En zo zal het met de Moto2 steeds meer worden denk ik. Er blijkt dat 1 of 2 constructeurs het gewoon het beste voor elkaar hebben (zoals nu Suter en FTR). Als die telkens voorin eindigen, dan zijn eventuele sponsors ook geneigd om te zeggen: "okee, we geven je geld, maar dan moet je wel met zo'n machine X aan de start staan". We kunnen het met ons allen geweldig vinden dat een of andere Luigi in zijn schuurtje een Moto2 chassis in elkaar knutselt, maar uiteindelijk zullen er toch weer 1 of 2 merken/constructeurs de dienst uit gaan maken. Net zoals in de 250 het geval was. En in zekere mate de MotoGP ook. Het eerste jaar was prachtig; een V5, een V4, een screamer, een big-bang en noem maar op. Maar een aantal jaar verder bleek dat een 4-in-lijn met bigbang-achtige ontstekingsvolgorde het beste werkte, dus (bijna) alle fabrikanten gingen op die configuratie over.
(..en voor de oplettende lezer, vervang waar ik "Moto2" heb getikt door "Moto3", en dan weet je gelijk hoe ik denk dat die klasse ook zal gaan verlopen

)