250cc (GP) historie favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: 250cc (GP) historie (102791 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Als het goed is moet ik ook nog ergens een VHS opname op zolder hebben liggen van de GP overwinning van Wilco Zeelenberg op de Nurburgring in 1990.
Wil een keer een hoop opnames van VHS overzetten naar DVD maar heb er momenteel geen tijd voor.Heb nog een hele doos vol VHS opnames van alle denkbare wegraces.Nam toendertijd alles op wat maar op tv kwam,of het nou een GP was of een internationale race op bv Raalte.Heb ooit eens VCC opnames uit 83 t/m 85 overgezet naar VHS en ik heb nog VHS opnames van 88 t/m 94.
Als ik de GP overwinning van Wilco tezijnertijd over ga zetten van VHS naar DVD dan zet ik hem denk ik ook wel op YouTube.Dan laat ik het jullie wel weten,oke?
Ik weet alleen niet of dat die opname niet te lang duurt want je kan volgens mij maar hooguit 10 minuten uploaden naar YouTube.
     Reageer met citaat 
Ik heb hier thuis zo'n apparaat staan met zowel vhs als dvd. Kan dus zo heen en weer copieren. Lukt het je niet geef je maar een gil.
     Reageer met citaat 
Hebben we het over het Docshop verhaal, kom ik afgelopen donderdag op Silverstone aan en moet ik wachten totdat we de paddock op mochten. Natuurlijk neem ik dan maar even een kijkje bij de diverse werkplaatsen naast het circuit en zie tot mijn verbazing 2 docshop pakken hangen. Helaas konden de heren aldar me weinig info geven van wie deze pakken waren en hoe die daar terecht zijn gekomen. Kleine wereld toch maar weer.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Nog meer oud materiaal wat ik tegen kwam:

De Finse GP van 1972 op het stratencircuit van Imatra,
hier de plaatselijke held, Jarno Saarinen:

Voor de liefhebber: te vinden in het pocketwerkje
Motorrad Grand Prix Guide 1974, uitgegeven door Lee van Dam productions
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 18-08-10 om 00:03:31
Nog meer oud materiaal wat ik tegen kwam:
(afbeelding)
De Finse GP van 1972 op het stratencircuit van Imatra,
hier de plaatselijke held, Jarno Saarinen:
(afbeelding)
Voor de liefhebber: te vinden in het pocketwerkje
Motorrad Grand Prix Guide 1974, uitgegeven door Lee van Dam productions


geweldig om te zien. bomen staan echt bizar dicht bij. wel typisch Scandinavisch sfeertje btw!
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
voor ONK en ook GP historie van de 250cc kijk ook eens op de site van Jaap Kingma, www.jaapkingmaracing.nl en dan bij de oudere jaren (2008 en ouder).
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vandaag is het 23 jaar geleden dat Loris Reggiani in Misano won, de eerste GP zege voor Aprilia was toen een feit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Misschien leuk weetje: Op deze dag (13 sept.) in 1964, won Phil Read de Naties GP op Monza. Het was het eerste Yamaha wereldkampioenschap + de eerste voor een 2-takt machine
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De in het vroegere Oost-Duitsland gelegen Sachsenring was voor het eerst sinds 1971 weer terug op de wegracekalender. De rijders waren niet erg blij met het circuit. Het vroegere stratencircuit (8731 meter lang met een hoogteverschil van meer dan 100 meter) was weliswaar gerenoveerd, nadat het begin jaren '90 te gevaarlijk werd om door de dorpjes e.d. te racen, zoals op eiland Mann, maar was heel erg kort (3517 meter). De jaren na deze rentree werd het circuit sneller en langer (3700 meter) gemaakt. Citaat:
Na 1972 kwam er een einde aan de Oost-Duitse GP, omdat de West-Duitser, Dieter Braun in 1971 de kwartliterrace had gewonnen op de Sachsenring. De partijbonzen van de communistische partij waren hier zeer ontstemd over. Zij hadden de wedstrijdleider de opdracht gegeven om Braun de zwarte vlag te geven en te diskwalificeren. Deze weigerde dit en zodoende werd het West-Duitse volkslied na de race gedraaid in Oost-Duitsland.
Men trok zoveel mogelijk stekkers uit de speakers, maar kon niet voorkomen dat honderdduizenden Oost-Duitsers het volkslied van hun buren meezongen. Van de wedstrijdleider werd niet veel meer vernomen en de communistische partij verbood de internationale GP en er werd in het vervolg alleen nog tussen Oostbloklanden geracet.

In 1989 werd dus 'e Muur' afgebroken en vormden West en Oost in het vervolg één Duitsland. De GP's op de Nürburgring en Hockenheim trokken steeds minder toeschouwers en men zag toen in het oosten hun kans rijp. Er werd een nieuw circuit gebouwd en hier in 1998 vond de rentree van de wegrace GP's plaats
(bron: www.jumpingjack.nl )
Mooi verhaal, nooit geweten

« Gewijzigd: 30-11-2010 om 13:59:41 door RG500IU »

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 30-11-10 om 13:55:55
De in het vroegere Oost-Duitsland gelegen Sachsenring was voor het eerst sinds 1971 weer terug op de wegracekalender. De rijders waren niet erg blij met het circuit. Het vroegere stratencircuit (8731 meter lang met een hoogteverschil van meer dan 100 meter) was weliswaar gerenoveerd, nadat het begin jaren '90 te gevaarlijk werd om door de dorpjes e.d. te racen, zoals op eiland Mann, maar was heel erg kort (3517 meter). De jaren na deze rentree werd het circuit sneller en langer (3700 meter) gemaakt. (...)
Men trok zoveel mogelijk stekkers uit de speakers, maar kon niet voorkomen dat honderdduizenden Oost-Duitsers het volkslied van hun buren meezongen. Van de wedstrijdleider werd niet veel meer vernomen en de communistische partij verbood de internationale GP en er werd in het vervolg alleen nog tussen Oostbloklanden geracet.

In 1989 werd dus 'e Muur' afgebroken en vormden West en Oost in het vervolg één Duitsland. De GP's op de Nürburgring en Hockenheim trokken steeds minder toeschouwers en men zag toen in het oosten hun kans rijp. Er werd een nieuw circuit gebouwd en hier in 1998 vond de rentree van de wegrace GP's plaats
(bron: www.jumpingjack.nl )
Mooi verhaal, nooit geweten


Idd!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Tadaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Gevonden.

Vaderlandse motorsporthistorie ten top!!

Kijk en geniet!! O, wat een mooie tijden waren dat!!!

Wilco

http://www.youtube.com/watch?v=AobsDo0E_Ko
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kootje schreef 09-12-10 om 17:51:37

Vaderlandse motorsporthistorie ten top!!

De Samson/Sharp machines v Zeel & Spaan worden nu per opbod verkocht las ik net op racesport. Er wordt alleen aan de echtheid (bouwjaar) vh materiaal getwijfeld was het commentaar v Hans Spaan staat er..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 09-12-10 om 21:58:44
(...)

De Samson/Sharp machines v Zeel & Spaan worden nu per opbod verkocht las ik net op racesport. Er wordt alleen aan de echtheid (bouwjaar) vh materiaal getwijfeld was het commentaar v Hans Spaan staat er..


Kijk naar het filmpje en zoek de verschillen.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
ja heel mooi die oude beelden genieten hoor.
de oude beelden van zeelenberg met zijn enige overwinning,ja echt heel mooi
JK
de beste stuurlui liggen op kop

     Reageer met citaat 
Ik heb nog wat beelden van 250cc ONK races van 2004 online gezet op mijn racingsite JK

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: