Plaatsen van materiaal met copyright favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Plaatsen van materiaal met copyright (80619 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 17-07-14 om 11:30:32
(...)



Ik ben het met je eens dat de fotograaf eerst contact met racesport had moeten nemen.


Ja dat was een stuk prettiger geweest, en racesport had natuurlijk de brief meteen moeten beantwoorden.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 16-07-14 om 23:38:40
Vervelende situatie, maar wel iets waar Racesport zich beter in had moeten verdiepen. Dit is het risico van extern gemaakte stukken plaatsen.

Daarnaast las ik de titel van het stukje en dacht bij mezelf:Och hemeltje, is het weer "huile, huile" met Evert?
Wat een Calimero-gedrag.
Er is geen enkele reden om dit met de hele goegemeente te delen anders dan "kijk eens hoe onrechtvaardig ik behandeld wordt".

.....


Dit gevoel kwam bij mij ook wel voorbij, temeer daar het blazoen van racesport op dit gebied ook niet helemaal schoon is. Maar toch staat mij het handelen van de fotograaf ook niet aan. Iemand kan 100% in zijn recht staan volgens de wet, maar zich, in mijn ogen, toch minder gepast gedragen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-07-14 om 20:55:38
(...)


Ja dat was een stuk prettiger geweest, en racesport had natuurlijk de brief meteen moeten beantwoorden.


Dat sowieso, dit soort dingen moet je altijd serieus nemen. Ik hoop trouwens dat deze zaak Racesport wakker schud en dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat alles rechtenvrij is en je eigen copyright er op kunt gooien.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het artikel is inmiddels verwijderd van de website en Facebook...
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 18-07-14 om 10:56:04
Het artikel is inmiddels verwijderd van de website en Facebook...

Iets met "eieren voor je geld kiezen....."
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
hoffer schreef 12-02-15 om 20:45:59
EDIT: Beste hoffer, op Wegraceforum is het niet toegestaan complete teksten van anderen te copy/pasten. Je bericht is daarom verwijderd. Op de vorige pagina is al een linkje genoemd naar het betreffende artikel.


Dennis! Gezellig dat je hier ook bent man. En gelijk stout doen he, foei!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 13-02-15 om 10:50:00
(...)


Dennis! Gezellig dat je hier ook bent man. En gelijk stout doen he, foei!




Hey Chris,ja beginnersfoutje denk ik.
Zal het nooit meer doen
Ik had er nog wel netjes een bronvermelding bij gezet.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

     Reageer met citaat 
hoffer schreef 13-02-15 om 19:56:06
(...)




Hey Chris,ja beginnersfoutje denk ik.
Zal het nooit meer doen
Ik had er nog wel netjes een bronvermelding bij gezet.


Volgende keer gewoon even een linkje plaatsen ipv de hele tekst kopiëren.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
hoffer schreef 13-02-15 om 19:56:06
(...)




Hey Chris,ja beginnersfoutje denk ik.
Zal het nooit meer doen
Ik had er nog wel netjes een bronvermelding bij gezet.


Het kopiëren van hele teksten is het punt. ( toch Jarno?)
Dat is niet de bedoeling. Houd het forum ook wel net zo lekker overzichtelijk.

Welkom hier trouwens!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Er stond trouwens geen bronvermelding bij.

Waar het om gaat is dat er niet 1 op 1 dingen worden overgenomen, even los van de auteursrechten is dat gewoon lullig richting de schrijver/fotograaf/enzovoort. Die mensen verdienen daar hun brood mee of hebben zich er anderszins voor ingespannen, zoiets moet je niet doen zonder toestemming te vragen.

Eigenlijk kunnen we het onszelf heel makkelijk maken, zoals falerossi al schrijft: heb je ergens op internet iets gevonden wat je wilt delen op het forum, plaats gewoon een linkje. Net zo makkelijk en helemaal safe qua rechten en zo.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 14-02-15 om 13:31:38
Er stond trouwens geen bronvermelding bij.

Waar het om gaat is dat er niet 1 op 1 dingen worden overgenomen, even los van de auteursrechten is dat gewoon lullig richting de schrijver/fotograaf/enzovoort. Die mensen verdienen daar hun brood mee of hebben zich er anderszins voor ingespannen, zoiets moet je niet doen zonder toestemming te vragen.

Eigenlijk kunnen we het onszelf heel makkelijk maken, zoals falerossi al schrijft: heb je ergens op internet iets gevonden wat je wilt delen op het forum, plaats gewoon een linkje. Net zo makkelijk en helemaal safe qua rechten en zo.


Of de manier waarop je dit aanpakt een leuk welkom is voor nieuwe gasten is minder relevant begrijp ik

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-02-15 om 13:42:08
(...)


Of de manier waarop je dit aanpakt een leuk welkom is voor nieuwe gasten is minder relevant begrijp ik


Het is wel een discussieforum natuurlijk, een hele lap tekst hier neerplempen zonder enige duiding of iets van een eigen mening erbij lijkt me niet het doel van een forum? Bovendien is Jarno zo lang ik me kan heugen duidelijk over dingen zonder bronvermelding, dat wil ie niet.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 14-02-15 om 13:42:08
(...)

Of de manier waarop je dit aanpakt een leuk welkom is voor nieuwe gasten is minder relevant begrijp ik

Ik heb het gewoon vriendelijk toegelicht toch? Ik moet er wel iets mee doen, laten staan is geen optie. En per geval in gesprek gaan is onbegonnen werk.

Hoe stel jij voor dat ik het aanpak dan? Ik sta altijd open voor suggesties.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Algemeen / ONK 2015 (BeNeCup) »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-02-15 om 14:05:36
Bovendien is Jarno zo lang ik me kan heugen duidelijk over dingen zonder bronvermelding, dat wil ie niet.

Ik zal ook nog even een keer toelichten waarom dat is, voor wie nog niet zo lang meeleest en het zich afvraagt:

Ten eerste is Wegraceforum voor mij een hobbywebsite en heb ik daarmee niet het budget om een eventuele claim van honderden euro's op te vangen (want dat kost het). Het beetje advertentie-inkomsten wat we hebben dekt net de kosten van hosting en onderhoud.

Ten tweede is websites bouwen ook mijn werk en is integriteit voor mij als zelfstandig ondernemer heel belangrijk. Men gaat geen webbouwer inhuren die niet op de hoogte is van regels en wetten of het daar niet zo nauw mee neemt. Eigenlijk staat dus ook mijn naam op het spel.
Naast mijn eigen onderneming wil ik ook graag andere zelfstandigen beschermen. Omdat ik er beroepsmatig mee in aanraking kom weet ik hoeveel inspanning, tijd en geld het kost om iets creatiefs te maken. Een professionele foto maken komt wel wat meer bij kijken dan een dure camera aanschaffen en klikken, en hoeveel tijd denk je dat een tekstschrijver in zijn werk stopt? (vraag maar aan Racesport of Motomatters). Dan wil je niet dat je werk ongevraagd gebruikt wordt.

Veel lezers die andere websites en forums gewend zijn waar wel alles "mag", vinden het overdreven maar voor mij is het dus wel belangrijk. De beheerders van die websites hebben waarschijnlijk andere belangen, of ze zijn gewoon niet goed op de hoogte en komen er door schade en schande achter wat de gevolgen kunnen zijn (zie ook het verhaal van Racesport op de voorgaande pagina's). Ik heb het al zo vaak zien gebeuren en zoiets is voor niemand leuk.

Dus daarom ben ik af en toe een beetje streng.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 14-02-15 om 14:05:36
(...)


Het is wel een discussieforum natuurlijk, een hele lap tekst hier neerplempen zonder enige duiding of iets van een eigen mening erbij lijkt me niet het doel van een forum? Bovendien is Jarno zo lang ik me kan heugen duidelijk over dingen zonder bronvermelding, dat wil ie niet.



Die discussie voer ik ook helemaal niet. Echter hebben we hier te maken met een nieuw forumlid, dus dat Jarno duidelijk is over dingen zonder bronvermelding zoland jij je kan heugen heeft hier niets mee te maken. Hoffer is nieuw en kent dat verleden dus niet.

Ik ken Hoffer persoonlijk, een toffe peer die een leuke bijdrage op dit forum kan hebben. De manier waarop Jarno hem hier aansprak gaf mij wat plaatsvervangende schaamte. Maar wellicht lag dat aan mij? En niets tegen Jarno, want ik vind dat hij zaken altijd keurig aanpakt, alleen in dit specifieke geval lijkt het me dat je wel wat vriendelijker tegen nieuwe gasten mag zijn. Het is niet zo dat dit forum nu overstroomt van de reagerende mensen toch? Koester elke nieuwe gast zou ik zeggen, zeker als die nieuwe gast nog besluit te reageren in topics!

Dus Jarno: goed dat je streng bent en verder niets negatiefs. Maar prio nummer 1 voor dit forum lijkt me nieuwe mensen aantrekken en zorgen dat ze blijven.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: