Van Buuren Racing Team Ermelo favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2

Topic: Van Buuren Racing Team Ermelo (1399 keer gelezen)
Fazerman
André #

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Voor het laatste nieuws en verslagen van de trainingen in Spanje, kijk op www.racingteamermelo.nl
2012: Erison Racing Team / HAMOVE
2011: Racingteam Ermelo
2010: Van Buuren Racingteam Ermelo
2009: Racing Team Noord Nederland
2008: Van Buuren Racingteam Ermelo
2007: Jaap Kingma Racing
2006: Jaap Kingma Racing
2005: HAMOVE
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Profiel Privébericht 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Paasraces met ups and downs voor Tasia Rodink

Het eerste ONK raceweekend is voor 125cc coureur Tasia Rodink uit Noorscheschut wisselend verlopen. Na pech op vrijdag en zaterdag kon de race op paasmaandag ( dankzij Racingteam Van Leeuwen) met succes worden afgesloten. Uiteindelijk finishte Tasia op een 18de plaats.

Trainingen vrijdag
De trainingen op vrijdag verliepen niet volgens wens. Al bij de eerste vrije training voelde Tasia aan dat er iets niet goed was aan de motor. Na amper drie rondes te hebben gereden viel de machine uit en moest Tasia de training aan zich voorbij laten gaan. Een snelle reparatie van de fiets moest ervoor zorgen dat de tweede vrije training wel volledig benut kon worden. Maar ook dat mocht niet baten. Tasia kwam opnieuw na een aantal ronden stil te vallen en kon opnieuw de training niet afmaken. Tot in de late uurtjes is er gesleuteld aan de machine, om dan maar de kwalificaties op zaterdag met vertrouwen tegemoet te gaan.

Kwalificaties zaterdag
De kwalificatiedag begon zonnig en droog. De voorspellingen waren heel anders, dus de meeste coureurs besloten om de eerste kwalificatietraining alles te geven. Immers bij een eventuele natte tweede kwalificatie zouden de tijden dan niet meer verbeterd worden. Ook Tasia maakte zich op voor een goede sessie. De Drentse had er zin in en wilde nu eindelijk wel eens laten zien waarvoor ze naar Assen was gekomen… nl….. racen!
Dat laatste, racen, zou weleens lastig kunnen worden. Want ondanks reparaties kwam Tasia ook in de eerste kwalificatie niet verder dan een paar ronden. In de haarbocht parkeerde ze haar motorfiets achter de vangrail. Opnieuw geen goede sessie dus.
Omdat de monteurs en de overige leden van het team ook niet meer wisten wat ze nu nog konden doen werden andere hulptroepen ingeschakeld. Door de goede contacten met collega 125cc rijder Thomas van Leeuwen werden zij om hulp gevraagd. Al snel kwam er een oplossing. Van Leeuwen had nog een reservefiets staan en die mocht Tasia voor het eerste ONK weekend wel huren. Zo kon ze toch nog proberen een mooie race te rijden.
Gelukkig arriveerde de fiets op tijd voor de tweede kwalificatie. De fiets werd afgesteld en ondanks de regen was Tasia erop gebrand om de tweede training van die dag volledig te benutten. De kans dat ze zich direct kwalificeerde was klein, omdat de meeste coureurs al een snelle tijd in de ochtendsessie en daarmee op een droge baan hadden gezet.
De regenkwalificatie verliep positief. Tasia kon voldoende ronden rijden en na afloop kwam het verlossende woord van de KNMV. Tasia mocht starten! Wel op een laatste plaats op de grid, maar ze start wel tweede paasdag. Een grote opluchting.

Warm Up en wedstrijd
De warming Up op maandagmorgen verliep droog en zonnig. Tasia kon nu nogmaals de gehuurde fiets van het Racingteam Van Leeuwen goed testen, wat een prima afstelling voor de race moest opleveren. De wedstrijd dan. Tasia startte vanaf de 27ste plek en kwam bij de start erg slecht weg. Zo kon ze dus niet direct een paar plaatsen winnen. Wel had ze een aantal rijders voor zich die zichtbaar langzamer waren en dus aan Tasia de taak om die in te halen gedurende de wedstrijd over 11 ronden. Dat inhalen bleek geen probleem voor de 16-jarige Tasia. Al snel werd een gaatje geslagen met de allerlaatsten in het veld. En toen ze uiteindelijk ook Henk de Ruiter voorbij kwam werd het gat naar de laatsten steeds groter. Uiteindelijk finishte Tasia als 18de. Was de start goed geweest, dan waren de eerste punten in het ONK zeker haalbaar geweest.

Tasia:
“Ik ben superblij met mijn race. Ik had zaterdag echt niet gedacht dat ik nog aan de start zou verschijnen. De motor liet me voortdurend in de steek. Geen leuk en goed begin dus van het seizoen. Gelukkig kon ik met hulp van racingteam Van Leeuwen (nogmaals dank) toch aan de tweede kwalificatie deelnemen en werd ik door de KNMV alsnog aan de startlijst toegevoegd. Over de wedstrijd op zich ben ik super tevreden. Ik reed mooie rondetijden en kon redelijk makkelijk de rijders voor mij inhalen. Wel jammer van mijn start, want een plek bij de beste 15 zat er nu eigenlijk al niet meer in. Ik hoop dat ik voor de volgende wedstrijd minder technische problemen met mijn motor zal hebben. We moeten maar eens kijken wat er nu precies aan de hand is. Mijn volgende wedstrijd zal zijn om het Duits Kampioenschap (het IDM). Ik rij het weekend van 23 tot en met 25 april op Lausitz.’”.
Fazerman
André #

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Racingteam Ermelo verschijnt in 2010 ook weer aan de start. Verdere informatie zal gedurende de winterperiode bekend gemaakt worden.
2012: Erison Racing Team / HAMOVE
2011: Racingteam Ermelo
2010: Van Buuren Racingteam Ermelo
2009: Racing Team Noord Nederland
2008: Van Buuren Racingteam Ermelo
2007: Jaap Kingma Racing
2006: Jaap Kingma Racing
2005: HAMOVE
falerossi

www.sport-picture.nl

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
Fazerman schreef 02-11-10 om 16:41:26
Racingteam Ermelo verschijnt in 2010 ook weer aan de start. Verdere informatie zal gedurende de winterperiode bekend gemaakt worden.

2011
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl -

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: