Race 2 Argentinië favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Racetopic
2

Rio Hondo

8 april 2018
Argentinië Autódromo Termas de Río Hondo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Jack Miller
2Dani Pedrosa
3Johann Zarco
4Tito Rabat
5Álex Rins
Volledige uitslag »

RACE

1Cal Crutchlow
2Johann Zarco
3Álex Rins
4Jack Miller
5Maverick Viñales
Volledige uitslag »

TRIVIA

Aleix Espargaró reed zijn Aprilia RS-GP hier in 2022 naar Poleposition. Het was de eerste 4-takt pole in de historie van het Italiaanse merk in de zwaarste klasse.
De Argentijn Eduardo Salatino (Norton) werd met 19 jaar en 274 dagen oud tijdens de Argentijnse Grand Prix op het circuit van Buenos Aires in 1962 de jongste coureur ooit op het podium van de koningsklasse. Randy Mamola nam dit record over in 1979.
Cal Cutchlow (LCR Honda) won hier de Argentijnse GP in 2018 wat de 750e Grand Prix zege voor Honda was.
Met Danny Kent (P1/Moto 3), Sam Lowes (P3/Moto 2) en P3 voor Cal Crutchlow in de MotoGP waren er in 2015 voor het eerst Britse podiumplaatsen in de 3 belangrijkste klassen sinds Silverstone 1978 (Horton/125cc, Herron/250cc en Manship & Sheene (500cc)
De Argentijnse broers Juan (2e) en Eduardo (3e) Salatino waren de eerste broers die gezamenlijk op het zelfde podium stonden bij een Grand Prix. Dit gebeurde in de 500cc klasse bij de Argentijnse GP van 1962 op het circuit van Buenos Aires.
Marc (winnaar MotoGP) en Alex Márquez (P2 in Moto3) stonden hier in 2014 voor de zevende keer in hun carrière op het podium van dezelfde Grand Prix. Dit was een evenaring van het record van de Sarron broers (Christian en Dominique) in de jaren '80.
Sebastián Porto is met afstand de meest succesvolle Argentijnse Grand Prix coureur; van 2002 tot en met 2005 behaalde hij zeven GP zeges in de 250cc klasse. Jorge Kissling en Benedicto Caldarella behaalden elk een 500cc (thuis) zege.
In 2014 werd de Argentijnse Grand Prix voor het eerst sinds 15 jaar op dit circuit (aangelegd in 2008) verreden. Marc Márquez (Honda/MotoGP), Esteve "Tito" Rabat (Kalex/Moto2) en Romano Fenati (KTM/Moto3) waren de winnaars.
Door een 14e plaats van Pol Espargaró en een 15e voor Bradley Smith wist KTM bij de tweede race van hun eerste (2017) seizoen in de koningsklasse de eerste WK punten te scoren.
Marc Marquez (Repsol Honda) werd in 2014 de eerste coureur in de geschiedenis van de koningsklasse die Poleposition tijdens de eerste drie races van het seizoen allemaal in een overwinning verzilverde.
Topic: Race 2 Argentinië (16476 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 12-04-18 om 20:31:05
De man in kwestie is in ieder geval niet van plan zijn aanpak te wijzigen.

Marquez heeft geen spijt: "Zou het niet anders gedaan hebben"


Hij heeft echt een steekje los zitten, maar dat wist ik al langer...
     Reageer met citaat 
Mooi artikel van David Emmett op Motomatters over Marquez, de start, de race en "het steekje los".

Argentina MotoGP race round up
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Anoniem
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 12-04-18 om 21:01:17
(...)


Hij heeft echt een steekje los zitten, maar dat wist ik al langer...


Dr zit echt geen steekje los bij hem hoor. Die steek los zit eerder bij Rossi
     Reageer met citaat 
Ik denk dat beide heren af en toe een steekje los hebben.............of zoals iemand het eerder al zei "het zijn beide boefjes" en hebben ze zo hun "fratsen"

Topsporters tonen hun ware aard als de druk te hoog wordt.
In dat opzicht zijn ze niets anders dan de gewone mensen.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Kees schreef 09-04-18 om 22:21:53
Wat moet hij dan zeggen?

Nou, eigenlijk meer zo:

FIM baas Ippolito woest op Rossi en Marquez
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-04-18 om 22:42:30


Zal Marquez hier nu voordeel uit gehaald hebben? Stel dat hij zijn motor wél de pit ingerend zou hebben, daar aan de praat gekregen zou hebben en dan vanuit de pit gestart, zou hij dan niet minder tijd verloren hebben dan met een drive-through?
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Will schreef 10-04-18 om 20:00:12
Ik vraag me af na deze race de criteria is voor een zwarte vlag...

Enne Uchio is niet de baas bij Yamaha dus blijf het bijzonder vinden Lin Yarvis stond er namelijk achter...

Maar goed weer genoeg gebeurd om het forum weer actief te krijgen haha



Ik blijk toch wel gelijk te hebben. En toch maar eens naar een Yamaha management positie te gaan solliciteren
Bron artikel op race sport
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-04-18 om 22:54:55
(...)


Zal Marquez hier nu voordeel uit gehaald hebben? Stel dat hij zijn motor wél de pit ingerend zou hebben, daar aan de praat gekregen zou hebben en dan vanuit de pit gestart, zou hij dan niet minder tijd verloren hebben dan met een drive-through?

Het maakt niet uit of dit wel of geen voordeel oplevert. Tegen de richting rijden op het circuit is een doodzonde. Zwarte vlag, geen enkele andere mogelijkheid.
Dit was een fout van race control.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Will schreef 16-04-18 om 21:39:12
(...)



Ik blijk toch wel gelijk te hebben. En toch maar eens naar een Yamaha management positie te gaan solliciteren
Bron artikel op race sport


Yamaha was not amused met die actie en terecht. Afgezien van het feit dat Ucchio Valentino (al dan niet betaald door Rossi) zijn handje vast houd. Hij is dus volgens mij niet in dienst van Yamaha. En heeft al helemaal niet een sturende functie binnen het team.

Ucchio ging gewoon buiten zijn boekje. kant en klaar.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 16-04-18 om 22:35:22
(...)

Het maakt niet uit of dit wel of geen voordeel oplevert. Tegen de richting rijden op het circuit is een doodzonde. Zwarte vlag, geen enkele andere mogelijkheid.
Dit was een fout van race control.


Mijn vraag is niet of het mag maar of hij er ook voordeel uit heeft gehaald.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Nee, dat kan nooit een voordeel zijn geweest, vanuit de pitstraat starten betekent dat je na een paar seconden na de laatste man op de baan bent, dan heb je je op P1 misschien 15 sec achterstand, de ride-through kostte ongeveer 30 seconden.

Dat hij dit deed was volgens mij een combi van instinkt/ paniek en gebrek aan kennis van de regels.

Ik vond de ride-through een goede straf voor de fout bij de start, na zijn te lompe inhaslrace was een zwarte vlag op zijn plaats geweest, maar ook de 30 seconden straf heeft voor de stand dezelfde gevolgen.

Een race schorsen zou waarschijnlijk beter zijn geweest, maar daarvoor zijn de belangen waarschijnlijk te groot.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 17-04-18 om 08:14:36
Nee, dat kan nooit een voordeel zijn geweest, vanuit de pitstraat starten betekent dat je na een paar seconden na de laatste man op de baan bent, dan heb je je op P1 misschien 15 sec achterstand, de ride-through kostte ongeveer 30 seconden.

Dat hij dit deed was volgens mij een combi van instinkt/ paniek en gebrek aan kennis van de regels.

Ik vond de ride-through een goede straf voor de fout bij de start, na zijn te lompe inhaslrace was een zwarte vlag op zijn plaats geweest, maar ook de 30 seconden straf heeft voor de stand dezelfde gevolgen.

Een race schorsen zou waarschijnlijk beter zijn geweest, maar daarvoor zijn de belangen waarschijnlijk te groot.


Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik heb het even vluchtig gelezen maar volgens mij staat hier dat de rijders in Austin te horen hebben gekregen dat iemand die een ander van de motorfiets beukt voortaan meteen een zwarte vlag krijgt. Licht contact mag nog wel, wat Marquez in Argentinië deed mag niet meer.

http://www.speedweek.com/...fuer-Bodychecks.html
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 21-04-18 om 16:57:41
Ik heb het even vluchtig gelezen maar volgens mij staat hier dat de rijders in Austin te horen hebben gekregen dat iemand die een ander van de motorfiets beukt voortaan meteen een zwarte vlag krijgt. Licht contact mag nog wel, wat Marquez in Argentinië deed mag niet meer.

http://www.speedweek.com/...fuer-Bodychecks.html


Nou dat lijkt mij uitstekend.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: