Optimate schreef 07-06-10 om 12:18:40
En bovendien, waarom zou de kartwereld de benchmark moeten zijn voor de GP's? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Ik bedoel dit echt niet rot maar ik snap niet dat er zoveel mensen zien die maar niet willen inzien dat 2-takten een aflopende zaak zijn. Volgens mij hangen die mensen veel te veel aan het verleden terwijl de blik op de toekomst gerecht moet zijn.
Het zal wel hetzelfde gaan als bij de Moto2. Iedereen zit van te voren te schelden en te tieren met oneigenlijk argumenten en als het dan zover is dan vinden we het met zijn allen hartstikke mooi.
Trouwens, zo'n Moto3-verhaal maakt het volgens mij makkelijker voor Nederlands talent om een vinger achter de deur te krijgen binnen de GP's.
Ik had het niet over een spiksplinternieuwe klasse. Ik had het over het aanschroeven van de reglementen in de 125cc, desnoods met een claiming rule.
Trouwens, het gaat niet om een klein fabriekje in Nederland (Dit was maar een website van een nederlandse importeur). Er zijn vele fabrikanten in de kartwereld die met elkaar wereldwijd nog duizenden 2takt blokken verkopen voor een niche sport als de kartracerij en ik weet wel zeker dat er meer racekarts rondrijden dan racemotoren. Het ging er mij om dat ze het in de kartwereld het wat dit betreft er beter voor elkaar hebben dan in de motorracerij en dat de motorracerij misschien ook eens over de schutting kan kijken bij de buren.
Nogmaals ik heb zeker niets tegen viertakten, maar ik heb bij die hele Moto2 nog steeds geen GP gevoel. Ik vind het een tweederangs kampioenschap vanwege het standaardblok en ik vraag mij af of Moto3 wezenlijk anders gaat worden dan Moto2 omdat de kostenescalatie altijd plaatsvind als het motorblok vrijgelaten wordt.
En die blik op de toekomst: Laten we vooral dan de 150 jaar oude Otto motor weer invoeren, nee dan ben je progressief bezig. Laten ze dan iets doen met zero emission of bio brandstoffen. Het enkele feit dat er voor de hobby brandstof wordt verspild is het probleem met de maatschappelijke acceptatie. Een 2 of 4 takt zegt de critici niets. Dat is voor de gemiddelde boomknuffelaar een pot nat.