Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 25

Topic: Hoe krijgen de rijders weer een geloofwaardig ONK? (179844 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
allard schreef 02-10-08 om 13:22:38
(...)

Heb het ook gelezen.

Zit wel logica in het verhaal, maar alleen in 1x voor het seizoen inschrijfgeld betalen lijkt mijn niets.
Voor velen is dit reeds de duurste periode in het jaar, en vooral in het ONK weten veel rijders voor het seizoen niet of ze wel aan alle evenemten gaan deelnemen.


Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Dit is misschien voor een aantal een groot nadeel, maar er zitten ook voordelen aan zoals aangegeven. Ik denk dat de organisatoren hierbij misschien meer baat bij hebben...
     Reageer met citaat 
Als men er iets wil van bakken:

- Commercieel/ professionele instelling organiseert.
- Kampioenschap min. BeNeLux. (markt voor serieuze sponsors is anders te klein)
- Beperken aantal klasses.
- Titel/ kampioenschapsponsors.
- Kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
- Strenge organisatie/ discipline.
- Voldoende rijtijd voor trainingen/ kwalificatie/races.

Slechts op die manier krijgt men de nodige sponsors/ mediacoverage en is kans op slagen haalbaar op langere termijn.

KNMV is een overkoepelende organisatie, geen enkel kampioenschap in welk land ook wordt door de plaatselijke knmv o.d. georganiseerd.
Dit is een full time bezigheid voor meerdere personen, niet effe tussendoor!
Organiseren, opvolgen, sponsors strikken, media en p.r. management etc.. (Dorna, Flamini...)

En...kost wat , maar heb je ook wat!

« Gewijzigd: 02-10-2008 om 14:56:11 door spyro »

politics59
This world is but a canvas to our imagination.

     Reageer met citaat 
spyro schreef 02-10-08 om 14:03:38
Als men er iets wil van bakken:

- Commercieel/ professionele instelling organiseert.
- Kampioenschap min. BeNeLux. (markt voor sereiuze sponsors is anders te klein)
- Beperken aantal klasses.
- Titel/ kampioenschapsponsors.
- Kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
- Strenge organisatie/ discipline.
- Voldoende rijtijd voor trainingen/ kwalificatie/races.

Slechts op die manier krijgt men de nodige sponsors/ mediacoverage en is kans op slagen haalbaar op langere termijn.

KNMV is een overkoepelende organisatie, geen enkel kampioenschap in welk land ook wordt door de plaatselijke knmv o.d. georganiseerd.
Dit is een full time bezigheid voor meerdere personen, niet effe tussendoor!
Organiseren, opvolgen, sponsors strikken, media en p.r. management etc.. (Dorna, Flamini...)

En...kost wat , maar heb je ook wat!



Is allemaal wel leuk en aardig en is ook waar, maar wie moet het dan gaan doen? En wie gaat die persoon/instelling opstarten en betalen? Want de knmv gaat zoiets natuurlijk noooooit van de grond krijgen...
"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
politics59
This world is but a canvas to our imagination.

     Reageer met citaat 
(is trouwens best werk ontwijkend gedrag hier op het forum )
"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
     Reageer met citaat 
politics59 schreef 02-10-08 om 14:21:11
(...)



Is allemaal wel leuk en aardig en is ook waar, maar wie moet het dan gaan doen? En wie gaat die persoon/instelling opstarten en betalen? Want de knmv gaat zoiets natuurlijk noooooit van de grond krijgen...

Is niet de taak van de KNMV en hoe....kijk /vraag IDM, BSB, Dorna, FGS...ook promoten/ verkopen van een kampioenschap is een vak...kan alleen als er een bedrijf(want dat is het) baat (lees winst) in ziet anders kan je het schudden,voor niks gaat de zon op

Mooi om een idealistisch beeld te hebben maar zo zit de zakenwereld (van daar komen de centen) niet in elkaar.

Het blijft een centenkwestie..first de Money..than the honey.

Dus ..zoek de organisator/bedrijf die daar interesse in heeft of kan hebben (men kan ook een reeds bestaande organisatie uitbouwen bv. SMA)
     Reageer met citaat 
spyro schreef 02-10-08 om 14:03:38
Als men er iets wil van bakken:

- Commercieel/ professionele instelling organiseert.
- Kampioenschap min. BeNeLux. (markt voor sereiuze sponsors is anders te klein)
- Beperken aantal klasses.
- Titel/ kampioenschapsponsors.
- Kwaliteit i.p.v. kwantiteit.
- Strenge organisatie/ discipline.
- Voldoende rijtijd voor trainingen/ kwalificatie/races.

Slechts op die manier krijgt men de nodige sponsors/ mediacoverage en is kans op slagen haalbaar op langere termijn.

KNMV is een overkoepelende organisatie, geen enkel kampioenschap in welk land ook wordt door de plaatselijke knmv o.d. georganiseerd.
Dit is een full time bezigheid voor meerdere personen, niet effe tussendoor!
Organiseren, opvolgen, sponsors strikken, media en p.r. management etc.. (Dorna, Flamini...)

En...kost wat , maar heb je ook wat!


Kijk dit is een reaktie die echt prima is! Heb net het stuk ook gelezen ben het er bijna mee eens Weglopen van een discussie doe ik niet zomaar. Wat ik wilde zeggen is dat roepen vanaf de zijlijn makkelijk is, helaas niets brengt. Voor Allard: ben een buitenstaander voor dit forum, maar loop al wat langer mee in de wegrace, ook zeg maar de burocratische kant, die is mijn niet helemaal onbekend. De diverse klasses zijn voor de KNMV geen lastposten. Echter de KNMV krijgt ook geen grip op de situatie. er zijn 3 poten in de wegrace: Rijders, KNMV en organisatoren. Al wat nodig is om tot een mooi seizoen te komen is samenwerking, helaas hebben deze 3 niet altijd dezelfde agenda!

In de praktijk betekend dit als je wat wild bereiken: Rijders uit diverse klasse verenigd U! Geef je klassevertegenwoordiger een mandaat, ga met de andere klasse's om de tafel en vorm een blok. Enja dit is het afgelopen seizoen al eens geprobeerd, echter niet helemaal gelukt. Het waarom laat ik hier in het midden, dit is niet de plek om dit te openbaren. Vergeet niet dat het in onze sport om de rijders gaat he! Wij zijn de acteur's die de show moeten maken, de andere zijn ervoor om dit voor ons te regelen. Helaas zorgt de tweespalt die er al heerst onder de rijders er al voor dat er nooit iets op poten komt.

Organisatoren organiseren een wedstrijd om er wat aan te verdienen! Als ze het voor de fun deden, waarom moeten we dan zoveel inschrijfgeld betalen? Zitten er een keer duizenden op de tribune krijg je het geld echt niet terug! Wat doen die eigenlijk om het rijden aantrekelijk te maken? Je kan mij niet wijsmaken dat de SMA klantvriendelijk is! Het fuckt hun niets wat jij denkt, je komt toch wel, waar moet je anders racen!!!

KNMV, daar moet je lid van zijn anders mag je niet racen! Hebben het organiseren van races uitbesteedt aan organisatoren, maar vangen wel hun deel. Dus niet alleen lidmaatschap en licentie geld. Hebben een wegracecommissie die erop moet toezien dat alles ordentelijk verloopt, in de praktijk betekend dit samen met de rijdersvertegenwoordigers het baantje keuren en tijdens de wedstrijd aanleveren van officials. Misschien verklaard dat waarom de KNMV niet heeft gereageerd op de brief van de SBK. Een wedstrijd die niet doorgaat/afvalt daar kun je niet direct de KNMV voor aansprakelijk stellen, dan moet je toch echt naar de organisator gaan! Die zal zich dan wel weer verschuilen achter de KNMV blablabla.

Kortom indien de KNMV niet de rol op zich neemt die het zou moeten spelen blijft het rommelen. Dat is dan weer het voordeel van het IDM, DMSB heeft een kampioenschap besteedt dit uit aan een ander, niet anderen maar 1 organisator. DMSB kijkt naar de wensen van eenieder, moet een win-win situatie onstaan. En verder verzorgen ze de randvoorwaarden zodat een ieder lekker kan brommen. Wat Spyro al schreef, dat is het helemaal,

Wim

ps vergeten: Nederland is te klein, lees te weinig circuit's om de organisatie aan 1 buro over te laten. Zie je het al gebeuren de SMA organiseerd de races in Hengelo? We moeten het doen met de KNMV en wat aanvullingen in het buitenland, daarbij zou het IDM ook wat voor het ONK kunnen betekenen (en andersom).

« Gewijzigd: 02-10-2008 om 15:09:47 door wim61 »

politics59
This world is but a canvas to our imagination.

     Reageer met citaat 
wim61 schreef 02-10-08 om 14:45:33


ps vergeten: Nederland is te klein, lees te weinig circuit's om de organisatie aan 1 buro over te laten. Zie je het al gebeuren de SMA organiseerd de races in Hengelo? We moeten het doen met de KNMV en wat aanvullingen in het buitenland, daarbij zou het IDM ook wat voor het ONK kunnen betekenen (en andersom).


Heb er nog even over nagedacht. Bij de IDM is er ook geen aparte organisatie die alles regelt, Nico Amende (de IDM manager) is ingehuurd door de DMSB om te zorgen dat de IDM goed verloopt. Hij zorgt voor de publiciteit (issie niet al te goed in overigens!), kampioenschaps sponsoren, en dat de races goed en op tijd georganiseerd worden. We moeten nl gewoon elke keer bij een IDM aan de organisator betalen en niet aan een centraal orgaan.

Nu heeft de knmv wel een wegracecommissie en zijn er klassenvertegenwoordigers, maar het lijkt erop dat die alleen maar vergaderen en dat er niks van de grond komt.

In princiepe zou je die hele commissie weg kunnen gooien en daar 1 betaalde vent/vrouw neerzetten die het hele zooitje gewoon managed. Het is gewoon een zaak die je moet runnen en daar moet een goede leider op zitten die beslissingen kan maken en beleid kan voeren. En dat ook nog eens met een visie voor de toekomst.
"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party! http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59
     Reageer met citaat 
Rond de TT stond een stuk in het AD over de Dorna en de nederlandse motorsport. Van Dorna kant gaf men aan dat ze de KNMV best wil helpen een goed kampioenschap te organiseren. De KNMV moet hier dan wel zelf om vragen.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
250cc schreef 02-10-08 om 17:07:28
Rond de TT stond een stuk in het AD over de Dorna en de nederlandse motorsport. Van Dorna kant gaf men aan dat ze de KNMV best wil helpen een goed kampioenschap te organiseren. De KNMV moet hier dan wel zelf om vragen.


Het stuk ging over dat Dorna wel wil meehelpen om een NL coureur naar de GP's te brengen
Er werd wel bij gezegd dat hij dan wel moest presteren in het spaans open of IDM
     Reageer met citaat 
Beter lezen Wimpie! Dat stuk in het AD bedoel ik dan.
     Reageer met citaat 
Hoi,

Sjek eens de IDM site, klik op officieel en kies dan IDM managment, voor zover ik weet is Steiner de enige echte DMSB man,

Wim

http://www.idm.de/
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 02-10-08 om 10:58:41
(...)


In mijn ogen juist goed dat we niet kijken naar Oostenrijk of België. Zijn we in Nederland juist niet groot op bepaalde gebieden omdat we ons juist spiegelen aan grotere landen?

Haven in Rotterdam wil blijven groeien om landen als Japan en China bij te blijven. Moeten we dan maar alle uitbreidingen de komende 25 jaar tegenhouden omdat we in verhouding het nu al super doen?


Dat is toch geen vergelijk. We hebben het hier over het nationaal kampioenschap in een sport die zich hier (helaas) ophoudt in de marge, en als benchmark kom jij met een van de aanjagers van de Nederlandse economie, een miljardenbedrijf.

« Gewijzigd: 02-10-2008 om 23:14:51 door Ocampa »

Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Velen hebben wel een mening over het afgelopen veel bewogen ONK wegrace seizoen 2008. Er werd veel gediscussieerd over de “Wegracekalender”, de wedstrijd in Francorchamps, het programma tijdens de Race of the Champions, het aantal deelnemers etc.

Hoe moeten “we” of “men” het ONK verbeteren om het aantal discussie te verminderen?

Velen zullen denken: Wat kan ik daaraan doen?

Misschien wel helemaal niets, maar je kunt het wel proberen. Dat heb ik ook gedacht toen ik het onderstaande document heb gemaakt.

Helaas kon ik het Word document niet toevoegen, vandaar deze “beknopte” versie. Ik heb het geheel in drie stukken gehakt om binnen de 5000 tekens te blijven.

ONK 2009

1. Doelstelling

Het lijkt erop dat de Nederlandse motorsport in een neerwaartse spiraal zit. Afgelopen raceseizoen hebben we kunnen zien hoe moeilijk het is om een racekalender samen te stellen voor zowel het ONK als de KNMV Cup. Ook de geluidproblematiek en milieueisen lijken de motorsport geen goed te doen.

Op bovenstaande constateringen kan weinig invloed op worden uitgeoefend. Waar wel invloed op uitgeoefend kan worden is de organisatie van de races zelf. Irritaties lopen tijdens en na afloop van wedstrijden soms hoog op door organisatorische fouten en fouten van de wedstrijdleiding.

Nederland is geen grootse speler in de motorsport wereld, maar toch kan door goede organisatie van bekwame mensen binnen de Nederlandse Motorsport veel verbeterd worden om het geheel wat interessanter te maken.

2. Het ONK 2009

Aan het eind van de dit raceseizoen moet per evenement geëvalueerd worden wat de inschrijving per klasse is geweest. Wedstrijden met minder dan vijftien deelnemers zijn kampioenschap onwaardig. Het is onprofessioneel toeschouwers die € 15,00 of meer betalen, wedstrijden met slechts tien deelnemers voor te schotelen. Klassen die vorig jaar structureel minder dan vijftien deelnemers hebben gehad verdienen geen kampioenschap status meer en moeten van de kalender worden verwijderd.

Aan het begin van het raceseizoen kan al worden bepaald of er voldoende animo per klasse aanwezig is. Als het aantal licentiehouders in een bepaalde klasse lager is dan vijftien wordt er geen officieel ONK / Cup verreden.

De registratie voor ONK punten heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Alleen het merendeel in de Dutch Superbike (DSBK), Dutch Supersport (DSSP) en 125cc klasse hebben zich laten registreren. De opbrengst van deze maatregel werd overschaduwd door de problemen en onduidelijkheden die zich hebben voorgedaan.

Alle coureurs die een Nederlandse wegracelicentie hebben moeten in aanmerking kunnen komen voor ONK/Cup punten. Buitenlandse coureurs die het afgelopen raceseizoen meer dan 75% van de races hebben meegedaan moeten ook daarvoor in aanmerking komen. De overige coureurs kunnen zich bij inschrijving minimaal vier dagen voor het begin van het evenement alsnog laten registreren als vaste deelnemer en betalen hiervoor € 100,00 aan de KNMV. De KNMV is verplicht de geregistreerde coureurs voor ONK punten up to date te houden en voor iedereen dagelijks toegankelijk te maken.

Het kampioenschap moet worden teruggebracht naar drie ONK klassen, waarbij de overige klassen als Support Races kunnen worden toegevoegd aan het programma. De drie ONK klassen rijden tezamen alle wedstrijden, waarbij de Support klassen rouleren in overleg met de organisatie. Het is van belang dat de Support Races aan het eind van het raceseizoen minimaal acht wedstrijden hebben gereden om van een serieus kampioenschap te kunnen spreken.

Het draait in de Nederlandse wegracesport op dit moment vooral om de DSBK en DSSP klasse. Het kan in de toekomst niet meer voorkomen dat wedstrijden in de DSBK en DSSP worden ingekort, verplaatst of geannuleerd. De races en trainingen moeten onder normale omstandigheden altijd doorgang vinden.

Het is voor de KNMV van belang de wedstrijden af te stemmen met de Duitse bond en zeker geen ONK en IDM wedstrijden gelijktijdig te laten rijden. Een aantal wedstrijden van het IDM kunnen zoals de voorgaande jaren meetellen voor het ONK, maar dan wel binnen normale rijafstanden voor zowel publiek als teams.

ONK klassen

Dutch Supersport (DSSP)
Dutch Superbike (DSBK)
125cc

Support klassen (Cup)

Classics (CL)
Supermono (SM)
Zijspannen (SC)

Het heeft niet de voorkeur dat een wedstrijd voor het Belgisch Kampioenschap (BK) wordt verreden gelijktijdig met het ONK. De wedstrijd kan wel worden toegevoegd als Support Race.
     Reageer met citaat 
3. Kalender en races

De definitieve kalender moet vóór 15 februari publiekelijk bekend worden gemaakt door de KNMV. Zij moeten in samenspraak met de organisatoren tot een kalender komen die in alle redelijkheid goed verspreid is over het seizoen.

De DSBK en DSSP gaan op permanente circuit twee races rijden en op de stratencircuit één race. Om meer trainingstijd te krijgen worden de twee tijdtrainingen langer.

De DSSP en DSSK rijden volgens onderstaand model zestien races. Om kleinere teams en coureurs met “stratencircuitvrees” tegemoet te komen, komen er twee schrapresultaten.

Elke raceweekend worden minimaal zes wedstrijden verreden. De organisatie kan zolang de ONK races niet in het geding komen wedstrijden toevoegen.

De SC, CL en SM kunnen ook een extra wedstrijd rijden op verschillende evenementen waar zij in het verleden ook reden. Als dit alles wordt verwezenlijkt dan rijden zij allen negen wedstrijden. Ook kunnen er extra Support Races worden toegevoegd (zie overig).

Aantal races per klasse per evenement

Paasraces: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, CL, SC
Hockenheim: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, CL, SM
Eemshaven: DSBK, DSSP, 125, CL, SM, SC, OV
Oss: DSBK, DSSP, 125, CL, SM, SC, OV
Hengelo: DSBK, DSSP, 125, CL, SC, OV 2x
SC: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, CM, OV
ST: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, SC, OV
Rizla: DSBK, DSSP
Francorchamps: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, SM, SC
ROTC: DSBK 2x, DSSP 2x, 125, CL, SM

OV = Overig

4. Raceafstanden

Hieronder staan de minimale race raceafstanden voor zowel de ONK als Support Races in kilometers.

Dutch Supersport 65
Dutch Superbike 65
125cc 50
Support race 45

5. Tijdschema

Er komen twee tijdschema’s welke door de organisatie moeten worden gehanteerd, Type A en Type B.

Alle wedstrijden en trainingen van de ONK klassen (125, DSBK en DSSP) beginnen altijd op de vaste tijdstippen onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden. Indien het tijdschema in geding komt worden de Support Races ingekort, verplaatst of geannuleerd om de doorgang van de ONK trainingen/wedstrijden zoveel mogelijk te garanderen.

Per evenement kunnen uitzonderingen worden gemaakt in het tijdschema, maar dit mag nooit ten koste gaan van de duur van de ONK trainingen en races.

5.1. Type A (stratencircuits)

In dit schema rijden alle klassen één wedstrijd, een eerste kwalificatietrainingen van 35 min., een tweede kwalificatietraining van 25 min. en een warming up van 18 min. Er wordt door de drie ONK klassen gereden en er staan vier Support Races op het programma.

Tijdschema A

Trainingsdag

QP1 Tijd
125 9:00
SR (1) 9:40
DSSP 10:20
SR (2) 11:00
SR (3) 11:40
DSBK 12:20
SR (4) 13:00

QP2 Tijd
125 14:30
SR (1) 15:00
DSSP 15:30
SR (2) 16:00
SR (3) 16:30
DSBK 17:00
SR (4) 17:30

Race dag

WU Tijd
125 9:00
SR (1) 9:20
DSSP 9:40
SR (2) 10:00
SR (3) 10:20
DSBK 10:40
SR (4) 11:00

Races Tijd
125cc 12:00
SR (1) 12:45
DSSP 13:30
SR (2) 14:30
SR (3) 15:15
DSBK 16:00
SR (4) 16:45

5.2. Type B (permanente circuits)

In dit schema worden door de ONK klassen DSSP en DSBK twee races verreden. Tevens rijden zij de eerste kwalificatietraining 45 min., de tweede kwalificatietraining 30 min. en de warming up 20 min.

De overige klassen rijden één wedstrijd, twee kwalificatietrainingen van 25 min. en een warming up van 8 min.

Tijdschema (B)

Trainingsdag

QP1 Tijd
125 9:00
DSSP 9:30
SR (1) 10:25
DSBK 11:00
SR (2) 11:55

QP2 Tijd
125 13:15
DSSP 13:45
SR (1) 14:30
DSBK 15:15
SR (2) 16:00

Race dag

WU Tijd
DSSP 9:00
125 9:25
SR (1) 9:35
DSBK 9:45
SR (2) 10:10

Races Tijd
DSSP (R1) 11:00
125 12:00
DSBK (R1) 12:45
SR (1) 13:45
DSSP (R2) 14:30
SR (2) 15:30
DSBK (R2) 16:15

SR = Support Race

Als er wedstrijden worden verreden in het bijprogramma van andere evenementen gelden uiteraard andere tijdschema’s. Wat wel van belang is dat de gewenste trainingstijd en warming up gehandhaafd blijft. Tevens mogen de tijden van het ONK niet in het geding komen. De trainingen en wedstrijden moeten zover mogelijk worden gereden op de vooraf afgesproken tijdstippen.

In dit hoofdstuk is geen rekening gehouden met de geluid- en milieuproblematiek op het TT-Circuit in Assen.

Als er problemen hierover ontstaan gaat dit ten koste van de Support Races. Zij worden ingekort of geannuleerd. De ONK wedstrijden blijven op het programma staan zoals vooraf is bepaald.
     Reageer met citaat 
6. Inschrijven

Nieuw wordt het vooraf laten inschrijven voor de wedstrijden voor het aankomende raceseizoen. Dit geldt alleen voor de ONK klassen.

Hieronder wordt uitgegaan van inschrijfkosten die voorafgaand aan het seizoen wordt geïnd.

Tarieven A B

DSSP € 220 € 350
DSBK € 220 € 350
125 € 200

A = Eén wedstrijd, QP1 35 min., QP2 25 min. en warming up 18 min.
B = Dubbele wedstrijd, QP1 45 min., QP2 30 min. en warming up 20 min. (geldt alleen voor DSSP en DSBK)

Op het moment dat de definitieve racekalender op 15 februari bekend wordt gemaakt, komt gelijk de mogelijkheid voor de teams en coureurs om zich in te schrijven voor alle wedstrijden van het aankomende seizoen. Deze inschrijvingen worden geïnd door de KNMV en de sluitingsdatum is 15 maart. Na deze datum kan niet meer worden ingeschreven voor alle wedstrijden.

Hieronder wordt uitgegaan van normale inschrijfkosten per evenement.

Tarieven C D

DSSP € 280 € 450
DSBK € 280 € 450
125 € 250
Support races € 185

C = Eén wedstrijd, QP1 35 min., QP 25 min. en warming up 18 min.
D = Dubbele wedstrijd, QP1 45 min., QP2 30 min. en warming up 20 min. (geldt alleen voor DSSP en DSBK)

De vastgestelde tarieven zijn in principe fictief. Het gaat in deze tabellen alleen maar om het voorbeeld.

Het geïnde geld wordt na 15 maart verdeeld onder de organisatoren volgens gegevens.

Tabel: Inschrijfkosten per coureur per klasse ONK

DSBK DSSP 125 Totaal
Paasraces € 350 € 350 € 200 € 900
SC € 350 € 350 € 200 € 900
ST € 350 € 350 € 200 € 900
Rizla € 220 € 220 € 0 € 440
ROTC € 350 € 350 € 200 € 900
Eemshaven € 220 € 220 € 200 € 640
Hengelo € 220 € 220 € 200 € 640
Oss € 220 € 220 € 200 € 640
Hockenheim € 350 € 350 € 200 € 900
Francorchamps € 350 € 350 € 200 € 900

Totaal € 2.980 € 2.980 € 1.800 € 7.760

Uit bovenstaande blijkt dat de DSBK en DSSP coureurs eenmalig € 2.980 betalen aan het begin van het raceseizoen en de 125cc € 1.800. Als men alsnog een wedstrijd vertrek wil laten gaan, moet dit vier dagen voor het evenement aan de organisatie bekend worden gemaakt en dan krijgt men 50% van de inschrijfkosten van de organisatie terug. Dit bevordert de teams mogelijk een vervangende rijder in te zetten.

In onderstaande tabel staan de extra kosten per klasse, wanneer niet vooraf wordt ingeschreven.

DSBK DSSP 125

Vooraf inschrijving € 2.980 € 2.980 € 1.800
Inschrijving per even.€ 3.820 € 3.820 € 2.250
Besparing € 840 € 840 € 450

De organisatoren moeten aan het begin van het seizoen een intentie verklaring tekenen, waarin zij zorg dragen voor het doorgaan van een vastgesteld evenement op basis van voorwaarden zoals die vooraf zijn bepaald. Gaan evenementen niet door dan zal hiervoor een nader te bepalen “boete” worden bekendgemaakt.

Voordelen coureurs en teams:
Iedere coureur is gelijk voor het gehele seizoen ingeschreven bij alle wedstrijden, geen administratieve rompslomp meer.
De kosten voor inschrijving zijn aan het begin van het seizoen bekend, geen verrassingen in de loop van het seizoen meer.
Besparing inschrijfkosten ten opzichte van inschrijving per evenement.

Nadelen coureurs en teams:
Eenmalig hoge kosten
Bij blessures of geen deelname aan stratencircuits wordt slechts de helft van de inschrijfkosten vergoed.

Voordelen organisatie:
Ruim voor de start van het evenement worden de inschrijvingen uitbetaald, hiermee kunnen al een deel van de kosten worden gedekt en investeringen worden gedaan.
Minder administratieve rompslomp, omdat er minder inschrijvingen vlak voor het evenement zijn.

7. Ten Slotte

In dit document zijn mogelijk heel veel zaken niet benoemd of vergeten. Dit kan misschien wel een aanzet zijn om het ONK wat te verbeteren en te verduidelijken.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 25


Snelle navigatie: