Ronde 3: IDM Nurburgring favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2

Topic: Ronde 3: IDM Nurburgring (2130 keer gelezen)
Tiko

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Net thuis van de ring. Wat een klotedag. Weer was bagger, internetverbinding volslagen ruk en tot overmaat van ramp ook nog eens een lekke band waardoor ik de laatste 100 km niet harder mocht dan 80.

Morgen maar op vakantie. Ben ik hard aan toe.

PS: Door alle internetshit duurde het eeuwen voor ik een verslag uberhaupt in het beheerssysteem van racesport geplaatst kon krijgen. Ik had evert beloofd vanavond nog een stukje te maken over de tweede 125 race, zijspannen, R6 en Junior Cup.

Helaas ontbreekt me nu toch echt de fut. Morgen komt dat weer helemaal goed.
Fazerman
André #

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Gisteravond weer thuis na een weekend IDM.
Een weekend met mooi zonnig weer maar ook veel regen. Desondanks heeft Tasia Rodink beide races in de 125cc uitgereden (niet het volledig aantal ronden omdat zowel de race op zaterdag als de race op zondag afgebroken werken met de rode vlag).

Nu eerst weer een ONK en dan weer op naar de volgende IDM.
2012: Erison Racing Team / HAMOVE
2011: Racingteam Ermelo
2010: Van Buuren Racingteam Ermelo
2009: Racing Team Noord Nederland
2008: Van Buuren Racingteam Ermelo
2007: Jaap Kingma Racing
2006: Jaap Kingma Racing
2005: HAMOVE
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ik heb een prachtige dag beleefd gisteren. Ondanks de regenbuien en de harde wind, viel het aantal valpartijen al bij al nog mee. Het heeft in ieder geval niet zo veel geregend als de Duitse weermannen hadden voorspeld.

Toen ik op de terugweg naar huis was net na de tweede SBK race, viel het water wel met bakken uit de lucht.

Jammer dat Teuchert in de eerste race onderuit ging voor mijn ogen. Dat had anders een nog leukere strijd kunnen worden in die race. Net na de race heb ik nog even de persconferentie bijgewoond en daarin zei Nebel dat hij net niet snel genoeg was. Waarop de reporter het even vertaalde voor Muggeridge en Nebel even de micro afpakte en zei: in de tweede race zal ik wel snel genoeg zijn. Hilariteit alom.

In het verslag van Racesport staat dat er 4 coureurs betrokken waren bij het ongeval bij de start van de tweede SBK race, maar ook Martin Bauer was daarbij betrokken. Giuseppetti remde wel heel laat, veel te laat zoals bleek. De KTM's klinken ook echt wel een stuk harder dan de andere motoren.

Mooi dat Ben Bollen zijn eerste punten pakte in de Yamaha R6-Cup en dit op een opdrogende baan. De jongedame in die klasse, Lucy Glöckner, is ook wel erg snel.

De beker van o.a. Ranseder was wel erg mooi. Mijn dag was super geslaagd, ik heb met de winnaars van zowel SBK, SSP, 125cc en Yamaha R6-Cup persoonlijk kunnen spreken. Vooral Markus Reiterberger maakte heel veel tijd voor me.

Verder valt het echt wel op dat Duitsers heel vriendelijke mensen zijn. Ze gooien hun afval ook gewoon in een vuilbak, dat zie je in Nederland en België helaas veel minder gebeuren.

Ook € 29 vind ik goedkoop, zeker als je daar heel veel verschillende races voor in de plaats krijgt, veel verschillende merken en nationaliteiten en ook nog eens super spannende races. Die combinaties samen vindt je nergens anders, zelfs niet in een WK. Voor dat geld kan je zelfs meerdere keren naar een IDM evenement gaan in plaats van naar een WK.

« Gewijzigd: 31-05-2010 om 11:14:51 door Wim_Kwanten »

Fazerman
André #

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 31-05-10 om 11:11:20

De KTM's klinken ook echt wel een stuk harder dan de andere motoren.
quote]

Ik denk dat de KTM's in Assen tijdens het IDM problemen hebben met de geluidskeuring, weet alleen niet bij hoeveel toeren deze machines op geluid gekeurd worden...........

Wat een bak herrie hebben de KTM's
2012: Erison Racing Team / HAMOVE
2011: Racingteam Ermelo
2010: Van Buuren Racingteam Ermelo
2009: Racing Team Noord Nederland
2008: Van Buuren Racingteam Ermelo
2007: Jaap Kingma Racing
2006: Jaap Kingma Racing
2005: HAMOVE
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ik hoop niet dat ze problemen gaan krijgen met het geluid, maar zoals ze op Assen soms wel eens moeilijk kunnen doen, vrees ik er ook wel voor.
Rebecca
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Profiel Privébericht 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Ondanks de regen prachtige wedstrijden gezien, zowel zaterdag als zondag. Mooie deelnemersvelden. Veel nationaliteiten en lekker gestreden.
Ook leuk het feestje op zaterdagavond . Is toch een heel ander sfeertje tijdens het IDM, misschien iets voor de ONK?
En ja, die ktm's maken een mooi geluidje, denk niet dat het heel veel problemen oplevert voor Assen. Alhoewel .
En over drie weken Sachsenring, ik hoop dat ik weer mee mag met Tasia, die overigens best leuk mee reed, maar niet geheel tevreden terug kwam. Over drie weken gaat dat vast goedkomen!
summer
weet ik veel?!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Het was idd erg leuk...maar ik vind die KTM's juist een mega irritant geluid maken...
Kogaatje

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
Drie dagen op de Nürburgring geweest en het is me goed bevallen . Prima bezetting van alle klassen. Alles goed toegankelijk, al moest er steeds in- en uitgecheckt worden met je kaartje (thuis afgedrukt) en met €28 niet duur. Alleen niet zoveel toeschouwers; meende ergens gelezen te hebben dat er vorig jaar 25.000 toeschouwers waren.
(Foto)verslag staat op mijn persoonlijke motorwebsite:
www.karuco-moto.nl
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Dat was ook voor mij het enige minpuntje: dat de coureurs moeilijk te herkennen waren en de startnummers zijn, voor mij, niet te lezen vanaf de tribunes.

Mooie site heb je trouwens.
Jarno
 Administrator

Profiel E-mail Privébericht 
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 01-06-10 om 12:15:16
Mooie site heb je trouwens.

Die scans van al die programmaboekjes; wauw!
falerossi

www.sport-picture.nl

Reageer met citaat 
summer schreef 31-05-10 om 23:14:05
Het was idd erg leuk...maar ik vind die KTM's juist een mega irritant geluid maken...

Irritant ga je mond eens spoelen met water en zeep
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl -
summer
weet ik veel?!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 01-06-10 om 14:00:29
(...)

Irritant ga je mond eens spoelen met water en zeep

Gedaan..maakt het irritante geluid niet anders hoor
Marinho

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
En voor de oplettende toeschouwers Gisbert van Ginhoven is op de ring overgestapt van Pirelli naar Dunlop banden met direct twee top 10 noteringen.

De eerste BMW op Dunlop banden en direct resultaat.

Op het ONK 12/13 juni testen ze lekker verder om de volgende IDM race op de Sachsenring nog verder naar voren te kunnen komen.

« Gewijzigd: 04-06-2010 om 13:43:10 door Marinho »

vortex

Reageer met citaat 
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Klein, maar wel grappig foutje op racesport. Daar staat te lezen dat Peter Öttl op het podium stond bij de 125cc. Dat moet toch echt wel zijn zoon Philipp Öttl zijn.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: