Race 8, Brno favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2

Topic: Race 8, Brno (850 keer gelezen)
Paul17

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 11-07-11 om 11:47:41
Toch wel apart om te zien dat de SBK zo'n onderonsje is geworden tussen drie ex-GP rijders.

Bevestigd dat de beste rijders in de GP's rijden maar de mooiste races in het SBK gereden worden
The.Gambler

Jong en onbezonnen.

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 11-07-11 om 10:11:52
Waren 2 zeer leuke races op 1 van de mooiste circuits! In tegenstelling tot Aragon behoorlijk wat passeeracties over en weer. Dat maakte het een stuk interressanter. Jammer dat Checa niet meer kon dan volgen. Hij had van mij niet hoeven winnen, maar was toch leuk geweest als hij wat meer z'n stempel had kunnen drukken.

Biaggi en Melandri gaan Checa nog een zware kluif voor het kampioenschap geven lijkt het. Gelukkig maar, dat maakt het er allemaal weer wat spannender op! Deze 3 rijders lijken op dit moment wel met kop en schouders boven de rest uit te steken.

Fabrizio doet het goed op de Suzuki, laat zien nog steeds snel te kunnen gaan.

Badovini is voor mij toch wel 1 van de toppers van dit jaar doet het erg goed de laatste tijd en finisht ruim binnen de top 10......en ruim voor de andere (fabrieks) BMW mannen.

Hoe jammer ik het ook vind, Haga is verleden tijd. De gehoopte opleving bij Aprillia lijkt niet te komen.

En Smrz......ja Smrz doet wat ie al jaren doet, vallen vallen en af en toe een noemenswaardig resultaat behalen. Die 2 podiums van hem lieten zien waartoe hij in staat kan zijn. Hij is beter dan waar hij op papier staat, maar lijkt gewoon niks te leren.

Hier heb ik dus helemaal niets meer aan toe te voegen!

Idd opvallend hoeveel beter de drie SBK-aliens zijn dan de rest. Alle drie een GP-achtergrond, maar dat geldt ook voor bijv. Fabrizio, Laverty, Guintoli, Smrz.

Volgens mij wordt het percentage 'echte Superbikers' (bijv. Sykes, Camier, Badovini en Haga reken ik daar ook bij ondanks zijn uitstap naar de 500cc) steeds kleiner
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Iedereen is altijd lyrisch over SBK, en zeker, het zijn wedstrijden waarin wat gebeurt, zeker gisteren weer. Maar ieder jaar weer wordt de competitie opgehemeld en dat het niveau bijna MGP-waardig is.

De top 3 bestaat uit MotoGP afdankers. Het zegt wel iets over het niveau in deze klasse. Ik denk niet dat er op dit moment 1 coureur rondrijdt die goed is voor top 8 in de GP's.

Maar het blijft echter wel een supergave klasse om naar te kijken!
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Paul17

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 11-07-11 om 14:20:32
Iedereen is altijd lyrisch over SBK, en zeker, het zijn wedstrijden waarin wat gebeurt, zeker gisteren weer. Maar ieder jaar weer wordt de competitie opgehemeld en dat het niveau bijna MGP-waardig is.

De top 3 bestaat uit MotoGP afdankers. Het zegt wel iets over het niveau in deze klasse. Ik denk niet dat er op dit moment 1 coureur rondrijdt die goed is voor top 8 in de GP's.

Maar het blijft echter wel een supergave klasse om naar te kijken!

Helemaal mee eens.
Daarom kijk ik ook niet naar de SBK met het idee dat hier de beste/snelste fietsen en rijders in beeld zijn. Ik kijk naar de spanning in de races. De liefhebberij voor de race komt naar voren waarbij in de GP veel meer liefde voor een merk of rijder is waarbij, ondanks een totaal gebrek aan spanning, bezoekers nog steeds een reden vinden om te gaan kijken.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ik denk niet dat er op dit moment 1 coureur rondrijdt die goed is voor top 8 in de GP's.

En dat is heel erg, want?
COTS.
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 

Daar ben ik het niet mee eens. Crutchlow, vorig jaar niet in de top 3 van de WSBK eindstand, reed dit jaar zowel in kwalificaties als in wedstrijden in de MotoGP al in de top 8. Biaggi, Melandri en Checa hebben nu eenmaal het beste materiaal in het WSBK. Er rijden ook andere ex-GP sterren mee in WSBK die er nu helemaal niet aan te pas komen. Meer dan de helft van het WSBK veld bestaat uit ex-GP rijders, dan is het wel logisch dat er verschillende rijders daarvan heel goed presteren.

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat het materiaal en vooral de elektronica in het WSBK ook steeds meer van belang is. Voor de rest vind ik het nog steeds prachtige races en heb ik geen ander woordje van kritiek.

« Gewijzigd: 11-07-2011 om 15:54:52 door Wim_Kwanten »

falerossi

www.sport-picture.nl

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
Ik lees net dat Lowes vd week gaat testen op Assen met Ten Kate, iemand enig idee wanneer die test is?

http://www.racesport.nl/...D/27134/Default.aspx
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl -
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-07-11 om 15:07:31
(...)

En dat is heel erg, want?

Zeg ik ergens dat ik dat erg of niet erg vind? Dat is mijn aanname/mening, niet meer en niet minder.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Magic

HRC

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 11-07-11 om 17:22:51
Ik lees net dat Lowes vd week gaat testen op Assen met Ten Kate, iemand enig idee wanneer die test is?

http://www.racesport.nl/...D/27134/Default.aspx

Volgende week dinsdag en woensdag (19 juli en 20 juli)

In augustus komen ze ook nog 2 dagen testen. zal de dagen nog even een keer opzoeken, als daar belang voor is.
Today a hero, tomorrow a zero.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: