Race 9; Silverstone 2011 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3

Topic: Race 9; Silverstone 2011 (1435 keer gelezen)
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 31-07-11 om 21:50:08
(...)

ja en de fiets waar Biaggi kampioen mee werd was lekker volgens de regels..

kom op zeg! wat Gambler ook al zegt die duc is gewoon volgens de regels. En wees eerlijk het is nou niet bepaalt een Ducati optocht op de eerste 5 plaatsen...

Dus om nu (alweer) Ducati de schuld te geven van het winnen van Checa.

Het kan ook geen Ducati optocht in de top 5 zijn aangezien er slechts 4 Ducati's het volledige kampioenschap rijden en er slechts één fabrieks Ducati is...

Leg jij mij dan eens uit waarom volgens jou Checa, tot en met 2009 altijd iemand die in de middenmoot reed en constant werd geklopt door Biaggi en Melandri in het verleden, zo domineert... Ik heb hem in het verleden zelden grootste dingen zien doen, nooit constant zien presteren en hij heeft toch wel heel wat jaren topmateriaal gehad, zowel in de GP's als bij Ten Kate.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 31-07-11 om 18:31:07
(...)

Checa is iemand die zeer zelden sneller is geweest dan Biaggi en Melandri en domineert nu het kampioenschap. Ik vind het uitermate raar dat hij de afgelopen 15 jaar zijn teamgenoten vrijwel nooit kon verslaan en nu opeens compleet domineert.

Hopelijk gaat Ducati nu eens eindelijk een motor volgens de regels bouwen voor volgend jaar en niet opnieuw met 200cc meer.

En ik maar denken dat ík een hekel had aan Ducati!

Over de Ducati: 2-cilinders mogen nu eenmaal 200 cc meer hebben dus is dat ding gewoon volgens de regelementen. Klaar.

Over Checa: ik keek er ook wel van op dat hij nu zo sterk rijdt maar dat dat alleen maar te danken zou zijn aan de Ducati is mijns inziens een bewering die echt uit de lucht is gegrepen. Anders zouden mannen als Smrz en Guintoli nu ook de podiumplekken aan elkaar moeten rijgen. Ja, in de MotoGP viel Checa nou niet altijd positief op vergeleken met zijn teamgenoten maar de SK is een andere klasse, je ziet wel vaker dat een coureur beter uit de voeten kan in de ene klasse tov de andere. Ik vind het leuk dat heca bezig is met een tweede race-leven en ik vindt het flauw dat er nu net gedaan wordt alsof dat alleen maar aan de Duc zou liggen. Mag ik je (nogmaals) herinneren aan het feot dat het fabrieksteam van Ducati vorig jaar helemaal nergens was en compleet werd weg gereden door o.a. Checa? Of had Ducati Checa volgens jou toen alvast een snellere machine gegeven dan hun eigen coureurs?

« Gewijzigd: 31-07-2011 om 23:02:22 door Optimate »

COTS.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 31-07-11 om 22:19:22
(...)

Het kan ook geen Ducati optocht in de top 5 zijn aangezien er slechts 4 Ducati's het volledige kampioenschap rijden en er slechts één fabrieks Ducati is...

Leg jij mij dan eens uit waarom volgens jou Checa, tot en met 2009 altijd iemand die in de middenmoot reed en constant werd geklopt door Biaggi en Melandri in het verleden, zo domineert... Ik heb hem in het verleden zelden grootste dingen zien doen, nooit constant zien presteren en hij heeft toch wel heel wat jaren topmateriaal gehad, zowel in de GP's als bij Ten Kate.

Dus als coureur X werd verslagen door coureur Y en nu zijn de rollen omgedraaid dan is dat gelijk verdacht? Er spelen meer zaken mee dan alleen de snelste machine hebben hoor. De verrassingen zijn in deze sport al zo schaars en als het aan jou ligt moeten die ook er helemaal niet meer zijn want dan klopt er gelijk iets niet. Rare redenatie.

En Checa heeft bij TK wel degelijk overwinningen behaald hoor/ En om de fietsen van TK nou als topmateriaal te kenschetsen gaat nu ook al een aantal jaar niet meer op.

« Gewijzigd: 31-07-2011 om 23:04:31 door Optimate »

COTS.
Paul17

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-07-11 om 23:00:16
(...)
En Checa heeft bij TK wel degelijk overwinningen behaald hoor/ En om de fietsen van TK nou als topmateriaal te kenschetsen gaat nu ook al een aantal jaar niet meer op.

Daarnaast is er op dit moment geen enkele rijder, op Checa na, die constant rijdt. Kijk naar Biaggi, Haga, Melandri, Laverty enz. Niemand waar ik van te voren mijn geld op durf te zetten of ze uberhaupt podium rijden.
Checa op de fabrieks duuc is gewoon de beste combi op dit moment.
Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 31-07-11 om 22:55:18
(...)
Over Checa: ik keek er ook wel van op dat hij nu zo sterk rijdt maar dat dat alleen maar te danken zou zijn aan de Ducati is mijns inziens een bewering die echt uit de lucht is gegrepen. Anders zouden mannen als Smrz en Guintoli nu ook de podiumplekken aan elkaar moeten rijgen. Ja, in de MotoGP viel Checa nou niet altijd positief op vergeleken met zijn teamgenoten maar de SK is een andere klasse, je ziet wel vaker dat een coureur beter uit de voeten kan in de ene klasse tov de andere. Ik vind het leuk dat heca bezig is met een tweede race-leven en ik vindt het flauw dat er nu net gedaan wordt alsof dat alleen maar aan de Duc zou liggen. Mag ik je (nogmaals) herinneren aan het feot dat het fabrieksteam van Ducati vorig jaar helemaal nergens was en compleet werd weg gereden door o.a. Checa? Of had Ducati Checa volgens jou toen alvast een snellere machine gegeven dan hun eigen coureurs?

Mag ik je (nogmaals) herinneren dat Smrz en Guintoli op een privé-machine rijden en bij voorbaat dus zo goed als kansloos zijn tegen de (meeste) fabrieksmachines.

Mag ik je (nogmaals) herinneren aan het feit dat Haga sinds vorig jaar een erg bleke indruk achterlaat - hij zou beter na 2009 op pensioen zijn gegaan, net zoals Corser, maar dat is mijn mening - en dat Fabrizio geen absolute topper is?
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 01-08-11 om 09:40:09
(...)

Daarnaast is er op dit moment geen enkele rijder, op Checa na, die constant rijdt. Kijk naar Biaggi, Haga, Melandri, Laverty enz. Niemand waar ik van te voren mijn geld op durf te zetten of ze uberhaupt podium rijden.
Checa op de fabrieks duuc is gewoon de beste combi op dit moment.

Daarbij hoorde ik gisteren de engelse commentatoren ook nog melden dat de motor voan Checa op de rechte stukken nog steeds 5 tot 10 km topsnelheid te kort komt. Dat ding loopt dus helemaal niet zo hard maar stuurt gewoon erg goed en dat is nu dus met Checa aan de clip ons een feit!

om daar een concreet voorbeeld van te geven: kijk naar de motogp. Daar rijd ene meneer Rossi op dit moment met een ducati rond die hij niet aan het sturen krijgt. Schijnbaar past de desmo zoals hij nu is niet bij Rossi als coureur. Terwijl die zelfde Desmo door Stoner van overwinning naar overwinning werd gereden. rara pindakaas hoe kan dat nou??

Het zou dus wel eens gewoon zo kunnen zijn dat Checa zich enorm goed voelt op het 2 cylinder concept van Ducati. Allicht dat hij zich ook nog eens prima thuis voelt in het team waar hij nu zit. 1 en 1 = daarmee dus een winnende Checa.

Wat optimate ook al opperde. Als het alleen aan de duc had gelegen hadden de overige ducs ook vaker naar voren moeten staan. Dat is niet alleen te wijten aan het feit dat ongeveer de hele crew van het fabrieks team nu bij Althea zit. Wat in mijn optiek overigens de Althea Ducati nog steeds geen fabrieksfiets maakt maar nog steeds een klanten Ducati...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 01-08-11 om 10:09:30
(...)

Mag ik je (nogmaals) herinneren dat Smrz en Guintoli op een privé-machine rijden en bij voorbaat dus zo goed als kansloos zijn tegen de (meeste) fabrieksmachines.

Mag ik je er hierbij dan even aan herinneren dat je dus nu je eigen betoog helemaal om zeep helpt? Eerst maar roepen dat die Ducati's eens wat beperkt moeten worden en dan nu roepen dat die dingen toch al kansloos zijn....

Ik geloof er dus niet in dat de duc van checa zo veel specialer is als de andere duc's. Ja ze krijgen wel veel steun van de fabriek en misschien dat met onder de noemer van Klantenteam wel een SEMI fabrieks team zijn door al deze kennis en ondersteuning. Officieel blijft het volgens mij nog steeds een klantenteam.

Daarnaast zou ik de redenatie niet snappen om met veel tromgeroffel het officiele fabrieksteam op te heffen en dan met allerlei constructies een voor het oog klantenteam als fabrieksteam te laten functioneren. Dat gaat mijn logica echt te boven.

De kosten voor het fabrieksteam werden gewoon te hoog. Dat Althea nu allicht bijna de zelfde spullen heeft kan best maar dat gaat voorzover ik het kan inzien via een hele andere route. Zij zullen volgens mij veel meer zelf moeten financieren en de steun uit de fabriek zal op veel kleinere schaal worden toegepast.

ERGO: dat Checa samen met dit team zo'n winnen combi vormt is dus volgens bovenstaande redenatie alleen nog maar een groter compliment aan Checa en Althea Ducati.

« Gewijzigd: 01-08-2011 om 10:29:52 door fuzzybear »

Wim_Kwanten

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 01-08-11 om 10:24:47
(...)Mag ik je er hierbij dan even aan herinneren dat je dus nu je eigen betoog helemaal om zeep helpt? Eerst maar roepen dat die Ducati's eens wat beperkt moeten worden en dan nu roepen dat die dingen toch al kansloos zijn....

Als je mijn zin goed hebt gelezen, dan zie je dat ik zei dat de Effenbert machines zo goed als kansloos zijn tegen de meeste fabrieksmachines. Smrz en Guintoli zijn ook helemaal niet van hetzelfde niveau als Biaggi, Melandri, Laverty...

Die Effenbert Duc's en ook die Duc van Berger hebben wel eens problemen met de betrouwbaarheid en dat zijn pure privé-machines zoals gezegd, terwijl Checa dit jaar nog geen enkel mechanisch probleem in een race heeft gehad. Daaruit kan je ook concluderen dat Checa veruit het beste materiaal heeft bij Ducati en mijn inziens veruit de beste motor van het hele veld.

Wat die zogezegde mindere topsnelheid van de Duc betreft: Maxime Berger remde gisteren Biaggi uit in Copse, een bocht na het langste rechte stuk van het circuit in Silverstone. Die Duc's zijn dus absoluut niet traag op de rechte stukken. Dat hebben we ook in de FIM Cup gezien, waar de Duc's de - volgens velen - snellere BMW's gewoon uitremden na het langste rechte stuk.

« Gewijzigd: 01-08-2011 om 10:45:43 door Wim_Kwanten »

RG500IU

2 Strokes 4 Ever!!

Profiel Privébericht Homepage Twitter 
     Reageer met citaat 
En ook als Althea toch een fabrieksteam zou zijn. Waar hebben we het over? Volgens mij wordt deze (Ducati) discussie tegenwoordig na elke WSB race gevoerd..
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 01-08-11 om 10:09:30
(...)

Blijkbaar ben jij als een van de weinigen precies op de hoogte van het verschil tussen de Duc van Checa en die van Smrz en Guintoli. Deel het met ons, want ik ben daar echt reuze benieuwd naar!

Citaat:
Mag ik je (nogmaals) herinneren aan het feit dat Haga sinds vorig jaar een erg bleke indruk achterlaat - hij zou beter na 2009 op pensioen zijn gegaan, net zoals Corser, maar dat is mijn mening - en dat Fabrizio geen absolute topper is?

Ah ja, natuurlijk. Als Checa het goed doet op de fabrieks-Duc komt dat alleen maar door de Duc. Die is zo bloednsel dat de factor coureur er volgens jou helemaal niet toe doet. Maar als op diezelfde machinde twee coureurs het slecht doen dan ligt dat opeens aan de coureurs, want dat zijn twee slechte coureurs en is de factor coureur opeens wél heel belangrijk. Je kan er mooi in rond ouwehoeren.
COTS.
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 01-08-11 om 10:38:17
(...)

Daaruit kan je ook concluderen dat Checa veruit het beste materiaal heeft bij Ducati en mijn inziens veruit de beste motor van het hele veld.

Dat hij waarschijnlijke het beste materiaal heeft ben ik met je eens dat dit veruit het beste is is niet aan te tonen.

Citaat:

Wat die zogezegde mindere topsnelheid van de Duc betreft: Maxime Berger remde gisteren Biaggi uit in Copse, een bocht na het langste rechte stuk van het circuit in Silverstone. Die Duc's zijn dus absoluut niet traag op de rechte stukken. Dat hebben we ook in de FIM Cup gezien, waar de Duc's de - volgens velen - snellere BMW's gewoon uitremden na het langste rechte stuk.

Wat heeft uitremmen in godsnaam met topsnelheid te maken? Dat wil alleen maar zeggen dat de gasten die op die fietsen zitten een groter hart hebben dan diegene die er uit geremd word. of dat ze betere remmen hebben waardoor ze beter afgestopt worden. Ook dit bewijst niet dat Ducati hier een oneerlijk voordeel heeft...

Ik begrijp niet zo goed meer wat je volgens jou redenen zijn waardoor die duc onregelementair / regelementair niet eerlijk is tegen over de andere fietsen. Wat Optimate ook al aangeeft.

Als ik eerlijk ben krijg ik de volgende indruk van jou mening over Checa.

Checa KAN (per definitie) gezien zijn arbeidsverleden niet het talent bezitten om voorin een WK mee te rijden welke klasse dit ook is. Het feit dat dit in het huidige WSBK kampioenschap nu WEL zo is. bewijst onomstotelijk dat de motorfiets waar hij op dit moment zit. Gigantisch veel beter is als de rest. Dit komt mede doordat de Ducati een grotere cylinder inhoud mag voeren.

Even ter verduidelijking dit is mijn beeld van jou visie op Checa en Ducati gebasseerd op zaken die jij hier schrijft.

Ik zie dit toch anders. Ik denk dat Checa een erg sterke fiets onder zijn kont heeft. (gewoon goed pakket) en ik denk dat checa nu met dit pakket goed overweg kan en daarmee zijn talent tot uiting kan laten komen.

Dat hij er goed mee kan sturen is een compliment aan Checa en aan zijn talent. Dat dit niet eerder naar boven is gekomen is misschien vaag en misschien heel jammer. Dat hij er nu zo mee kan rijden is alleen maar mooi voor hem en voor het kampioenschap.

Het betekend gewoon 1 ding de concurrentie moet aan de bak! simpeler is het gewoon niet!

niet die duc aan pakken maar de rest van de constructeurs en tuners moeten aan het werk om hun pakket te verbeteren want dat is op dit moment gewoon niet voldoende om Checa en team af te troeven.

It's simple as that!
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-08-11 om 13:25:37
(...)

Blijkbaar ben jij als een van de weinigen precies op de hoogte van het verschil tussen de Duc van Checa en die van Smrz en Guintoli. Deel het met ons, want ik ben daar echt reuze benieuwd naar!

(...)

Ah ja, natuurlijk. Als Checa het goed doet op de fabrieks-Duc komt dat alleen maar door de Duc. Die is zo bloednsel dat de factor coureur er volgens jou helemaal niet toe doet. Maar als op diezelfde machinde twee coureurs het slecht doen dan ligt dat opeens aan de coureurs, want dat zijn twee slechte coureurs en is de factor coureur opeens wél heel belangrijk. Je kan er mooi in rond ouwehoeren.

zie net dat jij het zelfde zegt als ik..
LosGieros

Profiel E-mail Privébericht 
     Reageer met citaat 
Heb je Carlos wel eens iemand op snelheid zien inhalen zoals Biaggi geregeld doet..mwah nee.

Op Monza Reed checa 324km/u en Biaggi 334,8 km/u. De Aprillia/ is de snelste van allemaal, daarna Yamaha.

Dit weekend Biaggi 293 en Checa 283..de duc past gewoon bij Checa zn style.

Vorig jaar bij althea heeft hij ook al laten zien dat hij er goed bijzat alleen wat meer pech met de duc (miller pfffft de dubbel kwijt)
Ex 2009 SuperCup 1000 #64

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: