FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*
Topic: FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE (62313 keer gelezen)
hallo Donald.

Ik hoor van verschillende teams uit het ONK superbike, dan banden cruciaal zijn op het laatst van de race. Daarnaast hoorde ik dat er verschil in type band zit of kan zitten tussen de top en de subtop.
Is er wel eens nagedacht over een bandenregelement? zodat iedereen gelijke kansen heeft en iedereen over dezelfde banden beschikt?

GR
crosser78
Remco

kunnen jullie al zien hoe het met de inschrijvingen voor met name de 125/ss600 en SBK voor dit seizoen gesteld is ?
crosser78 schreef 28-01-10 om 19:35:11
de 2e vraag waarom blijft men altijd maar verder gaan met die korte trainingen en wedstrijden voor met name de 125cc/ss600 en SBK ? wil men serieus verder gaan en een aantrekkelijk deelnemersveld hebben dan heb je toch wel meer rijtijd nodig voor deze klassen ?


Kwestie van keuzes maken. Natuurlijk zouden we graag voor iedereen zoveel mogelijk rijtijd willen hebben, maar je moet binnen het dagprogramma en de totale geluidshoeveelheid proberen zoveel mogelijk mensen te laten rijden, dus het dilemma is minder klassen meer rijden of meer klassen minder rijtijd.
WimLex schreef 28-01-10 om 19:35:20
Veel mensen roepen op verschillende fora dat de KNMV eigenlijk helemaal niet zoveel op heeft met de wegracerij. Ze hebben de indruk dat het meer een blok aan het been is dan iets waar ze graag mee bezig zijn. Komen dat soort geluiden ook bij jullie binnen en hoe gaan jullie daar me om?


Met die geluiden zelf kan ik niet zoveel. Zoals je ziet loop ik ook al een tijdje in wegraceland rond en waarschijnlijk heb ik zelf die geluiden ook wel eens geproduceerd. Er is sinds kort een nieuwe wegracecommissie die redelijk ambitieuze plannen heeft. Ik hoop dat we weten te bereiken dat je binnenkort deze vraag niet meer hoeft te stellen.
Giacomo
ZAC #905

wat is de reden dat B en C licentiehouders niet meer bij elkaar mogen rijden in de zomeravondcompetitie?
donald schreef 28-01-10 om 19:45:19
(...)


Kwestie van keuzes maken. Natuurlijk zouden we graag voor iedereen zoveel mogelijk rijtijd willen hebben, maar je moet binnen het dagprogramma en de totale geluidshoeveelheid proberen zoveel mogelijk mensen te laten rijden, dus het dilemma is minder klassen meer rijden of meer klassen minder rijtijd.


Ik denk dat als we het niveau in Nederland willen handhaven er in elk geval meer rijtijd moet komen.
Twee kwalificaties van zo'n 20 minuten is echt niet voldoende om een moderne racer af te stellen.
Het IDM is hier een heel mooi voorbeeld van.
Door veel trainen komen zowel rijders als techniek op een hoger niveau, iets wat we hier in Nederland heel hard nodig hebben, anders gaan we dezelfde weg als de Belgische racerij.
crosser78
Remco

donald schreef 28-01-10 om 19:45:19
(...)


Kwestie van keuzes maken. Natuurlijk zouden we graag voor iedereen zoveel mogelijk rijtijd willen hebben, maar je moet binnen het dagprogramma en de totale geluidshoeveelheid proberen zoveel mogelijk mensen te laten rijden, dus het dilemma is minder klassen meer rijden of meer klassen minder rijtijd.


maar waarom voor iedereen evenveel rijtijd ? over het al gemeen kan je veronderstellen dat de jongens die int. willen rijden (en ambities hebben om door te stromen naar een IDM/WK) actief zijn in de 125/600 en SBK. Die hebben die rijtijd dus echt nodig. Met alle respect voor bijv de classics en supermono maar die benaderen de sport toch vaak vanuit een ander perspectief. Men moet als KNMV toch ook durven kiezen voor de topsport aangevuld met de rest ?
donald schreef 28-01-10 om 19:49:44
(...)


Met die geluiden zelf kan ik niet zoveel. Zoals je ziet loop ik ook al een tijdje in wegraceland rond en waarschijnlijk heb ik zelf die geluiden ook wel eens geproduceerd. Er is sinds kort een nieuwe wegracecommissie die redelijk ambitieuze plannen heeft. Ik hoop dat we weten te bereiken dat je binnenkort deze vraag niet meer hoeft te stellen.

Nou ja, als de indruk bij de leden bestaat dat de KNMV niet genoeg doet voor haar leden, lijkt mij dat wel reden tot actie. Zeker als deze onterecht is, zoals uit een deel van je antwoord blijkt. Kun je wat meer zeggen over de ambitieuze plannen?
dagobert schreef 28-01-10 om 19:35:22
deze vraag komt van Trax:

welke plannen (concreet en uitvoerbaar) heeft de KNMV om de wegracesport in Nederland weer op een betekenisvol nivo terug te brengen? Op welke termijn zien jullie dit gerealiseerd worden?


Oei, dit is er een die ik niet kort kan beantwoorden en ik merk dat mijn typevaardigheid ook wat beter zou kunnen.

We hebben inmiddels een beleidsplan gemaakt met als titel van reageren naar acteren. Kern is dat we zowel aandacht willen schenken aan topsport (ONK, waarbij ook publiciteit en publieke belangstelling een belangrijke rol speelt) en breedtesport waar voor al de rijders van belang zijn. Daar waar het de topsport betreft zitten we in een constante spagaat van geld en publiciteit. De gedachte is om iemand full time te belasten met de promotie en organisatie van het ONK. Het KNMV bestuur heeft dit plan inmiddels met enig enthousiasme ontvangen maar willen begrijpelijkerwijs nog een kort haalbaarheids onderzoek laten uitvoeren. Enkele elementen zijn we al mee bezig. Beter gespreide kalender op meer circuits. Ik verwacht dat we nog dit seizoen nadere stappen bekend kunne maken.
crosser78 schreef 28-01-10 om 19:36:55
tellen de RACES tijdens de Rizzla racing day mee voor het ONK ? en bij een nee, waarom dan niet ?


Tellen gewoon mee.
rtmotorsports
Racing is a religion, get on your knee and pray!

is het uit oogpunt van professionalisering niet beter om een vast aantal onk klassen te hebben bv: 125, ssp, dsbk, zijspannen aangevuld met de juniorcup? Dit brengt stabiliteit in het programma en geeft waarschijnlijk meer ruimte om trainingstijd en geluid naar behoren met elkaar te verdelen, zodat eenieder meer trainingstijd krijgt. Momenteel wegen de kosten niet af tegen de gekregen rijtijd.

Tevens zou een maximalisering van aantal deelnemers per klasse ook bijdragen aan een acceptabel en binnen de grenzen vallend geluidsnivo, is het niet mogelijk om een maximaal aantal deelnemers per klasse te laten deelnemen aan de training? soms bekruipt je het gevoel dat zovelen worden toegelaten om zodoende voldoende inschrijfgeld te verzamelen om zo de kosten in de hand te houden, tevens dat als er een niet vaste deelnemer bv cupper mee wil doen hij een bepaalde acceptabele rondetijd op betreffend circuit moet hebben gereden, afgelopen seizoen waren er behoorlijke rondetijdverschillen in bv dsbk en dat leverde enkele keren behoorlijk gevaarlijke situaties op.
kikkie95 schreef 28-01-10 om 19:37:36
waarom staat Zolder niet op de kalender?


Hij heeft er even opgestaan. Er moest dan een ander evenement worden verplaatst wat uiteindelijk niet is gelukt. Voor 2011 gan we opnieuw in de race voor een datum
dagobert
dago rules

even een berichtje tussendoor.... Frank ( ook een lid van de wegracecommisie) gaat ook wat vragen beantwoorden. Dit in overleg met Donald.
kikkie95

avatar
#NLYF

heel veel rijders vinden straten circuits onveilig wat (proberen) jullie daar aan te doen.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
ossje schreef 28-01-10 om 19:39:05
Vorig jaar is met een mooi maar wel onduidelijk verhaal de zogenaamde risico toeslag geintroduceerd.
Kun jij uitleggen wat dit inhoud en hoe dat geld besteed wordt?


Ik ben toen niet bij de discussie geweest maar heb er iets van gehoord, dus zal een poging doen om het uit te leggen. Het financiele plaatje van het organiseren van een race is inmiddels een groot aantal euro's. De kosten moeten worden opgebracht door publiek en inschrijfgelden en eventuele sponsors. Er zijn afgelopen seizoen enkele wedstrijden georganiseerd waarbij het risico groot was dat de organisator niet uit de kosten zou komen. Er is toen besloten om een toeslag op de inschrijfgelden te doen ter dekking van het risico.

We zijn nu aan het onderzoeken hoeveel er nog in de pot zit en willen dat gaan gebruiken ter dekking van de uitvoering van het beleidsplan.

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: