Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (179828 keer gelezen)
Digidi
knowledge is with the silence people...

     Reageer met citaat 
Lijkt mij een goeie om vanaf het bericht van Joop dit in een nieuw topic te plaatsen.
Digidi
knowledge is with the silence people...

     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 04-08-08 om 20:11:43
Citaat:



Tja......... vader Theo Timmer had laatst ook al een ingezonden stuk in de Moto73 waarin hij de KNMV de huid volschold. Bottomline was dat Joop Timmer een wild-card had moeten hebben ipv de andere Nederlanders "die helemaal niet op die lijst thuis hoorden". OF zoiets je zaak nou echt goed doet.......


Reactie:

Citaat:
Hallo,

Ik zie die afbeelding voor het eerst. Stond dat in het programmaboek van de rizla racing day? Ik vind hem eigenlijk zwaar oke.

Even voor de duidelijkheid. Dat stuk van mijn vader, lees het een keer, lees het 10 keer. van mij part 100 keer. Het is wel precies hoe het is, het is de realiteit van nu. Geef hem ergens ongelijk in. Niet dat ik hem verdedig omdat het mijn vader is, maar het is gewoon hoe de motorsport vandaag de dag inelkaar steekt. Vroeg of laat word er in dit land gewoon niet meer geraced omdat een stel #$##$@#$ daar in Arnhem geen hart voor de sport heeft. Die kunnen maar alleen aan hun portomonnee denken, en willen graag vooraan staan als ze belangrijk kunnen doen. Ik kan er een boek over schrijven maar ik heb het allang opgegeven.

Er zouden eigenlijk meer mensen als mijn vader moeten zijn, die normaal en nuchter kunnen denken. Die dan zien wat er niet klopt en niet door de beugel kan. En die dat ook durven zeggen.

Waarschijnlijk vertel jij nu dat het mij, of mijn vader geen goed doet, en daar heb je denk ik nog gelijk in ook. Maar ik ben blij dat ik, ik kan blijven, en niet mee ga in de smerige achterbakse die in veel teams, besturen en commissies in de racerij gespeeld worden. Motorsport is een mooie sport, maar achter de schermen gaat vaak veel narigheid schuil. En dat komt door een paar mensen die de boel op een hele vieze manier voor heel veel mensen verzieken.

Voorlopig is Nederland alweer een team armer, het is niet De reden geweest waarom mijn team ermee opgehouden is, maar ik denk dat het zeker een rol gespeeld heeft.

Joop #33

« Gewijzigd: 30-09-2008 om 20:28:38 door Trax »

Digidi
knowledge is with the silence people...

     Reageer met citaat 
Joop, ik begrijp jou reactie en sta 100% achter je mening!

Kijk maar naar de laatste ONK, hoeveel hebben de rijders nu totaal gereden over het weekeinde? 60 min vast niet meer.... ronduit schandalig en heel erg ziek! Geen enkele rijder of team kan zeggen dat dit normaal is, altijd wordt er weer gezocht naar een of ander excuus, maar die achtelijke muziek mag zo hard rammen als ze maar willen...

dan nog het staartje van Francorchamps mbt inhaalwedstrijd Superbike. De KNMV reageert gewoon niet...zeggen dat e-mails niet ontvangen zijn enz enz.

Dat een officiele instantie als de KNMV zich leent voor dit soort praktijken laat zien hoe ziek de organisatie in Arnhem is...

nu zal ik wel weer commentaar krijgen....maar denk er goed aan, mijn mening is dat door de onwelwillendheid en starre houding van de KNMV in meerdere opzichten het nederlands wegraceklimaat alleen maar meer afsterft!!

Mijn voorstel richting de organisaties oa SMA/Hamove/MC Assen/ CRT enz voor seizoen 2009:


Aantal races:

1x Hengelo
1x Oss
1x Zolder
2x Assen (indien geluid kan, anders boycotten en wegblijven, laat ze maar concertjes spelen daar, als dat belangrijker is, gaar laten koken in eigen sop, kunt zo overschakelen naar circuits in Duitsland)
2x Francorchamps
2 of 3x Duitsland (oschersleben, hockenheim, nurburgring)

Goede Kalenderspreiding:

1x April (laat)
2x mei
2x Juni
1x Juli
2x Augustus
1 a 2x September

Telkens minimaal 1 week ertussen!

Maar wat nog veel beter is, pak met elkander het collectief en kom als 1 organisator naar buiten! net zoals in duitsland de IDM / DMSB, Engeland MCRBS / ACU, VNWO (verenigde nederlandse wegrace organisaties) / KNMV. Dan pas kun je je hard maken richting de KNMV en met de vuist op tafel slaan hoe het moet, doe je dit niet dan blijf je het lachertje van Arnhem, de 1 zegt dit de ander zegt dat, blijft het hobbywerk!

Tijdschemaplan 2009:

Superbike: 1x vrije training 20 min 2x kwalificatie 35 min
warm up 15 min, 2x race 18 ronden (we zijn toch geen zoutzakken? in de IDM is het min. 20 ronden!)

Supersport: idem

250: is helaas weg maar daardoor blijven er minuten zat over

125: idem

zijspannen: idem muv 1 race ivm baankwaliteit (sorry)

Nu hebben we een professioneel kampioenschap dat voor alle betrokkenen interessant is!!

Anders kunnen we net zo goed stoppen met die belachelijke bananen wedstrijdjes...

« Gewijzigd: 30-09-2008 om 20:30:40 door Trax »

Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Zo, even het één en ander wat beter leesbaar gemaakt.

Interessant topic, lijkt me uitstekend winterseizoen voer.
De onduidelijkheid begint voor mij al bij de rol van de KNMV in het geheel. Ze zijn niets meer dan alleen maar de overkoepelende bond? Organiseren niks?
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
welke baankwaliteit?
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Digidi schreef 30-09-08 om 20:11:23
Joop, ik begrijp jou reactie en sta 100% achter je mening!

Kijk maar naar de laatste ONK, hoeveel hebben de rijders nu totaal gereden over het weekeinde? 60 min vast niet meer.... ronduit schandalig en heel erg ziek! Geen enkele rijder of team kan zeggen dat dit normaal is, altijd wordt er weer gezocht naar een of ander excuus, maar die achtelijke muziek mag zo hard rammen als ze maar willen...

dan nog het staartje van Francorchamps mbt inhaalwedstrijd Superbike. De KNMV reageert gewoon niet...zeggen dat e-mails niet ontvangen zijn enz enz.

Dat een officiele instantie als de KNMV zich leent voor dit soort praktijken laat zien hoe ziek de organisatie in Arnhem is...

nu zal ik wel weer commentaar krijgen....maar denk er goed aan, mijn mening is dat door de onwelwillendheid en starre houding van de KNMV in meerdere opzichten het nederlands wegraceklimaat alleen maar meer afsterft!!

Mijn voorstel richting de organisaties oa SMA/Hamove/MC Assen/ CRT enz voor seizoen 2009:


Aantal races:

1x Hengelo
1x Oss
1x Zolder
2x Assen (indien geluid kan, anders boycotten en wegblijven, laat ze maar concertjes spelen daar, als dat belangrijker is, gaar laten koken in eigen sop, kunt zo overschakelen naar circuits in Duitsland)
2x Francorchamps
2 of 3x Duitsland (oschersleben, hockenheim, nurburgring)

Goede Kalenderspreiding:

1x April (laat)
2x mei
2x Juni
1x Juli
2x Augustus
1 a 2x September

Telkens minimaal 1 week ertussen!

Maar wat nog veel beter is, pak met elkander het collectief en kom als 1 organisator naar buiten! net zoals in duitsland de IDM / DMSB, Engeland MCRBS / ACU, VNWO (verenigde nederlandse wegrace organisaties) / KNMV. Dan pas kun je je hard maken richting de KNMV en met de vuist op tafel slaan hoe het moet, doe je dit niet dan blijf je het lachertje van Arnhem, de 1 zegt dit de ander zegt dat, blijft het hobbywerk!

Tijdschemaplan 2009:

Superbike: 1x vrije training 20 min 2x kwalificatie 35 min
warm up 15 min, 2x race 18 ronden (we zijn toch geen zoutzakken? in de IDM is het min. 20 ronden!)

Supersport: idem

250: is helaas weg maar daardoor blijven er minuten zat over

125: idem

zijspannen: idem muv 1 race ivm baankwaliteit (sorry)

Nu hebben we een professioneel kampioenschap dat voor alle betrokkenen interessant is!!

Anders kunnen we net zo goed stoppen met die belachelijke bananen wedstrijdjes...





stuur maar door naar de KNMV, wie weet gaat er daar ook een LAMP branden....
Digidi
knowledge is with the silence people...

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 30-09-08 om 22:13:07
(...)





stuur maar door naar de KNMV, wie weet gaat er daar ook een LAMP branden....



Tsja, zijn al zoveel mails verstuurd na de KNMV de afgelopen tijd, maar ze stellen keihard dat de mails niet zijn aangekomen.....dus je mag hem sturen naar hen, maar reactie krijg je toch niet, dat is hen filosofie:

nergens op reageren, alles ontkennen en als het toch meerdere malen verzocht wordt, dan niet ontvangen en op het laatst als alles voorbij is DOODZWIJGEN!

Wie heeft de startgelden van Francorchamps teruggekregen...juist ja doodzwijgen...nergens op reageren... het zijn maar een stelletje rijders die zeuren.... :'( :'(


Maar goed, dit was al bekend, laten we terug gaan naar de kern anders dwalen we weer af:

Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK?

« Gewijzigd: 30-09-2008 om 22:30:36 door Digidi »

Digidi
knowledge is with the silence people...

     Reageer met citaat 
JANNA schreef 30-09-08 om 22:07:54
welke baankwaliteit?


Yep baankwaliteit, ik zeg ook d'rbij sorry, maar zijspannen leggen nu immers meer rubber neer en de kans op oliesporen ed is ook risicovoller.

bedoel het echt niet lullig, maar eventueel 1x zaterdag en 1x zondag zou ook een optie zijn
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Digidi schreef 30-09-08 om 20:11:23

.............

nu zal ik wel weer commentaar krijgen....


Denk dat dit nog wel zal meevallen.

Ben het er voor een groot deel mee eens. Wel een kleine correctie tov IDM: een IDM SBK race is minimaal 70km, SS 60km, 125 50km
Daarbij heeft alleen de SBK 2x 40min. kwalificatie de rest 2x 30min.

Maar de vraag is, hoeveel jaar zal het gaan duren voordat dit ooit in NL mogelijk is?

En mailen naar de KNMV met een paar (licht kritische) vragen, krijg je ook al geen antwoord meer op......
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
Goed bezig Digidi, eindelijk iemand die een initiatief neemt.

Ik geloof inderdaad dat je de spijker behoorlijk op de kop slaat.
Het grootste probleem in het ONK is dat er veel te weinig gereden wordt per race weekend.

Wat ik overigens nog in je verhaal mis is het hele puntentelling verhaal.
Los van de discussie of het systeem van punten kopen goed is of niet, dient men er als bond in elk geval wel voor te zorgen dat het dan ook fatsoenlijk uitgevoerd word, wat dus duidelijk niet het geval was.


Je mening over Assen kan ik ook delen, als er niet fatsoenlijk geraced kan worden, gewoon wegblijven.
Dit punt zal ongetwijfeld veel kritiek gaan opleveren
Maar ja, race weekenden zoals de laatste RotC zouden niet moeten kunnen, zo weinig klassen met zo weinig circuittijd.
     Reageer met citaat 
Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK?

Mi niet zo!!! Als buitenstaander lees ik regelmatig wat hier gepost wordt. Lees het aandachtig en denk er het mijne van. Bijvoorbeeld: als ik sponsor was zou ik in deze kleuterklas geen geld steken! Eenieder zou deze topic's eens moeten lezen, proberen te lezen maar dan objectief!

Ik weet ook wel dat er echt wel het e.e.a verkeerd gaat bij de KNMV laten we dat voorop stellen!

Maar weet eigenlijk iemand wat de taak van de KNMV is? Dat er ook nog zoiets bestaat als "breedtesport"! En dat er niet alleen raceklasses bestaan voor Rossie wannebee's! Wil er verder niet al teveel woorden over vuil maken, wil je dat er wat veranderd in het bondsburo, ga dan naar de algemene ledenvergadering en dien een motie van wantrouwen in, tegen het dagelijks bestuur danwel de racecommissie! Kom met voorstellen en niet met brand/dreigbrieven.

Wil je geloofwaardig overkomen stop dan met deze openbare discussie en bundel je krachten en doe er echt iets mee! Zorg voor een goede rijdersvertegenwoordiger(s) die ook echt voor de klasse's kunnen en mogen beslissen! Maar dat gaat helaas niet, want er zullen altijd weer teams zijn die sponsorverplichtingen hebben en dus anders willen/doen.

Voor Nederland geldt dat een blauwdruk van het IDM helaas niet gaat, teveel organisatoren, verschillende belangen dus. We hebben ook niet genoeg circuit's, en die we hebben, daar mogen we alleen met een snorfiets rondrijden.

Wim
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Idereen kijkt veel te veel naar kampioenschappen als de BSB, Spans Open of IDM. Het is als klein landje helemaal niet realistisch om je daar aan te spiegelen. Ik denk dat het beter is je te vergelijken met landen als de Scandinavische of bijvoorbeeld Oostenrijk en België en dan zul je zien dat wij helemaal niet zo'n raar kampioenschap hebben.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 01-10-08 om 16:15:54
Idereen kijkt veel te veel naar kampioenschappen als de BSB, Spans Open of IDM. Het is als klein landje helemaal niet realistisch om je daar aan te spiegelen. Ik denk dat het beter is je te vergelijken met landen als de Scandinavische of bijvoorbeeld Oostenrijk en België en dan zul je zien dat wij helemaal niet zo'n raar kampioenschap hebben.


Oostenrijk neemt deel in het Adriakampioenschap volgens mij, maar dat terzijde...

Denk je dat Superdeboer zich spiegelt aan de AH of aan de MeerMarkt?
Als je in de middelmaat acteert moet je naar boven kijken. Niet naar beneden en dan zeggen: Zie wel: we doen het best wel goed! Want dat is precies wat er nu gebeurd bij de KNMV
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Zou het geen idee zijn om een organisatie op te starten die alleen maar samenwerkt met de KNMV en die gewoon verder los van de KNMV een format ontwikkeld voor de DSBK... Inplaats van SMA en alle losse organisatoren zoals de Bikerdays, DSBK is volgens mij meer een programma dat je inhuurt als je wat motoren op de baan wilt hebben?

Of leef ik nu in een droom?
Thundercracker

avatar
Thundercracker FotoGrafie

     Reageer met citaat 
1 ding dat ik wel bij de organisatie veranderd wil zien is dat tijdens een ONK race in Assen geen MOH word gehouden als er een race weekend is.
Facebook: Rico Koemans
Youtube: Thundercracker79SF

*Fotograaf: Stichting Happy Smile*
*Fotograaf: Stichting Racen Tegen Kanker*
*Hobby Fotograaf: Thundercracker FotoGrafie*

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 25


Snelle navigatie: