ONK 4 Hengelo (Gld) 2011 favoriete topics

Moderators: Trax, Jarno

Pagina's: 1 2 3

Topic: ONK 4 Hengelo (Gld) 2011 (2865 keer gelezen)
Fuse

Fuselicious.

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 06-06-11 om 19:01:33
@Fuse,

Om de vloeistof te controleren kan je 2 dingen doen:

Dop eraf en je vinger erin steken en voelen, als het glibberig aanvoelt weet je het al. Je kan het nog proeven nee niet lachen de toevoeging (glycol) smaakt nogal zoetig. Jaren geleden was er alleens een schandaal omdat wijnfabricanten dat spul in de wijn gedaan hadden omdat het dan zoeter smaakte.

En natuurlijk met een viscometer het SG meten.
Dit zijn testjes die in 10 sec resultaat opleveren. UIt ervaring weet ik dat de mannen van de KNMV weleens langs elkaar werken maar onkundig is toch wat anders. We moeten blij zijn dat er een groepje gekken is die dit werk wil doen. Klik even op de link met info over koelvloeistof,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etheenglycol

Wim

Ik heb mijn post over onkundig aangepast maar meten is weten.
Waarom gelijk een disqualificatie als men op dat moment niet weet of het water een andere vloeistof bevat.
Het eerlijkst is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Laat het testen is het goed behoud men de toegewezen punten is het foute boel pak ze dan weer af.
Comedy is simply a funny way of being serious.
kleppie

later als ik groot ben...

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 06-06-11 om 19:01:33
@Fuse,

Om de vloeistof te controleren kan je 2 dingen doen:

Dop eraf en je vinger erin steken en voelen, als het glibberig aanvoelt weet je het al. Je kan het nog proeven nee niet lachen de toevoeging (glycol) smaakt nogal zoetig. Jaren geleden was er alleens een schandaal omdat wijnfabricanten dat spul in de wijn gedaan hadden omdat het dan zoeter smaakte.

En natuurlijk met een viscometer het SG meten.
Dit zijn testjes die in 10 sec resultaat opleveren. UIt ervaring weet ik dat de mannen van de KNMV weleens langs elkaar werken maar onkundig is toch wat anders. We moeten blij zijn dat er een groepje gekken is die dit werk wil doen. Klik even op de link met info over koelvloeistof,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Etheenglycol

Wim

Waarom is het protest dan niet meteen ongegrond verklaard dan?
wim61

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Hoi,

Waarom weet ik niet, kan me voorstellen dat er na een protest eerst wordt overlegd. Natuurlijk je hebt daar een punt, bedoel het is wel of niet regelmentair! Maar als er na een protest om een 2e mening wordt gevraagd gaat het wat langer duren, al het andere is speculeren,

Wim
zelhemboy

Profiel E-mail Privébericht Facebook Twitter 
     Reageer met citaat 
ik weet wel dat een protest aantekenen (wat stuart en zijn team heeft gedaan) niet goed koop is als je het verliest, dus ze zullen vast wel zeker van hun zaak zijn.
wim61

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 06-06-11 om 20:43:47
ik weet wel dat een protest aantekenen (wat stuart en zijn team heeft gedaan) niet goed koop is als je het verliest, dus ze zullen vast wel zeker van hun zaak zijn.

Avond,

Een protest indienen kost 250 euro, mocht je in het gelijk worden gesteld krijg je het geld terug. Mocht je ongelijk hebben draag je de kosten! Had nog eens gekeken in het regelement (art 2.10.7 blz 55) daar staat dat er alleen water in mag, echter er wordt gesproken over " al dan niet gemengd met ethylalcohol", en het mag geen gevaar opleveren bij lekkage. Nu is er ook vloeistof in de handel die als koelvloeistof in de handel verkrijgbaar is maar eigenlijk aan het regelement voldoet! Waarschijnlijk is er dus een regelverandering op komst

Wim
gixxer

Profiel Privébericht Homepage Twitter 
     Reageer met citaat 
knmv keuring.
Giacomo

ZAC #905

Profiel E-mail Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 06-06-11 om 23:11:11
(...)

Avond,

Een protest indienen kost 250 euro, mocht je in het gelijk worden gesteld krijg je het geld terug. Mocht je ongelijk hebben draag je de kosten! Had nog eens gekeken in het regelement (art 2.10.7 blz 55) daar staat dat er alleen water in mag, echter er wordt gesproken over " al dan niet gemengd met ethylalcohol", en het mag geen gevaar opleveren bij lekkage. Nu is er ook vloeistof in de handel die als koelvloeistof in de handel verkrijgbaar is maar eigenlijk aan het regelement voldoet! Waarschijnlijk is er dus een regelverandering op komst

Wim

Hoi Wim,

Het technisch reglement 2011 omschrijft in art 2.10.7 toch echt dat "geen ander middel dan water in het koelsysteem is toegestaan."
Dat artikel staat op blz. 18 van het reglement. Misschien heb je in een oude versie gelezen?
wim61

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 07-06-11 om 08:01:31
(...)

Hoi Wim,

Het technisch reglement 2011 omschrijft in art 2.10.7 toch echt dat "geen ander middel dan water in het koelsysteem is toegestaan."
Dat artikel staat op blz. 18 van het reglement. Misschien heb je in een oude versie gelezen?

Mogge,

Heb dank! Had idd het verkeerde(oude) genomen in het nieuwe staat:

2.10.7 KOELMIDDEL
Voor vloeistofgekoelde motoren is geen ander middel dan water in het koelsysteem toegestaan.

Wim
gixxer

Reageer met citaat 
kleppie schreef 06-06-11 om 19:42:27
(...)

Waarom is het protest dan niet meteen ongegrond verklaard dan?

omdat men de middelen niet had om het vast te stellen.
kleppie

Reageer met citaat 
gixxer schreef 07-06-11 om 11:51:07
(...)

omdat men de middelen niet had om het vast te stellen.

Dan kun je dus ook niet iets afkeuren toch?

Ik vind dat het dan een omgekeerde wereld is, laten ze dan een monster nemen, het laten onderzoeken en als dan blijkt dat het niet goed is afkeuren...

Dit zal wel weer een mooie manier zijn om wat geld te verdienen aan het protest?
gixxer

Reageer met citaat 
we is een monster genomen op aandringen van het team van stuart. anders was het een natte vinger werk beslissing geweest.
kleppie

Reageer met citaat 
gixxer schreef 07-06-11 om 12:38:30
we is een monster genomen op aandringen van het team van stuart. anders was het een natte vinger werk beslissing geweest.

Waatom verbaast me dat nou niet
Fuse

Fuselicious.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
water is goedgekeurd
gixxer

Reageer met citaat 
stuart voskamp zijn koelolie is alsnog goedgekeurd!
blij dat het zo afloopt dat houd het kampioenschap spannend. hopen dat bos er snel weer bij is! knap vcan de knmv dat ze dit zo snel geregeld hebben

nu op naar oss en dat het maar weer een spannende race mag worden!
Fuse

Fuselicious.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
gixxer schreef 11-06-11 om 17:59:15
stuart voskamp zijn koelolie is alsnog goedgekeurd!
blij dat het zo afloopt dat houd het kampioenschap spannend. hopen dat bos er snel weer bij is! knap vcan de knmv dat ze dit zo snel geregeld hebben

nu op naar oss en dat het maar weer een spannende race mag worden!

Geen koelolie maar water

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: