FORUMCHAT CORNÉ KLIJN favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

*Topic is gesloten*
Topic: FORUMCHAT CORNÉ KLIJN (87815 keer gelezen)
RG500IU
2 Strokes 4 Ever!!

Tof dat je de tijd even neemt om met ons te kleppen Bestaat er ook de kans dat er ook namens RTL een pitreporter ingezet wordt die tijdens het commentaar onder de race kan inbreken door bv kort gesprekje met een uitgevallen coureur of bv met een teammanager over de te volgen strategie?
EDIT: geloof dat ik het antwoord al weet

Citaat:
In 2009 ga ik echter bij 9 van de 18 races pitreport doen. In Indianapolis hebben we daar dit jaar een test mee gedaan.

« Gewijzigd: 09-12-2008 om 20:39:58 door RG500IU »

Goedenavond Corne en iedereen! Heb vanaf half 8 geprobeerd verbinding te krijgen. Had door een storing op het glasvezelneterk meer dan een uur geen telefoon en internet. Ik zie dat Corne niet meer online is. Is de chat al voorbij?

Ik wil eigenlijk naast alle vragen over de sport graag van hem weten wat hij in beginsel leuker vindt: radio maken of TV?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
fuzzybear schreef 09-12-08 om 20:11:29
(...)


[Geinmodus aan] mag ik dan een kopietje van Dalet? dat programma is niet te betalen voor mijn lokale in Emmen [geinmodus uit]

Je bent van huis uit echt een radioman door de motorsport is dit op een lager pitje komen te staan. mis je het niet?
Soms mis ik het heel erg. Met name in het eerste jaar motoGP waarin ik me vaak niet op mijn gemak heb gevoeld. De motoGP is echt een Spaans en Italiaans bolwerk en als je daar als 2 Nederlandse pummels als wij tussenkomt is daar niet altijd genoeg begrip. Dat heeft tijd nodig, soms wel jaren. Dit jaar ging het veel beter. Alle persofficieren, teamleden, monteurs en coureurs weten wie we zijn en kennen ons dus dan gaat het al een stuker makkelijker. Daardoor verdwijnt dan de drang om radio te maken ook weer naar de achtergrond. Maar misschien ga ik het de komende jaren weer meer doen. Je weet maar nooit in deze gekke bizznizz.
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

andre schreef 09-12-08 om 20:28:36
(...)


ik dacht dat het geld opging aan BACO vergoedingen


Kijk... dat er wat geld naar MIJ moet is natuurlijk prima... Wil ik ook wel een interviewtje voor doen hoor Ben tenslotte ook nog journalist.
Vind het gewoon heeeeeel jammer... prioriteiten liggen zeer waarschijnlijk ergens anders. Terwijl het zo mooi kan zijn.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

cklijn schreef 09-12-08 om 20:35:15
(...)


Hoi Wimpie, Frank blijft het volgend jaar weer doen. Maar wel weer alleen. Wij hebben er voor gekozen om op locatie te gaan naar alle 18 races. Dat is onze meerwaarde. De info die Frank tijdens de raceweekend ter plekke scoort weegt niet op tegen alles wat wij op internet lezen. Ik zit altijd naast Frank tijdens de race om hem op snelle rondetijden te wijzen op de computer of op dingen die hij mist. In 2009 ga ik echter bij 9 van de 18 races pitreport doen. In Indianapolis hebben we daar dit jaar een test mee gedaan. Als er een co commentator meegaat kost dat weer zoveel meer geld aan vleigtickets en hotels, vergeet niet, op jaarbasis heb je het over tonnen. Voor ons is belangrijker dat er 1 goede commentator is en dat er geld wordt geinvesteerd in andere dingen die het programma beter maken.


ik kreeg hier via via een vraag over, Men had de indruk dat de programma's vanwege het regelmatig terugkeren van Of ten Kate OF Hoegee items ook door hen mede gefinancierd werden. Sommige mensen vonden de items van de teams een beetje overkill. Is dit inderdaad een sponsorverhaal of was het pionieren in de eerste seizoenen voor wat betreft de invulling?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU schreef 09-12-08 om 20:36:50
Tof dat je de tijd even neemt om met ons te kleppen Bestaat er ook de kans dat er ook namens RTL een pitreporter ingezet wordt die tijdens het commentaar onder de race kan inbreken door bv kort gesprekje met een uitgevallen coureur of bv met een teammanager over de te volgen strategie?
Had ik geloof ik net ff gemeld in een antwoord. Komend seizoen bij 9 van de 18 wedstrijden. Het is uiteraard de bedoeling om dat vanaf 2010 bij alle wedstrijden te doen. Ook hiervoor geldt, alles stap voor stap.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

cklijn schreef 09-12-08 om 20:35:15
(...)


Hoi Wimpie, Frank blijft het volgend jaar weer doen. Maar wel weer alleen. Wij hebben er voor gekozen om op locatie te gaan naar alle 18 races. Dat is onze meerwaarde. De info die Frank tijdens de raceweekend ter plekke scoort weegt niet op tegen alles wat wij op internet lezen. Ik zit altijd naast Frank tijdens de race om hem op snelle rondetijden te wijzen op de computer of op dingen die hij mist. In 2009 ga ik echter bij 9 van de 18 races pitreport doen. .



Ok,duidelijk

Een soort Corne' Mamola dus
De_Wim schreef 09-12-08 om 20:14:45
Is het voor jullie (als programmamakers) van belang dat er NL inbreng is in de GP's?
En heb je persoonlijk favorieten onder Nederlandse coureurs?
Nederlandse coureur zou heeeeel belangrijk zijn. Kijk naar wat er gebeurde met de F1 toen de populariteit sky high ging door de combi van Olav Mol en Jos Verstappen. Toen keken er gemiddeld meer dan 1 miljoen mensen naar de F1 terwijl er dit jaar races bijzaten met 450.000 kijkers. Kan je nagaan dat wij vanaf de TT, met uitzondering van de Sachsenring steeds meer dan 250.000 kijkers hebben gehad. Dan doe je het nog niet zo slecht. Ik denk dat iedereen de motorsport niet moet vergelijken met een programma als een GTST of een grote spelshow of bekende speelfilm die tussen de 1 en 2 miljoen kijkers trekken. Als we de komende jaren stappen kunnen zetten en uiteindelijk uit kunnen komen op 400.000 kijkers dan doen we het HEEEEEEEEEL erg goed.
WimLex schreef 09-12-08 om 20:11:42
Seizoen 2007 had studio publiek net als de F1, afgelopen seizoen was dat niet het geval. Hoe gaat dat komend seizoen? De laatste wedstrijd van 2007 zaten we met een dertigtal forummers in de studio, was een hele leuke middag!
IN 2007 was er een studio omdat men bij RTL 2 pijlers zag voor hun platform met auto en motorsport. De F1 en de motoGP. Ze wilden de uitzendingen hetzelfde maken. Dat bleek een beetje TE duur. (weer dat geld). Het gebruik van zo'n studio kost 30.000 euro. Dat geld keer 18 races kan je beter gebruiken om leukere en andere dingen mee te maken binnen de motorsport. Hoe het voorprogramma dit jaar was was altijd al mijn plan. De echte fans willen zien dat we daar zijn, op locatie, en dat we de rijders spreken, dat we het laatste nieuws hebben. Is veel belangrijker dan een studio. Dus komend jaar gewoon weer de preshow als in 2008.
fuzzybear schreef 09-12-08 om 20:40:43
(...)


ik kreeg hier via via een vraag over, Men had de indruk dat de programma's vanwege het regelmatig terugkeren van Of ten Kate OF Hoegee items ook door hen mede gefinancierd werden. Sommige mensen vonden de items van de teams een beetje overkill. Is dit inderdaad een sponsorverhaal of was het pionieren in de eerste seizoenen voor wat betreft de invulling?
Fuzzy, het is vaak sponsoring. In het eerste jaar was Honda hoofdsponsor en toen hebben we veel met ten Kate gedaan. Dit jaar was RES 1 van de hoofdsponsoren van Hoegee maar ook van ons. Ik snap wat je bedoelt maar het is kiezen of delen. Of motorsport op de buis met gesponsorde onderwerpen of helemaal niks. Is een beetje zwart wit maar zo werkt het nou eenmaal. Als er niet genoeg inkomsten van sponsors zijn trekt men de stekker eruit en dan is er geen RTL, geen Eurosport en dan moeten we het vast weer doen met 18 samenvatting van 6 minuten motogp bij de NOS. En die zenden nooit en te nimmer SBK uit, laat staan ONK. Daar hebben ze nog nooit van gehoord.
fred
Alonso betekent spaans wijf!

cklijn schreef 09-12-08 om 20:45:10
(...)
Nederlandse coureur zou heeeeel belangrijk zijn. Kijk naar wat er gebeurde met de F1 toen de populariteit sky high ging door de combi van Olav Mol en Jos Verstappen. Toen keken er gemiddeld meer dan 1 miljoen mensen naar de F1 terwijl er dit jaar races bijzaten met 450.000 kijkers. Kan je nagaan dat wij vanaf de TT, met uitzondering van de Sachsenring steeds meer dan 250.000 kijkers hebben gehad. Dan doe je het nog niet zo slecht. Ik denk dat iedereen de motorsport niet moet vergelijken met een programma als een GTST of een grote spelshow of bekende speelfilm die tussen de 1 en 2 miljoen kijkers trekken. Als we de komende jaren stappen kunnen zetten en uiteindelijk uit kunnen komen op 400.000 kijkers dan doen we het HEEEEEEEEEL erg goed.
Hoi Corne, dank voor de chat

Geef je in dit antwoord al niet een klein beetje aan dat het met het motorracen qua zendtijd/vaste plek op tv (rtl) vergaren een beetje tegen de stroom in vechten is.

Autosport met z'n 100'derden miljoenen sponsorgeld heeft al jaren een prominente plek op de rtl zenders. Is motorsport niet bijna gedoemd te mislukken.

Mijns inziens heb je een F1 (olaf/allard/jos) opzet nodig om mensen echt geinteresseerd te krijgen voor de sport.
Jij geeft min of meer al aan dat dat er niet inzit budget technisch.

Vergelijk het kijkplezier van de F1 eens met Motogp en nog beter Superbike's en het zou appeltje eitje moeten zijn om een grote fan schare te verzamelen.
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
R1_beest
yellow1000Gixx

Krijg je wel eens tips van Olav Mol of een schouderklopje...zo van je doet het goed Corné
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
Thundercracker schreef 09-12-08 om 20:25:08
zou RTLGP de mogelijkheid kunnen hebben om tijdens de TT een vip box te kunnen krijgen (boven de pit ingang) om daar een LIVE uitzending te doen met publiek ?

vergelijkbaar met de studio alleen ter plekke ?
We hebben in 2007 gigantisch uitgepakt bij de TT met studio te plekke. Maar ook dat kost klauwen met geld. Dit jaar hebben we het meer low profile gedaan en hadden we meer kijkers dan in 2007. Een VIP box is altijd te huren dus dat zou op zich goed kunnen. We hebben wel plannen om in 2009 weer wat grootser uit te pakken.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

cklijn schreef 09-12-08 om 20:52:14
(...)
Fuzzy, het is vaak sponsoring. In het eerste jaar was Honda hoofdsponsor en toen hebben we veel met ten Kate gedaan. Dit jaar was RES 1 van de hoofdsponsoren van Hoegee maar ook van ons. Ik snap wat je bedoelt maar het is kiezen of delen. Of motorsport op de buis met gesponsorde onderwerpen of helemaal niks. Is een beetje zwart wit maar zo werkt het nou eenmaal. Als er niet genoeg inkomsten van sponsors zijn trekt men de stekker eruit en dan is er geen RTL, geen Eurosport en dan moeten we het vast weer doen met 18 samenvatting van 6 minuten motogp bij de NOS. En die zenden nooit en te nimmer SBK uit, laat staan ONK. Daar hebben ze nog nooit van gehoord.


Kijk dat beantwoord mijn vermoeden al soms lastig uit te leggen aan mensen die niet begrijpen hoeveel geld het gebeuren kost! beter zo dan helemaal niet is ook mijn motto!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Trax
ZAC #111 en #717

R1_beest schreef 09-12-08 om 20:53:46
Krijg je wel eens tips van Olav Mol of een schouderklopje...zo van je doet het goed Corné

En zit je daar op te wachten?

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: