Einde GP125cc tweetakt / Moto3 topic favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20

Topic: Einde GP125cc tweetakt / Moto3 topic (153501 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
De GP125 zal tot einde seizoen 2012 voorbehouden blijven voor de 1 cilinder tweetakt.
Daarna wordt het Moto3 met 1 cilinder 4takt met 450cc.
Indien het GP125 startveld voor seizoen 2012 wederom verminderd dan zal de 450 al in 2012 van start gaan.


EDIT: Topictitel aangevuld

« Gewijzigd: 15-08-2010 om 12:58:13 door Jarno »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Als rechtgeaarde 2-takt liefhebber word ik daar uiteraard niet vrolijk van, maar begrijp het wel. Hoop toch dat, op ander niveau dan maar, er toch klassen zullen zijn waar met deze fietsen geracet kan worden :'(
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-04-10 om 14:03:11
Hoop toch dat, op ander niveau dan maar, er toch klassen zullen zijn waar met deze fietsen geracet kan worden :'(


Bij de classics misschien
     Reageer met citaat 
Bij de scooterraces.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherĂ² mai.
     Reageer met citaat 
Tja, het was te verwachten natuurlijk. Wel grappig, een paar jaar geleden nog waren de raceklasses toch vooral 2-takten en de classics 4-takten, over een paar jaar zal dat net andersom zijn. 2-takten, mooie techniek maar niet meer echt van deze tijd, al was het alleen al om het milieugebeuren, en dat is het toverwoord tegenwoordig.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
SITO schreef 14-04-10 om 13:38:34
De GP125 zal tot einde seizoen 2012 voorbehouden blijven voor de 1 cilinder tweetakt.
Daarna wordt het Moto3 met 1 cilinder 4takt met 450cc.
Indien het GP125 startveld voor seizoen 2012 wederom verminderd dan zal de 450 al in 2012 van start gaan.


Waar komt deze info vandaan?

Paul Butler heeft deze week nog gezegd dat de 125 tot 2014 ongewijzigd zal blijven, en er ook daarna nog geen plannen zijn om de zaken op zijn kop te zetten.

GP week nr 77, blz 16

http://mag.gpweek.com/
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Wel grappig eigenlijk, toen alle klassen nog 2-takt waren , werdt er weemoedig over de good old days van de 4-takt gepraat.
Over een paar jaar doen we hetzelfde over de 2-takt......
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 14-04-10 om 19:15:34
(...)


Waar komt deze info vandaan?

Paul Butler heeft deze week nog gezegd dat de 125 tot 2014 ongewijzigd zal blijven, en er ook daarna nog geen plannen zijn om de zaken op zijn kop te zetten.

Onze grote vriend DORNA chef Ezpeleta.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
op zicht niks mis mee dat de een licht viertakt klassen willen , als ze er dan maar wel voor zorgen dat er betaalbare produktie racers voor de nationale kampioenschappen beschikbaar zijn.
     Reageer met citaat 
laten we nou gewoon de 125cc 2takt machines blijven,heb de 2takt liefhebbers er ook nog wat aan.en het milieu ach dat valt wel een beetje mee als er een paar motoren rond rijden.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik kan er echt niet mee zitten als de 125cc klasse vervangen wordt voor een Moto3 klasse. Jammer voor de klasse op zich, maar heel erg boeiend is het nu toch niet meer.

De races zijn zeer spannend en leuke gevechten onderling! maar het is toch (zoals zo vaak gezegd) een soort van Spaans open, omdat de Spanjaarden het absolute topmateriaal tot hun beschikking hebben. Met 1 verdwaalde Brit en een boven zijn kunnen rijdende Duitser.

De Moto2 is wat dat betreft een hele verademing, dus zie weinig kwaad in het invoeren van een Moto3 klasse. Benieuwd hoe ver een Zarco, Folger, Kornfeil en Iwema dan kunnen komen.
     Reageer met citaat 
Er zijn wel meer rijders die op topmateriaal (RSA) rijden,
dus het ligt ook wel aan de rijder.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
SITO schreef 14-04-10 om 13:38:34
De GP125 zal tot einde seizoen 2012 voorbehouden blijven voor de 1 cilinder tweetakt.
Daarna wordt het Moto3 met 1 cilinder 4takt met 450cc.
Indien het GP125 startveld voor seizoen 2012 wederom verminderd dan zal de 450 al in 2012 van start gaan.


vindt het geen probleem mits ze er voor zorgen dat het "betaalbaar" blijft en dat er materiaal beschikbaar is voor nationale competities zodat de aansluiting daar iig blijft!!
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 06-06-10 om 17:17:20
Ik kan er echt niet mee zitten als de 125cc klasse vervangen wordt voor een Moto3 klasse. Jammer voor de klasse op zich, maar heel erg boeiend is het nu toch niet meer.

De races zijn zeer spannend en leuke gevechten onderling! maar het is toch (zoals zo vaak gezegd) een soort van Spaans open, omdat de Spanjaarden het absolute topmateriaal tot hun beschikking hebben. Met 1 verdwaalde Brit en een boven zijn kunnen rijdende Duitser.

De Moto2 is wat dat betreft een hele verademing, dus zie weinig kwaad in het invoeren van een Moto3 klasse. Benieuwd hoe ver een Zarco, Folger, Kornfeil en Iwema dan kunnen komen.


Hier sluit ik mij bij aan. De enige juiste en rationele reactie tussen al het emotionele gegil wat je her en der aantreft.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 06-06-10 om 17:17:20
Ik kan er echt niet mee zitten als de 125cc klasse vervangen wordt voor een Moto3 klasse. Jammer voor de klasse op zich, maar heel erg boeiend is het nu toch niet meer.

De races zijn zeer spannend en leuke gevechten onderling! maar het is toch (zoals zo vaak gezegd) een soort van Spaans open, omdat de Spanjaarden het absolute topmateriaal tot hun beschikking hebben. Met 1 verdwaalde Brit en een boven zijn kunnen rijdende Duitser.

De Moto2 is wat dat betreft een hele verademing, dus zie weinig kwaad in het invoeren van een Moto3 klasse. Benieuwd hoe ver een Zarco, Folger, Kornfeil en Iwema dan kunnen komen.


De Spanjaarden gaan ook voorin zitten als het een Moto3 zou worden. Ze hebben zoveel circuits, er heerst een absolute motorcultuur waardoor nieuwe talenten snel kansen krijgen en uiteraard zijn er veel Spaanse sponsors. Ik ga de 125cc echt missen als die niet meer bestaat in de toekomst. Ik heb liever heel wat Spanjaarden en een verdwaalde Brit en Duitser voorin die strijden tot de finish dan een supersaai MotoGP kampioenschap waarin 1/3 van het startveld ook Spaans is.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20


Snelle navigatie: