Ferry van Rijn favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Ferry van Rijn (274483 keer gelezen)
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
In de winter van 2006 werden de plannen voor 2007 verder besproken. Maurice Wolf heeft in Mei 2006 zijn baas Interoffice zover gekregen om ons te sponsoren. Dit was onze eerste geld sponsor waar we enorm blij met waren! Maurice had verder de droom om ooit eens in een raceteam te mogen werken en ging zich steeds meer in het team mengen om mij te helpen om het team verder uit te bouwen zodat het steeds proffesioneler aan toe zou gaan. Vriend van hem Albertus Steenbergen en directeur van Westerman Wegenbouw vertelde hij over het team en over mij. En ook Westerman deed mee door ook een heel leuk bedrag neer te leggen. Albertus is helemaal racegek en is goed in aansturen etc. en ging zich ook meer in het team nestelen. Super vondt ik dat want ze deden hun werk erg goed. Westerman betaalde voortaan de pitbox want dat vondt hij wel zo profi en hij kocht later een tent voor de Rizla. Omdat ik ook te zuinig aan deed met de banden (tja er was niet veel) heeft hij 2 keer een set banden gesponsord. Echt super was dat en voor mij noodzakelijk om harder rondt te gaan.
Het MF-Racing team leverde geen geld op en daarom stelde Albertus van westerman dat hij hoofdsponsor wilde worden en dat we met zn drieen: dus Albertus, Maurice en ik de stichting leden zouden zijn voor de basis Westerman Racing.
Rest van het Mf-team deed ook mee en met de andere sponsors werd het budget nog wat verhoogd.
Nu het rondt was konden we inkopen gaan doen voor 2007. De K5 van Johan de Jong werd gekocht en onder handen genomen zodat hij fris het nieuwe jaar in ging.
Het seizoen van 2007 had behoorlijk wat tegenslagen. Telkens als het wat harder ging gleed de voorkant midden in de bocht weg zonder enige waarschuwing en ik brak mijn schouder hierbij 2 keer in Mei en in Juni.
Nu ik de laatste race op een andere K5 heb gereden merk ik het verschil! Zat echt iets niet goed aan de voorkant van de "oude" K5. Hij stuurt zwaar en gaf geen feedback aan de voorkant. Achter was de WP wel erg goed want het driften ging steeds beter en kwam steeds harder de bochten uit.
Op Assen organiseerde we altijd wel wat voor de surporters, sponsors en iedere die zin had om te komen kijken was bij ons welkom. Dit heeft ervoor gezord dat steeds meer mensen in een Westerman Racing shirt loopt in de weekenden. Het aantal sponsors groeit gestaag en het wordt steeds gezelliger! Iets wat ons erg goed doet!

Volgend jaar gaan we op dezelfde manier verder hoewel de kans er in zit dat we 1 extra coureur erbij hebben. De K7 waar D. de Boer dit jaar op heeft gereden is in ons bezit. Hier ga ik volgende maand lekker op trainen in Almeria.
In 2008 ONK en IDM races rijden. Even kijken welke races ik precies ga rijden en dat hangt af hoe beide kalenders vallen. De IDM races die "in de buurt" zijn wil ik opzeker rijden! Oschersleben? Nurnburgring? Hockenheim? Zolder? Spa? Assen?
Veder gaan we op zoek naar een meubelbak of vrachtwagentje om al onze teamspullen in te vervoeren.

De basis is gezet, er is nu goed materiaal dus nu is het zaak om veel te gaan rijden want daar wordt je alleen maar sneller van. Hoplijk kan ik in 2008 steeds betere resultaten gaan behalen en de achterstand op de top verkleinen. Bedoel de race eindigen met zo min mogelijk verlies en natuurlijk telkens progressie boeken want er is nog veel te winnen in mijn ogen!

« Gewijzigd: 16-10-2007 om 20:17:52 door Ferry_van_Rijn »

Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 16-10-07 om 20:11:10
.....
Het seizoen van 2007 had behoorlijk wat tegenslagen. Telkens als het wat harder ging gleed de voorkant midden in de bocht weg zonder enige waarschuwing en ik brak mijn schouder hierbij 2 keer in Mei en in Juni.
......

Oei, dat is niet zo fijn
Ik hoop voor je dat je komend seizoen iets meer geluk hebt!
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Zeelenberg Speedweek 2007

Om een teleurstellend jaar toch positief af te kunnen sluiten heb ik de Speedweek van Zeelenberg geboekt om “rustig” het vertouwen verder op te bouwen.

Op Woensdag 14 November vloog ik van Schiphol naar Alicante samen met de andere 60 deelnemers. Mijn doe vakantie is begonnen. Gelijk al kennis kunnen maken met veel gezellige deelnemers.
Om 9.30 werd de landing ingezet waarna de reis met de bus werd voortgezet naar Almeria.
Om 13.30 was het dan zover. We kwamen aan op het circuit. Alles stond klaar voor ons en het weer was prachtig. Alleen maar zon en geen wolkje te zien bij 20 graden. Dit perfecte race weer hebben we de gehele week gehad. De Yamaha hospitalitie stond opgesteld en de kok had een heerlijke lunch voorbereid. Helaas was het circuit vandaag verhuurd zodat we onze spullen niet konden uit pakken. Gelukkig is dit niet veel werk dus werd de planning aangepast om dit op Dondedagrochtend te doen.
Wilco Zeelenberg had nu mooi de tijd om aan ons het circuit uit te leggen en om de gehele crew voor te stellen en de veiligheid aanwijzingen door te nemen.
Na dit alles gingen we naar het hotel om in te checken om daarna te kunnen genieten van de faciliteiten van het hotel. Ik heb meteen een duik in het licht verwarmde zwembad genomen. Na het diner nog even de bar bezocht en dan vroeg naar bed want morgenochtend was het dan zo ver.
Donderdag
Met de bus naar het circuit en daar aangekomen de bok uitpakken en de pitbox inrichten.
Hierna op het bord kijken in welke groep ik was ingedeeld. Dat was groep 1 geworden met als voorrijder Bob Withag. Bob is de snelste Yamaha rijder van Nederland en behoord al jarenlang bij de top 3 van de Dutch Superbikes. Hij heeft ons de eerste sessies erg netjes de rijlijnen getoond en de nodige uitleg gegeven. Mijn snelste ronde van deze dag: 1.46.7

Vrijdag
Deze dag was Bob weer onze voorrijder. Mijn doel was vooral om lekker te gaan rijden en zo mijn zithouding en de rijlijnen verder te verbeteren.
In de pauze mijn achterband vervangen want die begon wel erg op te raken want die zat er met de ONK trainingen erbij al 9 sessies op. Er ging weer een gebruikte slick onder en in de middag een 1.45.8 gereden. Vering stond goed voor deze band.

Zaterdag
David Checa was nandaag de voorrijder. David rijdt komend jaar WK Superbike. Aardige gozer die het leuk kan vertellen. We hadden wel de ballen maar de concentratie moest beter voor het rijden. We moesten beter de gehele baan gebruiken en met sturen meer gaan winnen ipv dat met de gashendel te willen doen.
Na de pauze had ik een nieuw setje banden en ging ik erg eens goed voor zitten
Verder dan een 1.45.1 kwam ik niet. Dit omdat de overstap van een slick achterband naar een profiel band een hele andere afstelling vraagt. De achterkant pompte erg en verloor snel zijn grip. Laatste sessie van de dag nog eens geprobeerd en goed gevoelt wat de motor doet. Het was echt niet goed.



Maandag
Na er goed over te hebben nagedacht wist ik dat de ingaande demping harder gezet moest worden. Dit gaf al de nodige verbetering maar goed was het nog niet. Bob en vooral Mile Pajic hebben me verder geholpen met de afstelling na mijn aanwijzingen. Mijn grote dank hiervoor!!!!
De ingaande demping werd achter nog harder gezet. En voor werd er minder veervoorspanning gegeven voor de hobbels en de uitgaande demping dichter gezet want de motor ging te snel naar buiten met het gas erop zetten.
De motor was nu een stuk beter dus kon er een set banden en remblokken gewisseld worden.
Hierna de baan op om alles in te remmen en daarna gas erop. 1.43.2 als resultaat. Ik was blij maar het kon nog harder.
De laatste sessie moest nog harder kunnen maar helaas remde ik 2 keer iets te fel waardoor de achterkant tekeer ging en ik de bochten niet hard in kon sturen. Helaas anders was de 1.42.9 nog sneller geweest. Pitstraat in om minuutje te relaxen was ik wel aan toe om het daarna nog eens te proberen maar eenmaal in de pitstraat stond Bach en Hans te zwaaien dat Bob Withag met me wilde gaan knallen want Bob stond eind pitstraat op mij te wachten. Dus ik ben gelijk doorgereden. Samen hebben we op hoge snelheid nog een 43.1 en een 43.2 gereden. Ik zie in 1 van deze ronden toen Bob voor mij rijdt nog wat betere lijnen want de lijnen veranderen wel iets naar mate het harder gaat.

Dinsdag niet veel kunnen rijden vanwege het weer. Eind van de dag alles inpakken en daarna naar het hotel waar de prijsuitreiking was.
Iedereen heeft een oorkonde gehad van David Checa met zijn snelste rondetijd erop.
Ik was als laatste wat betekend dat ik de snelste ronde van de week heb neergezet.
Ik was ook nog eens de snelste van alle deelnemers die op Almeria afgelopen jaren heeft meegedaan. Hartstikke leuk om eindelijk een goed resultaat neer te zetten!

Woensdag ochtend om 10.30 vlogen we weer terug

Het was een leerzame week met mooi weer en goed voor het vertrouwen in 2008.

Ferry van Rijn

« Gewijzigd: 27-11-2007 om 18:45:03 door Ferry_van_Rijn »

Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Mooi verhaal Ferry! Lijkt me echt een super ervaring, zo'n speedweek van de Zeel.
Heel leerzaam!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Ook voor een niet-rijder erg leuk om te lezen
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Idd tof!

Leuk dat je op deze manier je seizoen hebt kunnen afsluiten! En om te zien op welke manieren die tijd echt hard naar beneden gaat!
Mugello never sleeps!
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Onze site is vernieuwd en online:

www.westermanracing.nl

Laatste gegevens worden binnenkort ingevuld en natuurlijk de nieuwste kalender
dagobert
dago rules

     Reageer met citaat 
Ferry, jammer dat je "maar "17-de bent geworden
Op naar de volgende wedstrijd
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
dagobert schreef 06-04-08 om 15:50:52
Ferry, jammer dat je "maar "17-de bent geworden
Op naar de volgende wedstrijd




Had hij veel meer verwacht dan?
Comedy is simply a funny way of being serious.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Vorig jaar was mijn beste resultaat een 28e plek. Dus ik ben echt wel tevreden met de 17e plek. Heb geen gekke dingen gedaan maar gewoon lekker gereden. Op Assen ga ik denk wat harder maar of dat een betere klassering opleverd is nog maar afwachten.
Mijn doel is voorlopig in de punten rijden en dat valt echt niet mee gezien het deelnemers veld. Maar ik doe mn best
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 06-04-08 om 19:21:19
Vorig jaar was mijn beste resultaat een 28e plek. Dus ik ben echt wel tevreden met de 17e plek. Heb geen gekke dingen gedaan maar gewoon lekker gereden. Op Assen ga ik denk wat harder maar of dat een betere klassering opleverd is nog maar afwachten.
Mijn doel is voorlopig in de punten rijden en dat valt echt niet mee gezien het deelnemers veld. Maar ik doe mn best




dan heb je het dus erg goed gedaan
Comedy is simply a funny way of being serious.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Dank je Fuse!

dagobert schreef 06-04-08 om 15:50:52
Ferry, jammer dat je "maar "17-de bent geworden
Op naar de volgende wedstrijd

Kom in Assen eens praatje maken in onze box! Koffie staat klaar en het is altijd gezellig bij ons Geld voor iedereen trouwens
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 


R1_beest
yellow1000Gixx

     Reageer met citaat 
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Prima gereden, Ferry! Begin je al te wennen aan stratencircuits?
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: