Nieuwe europese 250 kampioenschap favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: Nieuwe europese 250 kampioenschap (192109 keer gelezen)
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
TZ250 schreef 17-12-10 om 09:54:29
(...)


je hebt een punt, t is alleen wel zo dat alle klasses door elkaar in 1 race rijden.
er zijn wel aparate kampioenschappen.

t EK wat Willy probeert op te zetten zal dat niet hebben, en zal 2 races in assen krijgen iig.


denk dat naarmate er meer deelnemers komen de kans op aparte races ook groter wordt.

Met alle respect maar waarom zoveel moeite doen voor een EK250 cup wat naar alle waarschijnlijkheid geen kans van slagen heeft terwijl er in ons buurland genoeg mogelijkheden zijn om te rijden in competitie verband met een 250 ??
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 17-12-10 om 10:07:06
(...)


denk dat naarmate er meer deelnemers komen de kans op aparte races ook groter wordt.

Met alle respect maar waarom zoveel moeite doen voor een EK250 cup wat naar alle waarschijnlijkheid geen kans van slagen heeft terwijl er in ons buurland genoeg mogelijkheden zijn om te rijden in competitie verband met een 250 ??


er is een peiling gedaan onder de 250 rijders in europa.
en er zijn meer als 30 rijders beschikbaar hiervoor.
ik denk dat iets als vraag en aanbod een zelf regulerend fenomeen is. marktwerking zeg maar.
ik moet ook eerlijk zeggen dat ik graag op assen rij
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 17-12-10 om 10:07:06
(...)


denk dat naarmate er meer deelnemers komen de kans op aparte races ook groter wordt.

Klopt dat als het aantal rijders voor een klasse (125-250-500-serie) te groot is wordt er apart gereden.

Met alle respect maar waarom zoveel moeite doen voor een EK250 cup wat naar alle waarschijnlijkheid geen kans van slagen heeft terwijl er in ons buurland genoeg mogelijkheden zijn om te rijden in competitie verband met een 250 ??


Mogelijkheden genoeg om bij onze buren te rijden met je 2 takt.
Daarnaast bestaat nog de mogelijkheid om in Italie aan het 250cc kampioenschap deel te nemen.
Laat ik dan ook nog even vermelden dat er ook nog enkele int 250 races te verrijden zijn in Tsjechie, met de aan tekening dat het hier wel straten circuits betreft.
Om eerlijk te zijn kan ik een aardige volle kalender samen stellen om met de 250 aan de diverse races deel te nemen.
     Reageer met citaat 
TheBody schreef 17-12-10 om 08:11:52
(...)
ga ik zelf ook een bakkie halen.


U bent bij deze uitgenodigd om een koppie te komen halen.
     Reageer met citaat 
TZ250 schreef 17-12-10 om 10:39:57
(...)


er is een peiling gedaan onder de 250 rijders in europa.
en er zijn meer als 30 rijders beschikbaar hiervoor.


Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot het percentage rijders is vanuit NL.

Denk dat er in NL nog heel wat 250 fietsen rondzwerven.

De "handel" in motoren en onderdelen ligt al heel lang stil.
     Reageer met citaat 
Heb lang niets van mij laten horen omdat er nog steeds niets duidelijk is omtrent mogelijke data. De KNMV probeert aan alle kanten ons tegen te werken en de organisatoren op te leggen welke klassen ze moeten nemen. Enkele orgnisatoren zijn het hier niet mee eens. Men zegt dat de kalender vast staat, maar ben er nog niet zo zeker van en daar komt bij niemand weet waar hij mag rijden. Vanavond is er weer een vergadering omtrent de indeling van klassen.
Met betrekking tot ons kampioenschap, wij steven er na om bij een organisator te rijden omdat deze alle verzekeringen als heeft. In principe doet de IG Koenigsklasse dit ook. Zij rijden bij Bike promotion en omzeilen op deze mannier verschillende zaken. Verder heb je bij hen ook een licentie nodig (vaste of dag) deze wordt verstrekt door de DMSB en je bent dan ook op edze mannier verzekerd. Om alleen een verzekering (aansprakelijkheids) af te sluiten en een weekeind kosten dekkend te maken zouden we tussen de 110 en 130 rijders moeten hebben. We zijn wel bezig om dit te gaan onderzoeken en te kijken of we in 2012 zelf samen met een organisator de circuits zouden kunnen huren. Als klassen wordt hierbij gedacht aan 125 cc en 250 cc European cup en mogelijke samenwerking met de IG koenigsklasse. Verder wordt er nog gekeken of we nog enkele EK cup klassen erbij kunnen nemen.
Zodra er meer nieuws is zal ik dit zeker melden.
     Reageer met citaat 
Hi,
Bij de IG koenigsklasse en bij bike promotion heb je geen licentie nodig ; alleen voor de wedstrijden onder DMSB vlag (oa Frohburg) heb je een licentie nodig, hiervoor is de C-lizenz al voldoende , deze kost 20 Euro (!) en daar zit zelfs een verzekering bij.
Ik rij al jaren bij de IG, ken de organisatie en de rijders en wil best `bemiddelen`/helpen als daar behoefte aan is .
Op 15-1 is de jaarvergadering in Gera; de kalender hebben jullie al.
Gr Jac
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
de KNMV wil t liefst allemaal standaard klasses, dat is makkelijker en lucratiefer.
er word nu een kawa ninja 250 klasse ingevoerd, leuke spannende motoren......
     Reageer met citaat 
TZ250 schreef 20-12-10 om 22:29:13
de KNMV wil t liefst allemaal standaard klasses, dat is makkelijker en lucratiefer.
er word nu een kawa ninja 250 klasse ingevoerd, leuke spannende motoren......


Die Ninja klasse wordt niet in Nederland ingevoerd. Deze rijden in het bijprogramma bij de WSBK. Dus deze opmerking raakt kant nog wal
Ik begrijp je opmerking over de standaard klassen wel.
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 20-12-10 om 23:32:26
(...)


Die Ninja klasse wordt niet in Nederland ingevoerd. Deze rijden in het bijprogramma bij de WSBK. Dus deze opmerking raakt kant nog wal
Ik begrijp je opmerking over de standaard klassen wel.


ik heb via inside informatie gehoord dat mijn opmerking kant en wal raakt.
en dat ze heeeeel dichtbij zijn om deze klasse in te voeren....helaas :'(
     Reageer met citaat 
Voor wat betreft de IG koeningsklasse heb ik regelmatog kontakt met Silvio Herfurth welke ik erg goed ken. Hij heeft n.m.l enkele jaren geleden een van mijn motoren getest.
Heb trouwens vandaag bericht gekregen van de SMA dat we een wedtrijd kunnen krijgen met de Race of de Champions in 2011 detials volgen
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
onk250 schreef 21-12-10 om 16:53:22
Voor wat betreft de IG koeningsklasse heb ik regelmatog kontakt met Silvio Herfurth welke ik erg goed ken. Hij heeft n.m.l enkele jaren geleden een van mijn motoren getest.
Heb trouwens vandaag bericht gekregen van de SMA dat we een wedtrijd kunnen krijgen met de Race of de Champions in 2011 detials volgen


dat is al goed nieuws.
ik zit binnenkort bij iemand thuis waar jurgen v/d goorberg ook komt.
ik zal em vragen om een aanbeveling te doen bij de knmv.

« Gewijzigd: 21-12-2010 om 17:08:28 door TZ250 »

     Reageer met citaat 
Heb trouwens vandaag bericht gekregen van de SMA dat we een wedtrijd kunnen krijgen met de Race of de Champions in 2011 detials volgen[/quote]

Is dit een geluidsdag en kunnen daardoor geen problemen ontstaan ?
Aan Silvio heb je een goeie wb de IG
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
JumpingJac schreef 22-12-10 om 18:48:08
Heb trouwens vandaag bericht gekregen van de SMA dat we een wedtrijd kunnen krijgen met de Race of de Champions in 2011 detials volgen


Is dit een geluidsdag en kunnen daardoor geen problemen ontstaan ?
Aan Silvio heb je een goeie wb de IG [/quote]

dat vroeg ik me ook al af, is de Dutch Superbike racedag op assen een geluidsdag.
     Reageer met citaat 
Of we wederom een keer op Assen kunnen rijden hangt dus nog steeds aan een zeer dun draadje.

Toch is er nog hoop voor de 2 takt liefhebbers nml op 21 en 22 mei 2011 wordt race 1 voor het ICGP kampioenschap verreden op het cicuit van Assen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: