Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (179830 keer gelezen)
valraven
NK Supercup #11

     Reageer met citaat 
Tuurlijk ga ik hier niet verkondigen dat we met een hele grote groep rijders zijn, maar feit blijft dat het afschaffen van de ONK klassen een slechte zaak is.

waar we dit jaar met het ONK op bijvoorbeeld Assen, Nurburging, Zolder, Croix, enz. hebben gereden en voor het eerst sinds jaren een best gevarieerde kalender hadden is dat nu voor niks geweest en gaan we terug naar eendaags evenementen waarbij we (correct me if im wrong) 7 keer op Assen rijden en 2 keer in Duitsland. (bij voldoende animo)

Begrijp me goed, ik heb ontzettend veel respect voor Hennie en de rijders uit de OW cup, maar ik vind het zonde dat het werk dat dit jaar is gedaan nu voor niks is, we krijgen weer de Assen cup waar iedereen in 2013/2014 voor bedankt heeft.

Volle startvelden zijn een absolute plus, maar er moet wel wat aan het reglement gebeuren om ervoor te zorgen dat ook echt de coureurs een kampioenschap winnen en niet de motoren. (klinkt raar maar ga ervanuit dat jullie dit snappen)
de tijden in de cup zijn zeker niet slecht maar feit blijft wel dat er jongens zijn die 3 á 4 seconden per rondje langzamer rijden en mij op het rechte stuk voorbij komen alsof ik 2 versnellingen minder heb.
Ook raak je zo de internationale aansluiting kwijt naar bijvoorbeeld de FIM cup Superstock 1000 of het IDM.

In mijn ogen kan dit werken, maar dan moet er nog zeker het een en ander gesleuteld worden aan het reglement en de kalender...

« Gewijzigd: 28-09-2016 om 16:48:40 door valraven »

crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
valraven schreef 28-09-16 om 16:39:27
Tuurlijk ga ik hier niet verkondigen dat we met een hele grote groep rijders zijn, maar feit blijft dat het afschaffen van de ONK klassen een slechte zaak is.

waar we dit jaar met het ONK op bijvoorbeeld Assen, Nurburging, Zolder, Croix, enz. hebben gereden en voor het eerst sinds jaren een best gevarieerde kalender hadden is dat nu voor niks geweest en gaan we terug naar eendaags evenementen waarbij we (correct me if im wrong) 7 keer op Assen rijden en 2 keer in Duitsland. (bij voldoende animo)

Begrijp me goed, ik heb ontzettend veel respect voor Hennie en de rijders uit de OW cup, maar ik vind het zonde dat het werk dat dit jaar is gedaan nu voor niks is, we krijgen weer de Assen cup waar iedereen in 2013/2014 voor bedankt heeft.

Volle startvelden zijn een absolute plus, maar er moet wel wat aan het reglement gebeuren om ervoor te zorgen dat ook echt de coureurs een kampioenschap winnen en niet de motoren. (klinkt raar maar ga ervanuit dat jullie dit snappen)
de tijden in de cup zijn zeker niet slecht maar feit blijft wel dat er jongens zijn die 3 á 4 seconden per rondje langzamer rijden en mij op het rechte stuk voorbij komen alsof ik 2 versnellingen minder heb.
Ook raak je zo de internationale aansluiting kwijt naar bijvoorbeeld de FIM cup Superstock 1000 of het IDM.

In mijn ogen kan dit werken, maar dan moet er nog zeker het een en ander gesleuteld worden aan het reglement en de kalender...


ben het met Nigel eens, het kan zeker slagen maar onderstaand items zijn wel van belang en dient vroegtijdig duidelijkheid over te zijn.

circuits
rijtijd
regelement

waar ik tot een aantal jaren geleden fanatiek de ONK's bezocht ben ik inmiddels (ook) afgehaakt.

hoop dat de juiste mensen de juiste beslissingen nemen in het belang van de rijders en publiek
     Reageer met citaat 
valraven schreef 28-09-16 om 16:39:27


Begrijp me goed, ik heb ontzettend veel respect voor Hennie en de rijders uit de OW cup, maar ik vind het zonde dat het werk dat dit jaar is gedaan nu voor niks is, we krijgen weer de Assen cup waar iedereen in 2013/2014 voor bedankt heeft.


Wie is iedereen? Kijkend naar de 2 kampioenschappen is de realiteit dat de meerderheid heeft gekozen voor de 'Assen cup'.

Ik denk ook wel dat het meevalt met die Assen cup. De afgelopen jaren is er nog nooit een Duitse race afgevallen vanwege tegenvallende deelnemers cijfers. Helaas kon er door omstandigheden dit jaar geen race op Oschersleben worden gereden, maar normaal gesproken wordt er naast Assen op Oschersleben en Hockenheim gereden. Als er naast deze 3 banen nog een circuit wordt gevonden dan denk ik dat er een mooi kampioenschap ontstaat waar voor een ieder wat wils is. Ik denk helaas dat een kampioenschap op veel verschillende (buitenlandse) banen en een vol deelnemersveld niet te combineren is. Er zullen simpelweg concessies gemaakt moeten worden.
valraven
NK Supercup #11

     Reageer met citaat 
Chris, je hebt een punt inderdaad.
De meerderheid heeft voor die Assen cup gekozen, de minderheid (wat topsport ook altijd zal blijven) heeft toen aangegeven dat niet te zien zitten.

Ik ben bang dat we met hetgeen we nu weten de aansluiting gaan verliezen met de andere nationale kampioenschappen en de doorstroom naar EK/WK niveau.

En uiteraard kun je ook IDM of BSB gaan rijden als je er zelf voor wilt zorgen dat je die aansluiting behoud, maar niet iedereen heeft zo'n diepe portemonnee.
Wat er dit jaar is gebeurd door met 4 IDM wedstrijden samen te werken heeft ons qua rijtijd en niveau een hoop gebracht tegen schappelijk inschrijfgeld. (dankzij de KNMV)

Begrijp me goed, dit is geen slechte keuze! Ik heb respect voor de OW-cup en wat de jongens laten zien!
Maar er zijn voor mij nog een aantal zorgen waar geen duidelijk antwoord voor is.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Ongeacht welke kunstmatige oplossing nu weer verzonnen wordt, één ding blijft kraakhelder:
Motorsport op topniveau is dood in Nederland. Ben je echt goed dan zul je naar het buitenland moeten.

Het huidige beleid van samenvoeging met de OW cup is een zwaktebod, BeNeCup in stand houden ernaast is een zwaktebod.

Eerlijk gezegd kan ik ook in het hele verhaal geen enkele strategische gedachte ontdekken. Waar staat de sport over 5 jaar? Cupracen? Standaardklassen? Aanhaken bij de nieuwe SS300? Moriwaki's en NSF voor aanwas? Er is geen enkele visie bij de beleidsmakers.

Nederland ontbeert de mogelijkheden, de sponsors, de circuits, de publieke belangstelling en heeft een visieloze bond die liever traininkjes en verzekeringetjes verpatst.

Wil de laatste coureur het hek van circuit Assen achter zich dicht doen?
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Je hebt altijd liefhebbers van een sport en profiteurs en mannetjesmakerij.

In het verleden lag de mon ook jarenlang overhoop met de KNMV...passie versus ambtenarij

Zodra iets succesvol is ontstaat er weer jaloezie en is er binnen d kortste keren weer ruzie.Motorsport organisaties lijken er wel patent op te hebben.

Iedereen wil z,n mening doordrukken en met de eer strijken.

Er zou een gedegen plan van aanpak moeten komen,met een opzet van wedstrijden die ook voor outsiders duidelijk en begrijpelijk is .

Daarnaast blijft het een marginale sport in nederland....alle klasses,coups en regels maken het er ook nog eens niets beter op...

Er is gewoon geen touw aan vast te knopen voor de gemiddelde motorsportfans...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Er zijn schaatsteams met miljoenen budgetten en wielrennen net zo. Maar zolang er 5000 mensen naar een onk wedstrijd gaan, zul je voor echte groei naar andere landen moeten waar motorsport groter is.
Echte topsporters doen dat toch ook regelmatig.?

We mogen blij zijn dat Bo en MvdM en nog wat andere youngsters uit bv redbull rookies al zo ver zijn gekomen dat we ze op eurosport kunnen volgen

Money talks.zeker n zo,n dure sport als de racerij...want los van pure passie rijders is de hele onk top natuurlijk zo mager als de welbekende Hein...op sterven na dood dus...
De weg te gaan is cev,rookten, nsf etc. Als die weg afgesloten is hou je nog wat die hards die geld bij elkaar schrapen om nog zo lang en veel mogelijk te racen op landelijk nico. Niks mis mee, maar het is natuurlijk gewoon racen voor insiders

« Gewijzigd: 05-10-2016 om 22:52:37 door bredebeier »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-10-16 om 22:49:31
Daarnaast blijft het een marginale sport in nederland....

Denk dat dit de spijker op de kop is.
Het maximale wat je eruit kunt halen is m.i. een goed jeugdplan hebben. Met vdMark en Bo lijkt het erop dat we hopelijk 5 tot 10 jaar veel aandacht voor motorsport kunnen krijgen. De nieuwe vd Marks en Bendsneyders moet je nu al weer kansen bieden.

Al het andere, inclusief het ONK & OW cup is voor de liefhebber maar zal voor de populariteit & toekomst van motorsport in NL geen enkele impact hebben.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 05-10-16 om 22:41:30
Je hebt altijd liefhebbers van een sport en profiteurs en mannetjesmakerij.

In het verleden lag de mon ook jarenlang overhoop met de KNMV...passie versus ambtenarij

Zodra iets succesvol is ontstaat er weer jaloezie en is er binnen d kortste keren weer ruzie.Motorsport organisaties lijken er wel patent op te hebben.

Iedereen wil z,n mening doordrukken en met de eer strijken.

Er zou een gedegen plan van aanpak moeten komen,met een opzet van wedstrijden die ook voor outsiders duidelijk en begrijpelijk is .

Daarnaast blijft het een marginale sport in nederland....alle klasses,coups en regels maken het er ook nog eens niets beter op...

Er is gewoon geen touw aan vast te knopen voor de gemiddelde motorsportfans...


Kritisch blijven is goed, maar je bent wel erg negatief zeg!

Voor de jeugd is er al jaren een mooi opleidings traject. Mini-bikes zijn populair, in Staphorst ligt een mooie baan voor de jeugd, jeugd-track op Assen. Helaas verdwijnt de Moriwaki cup maar voor de jeugd zijn er voldoende opties en dat blijkt ook uit het feit dat nu voor het zoveelste jaar op rij er weer meerdere Nederlanders mee rijden in de Red-Bull rookie cup.

Vwb de nationale breedte en top sport is er al voldoende gesproken. Voor de gemiddelde motorsport fan was het pallet aan kampioenschappen (Benecup, ONK, Cup, IRRC). Het ONK gaat nu naar de CRT en zal een nieuwe opzet krijgen. Geef dit de kans en tijd om zich te bewijzen. Daarbij mogen we uiteraard kritisch zijn maar ik zie het allemaal niet zo pessimistisch in als jij schetste.
     Reageer met citaat 
Hèt feit dat na ruim een maand de eerste weer reageert geeft mooi aan hoe de sport leeft op onk nivo...

Ik ben niet negatief van mezelf, probeer het te zien vanuit een perspectief als motorsportliefhebber maar kan er niet meer van maken.

Al zou de nieuwe opzet prima aanslaan dan nog is er een heel klein groepje bij betrokken.

Ongeveer qua nivo gelijk aan NK driebanden ofzo..
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 15-11-16 om 20:27:06
Hèt feit dat na ruim een maand de eerste weer reageert geeft mooi aan hoe de sport leeft op onk nivo...


Het lijkt me niet een goed idee om de populariteit van een race discipline af te leiden naar hoe er hier gereageerd wordt. In dat kader kan je namelijk ook schetsen dat alle motorsport disciplines bijna niet meer leven...

Wat niet weg neemt dat het ONK inderdaad niet meer leeft. Maar dat is niks nieuws onder de zon toch, kijk immers maar naar het aantal ONK deelnemers dit jaar. Laten we hopen dat er weer wat leven in de nationale topsport klasses komt zodat dit de neutrale motorsportliefhebber ook weer gaat trekken.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 16-11-16 om 05:42:38
(...)


Het lijkt me niet een goed idee om de populariteit van een race discipline af te leiden naar hoe er hier gereageerd wordt. In dat kader kan je namelijk ook schetsen dat alle motorsport disciplines bijna niet meer leven...

Wat niet weg neemt dat het ONK inderdaad niet meer leeft. Maar dat is niks nieuws onder de zon toch, kijk immers maar naar het aantal ONK deelnemers dit jaar. Laten we hopen dat er weer wat leven in de nationale topsport klasses komt zodat dit de neutrale motorsportliefhebber ook weer gaat trekken.


Ik lees weleens oude verslagen en dan zie je toch flinke opkomsten,ook bij stratencircuits...
Blijkbaar was het 20-30 jaar meer geliefd dan nu. Een schone taak voor promotors om meer aandacht te trekken...of zou de (onk) wegrace op langere termijn gewoon een stille dood sterven....
Tenslotte is boardtracking ook gewoon stilletjes verdwenen.
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Vroeger deden er ook wereldtoppers mee. Dan kon je gewoon naar Hengelo om Jarno Saarinen te zien rijden. Ik kan me voorstellen dat je daar wel wat meer publiek mee trekt.
     Reageer met citaat 
Precies. Er is veel verandert in de jaren. Kunst is natuurlijk om mee te gaan met de veranderingen....anders sterf je af...
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
en ook het CRT communiceert nergens over een ONK ?
juist nu is er behoeft aan nieuws en duidelijkheid.

al die "supercup"namen en rondjes assen maken het voor het publiek niet duidelijker /aantrekkelijker.

het CRT zou juist de ONK status van de SS600 en SBK1000 moeten benadrukken als uithangbord van de CRT races.

krijg niet de indruk dat er wat veranderd.

Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25


Snelle navigatie: