spyro schreef 02-10-08 om 14:03:38
Als men er iets wil van bakken:
- Commercieel/ professionele instelling organiseert.
- Kampioenschap min. BeNeLux. (markt voor sereiuze sponsors is anders te klein)
- Beperken aantal klasses.
- Titel/ kampioenschapsponsors.
- Kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
- Strenge organisatie/ discipline.
- Voldoende rijtijd voor trainingen/ kwalificatie/races.
Slechts op die manier krijgt men de nodige sponsors/ mediacoverage en is kans op slagen haalbaar op langere termijn.
KNMV is een overkoepelende organisatie, geen enkel kampioenschap in welk land ook wordt door de plaatselijke knmv o.d. georganiseerd.
Dit is een full time bezigheid voor meerdere personen, niet effe tussendoor!
Organiseren, opvolgen, sponsors strikken, media en p.r. management etc.. (Dorna, Flamini...)
En...kost wat , maar heb je ook wat!
Kijk dit is een reaktie die echt prima is! Heb net het stuk ook gelezen ben het er bijna mee eens
Weglopen van een discussie doe ik niet zomaar. Wat ik wilde zeggen is dat roepen vanaf de zijlijn makkelijk is, helaas niets brengt. Voor Allard: ben een buitenstaander voor dit forum, maar loop al wat langer mee in de wegrace, ook zeg maar de burocratische kant, die is mijn niet helemaal onbekend. De diverse klasses zijn voor de KNMV geen lastposten. Echter de KNMV krijgt ook geen grip op de situatie. er zijn 3 poten in de wegrace: Rijders, KNMV en organisatoren. Al wat nodig is om tot een mooi seizoen te komen is samenwerking, helaas hebben deze 3 niet altijd dezelfde agenda!
In de praktijk betekend dit als je wat wild bereiken: Rijders uit diverse klasse verenigd U! Geef je klassevertegenwoordiger een mandaat, ga met de andere klasse's om de tafel en vorm een blok. Enja dit is het afgelopen seizoen al eens geprobeerd, echter niet helemaal gelukt. Het waarom laat ik hier in het midden, dit is niet de plek om dit te openbaren. Vergeet niet dat het in onze sport om de rijders gaat he! Wij zijn de acteur's die de show moeten maken, de andere zijn ervoor om dit voor ons te regelen. Helaas zorgt de tweespalt die er al heerst onder de rijders er al voor dat er nooit iets op poten komt.
Organisatoren organiseren een wedstrijd om er wat aan te verdienen! Als ze het voor de fun deden, waarom moeten we dan zoveel inschrijfgeld betalen? Zitten er een keer duizenden op de tribune krijg je het geld echt niet terug! Wat doen die eigenlijk om het rijden aantrekelijk te maken? Je kan mij niet wijsmaken dat de SMA klantvriendelijk is! Het fuckt hun niets wat jij denkt, je komt toch wel, waar moet je anders racen!!!
KNMV, daar moet je lid van zijn anders mag je niet racen! Hebben het organiseren van races uitbesteedt aan organisatoren, maar vangen wel hun deel. Dus niet alleen lidmaatschap en licentie geld. Hebben een wegracecommissie die erop moet toezien dat alles ordentelijk verloopt, in de praktijk betekend dit samen met de rijdersvertegenwoordigers het baantje keuren en tijdens de wedstrijd aanleveren van officials. Misschien verklaard dat waarom de KNMV niet heeft gereageerd op de brief van de SBK. Een wedstrijd die niet doorgaat/afvalt daar kun je niet direct de KNMV voor aansprakelijk stellen, dan moet je toch echt naar de organisator gaan! Die zal zich dan wel weer verschuilen achter de KNMV blablabla.
Kortom indien de KNMV niet de rol op zich neemt die het zou moeten spelen blijft het rommelen. Dat is dan weer het voordeel van het IDM, DMSB heeft een kampioenschap besteedt dit uit aan een ander, niet anderen maar 1 organisator. DMSB kijkt naar de wensen van eenieder, moet een win-win situatie onstaan. En verder verzorgen ze de randvoorwaarden zodat een ieder lekker kan brommen. Wat Spyro al schreef, dat is het helemaal,
Wim
ps vergeten: Nederland is te klein, lees te weinig circuit's om de organisatie aan 1 buro over te laten. Zie je het al gebeuren de SMA organiseerd de races in Hengelo? We moeten het doen met de KNMV en wat aanvullingen in het buitenland, daarbij zou het IDM ook wat voor het ONK kunnen betekenen (en andersom).