Ferry van Rijn favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Ferry van Rijn (272921 keer gelezen)
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Trax schreef 25-05-08 om 23:45:09
Prima gereden, Ferry! Begin je al te wennen aan stratencircuits?

Nou ben wel wat gewend aan de stratencircuits hoewel ik bijna elke week weer op een nieuwe baan reed waardoor er veel op je af komt. Gelukkig leer je hier ook veel van. Zijn wel heftige banen zeg! Zo heeft iedere baan zijn uitdaging. Ik hoop dat de veilighied volgend jaar nog iets beter is zodat we kunnen blijven rijden want de techniek met daarbij behorende snelheid gaat ook alsmaar omhoog.
Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin gehad op de stratencircuits. Gelukkig was het droog. Doel was om niet te puchen en gewoon lekker te gaan rijden en dat is gelukt. Klasseringen waren ook allemaal in de punten dus dat is mooi meegenomen. Dus d eervering voor volgend jaar is in de pocket
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Het zag er iig goed uit
Comedy is simply a funny way of being serious.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Westerman Racing rijdt baanrecord op Zandvoort GP.


Afgelopen Vrijdag, 18 Juli is er door Ferry en Fred op Zandvoort getraind. Het weer was goed en de baan was netjes geveegd.
We kunnen terug kijken op een erg geslaagde trainingsdag.
Ferry kon gelukkig weer de 1e meters maken op de K7 nadat deze 2 races aan de kant heeft gestaan door technische problemen. Belangrijk was om te testen of alles in orde was voor de Rizla Racing Days die op 3 Aug. op Assen wordt verreden. Fred heeft gereden om vooral weer ritme op te doen want de 2e seizoenshelft gaat bijna beginnen.


Ferry:
“Ik heb diverse settings kunnen proberen en ook met de bandenspanning de goede kant opgegaan om zo de grote problemen met de bandenslijtage uit de 1e seizoenshelft terug te dringen. Het rijden ging lekker en de snelle tijden kwamen vanzelf. Uiteindelijk heb ik een 1.55.011 kunnen rijden met inhalen en op oude banden wat een nieuw baanrecord is. Het baanrecord stond op 1.56.2
Met vooral een goede achterband en vrij baan kan het nog een stuk harder.
Zandvoort is een leuke baan waar je heerlijk kan rijden”

Fred:
“ Het was lekker om weer te rijden. Zandvoort is redelijk in de buurt vergeleken met Assen. En, belangrijker: de geluidseisen zijn er minder rigide. Er wordt alleen gewerkt met een daggemiddelde dus kan nog binnen bepaalde redelijkheid worden beoordeeld of men teveel geluid maakt of niet. In één woord: heerlijk.
Zandvoort is een circuit waar je redelijk hard moet werken op de motor. Net als Ferry heb ik ook wat verschillende afstellingen geprobeerd en op wat `oude` banden gewoon lekker aan het rijden geweest. In de 4e sessie een tijd van 1:57.3 kunnen neerzetten. Dit is een verbetering van bijna 3 seconden ten opzichte van vorig jaar, dus daar ben ik tevreden mee!’’
dagobert
dago rules

     Reageer met citaat 
dat is mooi werk Ferry

Zie je in Assen. kom je wel even opzoeken.
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
Echt een toptijd Ferry! En dat op oude banden. Knap
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Geen superfoto..en misschien word je liever niet aan dit moment herinnerd..
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Jaarverslag 2008
Geschreven door: Ferry van Rijn



Na 2 jaar racen achter de rug te hebben met de nodige successen en tegenvallers was voor 2008 het doel om voor het eerst aan het complete ONK kampioenschap mee te doen incl. de 3 stratencircuits en 2 buitenlandse races.

Om de pech van het seizoen 2007 snel te vergeten heb ik op Almeria in Spanje meegedaan aan de “Zeelenberg Speedweek” En wel op de nieuwe motor: een Suzuki GSX-R 1000 uit 2007. Deze motor was veel beter dan de oude motor en ik voelde me er gelijk thuis op. Snel was ik ook want zette de snelste tijd neer ooit gereden tijdens alle Speedweken op Almeria. Dit gaf vertrouwen voor 2008!

Om gelijk al goed in het ritme te zitten voor de 1e race op Hockenheim werd er een 3 daagse training afgelegd in Italië op het mooie en razendsnelle circuit van Mugello. Helaas was het deze dagen nog erg koud waardoor er helaas niet 100% kon worden getraind.
Er was nog wel een race waar ik 6e in werd en zo een mooie beker rijker was.

Het doel voor dit seizoen was hoofdzakelijk leren en later in het jaar ONK punten gaan halen.

1e ONK Hockenheim:
We reden op het schitterende Hockenheim met het mooie stadiongedeelte waar je je een held voelt om daar te mogen rijden. Helaas reden we op de kleine baan wat wel jammer was maar toch had ik schik in dit baantje! Je had geen moment rust dus gelijk een goed moment om de conditie te testen. Het was nog wel erg koud waardoor de banden snel kapot gaan maar daar heeft natuurlijk iedereen last van.
De trainingen waren op een halfnatte baan verreden waardoor ik had besloten niet teveel risico te nemen voor een goede startpositie omdat de race toch helemaal nat of droog zou zijn. Hierdoor startte ik als 27e. Mijn start was goed en gedurende de race klom ik verder omhoog waardoor ik als 14e over de finish kwam met een snelste ronde van: 1:09.807. Dit waren mijn 1e ONK punten (2 stuks)en was hier super trots en blij mee!

2e ONK Assen:
Op onze thuis baan was het tijd voor weer een koud raceweekend maar het was gelukkig wel droog.
Er deden veel EK rijders mee omdat er 2 weken later het WK Superbike werd verreden.
De trainingen verliepen goed en had als doel mijn PR van vorig jaar: 1:48.928 te verbeteren. En dat lukte met 0,3 sec.! Wat een 20e startplek opleverde. In de warm-up ging ik nog harder en ging 0,4 sec. sneller dan in de training wat een 15e warm-up tijd betekende.
De start van de race was heel erg goed en zat achter rijders waar ik normaal bij lange na niet in de buurt kon komen. Rondes lang zat ik in de top 10 maar door een verkeerde bandenkeuze ivm de kou moest ik helaas een paar plekken inleveren. Desondanks werd ik wel mooi 12e wat maar liefs 4 ONK punten opleverde en een nieuw PR van 1:47.836 wat een dikke sec. sneller is dan vorig jaar!

WK Superbike:
De DSBK mocht een extra race rijden tijdens het mooie WK Superbike evenement. Deze zou alleen niet meetellen voor het ONK. Een mooie gelegenheid om extra te kunnen trainen en sfeer te proeven.
De training op Vrijdag ging gelijk goed en was gelijk weer op niveau. Ik reed dezelfde tijd als in de race van de week ervoor tijdens het ONK.
Met behulp van de datalogging kwam ik erachter dat de bochten erg goed gingen maar dat ik het liet liggen bij het remmen op 3 punten. In de 2e training heb ik dit goed uitgevoerd en had de bochten mooi genomen wat resulteerde in een nieuw PR van maar liefs: 1:46.8 wat weer een volle sec. sneller was en een 9e startplek.
De startgrid was super met 40.000 toeschouwers op de tribune maar helaas ging ik na een goede start op een 6e plaats liggend onderuit in de 1e linker bocht. Dit kwam door een nog niet goed opgewarmde band en iets te vroeg op het gas. Gelukkig kwam ik er goed vanaf. Wel was er de komende week werk aan de K7... maar dat zou weer goed komen na een paar avondjes hard werken.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
3e ONK Eemshaven:
In de maand Mei stonden er maar liefst 3 stratencircuits op het programma. Drukke maand dus maar wel een nieuwe uitdaging waar veel geleerd zou gaan worden en de sfeer op de stratencircuits is top!
Eemshaven was het 1e stratencircuit waar ik zou rijden. De avond ervoor heb ik met de scooter een rondje gedaan en wat heel erg opviel was hoe smal de baan was en hoe lang de 2 rechte stukken.
Ik had deze week wel een flinke verkoudheid opgelopen en was licht grieperig waardoor ik wat snel moe was en niet zo helder was als normaal.
Zaterdag was dus de 1e training. Ik had zeer veel moeite met het verleggen van de rempunten en remde telkens veels te vroeg. Dit kwam met name door de griep als ook door de hobbels en het smalle asfalt waardoor je een enorme snelheidkick krijgt. Was wel een heel erg gave baan om op te rijden door de snelheidsensatie die het geeft. Je steekt ook nog 2 keer een treinspoor over en door de hobbels blijf je tot in de 4e versnelling op het achterwiel rijden.
Ik mocht van de 17e plek starten op de Zondag met een 1:35.602.
Mijn start was goed en deed de 1e ronde iets te rustig aan want ik wilde niet zoals de week ervoor op Assen in de 1e ronde vallen. De rondes erna was ik in gevecht met Gert vd Bosch en Marco Ophey die me op de finish net voor bleven en ik 13e werd en zo 3 ONK punten mee naar huis nam. Mijn snelste ronde had ik verbeterd naar 1:34.078

4e ONK Oss:
Oss is echt een stop&Go baantje met veel korte 1e en 2e versnelling bochten.
De organisatie had echt zijn best gedaan door veel tribunes te bouwen en het geheel leuk aan te kleden. Ook de veiligheid was redelijk in orde hoewel op een paar plekken de lantarenpalen niet waren verwijdert.
De trainingen verliepen erg goed en kon ondanks de nog wat aanwezige griep een 14e trainingstijd neerzetten met een 1:37.101
Zondag was het weer heel mooi weer en heel Brabant was uitgelopen om de races te komen bekijken. Wat was het gezellig druk en overal stonden mensen en ook de tribunes zaten helemaal vol. De organisatie had gelukkig nog wat lantarenpalen verwijdert en zo konden de races beginnen.
Mijn start was weer goed maar zelfs zo goed dat ik dreigde tegen de rij voor me aan te rijden. Ik kneep de koppeling even in en weg waren de toerentallen. De motor was ook nog eens extreem lang gegeard waardoor het net te lang duurde voordat ik genoeg toeren en pk’s had. Ik verloor veel plekken maar dit kon ik in de 1e 2 ronden weer goedmaken. Helaas waren de jongens voor me erg ver weg maar toch kon ik het gat kleiner maken. Helaas stuurde ik een bocht te twijfelachtig in waardoor ik te wijd kwam bij het uitkomen en zo op het gras kwam. Dit kostte 8 sec. en moest 4 plekken terug. Na weer wat rijders terug gepakt te hebben was het nog een hele kluif om mijn teammaatje Fred Slob in te halen. Na een paar ronden lukte dit en kon ik de race uitrijden op een nette 14e positie wat weer 2 ONK punten opleverde en mijn snelste ronde verbeterd naar 1:36.785.
Hoorde na de race dat ik veel was omgeroepen met mijn volledige naam…dat geeft een goed gevoel moet ik zeggen!

5e ONK Hengelo:
Hengelo staat bekend om het stratencircuit wat het dichtst bij een “echt” circuit in de buurt komt.
Er zijn 2 grindbakken aanwezig en het stuk terug richting de finish is vloeiend, blind en snel wat het heel erg uitdagend maakt. Als instuurpunt moet je recht op 2 gigantische dikke bomen af rijden wat gekkenwerk is met 250 km/pu maar wel de werkelijkheid van het racen op Hengelo.
Ik was gelukkig weer lekker fit wat zorgde voor gelijk snelle trainingen met als resultaat een 19e startplek met een 1:53.193
Het was Zondag weer heel erg gezellig druk en de speaker brulde er flink op los
Race: het circuit net na de start heeft een aantal knikken waardoor de baan nog smaller wordt wat het al is. Ik werd helaas net een beetje klem gereden en had hierdoor wat jongens voor me zitten die me in de weg zaten. Na 2 ronden was ik er voorbij en had ik vrij baan en heb toen het gat naar Bertus Folkertsma dicht gereden en vervolgens gelijk ingehaald. De laatste 2 ronden waren ook heel erg gaaf doordat ik met Harry van Beek (de 2-voudig Supersport kampioen) het gevecht kon aangaan wat ik net verloor doordat de zeer late remmer Harry me eruit remde voor de laatste bocht, nog net op de baan kon blijven maar dit genoeg was om mij achter zich te houden. Ik was blij met de 12e plek en 4 ONK punten en een snelste ronde van 1:52.577
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
6e ONK Assen:
Op Vrijdag waren er nog 2 vrije trainingen waarna de motor steeds meer bijgeluiden ging maken.
S’avonds het motorblok open gemaakt en bleek dat er te weinig smering is geweest waardoor er grote slijtage was ontstaan en zo het ONK weekend op de reserve motor gereden zou moeten worden. De K5.
Deze motor is iets minder verfijnd dan de K7 maar desondanks kon ik na een paar aanpassingen toch een 1:47.385 rijden wat maar 0,5 sec. van mijn PR af was en een 26e startplek opleverde.
De race was heel erg gaaf door vele kuip aan kuip gevechten met Wesley van Nieuwenhuizen en Stefan Demeulenmeester en eindigde zo op een 14e plek en dus 2 ONK punten. Dit was echt het hoogst haalbare wat ik uit deze motor kon krijgen in deze race.

7e ONK Assen:
De K7 was weer gemaakt maar ging helaas weer kapot in de 1e TT waardoor ik weer op de K5 moest stappen! Hier baalde ik wel heel erg flink van maar niks aan te doen. Dus knop om, stoppen met ouwehoeren en aan de slag om alles maar dan ook alles uit de K5 te halen wat er in zit.
Een 1:47.0 perste ik eruit wat een 20e startplek opleverde.
De race begon erg lekker en was bijna de hele race koploper van een grote groep met veel snelle coureurs erin. Ik moest vechten met de motor want het was moeilijk om hard te blijven gaan.
Ik wist: als ze me zouden inhalen dat ik moeilijk het gevecht aan zou kunnen gaan. 2 ronden voor het eind gebeurde het dan toch en kwam Bertus Folkertsma er op het rechte stuk langs en Wesley Nieuwehuizen in Stekkenwal. Ook Marcco Ophey was er langs maar hem kon ik nog net aan terug pakken door ultra laat te remmen in de laatste ronden en zo als 17e te finishen. Net geen ONK punten maar wel een nieuw PR van: 1:46.628 en dat op het oude beestje!

8e ONK Assen (Rizla)
Rizla is een mooi auto/motor sport evenement waar op de Zondag maar liefs 40.000 racefans op af komen. Daarbij pakt iedere auto en motor importeur groot uit om het publiek te vermaken wat voor een heel erg mooi geheel zorgt.
De K7 was voorzien van een nieuw K8 blok en zo had ik weer een solide motor onder mijn kont met dank aan het fantastische werk van: WM-Racing Team en Westerman Wegenbouw die dit blok gesponsord heeft. De personen hierachter zijn Albertus Steenbergen voor de financiën, Maurice Wolf voor het vele regelwerk en Leander Vos voor het vele sleutelwerk. Heren: 1000 maal dank!
De motor was ingereden op de testbank en een trainingsdag op Zandvoort bewees al dat het geheel erg goed in elkaar zat. Op Zandvoort werd het baanrecord voor motorfietsen verbroken: 1:55.011 en ook de trainingen op Assen verliepen super tijdens de Rizla. Een nieuw PR van: 1:46.226 wat een 17e startpositie op de Zondag betekende. Ik begon nu visueel aansluiting te krijgen bij de subtop van Nederland alleen de rondetijden moeten wat sneller zodat ik echt de aansluiting in de race zou kunnen behouden en het gevecht aan zou kunnen gaan.
De tribunes zaten helemaal vol! Wat was dit mooi! Net voor de start viel er wat regen waardoor de start 10minuten werd uitgesteld. Het was bandenpoker omdat de baan nat was en de zon alweer ging schijnen en het droog zou blijven.
We kozen voor slicks omdat het op de start-grid snel begon op te drogen. Toen ik de opwarmronde in ging kwam ik erachter dat het de verkeerde keuze was want aan de andere kant van het circuit was het kletsnat! Het was enorm glad met slicks op een natte baan, dat kan iedereen bedenken. Gelukkig ging alles goed en kwam ik zonder kleerscheuren aan de finish want om onder deze omstandigheden risico’s te gaan nemen was onzinnig. Resultaat een 21e plek. 2 eerdere Rizla evenementen kwam ik ten val dus ik was al snel blij om van mijn bijgeloof af te zijn.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
9e ONK Spa-Francorchamps:
Hoewel ik altijd uit kijk naar alle raceweekenden en circuits moet ik bekennen extra zin in Spa te hebben. Met name ook door de extra trainingen die ik in de week ervoor aansluitend op het ONK weekend had geboekt. Deze trainingen verliepen erg goed en was continu de snelste op de baan. Ik leerde de baan steeds beter kennen en ook de tandwielverhoudingen werden steeds beter gekozen als ook de veringafstelling. Heb nog even op een natte baan kunnen trainen waarbij ik op een relaxte manier mijn regen rijden heb kunnen verbeteren. Mijn snelste tijd was deze dagen een 2:33.5
Het was Donderdagavond en moest er verhuist worden van de laag gelegen Endurance boxen naar boven waar de super grote Formule 1 boxen zich bevinden. Het was super luxe om in deze boxen te mogen werken.
Vrijdag was er een Suzuki dag waar ik mooi aan mee kon doen. Helaas hield de K7 wat in en ging ik op de K5 rijden zodat de monteurs het probleem konden zoeken bij de K7. Het was heel erg druk op de baan en kon goede tijden rijden met de K5 maar ging opeens onderuit in de snelste bocht van het circuit. Ik kwam er heel goed vanaf maar de motor had veel schade. Inmiddels deed de K7 het weer met dank aan het fantastische werk van de monteurs kon ik weer het nodige vertrouwen opbouwen in de laatste sessie van de dag en dat lukte gelukkig.
Zaterdag waren er de ONK kwalificaties en was gelijk sneller dan ooit op Spa en kon me meten in de subtop van het ONK DSBK deelnemersveld. In de 1e training had ik geen perfecte ronde en in de 2e training mistte ik wat scherpte waardoor een “30’er” niet in zat maar wel een heel erg nette 2:31.5 wat een 15e starttijd opleverde.
Op Zondag in de warm-up zat ik mooi achter Arie Vos aan en kon hem goed bijhouden en kon nog wat ideale lijnen afkijken. Arie haalde joan Veijer in en toen ik bijna in het achterwiel van Joan aangekomen was gleed opeens de achterkant weg en ging ik er hard vanaf. Ik was hard op mijn hoofd gevallen, 2 vinger waren gekneusd er een grote wond in mijn onderarm werd gelijk gehecht bij de medische post.
Gelukkig kon ik nog rijden en waren de monteurs hard bezig de K7 weer klaar te krijgen voor de race. Er waren geen grote vitale delen kapot en konden de reserve onderdelen zijn dienst doen.
Mijn start was weer erg goed maar in de 1e bocht moest ik Ronald ten Braake ontwijken en kwam even buiten de baan. Het werd een inhaalrace die te kort was om te vechten voor een plek binnen de top 10. Wel werd ik 10e waar ik HEEL blij mee was en 6 ONK punten binnen sleepte. Alles ging op Spa zo gemakkelijk en deed niks onder voor de vaste rijders in de top 10. Dat was mede te danken doordat ik geen problemen had met de banden en de vering erg goed was bij het uitkomen van de bochten. Hier heb ik op Assen heel erg veel problemen mee namelijk waardoor ik wordt “tegengehouden” om harder rond te gaan.
Spa kijk ik dus erg tevreden naar terug, een heel mooi en snel circuit met hoogteverschillen en veel groen eromheen wat al snel aanvoelt als een racevakantie.

10e ONK Assen:
De Race of the Champions was op Assen. Het was spannend in de DSBK want zowel Arie als Bob konden kampioen worden hoewel Arie 17 punten voorsprong had…..
Maar hier had ik niets mee te maken en ging mijn eigen trainingen rijden. Het waaide behoorlijk en had de nodige problemen om de motor goed af te stellen. 1:46.3 was mijn snelste tijd wat een 20e tijd opleverde. Ik was hier niet tevreden mee en was in mijn hoofd al met de warm-up bezig op de Zondag want dan moest en zal ik in die 4 rondjes sneller moeten kunnen gaan.
En dat lukte! Ik kon een nieuw PR van 1:46.075 rijden wat een 15e tijd was incl. de EK en buitenlandse gastrijders voor me.
De race werd er weer 1 waarin het geleerde in de praktijk werd gebracht. Ik was lekker fel, was lekker aan het rijden en had een aantal plekken gewonnen de 1e rondes. Helaas maakte Tage Solberg en ik een foutje waardoor ik Lennart van Houwelingen, Roy ten Napel en Rik Lenters voorbij moest laten gaan.
Ik pakte de draad weer op maar kon door de problemen met de vering niet de tijden rijden die ik graag zou willen en verloor dus elke ronde wat tijd. Wel wist ik een grote snelle groep aan te voeren waarvan niemand in de groep een aanval kon plaatsen dus dat betekende dat ik goed bezig was.
Ik werd 12e dus weer de nodigde 4 punten waardoor ik 17e werd in het ONK DSBK eindklassement.
Een prima prestatie in mijn volledige 1e seizoen.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Extra weekend:
De 500 km van Assen:

Dit was een Endurance wedstrijd die Fred en ik samen zouden gaan rijden.
Op Zaterdag waren er 3 trainingen. De 2e training ging ik vooraan staan om als 1e de baan op te kunnen. Dit lukte en zo had ik na mijn opwarmronde 1 vrije ronde waarin ik een tijd zou moeten zetten. Na deze ronde kom je namelijk alweer in het verkeer terecht wat erg veel tijd kost dus het is opwarmen en gelijk aan de bak! Dit ging boven verwachting en reed een nieuw PR van 1:45.360. De 3e training ging het nog wat harder met een 1:45.1. !!! Dat dit niet eens een volledige goede ronde was bleek later uit de datalogging want gedurende deze laatste training heb ik in andere rondes waar veel ingehaald moest worden wel een paar snelle sectors gereden waar ik dus vrij baan had. De theoretische tijd kwam uit op een 1:44.5 het telt niet maar is wel reuze interessant dat er nog een snellere ronde had ingezeten als ik vrij baan had. Fred ging ook hard en zette een 1:45.5 waardoor onze tijd samen voor de POLE zorgde. Er was feest stemming bij het toch altijd al gezellige Westerman Racing Team!!

Op Assen dus mijn PR verbeterd van 1:48.928 naar: 1:45.1 Dat is dus: 3,8 seconden.

De warm-up op Zondag ging weer lekker en reden de snelste tijd dus we waren klaar voor de Endurance!
Er werd door het hele team hard nagedacht over de tactiek. Iedereen had wel wat tips. Wat was dit mooi hoe iedereen er mee bezig was en kans zag alle andere teams te verslaan en de drang naar ons 1e podium was dan ook heel erg groot. Mij werd opgedragen om veel snelle rondes te rijden maar als ik een PR zou proberen te rijden dan werd ik persoonlijk door een niet te noemen monteur van de motor afgeslagen hahaha De truck is om het lang vol te houden en geen risico’s te nemen want een kleine schuivertje kost gewoon heel erg veel tijd en lig je uit de race.
Ik ging de start doen wat een nieuwe, maar hele mooie ervaring voor mij was. Marcel van Nieuwehuizen naast me was wat fanatieker weg bij de sprint waarna ik nog wat harder sprintte en zo als 2e van de 44 coureurs bij de motor aankwam erop sprong, motor starten en weg! Dit ging goed, na 20 ronden kwam ik binnen en werd er van motor en coureur gewisseld en dus ging Fred zijn rondes rijden. Alles liep perfect en het gehele team deed perfect zijn werk en maakten geen fouten. De motors werden snel en vakkundig klaar gemaakt voor de volgende stint en ik kon uitrusten zoals een GP coureur. Ik kon mij volledig focussen op het rijden wat een heerlijk gevoel gaf. We lagen continu 1e of 2e en vochten ons kapot voor de overwinning! Helaas werden we op een paar sec. na 2e en dat op 500km! We vierden feest alsof we gewonnen hadden maar zo voelde het voor iedereen ook!

Het podium was ook weer nieuw voor ons en ik zag alleen maar lachende teamleden met vochtige ogen om Fred en mij heen. Prachtig!!


Dit geeft ons kracht voor de komende winter om de zaken voor 2009 te gaan regelen.



Ik wil uit de grond van mijn hart alle teamleden, sponsors en supporters bedanken voor hun steun want zonder jullie kan ik niet racen.


Nogmaals dank en hopelijk tot 2009!
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 04-08-08 om 22:06:13
Geen superfoto..en misschien word je liever niet aan dit moment herinnerd..
(afbeelding)

Zie het nu pas je bericht :-|
Ik had hem inderdaad niet verwacht en remde wat te vroeg. Tja was toch niet veel meer te behalen vanwege de verkeerde bandenkeus.
Thundercracker

avatar
Thundercracker FotoGrafie

     Reageer met citaat 


Facebook: Rico Koemans
Youtube: Thundercracker79SF

*Fotograaf: Stichting Happy Smile*
*Fotograaf: Stichting Racen Tegen Kanker*
*Hobby Fotograaf: Thundercracker FotoGrafie*
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Ook hier even mijn verslagje om mn topic een beetje leven te houden

Westerman Racing Team positief na training op Albacete.

Wat hadden we lang naar deze test uitgekeken. Direct na het vallen van de finish vlag van seizoen 2008 is Stichting WM-Racing aan het werk gegaan om alles voor 2009 financieel en technisch nog beter voor elkaar te hebben. We mogen nu wel concluderen dat dit in de praktijk goed heeft uitgepakt.
4 dagen achtereen kon er op het circuit van Albacete in Spanje getest worden door Ferry van Rijn met zijn WM-Racing Team op de Suzuki GSX-R 1000 K8.
Ferry had nog niet met de nieuwe Dunlops gereden en ook de Hyperpro vering was voor hem nieuw. Gelukkig was veerspecialist Patrick Malipaard erbij om de motor naar Ferry zijn rijtechniek af te stellen in combinatie met de banden.

“Ferry: het was de 1e dag wennen aan de banden in positieve zin. Ze voelen erg zeker aan en ze verrassen je nooit”

Met de vering zijn we op 0 begonnen en gingen steeds meer de goede kant op.
Op dag 3 had Patrick de vering goed voor elkaar voor Ferry. Alleen het insturen kostte nog teveel kracht. In de avond werd de set-up na uitvoerig overleg met Ferry verder aangepast in de hoop dat de motor beter ging sturen. We hadden namelijk nog maar 1 dag en het zou heel erg fijn zijn als we met een goede basis afstelling naar Assen konden afreizen.
De volgende ochtend was het na 1 ronde al duidelijk: de motor stuurde veel sneller in waardoor de rondetijden verder omlaag gingen. Snelste ronde is een 1:34,78 geworden waar we allemaal erg tevreden mee zijn.

Bijkomend voordeel t.o.z. van vorig jaar is dat we geen ene achterband kapot hebben gereden waardoor race afstanden makkelijk gehaald worden door de Dunlop banden.

Op 2e paasdag, 13 April zal duidelijk worden waar we staan in het ONK deelnemersveld van de Dutch Superbike klasse. Er wordt op deze dag een dubbele race verreden, die beide meetellen voor het klassement.
R1_beest
yellow1000Gixx

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 28-03-09 om 18:13:39
Ook hier even mijn verslagje om mn topic een beetje leven te houden

Westerman Racing Team positief na training op Albacete.

Wat hadden we lang naar deze test uitgekeken. Direct na het vallen van de finish vlag van seizoen 2008 is Stichting WM-Racing aan het werk gegaan om alles voor 2009 financieel en technisch nog beter voor elkaar te hebben. We mogen nu wel concluderen dat dit in de praktijk goed heeft uitgepakt.
4 dagen achtereen kon er op het circuit van Albacete in Spanje getest worden door Ferry van Rijn met zijn WM-Racing Team op de Suzuki GSX-R 1000 K8.
Ferry had nog niet met de nieuwe Dunlops gereden en ook de Hyperpro vering was voor hem nieuw. Gelukkig was veerspecialist Patrick Malipaard erbij om de motor naar Ferry zijn rijtechniek af te stellen in combinatie met de banden.

“Ferry: het was de 1e dag wennen aan de banden in positieve zin. Ze voelen erg zeker aan en ze verrassen je nooit”

Met de vering zijn we op 0 begonnen en gingen steeds meer de goede kant op.
Op dag 3 had Patrick de vering goed voor elkaar voor Ferry. Alleen het insturen kostte nog teveel kracht. In de avond werd de set-up na uitvoerig overleg met Ferry verder aangepast in de hoop dat de motor beter ging sturen. We hadden namelijk nog maar 1 dag en het zou heel erg fijn zijn als we met een goede basis afstelling naar Assen konden afreizen.
De volgende ochtend was het na 1 ronde al duidelijk: de motor stuurde veel sneller in waardoor de rondetijden verder omlaag gingen. Snelste ronde is een 1:34,78 geworden waar we allemaal erg tevreden mee zijn.

Bijkomend voordeel t.o.z. van vorig jaar is dat we geen ene achterband kapot hebben gereden waardoor race afstanden makkelijk gehaald worden door de Dunlop banden.

Op 2e paasdag, 13 April zal duidelijk worden waar we staan in het ONK deelnemersveld van de Dutch Superbike klasse. Er wordt op deze dag een dubbele race verreden, die beide meetellen voor het klassement.

Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: