Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
10

Lausitzring

18 september 2016
Duitsland EuroSpeedway Lausitz, Klettwitz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Chaz Davies
2Tom Sykes
3Nicky Hayden
4Lorenzo Savadori
5Jordi Torres
Volledige uitslag »

RACE 1

1Chaz Davies
2Tom Sykes
3Nicky Hayden
4Jordi Torres
5Leon Camier
Volledige uitslag »

RACE 2

1Jonathan Rea
2Alex de Angelis
3Xavi Forés
4Leon Camier
5Sylvain Guintoli
Volledige uitslag »

TRIVIA

Lorenzo Lanzi, met de Xerox Ducati 999F05, behaalde hier zijn eerste Superpolezege in 2005. Een dag later behaalde hij zijn debuutzege in race 2.
Fonsi Nieto (PSG-1 Kawasaki) was bij de 'Wet Superpole' van 2007 de slimste door op de (nog) zo goed als droge baan direct naar buiten te gaan om de snelste tijd te noteren. Direct hierna begon het te regenen waardoor niemand meer in de buurt kwam.
Topic: Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring (7884 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
En meer nog dan in de GP's geldt bij de SBK maar vooral bij de SS nu het credo: je resultaten in het verleden maken niets uit, als je geld hebt kun je meedoen. Met name het in de SS is het al jaren een komen en gaan van nobodys. Met name dat maakt voor mij toch wel dat het alle glans heeft verloren. Eerlijk gezegd denk ik wel eens dat de motorsportwereld te klein is voor twee wereldkampioenschapseries. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hoop dat de SBK wordt opgeheven.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik sluit me ook aan bij al het bovenstaande. Potverdorie wat zijn we het allemaal eens hier op het forum!
     Reageer met citaat 
Ik lees er over maar volg gelijk vrijwel geen andere wk of ek wedstrijden dan motogp en mindere mate wsbk. Zou MvdM niet meerijden,dan keek ik w.s.nog minder en op zaterdag al helemaal niet....
Ik zie eerlijk gezegd al een hele jd door de bomen het bos niet meer in al die verschillende klasses....
Zoals het idm..mooi dat Danny wint, heel mooi,maar xposure buiten een klein,heel klein groepje is vrijwel 0
Het blijft een marginale sport....
Hopelijk draaien ze die zaterdagwedsrijden weer terug naar zondag.....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Ik zag laatst op het entertainment system bij Emirates de docu Superbike, when Britains ruled the world over de periode Foggy, Chili en Whitham. SBK races in Brands Hatch en Assen met 60,70000 toeschouwerss. In dezelfde periode was de 500 cc met startvelden van soms nog geen 15 rijders. De periode Schwantz vs Rainey zeg maar. 10 goede rijders en met Joseph Doppler en Nigi Schmassmann die altijd in de punten reden. (wie kent ze nog). Hoe tijden kunnen veranderen.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Nou was Engeland ook gelijk wel het enige land waar de SBK ooit echt heel groot is geweest he. Het is nooit zo geweest dat wereldwijd de SBK groter is geweest dan de GP's. In motorsportland nummer 1, Spanje, zijn de SBK en SS zelfs jarenlang compleet onbekend geweest. Dat is eigenlijk sowieso al raar.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 21-09-16 om 16:16:57
Eerlijk gezegd denk ik wel eens dat de motorsportwereld te klein is voor twee wereldkampioenschapseries. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hoop dat de SBK wordt opgeheven.


Het lijkt er idd op dat of de GP's floreren of de SBK, maar nooit beide tegelijk. En nu lijkt het erop dat de GP's de strijd om de populariteit definitief gewonnen heeft. En dan bedoel ik eigenlijk de deelname van de fabrieken. Je ziet tegenwoordig ook bij de britse coureurs dat GP's toch wel the place to be is. Dat was in de tijd van Foggy wel anders.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: