ONK 1 Assen Paasraces 2010 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: ONK 1 Assen Paasraces 2010 (32411 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Neem aan dat die wijzigingen goed gecommuniceerd worden door de KNMV (lees iets over een briefing?!). Dan is het gewoon je eigen domme fout dat je niet op de normale wijze mag starten.
Dat ze vervolgens 6 man op rij mogen starten is weer een blunder van de organisatie.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Die briefing is idd geweest op zaterdagmiddag. De rijders hebben allemaal sheets meegekregen. Eén van die sheets betreft de regels met betrekking tot het begin van de startprocedure.

Rijders zonder pitbox stellen op in parc-fermé. Daar wordt het sein gegeven dat de startprocedure gaat lopen. Rijders rijden op naar het einde van de pitstraat waarna het licht aldaar op groen gaat. Dat licht blijft vervolgens 30 seconden op groen. In die 30 seconden dient iedereen de pitstraat te verlaten en vervolgens op te rijden naar de startgrid.

Rijders met een pitbox hoeven niet vanuit parc-fermé te vertrekken maar mogen vanuit de box weg. Ook zij moeten er echter voor zorgen dat ze binnen die 30 seconden groen de pitstraat hebben verlaten.

En dat ging links en rechts een beetje mis.

De 125 cc start werd uitgesteld vanwege regen achter op het circuit. Ik stond zelf bij de Ruskenhoek en kreeg daar mee dat post 14 (volgens mij de bult) regen meldde aan de wedstrijdleiding tijdens de opwarmronde. Ook bij de Ruskenhoek viel er gedurende een half minuutje wat regen (iets meer als een enkel druppeltie) waarna het weer droog werd.

Bij de SBK waren er ook veel rijders te laat. Er kwamen uiteraard protesten en ik heb begrepen dat er onduidelijkheden waren omtrent de bediening/werking van het rood/groene licht aan het einde van de pitstraat. Dat leidde blijkbaar tot een hernieuwde startprocedure.
     Reageer met citaat 
Misschien is een idee als je een nieuwe procedure start, de eerste keer een beetje schappelijk om te gaan met de "overtreders".

Als er dan onduidelijkheden zijn kun je daar middels een extra briefing de boel verder doornemen. Nu was het bij de 125 dus gevaarlijk en oneerlijk omdat de SBK rijders wel gewoon mochten starten na wat protest.
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 06-04-10 om 12:46:09

Als er dan onduidelijkheden zijn kun je daar middels een extra briefing de boel verder doornemen. Nu was het bij de 125 dus gevaarlijk en oneerlijk omdat de SBK rijders wel gewoon mochten starten na wat protest.


De 125cc startte voor de Superbike, dus dat gaat niet op. En de 125cc start werd uitgesteld in verband met regen. Superbike had een heel andere oorzaak. Wel is het bij de 125cc wat rommelig geweest hoorde ik van ondermeer Scott Derou, want ze stonden bij de tweede officiele start met veel meer op een rij dan normaal.
     Reageer met citaat 
Rebecca schreef 06-04-10 om 13:01:14
(...)

want ze stonden bij de tweede officiele start met veel meer op een rij dan normaal.


6 man breed op een halve breedte
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 06-04-10 om 13:07:58
(...)


6 man breed op een halve breedte


t werd er wel spannender van . maar alle gekheid op een stokje, dit is zeker niet ideaal. Rijders wisten ook niet goed of het nou een start was of nog een opwarmronde. Scot Derou viel bij mij in de Strubben en hij was helemaal in de war. Wist niet dat hij eigenlijk de wedstrijd nu al gestart was.
     Reageer met citaat 
Rebecca schreef 06-04-10 om 13:19:26
(...)

...Scot Derou viel bij mij in de Strubben en hij was helemaal in de war. Wist niet dat hij eigenlijk de wedstrijd nu al gestart was.


Jij bent er ook nog een beetje confuus van blijkbaar

Kikki95 had Scot nog even gesproken na zijn val, hij was verders wel ok.

« Gewijzigd: 06-04-2010 om 14:58:53 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
Rebecca schreef 06-04-10 om 13:01:14
(...)


De 125cc startte voor de Superbike, dus dat gaat niet op. ...


Het is toch oneerlijk dat in een soortgelijke situatie verschillend wordt besloten? Beide keren betrof het, het missen van het tijdsraam om de pitstraat te verlaten.

Bij de 125 werden de rijders op een kluitje achteraan het veld gezet (was dus niet een grid maar een kluit met rijders) terwijl de SBK rijders na protest gewoon op hun normale plek mochten gaan staan... Begrijp me niet verkeerd, ik was heel blij dat Rob Hakvoort en William Hommersom (en de anderen ook natuurlijk )uiteindelijk op hun plek mochten gaan staan maar de 125 jongens werden hierdoor wel benadeeld, neem Scot nu maar in het bijzonder.

« Gewijzigd: 06-04-2010 om 15:14:44 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
Scot Derou was wel degelijk op tijd vertrokken,vanuit het nw parc fermee achter de laatste pitbox
IK stond daar namelijk op het dak,en ben nadien naar het andere dak gelopen,
De coureurs die achteraan reden ,werden tegen gehouden door de witte pace cars,vervolgens op een kluitje opgesteld en met veel verbaal geweld door de daar aanwezige bacoos tegen gehouden,alvorens de start.
IK kan mij het best voorstellen dat de buitenlanders en de onervaren rookies er niks meer van snapten
wat er ging gebeuren.
Dit is gewoon een hele dikke------ van de knmv,net al vorig jaar met de rizla day
kim
     Reageer met citaat 
IK kan mij het best voorstellen dat de buitenlanders en de onervaren rookies er niks meer van snapten
wat er ging gebeuren.
Dit is gewoon een hele dikke------ van de knmv,net al vorig jaar met de rizla day



Vooral zo door gaan. Volgend jaar geen buitenlander meer aan de start. Hoe maken we de onk kapot? zo dus.
     Reageer met citaat 
Als team manager heb ik direct na de start bij de wedstrijdleider protest aangetekend over de procedure. Het werd afgedaan als dat het bekend zou moeten zijn bij de rijders. Heb hem ook gezegd dat als men een pitbox heeft en helemaal achteraan zit niets van de hele communicatie mee krijgt. Heb hem ook medegedeeld dat wij na het sein 3 minunten niets meer mee gekregen hebben. Alles werd in eerste instantie afgedaan als niet gerelevant. Heb daarom een gesprek aangevraagd met de jury voorzitter en een gesprek met hem gehad. Het eerste wat te sprake kwam (gesprek was na de SS en SBK) was het protest wat ik ingedient had. Dit was bij hem niet bekend? De wedstrijdleiding had dit niet door gegeven.
In het gesprek is naar voren gekomen dat de wedstrijdleiding in de communicatie naar de rijders te kort geschoten heeft. Er moet in deze situaties beter gecommuniceerd worden. Verder zou er een betere afstemming komen over wie het groene licht bediend. Bij de 125 cc en SBK stond dit langer op rood als bij de SS (bij SS stonden ook 2 rijders bij einde pitstraat en deze mochten gelijk aansluiten omdat het er maar 2 waren en opstellen bij de normale start procedure)
Inzake de SBK was het duidelijk dat de wedstrijdleiding gezwicht is voor de protesten van de teams en daarom een vernieuwde startprocedure werd ingezet.
Al met al was het weer duidelijk dat de de klassen niet zijnde SS en SBK door de KNMV (wedstrijdleiding) niet serieus genomen worden.
Zal een dezer dagen dan ook contact opnemen met het hoofd sport van de KNMV om een en ander duidelijk te maken en aan te dringen op een gesprek. Het kan niet zo zijn dat de wedstrijdleiding met twee maten meet.
Verder is er met de jury voorzitter afgesproken dat bij de eerst volgende rijders briefing en rijdersvertegenwoordigings vergadering dit nog besproken zal worden.
Een ieder die hierover met mij wil communiceren is vrij om mij een e mail te sturen. Ik wil er wel bij opmerken dat ik geen klasse vertegenwoordiger ben van de 125 cc maar wel op kom voor deze klasse. m.v.gr willy pomper
     Reageer met citaat 
Citaat:
Een ieder die hierover met mij wil communiceren is vrij om mij een e mail te sturen. Ik wil er wel bij opmerken dat ik geen klasse vertegenwoordiger ben van de 125 cc maar wel op kom voor deze klasse. m.v.gr willy pomper


Hoi,
Sluit jij je verhaal dan kort met de klassevertegenwoordiger?? (is dit nog steeds joop pouw??)
Als er meerdere mensen de KNMV benaderen vanuit de 125 worden we zeker niet serieus genomen.

Andre Brouwers
     Reageer met citaat 
Heb met Joop enige tijd na de start gesproken en hem gezegd wat ik gedaan heb. Maar was erg lakoniek.
Verder ga ik liever niet in op het thema klassevertegenwoordiger.
     Reageer met citaat 
onk250 schreef 07-04-10 om 19:19:01
Heb met Joop enige tijd na de start gesproken en hem gezegd wat ik gedaan heb. Maar was erg lakoniek.
Verder ga ik liever niet in op het thema klassevertegenwoordiger.

Tiidens de race lijkt het me ook niet verstandig om de(zgn klassevertegenwoordiger) er op aan te spreken omdat de belangen voor ieder team,lees coureur anders zijn
En ja Roy Pouw kon zo wel heel gemakkelijk van de achterste startplekken naar voren rijden,maar Roy kon het tempo van de voorste rijders goed volgen en dat is wel een pluspunt
Vandaar de van vader Joop na afloop.
De race was al een ramp voor het groene startlicht aanging,
Thundercracker

avatar
Thundercracker FotoGrafie

     Reageer met citaat 
Rebecca schreef 06-04-10 om 12:21:28
(...)


In topic 125cc het volgende verhaal

Er is in het ONK een nieuwe startprocedure. Daar was zaterdagmiddag een briefing van.

Tiko vertelt;
De rijders hebben allemaal sheets meegekregen. Eén van die sheets betreft de regels met betrekking tot het begin van de startprocedure.

Rijders zonder pitbox stellen op in parc-fermé. Daar wordt het sein gegeven dat de startprocedure gaat lopen. Rijders rijden op naar het einde van de pitstraat waarna het licht aldaar op groen gaat. Dat licht blijft vervolgens 30 seconden op groen. In die 30 seconden dient iedereen de pitstraat te verlaten en vervolgens op te rijden naar de startgrid.

Rijders met een pitbox hoeven niet vanuit parc-fermé te vertrekken maar mogen vanuit de box weg. Ook zij moeten er echter voor zorgen dat ze binnen die 30 seconden groen de pitstraat hebben verlaten.

En dat ging links en rechts een beetje mis.

De 125 cc start werd uitgesteld vanwege regen achter op het circuit. Ik stond zelf bij de Ruskenhoek en kreeg daar mee dat post 14 (volgens mij de bult) regen meldde aan de wedstrijdleiding tijdens de opwarmronde. Ook bij de Ruskenhoek viel er gedurende een half minuutje wat regen (iets meer als een enkel druppeltie) waarna het weer droog werd.

Bij de SBK waren er ook veel rijders te laat. Er kwamen uiteraard protesten en ik heb begrepen dat er onduidelijkheden waren omtrent de bediening/werking van het rood/groene licht aan het einde van de pitstraat. Dat leidde blijkbaar tot een hernieuwde startprocedure.


een beetje mis ?

de gehele start sloeg nergens op:



dit is bijna in de GT zelf

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 1 Assen Paasraces 2010 »

Facebook: Rico Koemans
Youtube: Thundercracker79SF

*Fotograaf: Stichting Happy Smile*
*Fotograaf: Stichting Racen Tegen Kanker*
*Hobby Fotograaf: Thundercracker FotoGrafie*

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: