Silly season 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Silly season 2018 (31904 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wat een negatief gedoe over zowel Bo als RW.

Ik ben erg blij dat Bo naar de Moto2 gaat. In de Moto3 was het een dood spoor gezien zijn lengte en gewicht, ik denk dat hij in de Moto2 veel meer op z'n plek is. Dat het Tech3 is geworden dat roept bij mij wel gemende gevoelens op. Het is aan de ene kant goed om iemand als Poncheral aan je zijde te hebben staan en het team an sich is natuurlijk enorm goed. Anderzijds hebben we het wel over een motor waarmee in 2011 voor het laatst een podium is behaald. Dat baart me dan wel weer enige zorgen. We gaan het zien, maar ik ben in ieder geval heel blij dat Bo naar de Moto2 verkast.

Het gemopper op RW snap ik nooit zo. Er wordt net gedaan alsof zij een stelletje prutsers zijn maar ik vraag me af waarom. Zij hebben de laatste jaren idd geen resultaten geboekt die klinken als een klok maar ze hebben (door hun financiƫle situatie) ook niet bepaald de beste rijders. Ik ben ervan overtuigd dat een goede coureur ook op een machine van RW heel goed voor de dag kan komen en vooraan mee kan doen.
     Reageer met citaat 
Klopt wel, je bent zo goed als je laatste race...of rijder..of teamprestatie...

En de laatste jaren rijden ze mee voor de rode lantaarn trofee.

Ik ben absoluut niet negatief en bewonder alle input, en weet zeker dat ik het wellicht niet allemaal zou kunnen opbrengen, alleen het is wel erg zwak wat ze laten zien dit jaar en ,t jaar daarvoor..
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik vind het geweldig nieuws dat Bo naar Tech3 gaat

Een langer verblijf in de moto3 lijkt mij weinig zin hebben. Gisteren en ook in Oostenrijk viel me weer op hoe moeizaam het gaat om posities goed te maken in zo'n grote kopgroep. Zn nadeel qua lengte en gewicht zal misschien gering zijn, maar het lijkt net genoeg om het verschil te maken. ( Of in Bo zn geval net niet) Ook Bulega heeft het moeilijk in de races, om dezelfde redenen.

Ik denk dat de Moto2 juist goed is voor Bo, omdat hij dat nadeel op deze manier verliest. Er wordt gezegd dat de moto2 feller is, maar ik heb Bo aardig fel bezig gezien de laatste paar races, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Tech3 lijkt mij een zeer stabiel team, met een mooie doorgang naar de MotoGP. Zover is het nog lang niet, maar het is zeker een voordeel. De Mistral is niet het beste wapen, maar zo slecht gaat het dit jaar niet. Vierge rijdt continu in de top 10 en anders wel in de punten. Ze hebben bij Tech3 mindere seizoenen gehad en lijken eerder op de weg terug, dan dat ze afzakken.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 28-08-17 om 10:01:40
Mooi voor Bo, prima team geen toppers in de Moto2, maar wel een goede organisatie.

Mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en verder te groeien naar het einddoel, MotoGP.

Iedereen mag zijn twijfels hebben over Bo, maar als je zag hoe graag Poncharal hem wilde hebben en ook hoe teleurgesteld RW was. Geeft dat wel aan hoe Bo in het paddock wordt gezien. Ook de KTM baas wilde hem graag aan boord houden, maar met serieuze interesse in de Moto2, was het niet goed mogelijk hem in de moto3 op KTM te houden.


Het blijft gissen hoe hij zich gaat verhouden in de moto 2 we zullen dan moeten zien of hij inderdaad veel nadeel heeft van zijn lengte in de moto 3.

Het voelt natuurlijk vreemd omdat hij bij een enorm succesvol team vertrekt en een stap maakt naar een team welke nog niet bekend staat om top prestaties in de moto 2. Dat Tech3 een goede club is ben ik zeker met je eens. Ik hoop alleen dat team zich dan ook in de moto 2 weet te profileren.

Waarschijnlijk zijn de kaarten in 2019 met de Triumph blokken en totaal nieuwe frames sowieso weer heel anders geschud. Dat is eigenlijk een volledig nieuw kampioenschap in mijn ogen. In dat opzicht goed dat hij nu al de stap maakt, dan kan hij wennen aan de zwaardere machines en andere manier van rijden.

Dan is de stap in 2019 naar de krachtiger Triumph niet zo extreem groot. Dat moeten we denk ik ook niet vergeten. Voor de overstappers van de moto 3 naar de Moto 2 word het denk ik met ingang van 2019 een aardige klus. Van een 250cc 1 cylinder naar een 765cc 3 cylinder is wel behoorlijk.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 27-08-17 om 22:04:18
RW volgend jaar met twee coureurs in de M2.


Leuk hoor begrijp niet dat er mensen zijn die hier niet positief over kunnen zijn. Ik ben benieuwd met welke rijders ze aan komen, het zou toch wat zijn als ze weer eens een Nederlander een kans konden geven. Stel dat een Rob Hartog, Glen van Straalen of Vasco vd Valk eens een kans kon krijgen dan zou ik dat prachtig vinden
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Mooi voor RW, genoemde rijders hebben echter niks in de Moto2 te zoeken.

Wel zou het voor MvdM een sluiproute de GP's in kunnen zijn.

(Maar dat zie ik ook niet gebeuren...)
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 27-08-17 om 18:16:22
(...)


Nou daar mogen we blij mee zijn, Bo gaat voor een team en op een motor rijden dat in 2011 voor het laatst een podium scoorde. Tuurlijk, Tech3 is een grote naam en ze lijken dit jaar een stapje gemaakt te hebben, maar al met al blijft het toch wel 1 van de minst competitieve fietsen in de Moto2.

Ik moet het allemaal nog maar zien...

Dit zijn de uitslagen van Xavi Vierge op de Tech3 dit jaar:
9e
5e
9e
uitgevallen
9e
8e
5e
uitgevallen
12e

Vierge staat ondanks het missen van 3 GP's 11e algemeen.
De motor is dus goed genoeg voor top 10 AK met incidenteel een top 5 klassering. De vraag is voor mij ook eerder hoe goed is Bo dan is de Tech 3 wel goed genoeg.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 29-08-17 om 14:03:03
(...)


Leuk hoor begrijp niet dat er mensen zijn die hier niet positief over kunnen zijn. Ik ben benieuwd met welke rijders ze aan komen, het zou toch wat zijn als ze weer eens een Nederlander een kans konden geven. Stel dat een Rob Hartog, Glen van Straalen of Vasco vd Valk eens een kans kon krijgen dan zou ik dat prachtig vinden

Tsja, met dat soort rijders is RW weer snel van de 2e motor af hoor.

Mooi dat ze een 2e rijder erbij hebben, geeft meer stabiliteit voor de toekomst, en het zou me niet verbazen dat Bo over een jaar of 2 bij RW rijdt.

Bo lijkt me een jongen die op termijn geregeld top 10 in moto2 zou moeten kunnen rijden maar niet veel beter. Oftewel straks niet meer bij een goed buitenlands team, maar voor Dorna wel interessant om een top 10 nederlander in een nederlands team te zetten.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 29-08-17 om 14:05:46
Mooi voor RW, genoemde rijders hebben echter niks in de Moto2 te zoeken.

Wel zou het voor MvdM een sluiproute de GP's in kunnen zijn.

(Maar dat zie ik ook niet gebeuren...)

Als ik mag dromen: Nederlandse sponsor erbij en met MvdM en BB bij RW en competitief materiaal in Moto2. Zou voor de Nederlandse motorsport fantastisch zijn.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
roninho schreef 29-08-17 om 16:13:53
(...)

..top 10 AK ...

Bedoel je daar mee?
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Trax schreef 29-08-17 om 14:05:46
Mooi voor RW, genoemde rijders hebben echter niks in de Moto2 te zoeken.

Wel zou het voor MvdM een sluiproute de GP's in kunnen zijn.

(Maar dat zie ik ook niet gebeuren...)


met je eens op het motor M-F begon men ook al over Hartog. want die had zeker stappen gemaakt..

zeker waar maar nog steeds daar niks te zoeken. En daarbij heeft RW coureurs nodig met een enorme zak geld om een twee mans team te supporten dus "gewoon" buitenlandse rijders met geld.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 29-08-17 om 16:53:29
(...)

Bedoel je daar mee?

Sorry algemeen klassement.

Hij staat 11e in het klassement ondanks het missen van 3gp's dus de motor is goed genoeg voor plek in top 10
     Reageer met citaat 
Nouw ik denk dat Bo en zijn Manager Arie Molenaar een goede weloverwogen keuze hebben gemaakt om het RW Team( voormalig Arie Molenaar Team) te passeren ondanks de smeekbede blijkbaar van Jarno Jansen en blijkbaar riante aanbod

Want laten we wel zijn ,welke en hoeveel Nederlands Coureurs zijn er niet afgebrand en afgeserveerd na 1 seizoen.
     Reageer met citaat 
Geweldige coureur Hartog. Enorm veel respect voor die jongen. Maar probeer eerst eens een paar keer op het podium te komen in de SSP. Lukt dat niet dan is het jammer van de tijd en het geld om het in de moto2 te proberen. Het niveau is daar VELE malen hoger dan in de SSP.

« Gewijzigd: 29-08-2017 om 23:00:55 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Speedweek heeft ook een stukje aan RW Racing, Danny de Boer, Scott Deroue en Rob Hartog worden genoemd als eventuele Nederlandse rijders.
Maar ook dat ze eventueel niet meer met Kalex maar NTS gaan rijden.

http://www.speedweek.com/...i-Moto2-Piloten.html

Een vaatje zout moeten we vaak nemen bij Speedweek, zal nu dus ook wel weer zijn...

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: