Silly Season 2019 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 24

Topic: Silly Season 2019 (80229 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Het hele fenomeen rijders coach begrijp ik niet zo goed. Wat doet zo'n man dan?

En als je er dan 1 neemt dan iemand met de statuur van bv. een Stoner ofzo. Die de klappen van de Motogp kent. Maar Debon? Leuke carriere gehad hoor in de 250, daar niet van. Lang ook. Via diverse klanten teams volgens mij nog op een factory Aprilia terecht gekomen ergens in 2007/2008. En ook nog wel eens een wedstrijd gewonnen. En na 10 jaar niet rijden wordt zo'n man opeens rijders coach van een 5-voudig wereld kampioen.
     Reageer met citaat 
Tja, er zijn zat heel succesvolle voetbalcoaches die als voetballer niet echt hoogvliegers waren.

Om succesvol rijderscoach te zijn heb je meerdere competenties nodig. Zelf ervaring als coureur lijkt me onontbeerlijk maar dat hoeft echt niet als multi-kampioen te zijn hoor.
     Reageer met citaat 
Een goed racepaard is nog geen goede ruiter.

Dat is zo, maar voetbal is een teamsport. Dus als coach moet je door hebben: Die kan dat dus die staat daar en die kan weer wat anders dus die staat daar en als we ons allemaal aan de opdracht houden dan winnen we. Dat is coachen in een team sport.

Da's toch iets anders dan een coach van een individuele sporter in een mechanische sport.

Maar nogmaals: Wat doet een rijder coach nou eigenlijk?

« Gewijzigd: 26-03-2018 om 20:33:26 door Kees »

     Reageer met citaat 
is er nog nieuws over het Marc vds Team over de overstap naar Yamaha voor seizoen 2019
     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 09-04-18 om 12:30:36
is er nog nieuws over het Marc vds Team over de overstap naar Yamaha voor seizoen 2019


Nee
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 09-04-18 om 12:30:36
is er nog nieuws over het Marc vds Team over de overstap naar Yamaha voor seizoen 2019

Volgens David Emmet (motomatters.com) staan ze op punt een 3 jarige deal met Suzuki te sluiten (dat zou Speedweek ook melden). De Yamaha's waarschijnlijk van Tech 3 naar het Aspar/Nieto team zoals de zaken er nu voor staan.
     Reageer met citaat 
En dat betekent dan dus ook gelijk twee Honda's minder op de grid.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-04-18 om 12:02:34
En dat betekent dan dus ook gelijk twee Honda's minder op de grid.

LCR heeft er eentje bij dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.
Het lijkt erop dat we gaan naar de situatie van 1 fabrieksteam en 1 satellietteam per merk. Alleen Ducati heeft er straks nog zes.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 17-04-18 om 12:59:01
(...)

LCR heeft er eentje bij dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.
Het lijkt erop dat we gaan naar de situatie van 1 fabrieksteam en 1 satellietteam per merk. Alleen Ducati heeft er straks nog zes.


Dat was ook de beoogde situatie. 6 merken x 4 motoren.

Nu alleen Aprilia nog. Maar ja, men heeft liever een “oude” Ducati dan een nieuwe Aprilia denk ik.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Volgens Speedweek is Johann Zarco al rond met KTM. Hij zou voor 2 jaar getekend hebben.
     Reageer met citaat 
Hier staat het nu ook. Teamgenoot van Pol.

https://www.racesport.nl/...-twee-jaar-voor-ktm/
     Reageer met citaat 
Het zal allemaal wel waar wezen hoor.

Fabrieks materiaal...

Zarco zal zeggen: Nu heb ik eindelijk fabrieks materiaal.
Tech 3 had het daar ook al over: Eindelijk het zelfde materiaal als het fabrieks team.

Maar wat zegt dat dan?

Niks.

Het team wat de klanten Yamaha gaat rijden gaat volgend jaar echt wel meer punten halen dan de KTM teams.

Zie ook Gresini. Echt Aprilia fabrieks materiaal.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Pol E ook in 2019 en 2020 op een KTM
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
En binnen 24 uur is het fabrieksteam van KTM compleet voor de komende jaren met het vastleggen van Johann Zarco voor 2 seizoenen vanaf 2019
     Reageer met citaat 
Kees schreef 25-04-18 om 19:59:37
Het zal allemaal wel waar wezen hoor.

Fabrieks materiaal...

Zarco zal zeggen: Nu heb ik eindelijk fabrieks materiaal.
Tech 3 had het daar ook al over: Eindelijk het zelfde materiaal als het fabrieks team.

Maar wat zegt dat dan?

Niks.

Het team wat de klanten Yamaha gaat rijden gaat volgend jaar echt wel meer punten halen dan de KTM teams.

Zie ook Gresini. Echt Aprilia fabrieks materiaal.


Je stelt het wel heel simplistisch. En als je kijkt naar alleen resultaat heb je wellicht gelijk, maar dat is veel te kort door de bocht.

Allereerst geen sportief maar desalniettemin niet onbelangrijk aspect.... de knaken. Ga er maar vanuit dat een fabriek en dan met name KTM/ Red Bull veeeeel beter betaald dan een satelliet team.

Ten tweede, de mogelijkheden. Motor wordt aangepast naar jouw wensen, dat zal bij een satelliet team nooit gebeuren.

Ten derde: erkenning, een niet geheel onbelangrijk aspect voor elke top sporter. Rijden voor een grote fabriek geeft toch status.

En tot slot: dat de KTM een mindere motor is dan Yamaha volgend jaar is op dit moment een veilige uitspraak, echter zekerheden heb je nooit. Het kan sportief goed of slechter uit pakken, maar een zekerheid is de extra knaken in je portemonnee

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 24


Snelle navigatie: