FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*
Topic: FORUMCHAT KNMV WEGRACECOMMISSIE (62564 keer gelezen)
ossje schreef 28-01-10 om 19:51:27
(...)


Ik denk dat als we het niveau in Nederland willen handhaven er in elk geval meer rijtijd moet komen.
Twee kwalificaties van zo'n 20 minuten is echt niet voldoende om een moderne racer af te stellen.
Het IDM is hier een heel mooi voorbeeld van.
Door veel trainen komen zowel rijders als techniek op een hoger niveau, iets wat we hier in Nederland heel hard nodig hebben, anders gaan we dezelfde weg als de Belgische racerij.


Daar ben ik het mee eens. In het hoofdstuk talentontwikkeling van het beleidsplan hanteren we hetzelfde uitgangspunt, wat overigens ook vrijwel unaniem de mening was bij de panelavonden.
crosser78 schreef 28-01-10 om 19:51:45
(...)


maar waarom voor iedereen evenveel rijtijd ? over het al gemeen kan je veronderstellen dat de jongens die int. willen rijden (en ambities hebben om door te stromen naar een IDM/WK) actief zijn in de 125/600 en SBK. Die hebben die rijtijd dus echt nodig. Met alle respect voor bijv de classics en supermono maar die benaderen de sport toch vaak vanuit een ander perspectief. Men moet als KNMV toch ook durven kiezen voor de topsport aangevuld met de rest ?


Beetje hetzelfde antwoord als de vorige. In het kader van talentontwikkeling willen we zeker naar meer rijtijd, maar je moet een evenwicht bewaren tussen topsport en breedtesport.
rtmotorsports
Racing is a religion, get on your knee and pray!

kunnen wij in het onk niet weer opnieuw invoeren dat alleen permanente rijders die zich inschrijven voor het onk punten krijgen. In het IDM geld dit ook en betalen permanente IDM deelnemers € 300 om punten voor het kampioenschap te krijgen. Zo houd je het kampioenschap eerlijk en overzichtelijk. Zo kan bv een Martin Bauer of anderen niet punten afnemen waar zijzelf echt niet op zitten te wachten als ze komend seizoen weer aan een ONK deelnemen om te testen voor de IDM Assen.

2 jaar terug kosste dit de deelnemers € 150, het excuus dat dit teveel is op de al drukkende kosten is niet relevant, als de laatste € 150 er al toe doet is racen sowieso onmogelijk.

« Gewijzigd: 28-01-2010 om 21:14:03 door rtmotorsports »

dagobert
dago rules

In overleg met Donald, even de vragen van Trax tegelijk:

Wat is de rol (taken, doelstellingen) van de bondscoach en welke wapenfeiten (wederom in top- en breedtesport) mogen op zijn conto geschreven worden?

Hoe laat een rol als bondscoach zich rijmen met een groot commercieel belang in één van beide amateur raceseries?

Welke gedachte ligt er ten grondslag aan het decreet dat B en C licentie niet meer gezamelijk mogen rijden in de ZAC? Zeker gezien het feit dat de praktijk leerde dat je in plaats van een zeer gelijkwaardige klasse indeling (met B en C rijders door elkaar) men opeens geconfronteerd werd met enorme snelheidsverschillen in de B klasse (1:48 vs 2:24 op Assen).
Wat is jullie mening over het feit dat deze maatregel sterk de schijn heeft dat men B licentierijders terug "dwingt" naar de Cup met bijbehorende financïele voordelen voor KNMV en Lentink?
dagobert
dago rules

en ook de vraag van Marinho:

Waarom is het bij de IDM wel mogelijk om alles begin december klaar te hebben, wat betreft de kalender.
rtmotorsports
Racing is a religion, get on your knee and pray!

om onduidelijkheden en files aan de poort te voorkomen, passen invoeren die tevens dienen als toegang tot paddock/circuit

bv elke rijder heeft 4 rode kaarten voor pitstraat en track. En bv 4 gele kaarten alleen voor paddock (zelfde als in IDM)

er lopen zoveel mensen tijdens een onk in de pitstraat waaronder sponsoren, belangstellenden, en ook kinderen, ze staan zelf aan de pitmuur dat de teams zelf er niet kunnen staan, dit is alleen te voorkomen door een juiste kaartstructuur, het klingt wrang maar het is wachte op het eerste ongeluk... , of alleen mensen met een monteurspas mogen in de pitstraat komen, nu wordt daar never op gecontroleerd.


tegen betaling kunnen meerdere gele kaarten worden aangeschaft.

tevens per team 2 of 3 inrijkaarten, rest op parkeerplaats

werkt eenvoudig en is heel betrouwbaar

« Gewijzigd: 28-01-2010 om 21:02:08 door rtmotorsports »

dagobert schreef 28-01-10 om 20:33:00
Nog één van Trax:

welke plannen (concreet en uitvoerbaar) heeft de KNMV om de wegracesport in Nederland weer op een betekenisvol nivo terug te brengen? Op welke termijn zien jullie dit gerealiseerd worden?
Donald noemde eerder in dit topic al het meerjaren plan.Hierin zijn een viertal strategische thema´s afgesproken. We gaan dit beleidsplan nog via de officiele kanalen verspreiden en geven deze informatie - dat is wel zo netjes - als eerste aan de mensen die tijdens de panelavonden hun input en kritiek hebben gegeven. Maar in grote lijnen komt het erop neer dat we de topsport meer willen laten rijden, aantrekkelijker moeten maken voor het publiek, een hele brede mediacoverage. De breedtesport toegankelijker maken,o.a. door duidelijke licentiestructuur. En neem maar even aan dat ook talentontwikkeling en de centrale organisatie onze aandacht hebben. Heel binnenkort al zul je - ook op dit forum - iets gaan merken over speciale aandacht voor de 125cc klasse.
Of en hoe concreet dit allemaal te realiseren is lijkt een spannende uitdaging. Maar die uitdaging willen we graag aan.

Overigens is de KNMV een vereniging en speel jij daar als lid een hele belangrijke rol.
We zullen om de ambities waar te maken veel hulp kunnen gebruiken, dus geef even aan waarbij we op je inzet kunnen rekenen.
rtmotorsports schreef 28-01-10 om 20:00:13
is het uit oogpunt van professionalisering niet beter om een vast aantal onk klassen te hebben bv: 125, ssp, dsbk, zijspannen aangevuld met de juniorcup? Dit brengt stabiliteit in het programma en geeft waarschijnlijk meer ruimte om trainingstijd en geluid naar behoren met elkaar te verdelen, zodat eenieder meer trainingstijd krijgt. Momenteel wegen de kosten niet af tegen de gekregen rijtijd.

Tevens zou een maximalisering van aantal deelnemers per klasse ook bijdragen aan een acceptabel en binnen de grenzen vallend geluidsnivo, is het niet mogelijk om een maximaal aantal deelnemers per klasse te laten deelnemen aan de training? soms bekruipt je het gevoel dat zovelen worden toegelaten om zodoende voldoende inschrijfgeld te verzamelen om zo de kosten in de hand te houden, tevens dat als er een niet vaste deelnemer bv cupper mee wil doen hij een bepaalde acceptabele rondetijd op betreffend circuit moet hebben gereden, afgelopen seizoen waren er behoorlijke rondetijdverschillen in bv dsbk en dat leverde enkele keren behoorlijk gevaarlijke situaties op.


Voor het eerste gedeelte van je vraag lijkt het wel of je ons plan hebt gelezen. Ja dus.

Voor wat betreft het aantal rijders ligt het iets genuanceerder: Om de begroting voor de organisator rond te krijgen heb je inkomsten nodig. Inkomsten komen uit rijders en publiek. De grens voor aantallen rijders wordt dus bepaald door de capaciteit van de baan voor trainingen en wedstrijd.
crosser78 schreef 28-01-10 om 20:10:23
hoe staan jullie tegenover het feit dat Jan Abbink en Jasper Iwema door de Dorna zijn afgepoeierd terwijl Abbink financieel de zaken voor elkaar had ?

Moet de KNMV tezamen met de TT hier niet in de bres springen voor Abbink en Iweman ? En alles proberen om alsnog een startbewijs te krijgen voor dit Team ?


Droevige situatie inderdaad.

Je moet alleen de invloed van de KNMV hierin niet overschatten. De KNMV heeft een goede lobby/invloed bij de FIM/UEM. Echter is voor wat betreft het organiseren van MotoGP en WSBK de promotor degene die de belangrijkste stem heeft. Dorna dus in dit geval.
ossje schreef 28-01-10 om 20:14:20
(...)



Het financiele risico van het organiseren van een wegrace ligt toch bij de organisator en niet bij de KNMV, hoewel dit geld wl door de KNMV geind wordt.

Waarom moet onderzocht worden wat er nog in de pot zit, is er dan al iets met dit geld gedaan dan?


Klopt, alleen als organisatoren het risico niet willen dragen/nemen organiseren ze niet, en rijden wij niet.
kikkie95

avatar
#NLYF

heeft het knmv naast de helmenlijst nog meer vandoen in sobw(brommer racerij)
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
donald schreef 28-01-10 om 21:03:43
(...)


Klopt, alleen als organisatoren het risico niet willen dragen/nemen organiseren ze niet, en rijden wij niet.


Sorry, maar dit is geen antwoord op de vraag.
Wim_Kwanten schreef 28-01-10 om 20:17:30
(...)


Wanneer verwacht je dat de definitieve kalender voor alle klassen klaar is?


Ik heb een overzicht waarop hij voor 90 % al is ingevuld. Er lopen nog een paar onderhandelingen. Naar verwachting wordt hij binnen enkele weken gepubliceerd.
dagobert schreef 28-01-10 om 20:51:19
en ook de vraag van Marinho:

Waarom is het bij de IDM wel mogelijk om alles begin december klaar te hebben, wat betreft de kalender.
haha, goeie vraag, maar die moet je denk ik aan IDM stellen. Maar als er leden op dit forum zijn de me het antwoord kunnen geven dan hoor ik het graag.
Ik heb dit jaar voor het eerst mogen meemaken hoeveel inzet er nodig is van mensen van het bondsburo van de knmv, van leden van de wrc en van organisatoren om een kalender en een klasse indeling in concept te krijgen. Er spelen zoveel belangen en er zijn zoveel partijen bij betrokken. ook moet er rekening gehouden worden met internationale bonden,landsbonden en vergunningen.

Kalender is geen kwestie van data plannen maar van data kunnen krijgen. Er is weinig 'te regelen', veeleer 'masseren' bij circuitexploitatnetn en organisatoren en het geluk hebben dat andere (buitenlandse) organisatoren niet op jouw datum gaan zitten.

Voorbeeld: Francorchamps was in april alleen vrij op WKSB van Assen. Jammer maar het is niet anders. Helemaal jammer dat IDM hun eerste wedstrijd (op Lauzitsring) ook naar dat weekend heeft verplaatst.

Kortom,het kwam op mij over als een behoorlijk ingewikkeld proces. Als ik de vraag van Marinho mag lezen als: Kan de knmv de kalender niet al in december klaar hebben?, dan kan ik antwoorden dat we voor 2011 zeker zullen streven naar een snellere tijd.

« Gewijzigd: 28-01-2010 om 21:39:32 door frank »

crosser78 schreef 28-01-10 om 20:24:33
(...)


vindt deze reactie niet echt overlopen van daadkracht Als organisator/KNMV wil je toch zeker dat de beste coureurs aan de start verschijnen??
Dat er een keer een race samenvalt kan maar ook de organisator heeft er baat bij als een ONK niet samenvalt met een IDM. Alle nationale jongens starten dan en er is kan op meer int. deelname. Zeker in de 125 en ss600/sbk, kijk maar naar de races op Assen.


Ik zeg ook niet dat het ons niet uitmaakt. De voorkeur is niet samenvallen,

Pagina's: 1 2 3 4 5

*Topic is gesloten*

Snelle navigatie: