?


Nog conform het huidig cup reglement: 3 keer per jaar toegestaan.
Arie Vos heeft gewoon een licentie en mag dus meedoen.
dagobert schreef 28-01-10 om 21:19:53
wederom even inbreken....

Donald en Frank gaan de overige vragen nog beantwoorden. Mocht iemand nog een vraag hebben kan die in het napraattopic gesteld worden.
Frank en waarschijnlijk Donald komen nog regelmatig terug om te antwoorden

Bij deze:

Donald en Frank...bedankt voor deze , zeer informatieve chat..TOP
OK, laatste reactie voor vandaag:

Ik vond het erg leuk en leerzaam ook al heb ik nu honger en roodgloeiende vingers.

Ik zal het napraat topic volgen en de komende tijd zo mogelijk reageren.

Aangezien ik rijders in mijn portefeuille heb is het voor mij ook wel prettig om gevoel voor de bal te houden.

Ciao
Donald

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: