De mee- en tegenvallers van 2011 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3

Poll
Vraagstelling: Wie wordt er wereldkampioen?
*** Poll is gesloten ***
Valentino Rossi 5 (25%)
Jorge Lorenzo 6 (30%)
Casey Stoner 7 (35%)
Dani Pedrosa 1 (5%)
Andrea Dovizioso 0 (0%)
Ben Spies 1 (5%)
Nicky Hayden 0 (0%)
Aantal stemmen: 20
« Gewijzigd: 27-12-2010 om 18:46:11 door The.Gambler »
Topic: De mee- en tegenvallers van 2011 (1835 keer gelezen)
fred

Alonso betekent spaans wijf!

Profiel E-mail Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 11-11-11 om 18:56:46
Spies & Simoncelli eens naast elkaar gelegd

(afbeelding)
En welke conclusie trek jij dan?!

Ik zal je mijn conclusie geven, allebei onder de maat gepresteerd.
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
wimpie266

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Als je de zaak heel zwart / wit bekijkt ,stoner top en de rest flop en rossi super flop
Chrissifumi

Supercup 600 #39

Profiel Privébericht Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
fred schreef 11-11-11 om 17:08:41
(...)
En daar kap ik jou reactie maar af omdat ik anders het hele verhaal wel kan laten staan omdat het vol staat met onzin!

Sorry hoor, ik zit al 2 weken op mijn lip te bijten, maar nu ga ik het maar eens zeggen.

Simoncelli heeft dit seizoen niks anders gedaan dan niet zijn belofte inlossen. Ik wordt een beetje moe van de helden verering die Simoncelli ten deel valt. Hij is het hele seizoen een brokkenpiloot geweest en heeft dat helaas met zijn leven moeten bekopen.

Spies bekritiseren om maar 1 overwinning, Spies heeft gewoon beter gepresteerd dan Simoncelli.

Lorenzo bekritiseren, Lorenzo heeft echt niet omdat Rossi is weggegaan bij Yamaha zijn titel niet kunnen prolongeren.

En dan gaan stellen dat 2011 zal worden herinnerd als het jaar waarin Simoncelli is verongelukt, en niet als het jaar waarin Stoner als 1 van maar 3 rijders het presteerde om op 2 verschillende merken kampioen te worden in de Motogp. Man wat een kwats

Gelukkig iemand die zegt wat ik ook dacht.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 11-11-11 om 23:41:05
(...)

Gelukkig iemand die zegt wat ik ook dacht.

En wat ik ook dacht, maar wat mijn beleefdheid mij belette om te schrijven. Simoncelli heeft echt geen sterk seizoen gereden, met name de eerste helft reed hij als een soort bowlingbal door het veld.
COTS.
Elvera

Leggendario

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Simoncelli moest in bepaalde opzichten volwassener worden,en in de laatste races deed hij dat ook.In Philip Island gaf dat een mooi resultaat.
Als hij die lijn doorgezet had,had ik in hem een toekomstig wereldkampioen gezien.
Rossi lag er in zijn eerste seizoen regelmatig naast,en ook Stoner heeft het asfalt & de grindbak vaak van te dichtbij gezien.
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
Elvera

Leggendario

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-11-11 om 23:51:32
(...)
met name de eerste helft reed hij als een soort bowlingbal door het veld.

Overigens mag dit toch ook best gezegd worden?
Ik vond sommige acties ronduit lomp ; die mening is niet veranderd nu hij niet meer leeft.
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-11-11 om 23:51:32

En wat ik ook dacht, maar wat mijn beleefdheid mij belette om te schrijven. Simoncelli heeft echt geen sterk seizoen gereden, met name de eerste helft reed hij als een soort bowlingbal door het veld.

Het seizoen van Simoncelli is op te delen in 2 gedeeltes. Voor de zomerstop was het gewoon belabberd, enige bedenkele acties en helaas te vaak een potentieel goed resultaat weggegooid.

Z'n resultaten vanaf Brno waren behoorlijk goed. Reed telkens bij de eerste 4, wist Dovi een aantal keer te kloppen, crashte niet meer en had inmiddels z'n eerste 2 podiums weten te scoren. Hij maakte dus behoorlijk wat progressie tot aan dat fatale ongeluk in Sepang.

Hij heeft zich verbeterd ten opzichte van 2010, dat was een positief iets. Helaas zullen we nooit weten hoe veel potentie hij nog in zich had. Ik twijfel eraan of hij ooit een MotoGP kampioen had kunnen worden, maar ja.....
dat had ook niemand verwacht na z'n eerste paar seizoenen 125/250cc.
Yippie Kay Yee!
Plaggie
Het WF brekebeentje

Reageer met citaat 
Ik verwacht dat de titelstrijd een 2-kamp tussen Stoner en Lorenzo zal gaan worden. Voor laatstgenoemde wordt 2011 een test, want is hij in staat om de volledige ontwikkeling op zich te nemen en de Yamaha winnend te houden? Ik denk het wel, maar het wordt een stuk zwaarder dan afgelopen seizoen. Als ik de 2011 kampioen moet kiezen dan ga ik toch voor Lorenzo.

Zat hier goed dat het een 2-strijd tussen Lorenzo en Stoner zou worden. Alleen dacht ik dus dat Lorenzo die strijd zou winnen en dat bleek niet het geval te zijn.

Stoner zal een zware tegenstander worden. Is vanaf de eerste meters razendsnel op de Honda. Toch vind ik hem mentaal de mindere van Lorenzo en daar wordt de titel op beslist. Plaats 2 gaat naar Casey.

Heb daar niks van gemerkt. Stoner was foutloos en z'n enige DNF (en dus z'n enige niet podium!!) kwam door die fout van Rossi in Jerez.

van Rossi verwacht ik dat hij de eerste paar races moeite zal hebben om voorin mee te strijden. Er moet naar mijn idee te veel gebeuren in te weinig tijd. De magie van Rossi houdt ook een keertje op. Toch denk ik dat hij steeds beter tot z'n recht zal komen, een paar races gaat winnen en plaats 3 in de stand behaald.

Foute inschatting, want Ducati en Rossi hebben het hele jaar achter de feiten aangelopen. Plaats 7 met enkel een 3e plaats is zwaar teleurstellend.

Mijn verwachting is dat Spies en Pedrosa ook een 2-strijd zullen hebben voor de overige top 5 in de eindstand. Pedrosa gaat wederom een gebrek krijgen aan constante prestaties. Waarschijnlijk 2/3 keer winnen, afgewisselt met matige resultaten/ blessureleed.

In de 2-strijd de naam van Spies vervangen door Dovi en het klopt ongeveer. Had goed ingeschat dat Pedrosa overwinningen zou afwisselen met zwakke prestaties en blessures.

Spies is lastig in te schatten. Fabrieksmateriaal betekend niet direct vooruitgang. (Dovi 2008-2009) zal wel vaker bij de kopgroep horen en meerdere podiums scoren. De eerste overwinning zie ik ook wel komen, maar denk niet dat hij al een Alien zal zijn in 2011.

Helemaal goed!

De strijd daarachter gaat tussen Dovizioso, Hayden en Simoncelli. Met een jaar ervaring en een officiele fabriekshonda verwacht ik een behoorlijke stap vooruit van Simoncelli. Als hij z'n progressie kan aanhouden dan zie ik hem wel 2/3 podiums scoren en denk dat hij in staat zal zijn om Dovi en Hayden uiteindelijk te kloppen. Dovizioso gaat definitief door de mand als HRC fabriekscoureur en Hayden zie ik geen stap vooruit maken tov 2010. Het wordt waarschijnlijk weer 1 podium voor Nicky, maar een seizoen in de schaduw van Rossi.

Met Hayden zit ik helemaal goed, maar met Dovizioso juist helemaal verkeerd. Simoncelli behaalde idd. 2 podiums, zoals ik vooraf had verwacht. Maakte wel een stap vooruit tov 2010, maar was zeker geen behoorlijke...

De top 10 zal volgemaakt worden door Elias en De Puniet. Mijn verwachting is dat Elias z'n gebruikelijke worstelingen kent in de eerste paar races. Heb goede vertrouwen dat hij met z'n ervaring in staat is om de problemen eerder boven water te krijgen. Hij heeft een sterk team achter zich staan in de vorm van LCR. Het zal toch erg moeilijk worden om constant top 5 te rijden, maar verwacht hem daar wel enkele keren. Podium wordt zwaar, dan moet het toch in onvoorspelbare omstandigheden gebeuren.

Was een regelrechte afgang. In mijn voorbeschouwing rond Elias heb ik mooi weer gespeeld, want ergens verwachtte ik al een seizoen als 2011.

De Puniet en Ducati liggen elkaar. Het wordt een positief seizoen. Helaas zal het erg moeilijk worden om verder te komen dan randje top 10, gewoon vanwege het grote aantal toprijders die in combinatie met hun fabrieksmateriaal te snel zijn. Verwacht een constant seizoen, maar minder opvallend en zeker minder vaak in de top 6.

Bij lange na geen top 10 voor Randy en een zeer teleurstellend seizoen. Maar met meer geluk was hij een eind verder gekomen dit jaar. Vaak ongelukkig door andere rijders.

Crutchlow stapt naar mijn idee te vroeg over. Als kampioen de overstap maken (Spies) is wat anders als de nummer 5. Kan de stap niet begrijpen en het wordt een teleurstelling. Heeft talent en zal enkele goede races rijden, maar ja......wordt geen top 10.

Behoorlijk goed ingeschat.
Yippie Kay Yee!

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: