Yamaha Finance Australian Round favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
1

Phillip Island

25 februari 2018
Australië Phillip Island Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tom Sykes
2Eugene Laverty
3Marco Melandri
4Alex Lowes
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

RACE 1

1Marco Melandri
2Tom Sykes
3Chaz Davies
4Xavi Forés
5Jonathan Rea
Volledige uitslag »

RACE 2

1Marco Melandri
2Jonathan Rea
3Xavi Forés
4Tom Sykes
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

In 2015 maakte Troy Bayliss (Aruba.it Ducati) een tijdelijke rentree als invaller en werd met 45 jaar de oudste rijder die punten haalde in het WK Superbike. Dat record stond op naam van Pierfrancesco Chili (42 jaar in 2006).
Sylvain Guintoli won hier in 2013 zijn debuutrace voor het Aprilia fabrieksteam. Het was de tweede keer in WSB geschiedenis (na Nürburgring 2012/race 1) dat het een volledig Aprilia podium was met Eugene Laverty als tweede voor Michel Fabrizio.
Op 23 april 2000 won Anthony Gobert met de 501 Bimota SB8K (V2 gebaseerd op Suzuki TL1000) zeer verrassend race 2 op een doornatte baan. Na Stéphane Mertens was hij tevens de 2e rijder in de WSB geschiedenis die op 3 merken wist te winnen.
In de beginfase van race 2 (23 april 2000) knalde Carl Fogarty achterop Robert Ulm. De WSBK legende liep meervoudige armbreuken en een zware schouderblessure op en besloot later dat jaar te stoppen. Troy Bayliss volgde hem op..
Na een tweede plaats achter Kevin Magee (Yamaha) in race 1 won Doug Polen (Fast By Ferracci Ducati 888) de allerlaatste race van 1991. Polen werd met 17 zeges wereldkampioen en verdedigde met succes zijn titel in het volgende jaar.
Carlos Checa reed hier in 2013 de Alstare Ducati Panigale 1199 bij zijn racedebuut naar Poleposition. De vorige keer dat dit met een nieuwe machine van Ducati gebeurde was in Qatar 2006 toen Troy Bayliss met de 999 F06 Poleposition veroverde.
Anthony Gobert (Kawasaki) werd hier in 1994 op een leeftijd van 19 jaar, 7 maanden en 25 dagen oud de jongste coureur ooit die zich op Poleposition kwalificeerde. Anno 2019 is dit nog steeds een record.
Met tweemaal een tweede plaats behaalde Chris Vermeulen tijdens de tweede ronde van het seizoen 2004 de eerste podiumplaatsen voor het Ten Kate Honda team uit Nieuwleusen.
In de door Castrol Honda teamgenoot Colin Edwards gewonnen (regen) race 1 van 2001 stond Tadayuki Okada (VTR 1000SP) met een tweede plaats voor het eerst bij de Superbikes op het podium. Race 2 werd, vanwege de omstandigheden, niet meer verreden.
Met de terugkeer van Aprilia (met de RSV4) en de entree van BMW (S1000 RR) zijn er voor het eerst 7 merken (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha) actief in deze klasse vanaf de openingsrace in 2009.
Tom Sykes (Kawasaki) begon hier in 2017 het seizoen met zijn 43e Poleposition, een evenaring van Troy Corser's record dat in 2010 gevestigd werd. Marco Melandri opende het seizoen met zijn eerste dubbelzege voor Ducati.
Sylvain Guintoli (Honda) finishte in 2015 voor de veertigste keer op rij in de punten. Hij verbrak daarmee het record van Max Biaggi uit 2011.
Met een tweede plaats in zijn debuutrace voor BMW behaalde Marco Melandri hier in 2012 het tot op dat moment beste restultaat voor het Duitse motormerk in de Superbikeklasse.
Álvaro Bautista (Aruba.it Ducati) was hier in 2019 de eerste rijder, bij zijn en Ducati's V4 debuut, die er in slaagde drie races in een weekend te winnen. Behalve race 1 en 2 wist Bautista ook de nieuwe sprintrace op zondagmorgen te winnen.
Michael van der Mark (Pata Honda) beleefde in 2015 zijn debuut in het WK Superbike op dit circuit en gaf meteen zijn visitekaartje af met een vijfde plaats in race 1 en reed, tot hij crashte, zelfs enige tijd aan de leiding in race 2.
Rob Phillis, op een fabrieks Kawasaki ZXR750, behaalde hier in race 2 van 1990 zijn eerste zege. Met nog een overwinning bij de volgende ronde in Nieuw Zeeland werd hij vierde in het wereldkampioenschap.
Ben Spies (Sterilgarda Yamaha) won als 'rookie' -na een excursie buiten de baan in race 1 waarin hij 16e werd - zijn eerste wedstrijd in de tweede race van de dag bij de openingsronde van 2009.
Anthony Gobert won 1996 race 1 met Kawasaki voor Colin Edwards (Yamaha), Troy Corser (Ducati), Carl Fogarty (Honda) & Peter Goddard (Suzuki). De eerste WSBK top 5 ooit met 5 verschillende motorfabrikanten!
Max Biaggi (Aprilia) won de openingsrace van 2012 en werd tweede in race 2 na een inhaalrace vanaf de allerlaatste positie in de eerste bocht. Met 17 zeges is Max samen met Pierfrancesco Chili nu de succesvolste Italiaanse WSB rijder.
Alstare Suzuki coureur Leon Haslam debuteerde in 2010 voor dit team met de eerste Superpole uit zijn carrière, gevolgd door zijn eerste overwinning in race 1 waarin hij Michel Fabrizio met 0.004 sec. verschil op de streep versloeg.
Troy Corser zorgde in race 2 van 2000 voor de eerste Aprilia zege in het WSBK.
Ben Spies (Sterilgarda Yamaha) pakt op 28 februari 2009 gelijk poleposition voor zijn eerste race, er zouden hierna nog 10 poles volgen (dus 3x niet..)
Álvaro Bautista werd in 2019, na Davide Tardozzi, Peter Goddard, John Kocinski, Youichi Takeda en Max Biaggi, de zesde debutant die er in slaagde zijn eerste WSB race te winnen. Het was tevens de debuutzege van de Ducati Panigale V4.
Topic: Yamaha Finance Australian Round (9363 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-02-18 om 06:58:23
(...)


Het kan mij eerlijk gezegd niets schelen. Het gaat mij om spannende races........


Ik denk dat dat voor de meeste mensen zo is.

Ik wil gewoon weten wie de beste coureur is (en de beste motorfiets).
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Eens, moet wel zeggen dat te veel hulpmiddeltjes om het spannend te houden soms ook averrechts werkt, moet wel "eerlijk" en logisch blijven.

De commentator van de WSBK stream zei dat de toerental beperking betekende dat alle teams de toeren van de srtaatversie + 3% mogen draaien, en dat dit vooral voor teams met veel fabriekssteun (met name Kawa en Aprillia) nadelig was.

Dat vind ik wel eerlijk en overzicgtelijk klinken.

(wordt misschien wel rommelig als ze na een paar races de maximale toeren gaan bijstellen, maar als ze dat doen zoals ze in de moto-gp de zwakkere teams wat extra voordeel geven, dan lijkt me dat prima).
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-02-18 om 07:07:48
(...)


Ik denk dat dat voor de meeste mensen zo is.

Ik wil gewoon weten wie de beste coureur is (en de beste motorfiets).


Tja, dan ben jij bij de motorsport aan het verkeerde adres denk ik. Het budget is alleszeggend. Mooi voorbeeld is juist Rea zelf. Op Honda, merk met in de SBK weinig budget, won hij met heel veel kunst- en vliegwerk af een toe een race. Op Kawasaki, merk voor wei de SBK speerpunt is op racegebied en dus heel veel budget, wint ie opeens (bijna) alles. Ik heb echt niet de illusie dat in de motorsport de beste coureur altijd wint, dat de uitslag ook goed weergeeft hoe goed de coureurs onderling zijn. Hoeveel veelbelovende carrières van jonge talentvolle coureurs zijn niet in de kiem gesmoord vanwege een tekort aan budget?

Let wel, ik stel NIET dat Rea geen goede coureur is, integendeel. Maar de Rea op de Blade was echt niet minder da de Rea nu op de Ninja.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-02-18 om 09:00:16
... Kawasaki, merk voor wie de SBK speerpunt is op racegebied en dus heel veel budget, ...

En dan word je vervolgens gestraft omdat je je huiswerk zo goed gedaan hebt. Blijft kromme situatie, maar ieder 'voor' heeft weer een 'tegen' en andersom....
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-02-18 om 09:00:16
(...)


Tja, dan ben jij bij de motorsport aan het verkeerde adres denk ik. Het budget is alleszeggend. Mooi voorbeeld is juist Rea zelf. Op Honda, merk met in de SBK weinig budget, won hij met heel veel kunst- en vliegwerk af een toe een race. Op Kawasaki, merk voor wei de SBK speerpunt is op racegebied en dus heel veel budget, wint ie opeens (bijna) alles. Ik heb echt niet de illusie dat in de motorsport de beste coureur altijd wint, dat de uitslag ook goed weergeeft hoe goed de coureurs onderling zijn. Hoeveel veelbelovende carrières van jonge talentvolle coureurs zijn niet in de kiem gesmoord vanwege een tekort aan budget............


Klopt, dit zie ik zelf ook wel, alhoewel er wel oplossingen zijn om hier de scherpste randjes van af te halen, zul je dit altijd blijven houden. Sport is trouwens per definitie niet eerlijk. Geen enkele sport. De een is meer gehandicapt dan de ander door geboorteland, talent, omgeving etc etc.

Maar hier gaat het om wat anders. Hier gaat het over bewust een handicap opleggen, omdat je het beter doet dan een ander. En hoe beter je het doet gaandeweg het seizoen hoe meer je er voor gestraft gaat worden.

En dit lost trouwens niks op. Het zit hem niet in de dominantie van Kawasaki. WSBK heeft geen zout in de pap en geen peper in de kont. Ik zie al vijftig jaar wegrace en zestig jaar motocross en ik heb zoveel dominanties gezien, maar het bleef altijd boeiend. Het WSBK heeft hét niet en krijgt het zo ook niet.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Maar goed, op een dag kan het ook zomaar weer een aansprekend kampioenschap worden. Er komen wat karakters aan de start en er komen wat mensen aan het bewind die een mooie racedag voor de fans neerzetten en het geheel komt zomaar weer tot leven.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 25-02-18 om 14:23:25
Misschien moeten we er ook nog even rekening mee houden dat Rea ziek was dit weekend (had de griep meen ik). Even afwachten dus hoe die er volgende ronde bij staat.


Behalve griep had Rea ook nog een handblessure, blijkt nu.

http://www.speedweek.com/...hatte-MX-Unfall.html

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: