Race 8, Mugello favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Race 8, Mugello (58668 keer gelezen)
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Werpt in elk geval meteen zijn vruchten af voor Salom.
Zijn prestaties zijn sinds de motor groen/zwart is boven (mijn) verwachting.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 03-07-11 om 11:49:32
overigens geweldige race om de kop positie


Hmm.. vond het niet een geweldige strijd. Heb het wel een beetje gehad met die coureurs die elkaar maar voor laten gaan omdat ze weten dat ze toch wel een snellere machine o.i.d. hebben. Als je sneller bent laat dat dan ook zien en ga geen spelletjes spelen door elkaar steeds voor te laten om maar niet op kop te hoeven rijden!
     Reageer met citaat 
Herma schreef 06-07-11 om 12:49:10
(...)


Hmm.. vond het niet een geweldige strijd. Heb het wel een beetje gehad met die coureurs die elkaar maar voor laten gaan omdat ze weten dat ze toch wel een snellere machine o.i.d. hebben. Als je sneller bent laat dat dan ook zien en ga geen spelletjes spelen door elkaar steeds voor te laten om maar niet op kop te hoeven rijden!


Ik denk dat je door de bril van een coureur moet kijken en niet van die van een racefan. Dan kijk je er denk ik anders tegenaan.

Wel eens naar bijv. de Tour de France gekeken? Waarom rijdt daar de sterkste nooit op kop in het begin van een finale? Was gisteren met Evans ook weer mooi te zien op het moment dat (ik geloof) Vandenbroek de sprint aanging.

En dan bijv. gisteren het verhaal van Leontien van Moorsel in Tour du Jour over haar winst in de Tour Feminin in volgens mij 1992 over de laatste etappe waarin werd uitgemaakt of Tinus of Jeanny Longo de ronde zou winnen (mooi verhaal trouwens). Dat is een tactische keuze en die worden ook in de racerij gemaakt.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 06-07-11 om 13:16:56
(...)


Ik denk dat je door de bril van een coureur moet kijken en niet van die van een racefan. Dan kijk je er denk ik anders tegenaan.

Wel eens naar bijv. de Tour de France gekeken? Waarom rijdt daar de sterkste nooit op kop in het begin van een finale? Was gisteren met Evans ook weer mooi te zien op het moment dat (ik geloof) Vandenbroek de sprint aanging.


Dat is dus ook het verschil tussen het feit dat racen een individuele sport is en er in de Tour de France als team gereden wordt.

Als coureur kies ik er ook niet voor om bewust iemand voor te laten gaan, het gaat me er niet alleen om het vanuit de raceliefhebber te bekijken.
     Reageer met citaat 
Herma schreef 06-07-11 om 14:10:43



Dat is dus ook het verschil tussen het feit dat racen een individuele sport is en er in de Tour de France als team gereden wordt.

Als coureur kies ik er ook niet voor om bewust iemand voor te laten gaan, het gaat me er niet alleen om het vanuit de raceliefhebber te bekijken.


Maar ook in de Tour moet het individu met de sterkste benen het nog steeds zelf doen op het laatst.

En dat jij als coureur niemand bewust laat voorgaan kan ik begrijpen, echter in een GP op WK niveau zullen er andere belangen spelen.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Ik vind de vergelijking tussen een wielerkoers en een GP nogal raar. Zo'n koers is meestal een km 0f 200. De eerste 3/4 worden vaak sowieso toerend gereden. Voor niemand is het mogelijk om die 200 km fullspeed op kop te rijden, al sprintend. Bij een motorrace is het wel de bedoeling dat je volgas geeft, of lijkt het jullie een goed idee dat de eerste 15 ronden een toerrit te zien geven? De vergelijking gaat mank.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 06-07-11 om 16:06:34
De vergelijking gaat mank.


Het is ook geen rechtstreeks vergelijk, maar een principe vergelijk snappie??
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 06-07-11 om 16:06:34
Ik vind de vergelijking tussen een wielerkoers en een GP nogal raar. Zo'n koers is meestal een km 0f 200. De eerste 3/4 worden vaak sowieso toerend gereden. Voor niemand is het mogelijk om die 200 km fullspeed op kop te rijden, al sprintend. Bij een motorrace is het wel de bedoeling dat je volgas geeft, of lijkt het jullie een goed idee dat de eerste 15 ronden een toerrit te zien geven? De vergelijking gaat mank.


Die vergelijking gaat idd zo mank als Lucile Werner!

Weet niet of Kootje aan wielrennen doet? En of ie het verschil wel eens heeft gemerkt tussen kopwerk moeten doen of in een wiel hangen?

Sorry hoor, maar als dit de standaard gaat worden in het motorraces, kijk ik alleen nog maar de eerste en laatste ronde!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 06-07-11 om 17:58:54
(...)


Het is ook geen rechtstreeks vergelijk, maar een principe vergelijk snappie??


In principe gaat het er met voetbal ook om dat je in de laatste minuut voor komt. Maar dan zie je teams ook niet 89 minuten lang de tegenstander zijn gang laten gaan.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 07-07-11 om 08:52:40
(...)


In principe gaat het er met voetbal ook om dat je in de laatste minuut voor komt. Maar dan zie je teams ook niet 89 minuten lang de tegenstander zijn gang laten gaan.


En hoe komt het dan dat de Duitsers aan hun bijnaam komen? En ooit de Italianen zien voetballen? Altijd sluw loeren op dat ene kansje en altijd met 1-0 winnen, het liefst in de verlenging .
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 07-07-11 om 16:29:22
(...)


En hoe komt het dan dat de Duitsers aan hun bijnaam komen? En ooit de Italianen zien voetballen? Altijd sluw loeren op dat ene kansje en altijd met 1-0 winnen, het liefst in de verlenging .


Wel lezen he. Is precies wat ik zeg!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 08-07-11 om 09:12:10
(...)


Wel lezen he. Is precies wat ik zeg!


Jawel, maar het komt nu over alsof ik de tactiek van sommige coureurs verdedig. Laat ik heel duidelijk maken dat dat niet zo is!

En mijn vergelijking slaat misschien als een tang op een varken, maar het punt is duidelijk toch?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 08-07-11 om 09:38:05
(...)


Jawel, maar het komt nu over alsof ik de tactiek van sommige coureurs verdedig. Laat ik heel duidelijk maken dat dat niet zo is!

En mijn vergelijking slaat misschien als een tang op een varken, maar het punt is duidelijk toch?


Haha, het kwam idd zo over!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 07-07-11 om 08:51:26


Weet niet of Kootje aan wielrennen doet? En of ie het verschil wel eens heeft gemerkt tussen kopwerk moeten doen of in een wiel hangen?



Jazeker, elke dag fiets ik naar mijn bedrijf (5 min.!!) en nee, ik eigen mezelf geen scooter van de zaak toe .

By the way, ik zit gewoon op een normale fiets, maar doe wel veel kopwerk op weg naar .
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: