Talent Cup 600 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Topic: Talent Cup 600 (162254 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Vreemd dat de importeurs uitstappen, en wat is hun sponsoring eigenlijk? En wat is de sponsoring van de grote motorloterij? Elke 600 cc motorfiets met racekuip en racedemper is voor 11000.- euro te duur betaald, ik denk dat je bij elke dealer voor +/- 9500 euro ook een nieuwe 600 met extra racekuip en uitlaatdemper kunt aanschaffen. Gaat er dan zoveel geld naar de KNMV of het CRT? Misschien dat de importeurs daar moeite mee hebben?
     Reageer met citaat 
Harrys schreef 31-01-11 om 22:55:42
Vreemd dat de importeurs uitstappen, en wat is hun sponsoring eigenlijk? En wat is de sponsoring van de grote motorloterij? Elke 600 cc motorfiets met racekuip en racedemper is voor 11000.- euro te duur betaald, ik denk dat je bij elke dealer voor +/- 9500 euro ook een nieuwe 600 met extra racekuip en uitlaatdemper kunt aanschaffen. Gaat er dan zoveel geld naar de KNMV of het CRT? Misschien dat de importeurs daar moeite mee hebben?


Spijker op zijn kop?
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
de nieuw prijs van een honda cbr is €13499,- de talent cup machine kon je "race klaar" kopen voor 11500 euro.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 01-02-11 om 07:21:54
de nieuw prijs van een honda cbr is €13499,- de talent cup machine kon je "race klaar" kopen voor 11500 euro.


Oke, maar trek daar de BPM e.d. eens vanaf die je voor een straatmotor betaalt en dus niet voor een racer zonder kenteken en laat Honda de motoren raceklaar leveren, de onderdelen die er af komen van de straatversie via het dealerkanaal weer verkopen en dan kom je al gauw op een prijs van 11500.- raceklaar, wat (te) veel geld is voor een standaard circuitfiets.

Ik denk dat Harrys het inderdaad aardig bij het rechte eind heeft. Het riekt bijna naar prijsafspraken met de KNMV. Waar blijft de NMA met een onderzoek naar kartelvorming?? .
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Het was in elk geval niet toegestaan om met een zelf aangeschafte 2009 CBR600 in de Talentcup te stappen. Coureurs werden verplicht 1 van de aangewezen 11500 euro kostende CBR'tjes te kopen...
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 01-02-11 om 11:02:08
Het was in elk geval niet toegestaan om met een zelf aangeschafte 2009 CBR600 in de Talentcup te stappen. Coureurs werden verplicht 1 van de aangewezen 11500 euro kostende CBR'tjes te kopen...


Ik noem dat kartelvorming en dus weer met allerlei onnozele redenen een klasse om zeep helpen voor er een meter is gereden. Zo krijgen we de talenten wel in de GP's.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
als je inderdaad verplicht bent om een hagelnieuwe machine aan te schaffen voor een talentcup dan leer je wel iets: dat ook beginnend racen eigenlijk een te dure sport is. Goede voorbereiding voor als je ooit op WK niveau wilt rijden...

tip: koop een honda, yamaha, suzuki, kawasaki of triumph supersport machine van een paar jaar oud en begin met gebruikte banden wat crt dagen of cupraces.
stukken goedkoper!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 01-02-11 om 11:49:38
als je inderdaad verplicht bent om een hagelnieuwe machine aan te schaffen voor een talentcup dan leer je wel iets: dat ook beginnend racen eigenlijk een te dure sport is. Goede voorbereiding voor als je ooit op WK niveau wilt rijden...

tip: koop een honda, yamaha, suzuki, kawasaki of triumph supersport machine van een paar jaar oud en begin met gebruikte banden wat crt dagen of cupraces.
stukken goedkoper!


Ja, en tegen de tijd dat je daar dan klaar bent om een stapje hoger te gaan ben je inmiddels te oud om echt serieus een internationale carrière op te bouwen.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-02-11 om 12:05:18
(...)


Ja, en tegen de tijd dat je daar dan klaar bent om een stapje hoger te gaan ben je inmiddels te oud om echt serieus een internationale carrière op te bouwen.


welkom in Nederland!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 01-02-11 om 12:18:24
(...)


welkom in Nederland!


Precies! We zijn het dus met elkaar eens.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-02-11 om 12:05:18
(...)


Ja, en tegen de tijd dat je daar dan klaar bent om een stapje hoger te gaan ben je inmiddels te oud om echt serieus een internationale carrière op te bouwen.

Nederlanders en serieuze internationale carriere? Op racegebied? Via de talentcup?

Muahahaha!


Bert heeft gelijk. Als je op NL nivo wil racen kun je net zo goed beginnen in de cup. Laat je maar zien. Mooiste voorbeeld van het feit dat talent echt wel gezien wordt zijn Kleppie en zijn huidige protegé Cliff.

Als je internationaal wat wil dan moet je Nederland uit. IDM, CEV, daar moet je zijn. Net zoals de Aussies die in de jaren '70 en '80 met 1 tas met kleren naar Engeland kwamen om een racecarriere op te bouwen.

Focus en commitment. En pegels, heel veel pegels. En die moet je steken in je motor, niet in de achterlijke plannen van een bond of de commerciële klauwen van een organisator.....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 01-02-11 om 13:23:29
(...)

Nederlanders en serieuze internationale carriere? Op racegebied? Via de talentcup?

Muahahaha!


Bert heeft gelijk. Als je op NL nivo wil racen kun je net zo goed beginnen in de cup. Laat je maar zien. Mooiste voorbeeld van het feit dat talent echt wel gezien wordt zijn Kleppie en zijn huidige protegé Cliff.

Als je internationaal wat wil dan moet je Nederland uit. IDM, CEV, daar moet je zijn. Net zoals de Aussies die in de jaren '70 en '80 met 1 tas met kleren naar Engeland kwamen om een racecarriere op te bouwen.

Focus en commitment. En pegels, heel veel pegels. En die moet je steken in je motor, niet in de achterlijke plannen van een bond of de commerciële klauwen van een organisator.....


fijn dat je vindt dat ik gelijk heb haha.. maar toch is de crt ook de partij die zowel de talentcup als de knmv cup laat rijden. moet zeggen dat wij de afgelopen 2 jaar in de cup absoluut niet het idee hadden dat Hennie er puur voor de pegels mee bezig is. Hij is een liefhebber en is voor iedereen even hard bezig, zowel toppers als de mindere goden. organisatorisch heel erg sterk, dat bewijst het succes van de onk oschersleben wel. maar nu toch een minpuntje met het uittreden van honda en kawasaki!
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 01-02-11 om 13:51:53
(...)


fijn dat je vindt dat ik gelijk heb haha.. maar toch is de crt ook de partij die zowel de talentcup als de knmv cup laat rijden. moet zeggen dat wij de afgelopen 2 jaar in de cup absoluut niet het idee hadden dat Hennie er puur voor de pegels mee bezig is. Hij is een liefhebber en is voor iedereen even hard bezig, zowel toppers als de mindere goden. organisatorisch heel erg sterk, dat bewijst het succes van de onk oschersleben wel. maar nu toch een minpuntje met het uittreden van honda en kawasaki!

Kennelijk gaat er in de Talentcup nu echt wel iets fout. Zeker als ik de bedragen hoor voor een racemotor (zonder BPM, kenteken e.d.)

Voor de rest: prima dat de CRT de cup organiseert, ook prima dat ik persoonlijk alternatieven heb om uit te kiezen.

Iedereen blij, toch?

Mijn reactie was meer gericht op de opmerking van Optimate...
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 01-02-11 om 15:15:08
(...)
Mijn reactie was meer gericht op de opmerking van Optimate...


Ik heb mijn mening niet duidelijk verwoord of jij begreep me verkeerd (laten we het op het eerste houden) want mijn mening verschilt nauwelijks van die van jou, namelijk: Als je internationaal wat wil dan moet je Nederland uit. IDM, CEV, daar moet je zijn. Net zoals de Aussies die in de jaren '70 en '80 met 1 tas met kleren naar Engeland kwamen om een racecarriere op te bouwen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


Snelle navigatie: