Napraten over de chat met KNMV WEGRACECOMMISIE favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Napraten over de chat met KNMV WEGRACECOMMISIE (60676 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Inmiddels is al bekend dat de risico toeslag ook in 2010 geind zal gaan worden.

Als men hiertoe besluit, neem ik wel aan dat dit dus beargumenteerd zal zijn en dan lijkt het me ook dat mijn vraag daarover beantwoord kan worden.
     Reageer met citaat 
ossje schreef 12-02-10 om 11:55:43
Inmiddels is al bekend dat de risico toeslag ook in 2010 geind zal gaan worden.

Als men hiertoe besluit, neem ik wel aan dat dit dus beargumenteerd zal zijn en dan lijkt het me ook dat mijn vraag daarover beantwoord kan worden.


Die toeslag gaat nooit meer verdwijnen, kwartje van Kok op zijn knmv's
     Reageer met citaat 
andre schreef 12-02-10 om 16:34:42
(...)


Die toeslag gaat nooit meer verdwijnen, kwartje van Kok op zijn knmv's

Gok dat je gelijk krijgt... Ook het bericht waarin aangegeven zou worden wat er met het geld van vorig jaar is gebeurd, is nog steeds niet verschenen

Heb hier al een jaar een discussie over met de KNMV, maar kreeg van Tessa te horen dat er snel een bericht zou komen, zonder inhoudelijk te reageren. Maar goed dat snel een relatief begrip is
ONK Dsbk # 37
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
En we hebben altijd volle startvelden in de SS en DSBK ,dus waarom risico voor speciaal deze klassen? Vindt het wel zo eerlijk dat alle klassen hierin worden gelijk getrokken dus dat wil zeggen: weg met die toeslag! Bah!
Aan iedereen geld EISEN is makkelijk. Zelfs 1 jaar na dato weet men nog steeds niet wat ermee gebeurd....of juist wel maar brengt dit liever niet naar buiten. Even navragen bij het juiste persoon van de knmv moet dat zolang duren?
Ferry die graag weet waar hij al die overuren voor maakt!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Citaat:
En neem maar even aan dat ook talentontwikkeling en de centrale organisatie onze aandacht hebben. Heel binnenkort al zul je - ook op dit forum - iets gaan merken over speciale aandacht voor de 125cc klasse
.

is hier al meer over bekend ?
     Reageer met citaat 
ossje schreef 01-02-10 om 12:47:33
Jammer dat er geen echt antwoord gekomen op de vragen over de risico toeslag en de monteurs licenties.

Donald of Frank, zouden jullie hier eens in willen duiken?

Zou graag willen weten:

1. Hoe de ge-inde risico toeslag is besteed of besteed gaat worden.
Blijf het vreemd vinden, de organisatoren lopen het risico en KNMV int het geld.

2. Hoe het nu zit met die monteurs licenties, ik ben een van de velen die al jaren probeert te achterhalen waarom we die nodig hebben.
Het enige antwoord dat altijd gegeven wordt is dat het voor een verzekering is, maar niemand kan uitleggen waarvoor je dan verzekerd bent.
Opvallend dat in andere kampioenschappen dit niet van toepassing blijkt te zijn en dat er in NL, met name in Assen altijd hele volksstammen zonder licentie, maar wel inclusief rugzak en lunchpakketje, in de pitstraat de races volgen.
Verder geeft de licentie op een aantal circuits geen toegang tot de pitstraat.



Ik heb begrip voor jullie ongeduld, maar je moet toch nog even wachten...
Het antwoord mbt de risico toeslag hebben we wel maar bespreken we eerst (ook ter goedkeuring) in de bijeenkomst met de Klasse / rijdersvertegenwoordigers. Het gaat hen natuurlijk in eerste instantie aan.
Die vergadering wordt binnenkort gepland. Zij koppelen dan terug naar de achterban en daarna kan het op dit forum.

Een monteurslicentie is een WA-verzekering en een persoonlijke ongevallenverzekering net als de rijderslicentie.

De "vreemden" in de pitstraat is een issue wat deels door de teams zelf wordt veroorzaakt (via pitboxen).

Het initiatief met speciale aandacht voor de 125 cc komt deze week nog op dit forum.

... aldus mijn zeer betrouwbare bronnen.
     Reageer met citaat 
Bedankt voor het antwoord, wat betreft de monteurslicentie is het echter nog niet veel duidelijker geworden. Waar zijn de voorwaarden op te vragen voor deze zogenaamde WA verzekering? Van Dhr Wolsink van de KNMV heb ik daar nog nooit antwoord op gekregen.
     Reageer met citaat 
Harrys schreef 14-02-10 om 21:25:36
Bedankt voor het antwoord, wat betreft de monteurslicentie is het echter nog niet veel duidelijker geworden. Waar zijn de voorwaarden op te vragen voor deze zogenaamde WA verzekering? Van Dhr Wolsink van de KNMV heb ik daar nog nooit antwoord op gekregen.


U hoort van mij!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 31-01-10 om 09:58:48
(...)

Zoals Siegerrr al aangeeft hebben jullie in de B/C licentie discussie dus kennelijk je hand overspeeld/te veel arrogantie betoond.

De ZAC stapt over op FAME, minpost voor de KNMV uitgaande van 250 licentiehouders en € 150,-- per licentie van zo'n 40K
Bovendien verlies je alle "gedwongen" KNMV leden.

Simpele vraag onder de streep:

Was het dit waard?

Frank of Donald, ook graag hier een reactie op.
     Reageer met citaat 
frank schreef 14-02-10 om 21:16:03
(...)




Het antwoord mbt de risico toeslag hebben we wel maar bespreken we eerst (ook ter goedkeuring) in de bijeenkomst met de Klasse / rijdersvertegenwoordigers.



Er is inmiddels al een mailing door de CRT verstuurd waarin staat dat de risico toeslag ook in 2010 gehandhaaft blijft.
Heeft er iemand voor zijn beurt gesproken, of is de beslissing zo wie zo toch al gevallen ?
     Reageer met citaat 
frank schreef 14-02-10 om 21:16:03
(...)




Een monteurslicentie is een WA-verzekering en een persoonlijke ongevallenverzekering



Ik heb, net als vele anderen, zelf al een WA en persoonlijke ongevallen verzekering.
Dan lijkt me deze van de KNMV dus totaal overbodig.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
frank schreef 14-02-10 om 21:16:03
(...)



Ik heb begrip voor jullie ongeduld, maar je moet toch nog even wachten...
Het antwoord mbt de risico toeslag hebben we wel maar bespreken we eerst (ook ter goedkeuring) in de bijeenkomst met de Klasse / rijdersvertegenwoordigers. Het gaat hen natuurlijk in eerste instantie aan.
Die vergadering wordt binnenkort gepland. Zij koppelen dan terug naar de achterban en daarna kan het op dit forum.

Een monteurslicentie is een WA-verzekering en een persoonlijke ongevallenverzekering net als de rijderslicentie.

De "vreemden" in de pitstraat is een issue wat deels door de teams zelf wordt veroorzaakt (via pitboxen).

Het initiatief met speciale aandacht voor de 125 cc komt deze week nog op dit forum.

... aldus mijn zeer betrouwbare bronnen.


Fijn dat je reageert, Frank. Je merkt het, er zijn zeer veel vragen en men ervaart de KNMV over het algemeen als niet transparant.

Het zou de nieuwe wegracecommissie sieren om eens over het ambtelijk gedraaikont heen te stappen en daadwerkelijk antwoorden te geven.
Vragen over inhoudelijkheid en nut van verzekeringen, risicotoeslagen en dergelijke zijn niet van vandaag of gisteren. het antwoord zou nu toch wel eens bekend moeten zijn.

Daarnaast staan er in dit topic en in het chat topic nog een flink aantal vragen waar nog geen antwoord op gegeven is.
Ik zou er graag nog één aan toe willen voegen:

"Wat is de doelstelling van de wegracecommissie van de KNMV. Wat is jullie "mission statement"."

Want met alle respect, ik ben niet overtuigd van het nut en de noodzaak van de wegracecommissie aangezien men er niet in slaagt de racerij op een hoger plan te brengen of alleen maar de eigen achterban te voorzien van concrete en adequate antwoorden.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
solex schreef 14-02-10 om 23:07:08
(...)

Frank of Donald, ook graag hier een reactie op.


Laat ik deze dan maar eens beantwoorden:

Nee, dat was het niet waard

Overigens was het BC probleem voor 2010 zo goed als opgelost, zoals ik ook al in de chat heb gemeld. Dat was bij Huub Vermeulen bekend. Het verzekeringsissue was voor mij nieuw, en ik had toegezegd daar ook in te duiken. RSZ heeft ervoor gekozen dat niet af te wachten.

Overigens zal het jullie opgevallen zijn dat Frank en ik wat terughoudend reageren. Dat is geen onwil, maar er lopen op dit moment wat belangrijke discussies tussen het KNMV bestuur en de wegracecommissie, die betrekking hebben op de onderwerpen die Trax in de posting hierboven aan de orde stelt. Wanneer die zijn afgerond zal ik wat meer van me laten horen.

Ciao
Donald

« Gewijzigd: 15-02-2010 om 12:01:30 door donald »

     Reageer met citaat 
Trax schreef 15-02-10 om 09:35:20
(...)


Fijn dat je reageert, Frank. Je merkt het, er zijn zeer veel vragen en men ervaart de KNMV over het algemeen als niet transparant.

Het zou de nieuwe wegracecommissie sieren om eens over het ambtelijk gedraaikont heen te stappen en daadwerkelijk antwoorden te geven.
Vragen over inhoudelijkheid en nut van verzekeringen, risicotoeslagen en dergelijke zijn niet van vandaag of gisteren. het antwoord zou nu toch wel eens bekend moeten zijn.

Daarnaast staan er in dit topic en in het chat topic nog een flink aantal vragen waar nog geen antwoord op gegeven is.
Ik zou er graag nog één aan toe willen voegen:

"Wat is de doelstelling van de wegracecommissie van de KNMV. Wat is jullie "mission statement"."

Want met alle respect, ik ben niet overtuigd van het nut en de noodzaak van de wegracecommissie aangezien men er niet in slaagt de racerij op een hoger plan te brengen of alleen maar de eigen achterban te voorzien van concrete en adequate antwoorden.


Kijk Trax, we zijn als nieuwe wrc pas een paar maanden bezig. We zoeken ook dmv dit forum de dialoog en bekijken mogelijkheden om de vragen die er zijn zo goed mogelijk te beantwoorden. En helaas kost dat soms nog wel eens wat tijd. Ik citeer Vragen over inhoudelijkheid en nut van verzekeringen, risicotoeslagen en dergelijke zijn niet van vandaag of gisteren. het antwoord zou nu toch wel eens bekend moeten zijn.
is mooi gezegd, maar je mag van mij verwachten dat als ik een antwoord geef dat ook het goede antwoord is. En als beginner in dit vakgebied zoek ik mijn weg om dat antwoord te vinden, dat kost dus even tijd.

Wij zoeken onze weg en lopen daarbij her en der nog wel eens tegen wat weerstand op. Daar zijn we niet bang voor, het geeft echter wel wat gedoe. We moeten zien te voorkomen dat we met de neuzen tegen elkaar gaan staan. Een kritische houding naar elkaar toe is goed, maar bedenk dat je met mensen te maken hebt. De KNMV kun je geen hand geven, de mensen achter die letters wel. Dat willen we bereiken. Een gezonde constructieve manier van met elkaar bouwen in plaats van afzeiken. En dat is niet altijd makkelijk.

Daarnaast vraag ik me wel af of jullie beseffen dat je lid bent van de vereniging KNMV en dat je via die verenigingsstructuur je stem kunt laten gelden. Welke input is er nu door de mensen op het forum geleverd voor de verenigingsvergadering, wie van jullie zit er in de ledenraad, op welke manier heb je die achterban de afgelopen jaren bereikt? naar dat antwoord, daar ben ik nu wel weer eens benieuwd naar.
En in de tussentijd blijf ik de dialoog zoeken en probeer zo goed mogelijk te antwoorden.

uiteraard spreek ik deze woorden op persoonlijke titel.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
allereerst wil ik duidelijk maken dat afzeiken absoluut mijn bedoeling niet is. Ik snap heel goed dat op een forum zoals dit een geschreven boodschap soms een bepaalde toonzetting kan uitstralen die door de schrijver niet zo bedoeld is dus, zoals aangegeven, het gaat niet om het afzeiken.

Ik ben erg blij met het feit dat hier een soort dialoog ontstaat, denk dat dat voor beide partijen alleen maar tot meer inzicht kan leiden.

Dat daar bij af en toe kritische geluiden klinken moeten we dan maar op het conto van het verleden schrijven en hopen dat de toekomst beter brengt.

Voor wat betreft het laatste deel van je vraag moet ik bekennen dat ik pas de laatste 3 jaar lid ben van de KNMV en dan ook enkel en alleen omdat het noodzakelijk was voor mijn race licentie. Wederom geldt hier dat ik de toegevoegde waarde nooit heb gezien.

Hopelijk slaagt de nieuwe WRC erin mij op andere gedachten te brengen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: