ONK 10 Spa Francorchamps 2011 favoriete topics

Moderators: Trax, Jarno

Pagina's: 1 2 3

Topic: ONK 10 Spa Francorchamps 2011 (2308 keer gelezen)
VDSleenRacing

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
Is het ook niet een beetje overdreven om Danny uit de uitslag te halen, omdat er onvoldoende Explo-safe in de tank zat?

Er zijn toch wel andere straffen/sancties denkbaar...
Paul17

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
VDSleenRacing schreef 17-08-11 om 13:24:46
Is het ook niet een beetje overdreven om Danny uit de uitslag te halen, omdat er onvoldoende Explo-safe in de tank zat?

Er zijn toch wel andere straffen/sancties denkbaar...

Het is toch krom dat die discussie juist nu gevoerd wordt in plaats van voor aanvang van het seizoen?
Waarom maken rijders en organisatie dan geen afspraken waar niet meer over gediscussieerd kan worden?
VDSleenRacing

Reageer met citaat 
Paul17 schreef 17-08-11 om 15:00:50
(...)

Het is toch krom dat die discussie juist nu gevoerd wordt in plaats van voor aanvang van het seizoen?
Waarom maken rijders en organisatie dan geen afspraken waar niet meer over gediscussieerd kan worden?

Helemaal mee eens !
Rob_Hakvoort

Morgen is vandaag gisteren!

Profiel E-mail Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Waarom keuren we motoren van te voren goed, om dezelfde motor achteraf af te keuren?

Waarom plakken we een sticker op een motor, welke kennelijk niet aan de regelementen voldoet?

Mijn explosafe, net als van alle andere coureurs, wordt van te voren bij de technische keuring gecheckt. Ook ik vind het heel vreemd dat er dan achteraf discussie kan ontstaan of de hoeveelheid juist is terwijl het van te voren goed is bevonden..
www.robhakvoortracing.nl

2011 Dutch Superbikes # 84
falerossi

www.sport-picture.nl

Reageer met citaat 
Rob_Hakvoort schreef 17-08-11 om 18:12:18
Waarom keuren we motoren van te voren goed, om dezelfde motor achteraf af te keuren?

Waarom plakken we een sticker op een motor, welke kennelijk niet aan de regelementen voldoet?

Mijn explosafe, net als van alle andere coureurs, wordt van te voren bij de technische keuring gecheckt. Ook ik vind het heel vreemd dat er dan achteraf discussie kan ontstaan of de hoeveelheid juist is terwijl het van te voren goed is bevonden..

Dat blijft inderdaad een vreemd verhaal wat vaker voorkomt.
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl -
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter 
     Reageer met citaat 
Brandstoftanks moeten geheel zijn gevuld met een explosie werend foam (b.v. explosafe).

Valt er over bovenstaande regel uit het reglement te discusseren? Ik weet niet hoe streng deze regel wordt toegepast? Tanken gaat veel sneller als de explosafe een klein beetje dieper zit. Tank is dan voor 95% gevuld. Lijkt mij geen reden om daarop af te keuren. Maar misschien zat er wel wat minder in, denk niet dat een team dit bewust doet (zeker sercoracing niet)omdat het naar mijn weten geen voordeel oplevert.

« Gewijzigd: 17-08-2011 om 19:18:24 door Ferry_van_Rijn »

Ferry_van_Rijn

Reageer met citaat 
Rob_Hakvoort schreef 17-08-11 om 18:12:18

Bij de keuring wordt voornamelijk naar de veiligheid gekeken.
Voor een race wordt besloten welke rijders ze eruit pikken en welk onderdeel het hoofditem is ter controle.
Johannes

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 17-08-11 om 19:16:31
(...)

Bij de keuring wordt voornamelijk naar de veiligheid gekeken.

En daar valt de explosafe dus niet onder?
When you change the way you look at things, the things you look at changes!
Fazerman
André #

Profiel Privébericht Homepage Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-08-11 om 20:06:18
(...)

Wij hebben al een aantal keren mee gemaakt dat de tank open moet bij de technische keuring om naar de explosafe te kijken / voelen. Tijdens de TT moesten we zelfs terug om explosafe bij te vullen (en dan ging het om een supersport 600)
2012: Erison Racing Team / HAMOVE
2011: Racingteam Ermelo
2010: Van Buuren Racingteam Ermelo
2009: Racing Team Noord Nederland
2008: Van Buuren Racingteam Ermelo
2007: Jaap Kingma Racing
2006: Jaap Kingma Racing
2005: HAMOVE
Ferry_van_Rijn

Reageer met citaat 
Johannes schreef 17-08-11 om 20:06:18
(...)

Jawel dat valt daar ook onder, wordt altijd gecontroleerd.
Johannes

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 19-08-11 om 18:51:15
(...)

Jawel dat valt daar ook onder, wordt altijd gecontroleerd.

Oké!

Dus als ik het goed begrijp dan is er voor de race een veiligheidskeuring en na de race een technische keuring.

Als de explosafe onderdeel uit maakt van de veiligheidskeuring dan wordt het dus voor de race goed of afgekeurd en kan er na de wedstrijd dus niet gedwiskwalificeerd wordden!
Of er moet al tussentijds gesjoemeld zijn.

Vreemd.
Van de KNMV heb ik ook geen verklaring kunnen vinden en onze snelste motorsportsite heeft er ook nog geen journalist opgezet zo te zien.

Ben wel benieuwd hoe het nu zit.
When you change the way you look at things, the things you look at changes!
Ferry_van_Rijn

Reageer met citaat 
Johannes schreef 20-08-11 om 00:24:16
(...)

Oké!

Dus als ik het goed begrijp dan is er voor de race een veiligheidskeuring en na de race een technische keuring.
.

Denk niet dat je het zo zwart - wit kan stellen maar zo ongeveer komt het daar wel op neer.
wim61

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Hoi,

De technische keuring is om de staat van de motorfietsen te bekijken. Allereerst wordt daarmee bedoeld of de motoren aan de voor hun speciefieke regels voldoen. Dan zijn er nog de algemene regels die voor alle motoren gelden, zoals bv de explosafe in de tank:

2.3.21.4
Brandstoftanks moeten geheel zijn gevuld met een explosie werend foam (b.v. explosafe).

Veiligheid en technisch onderzoek is eigenlijk eenzelfde onderzoek. Na de race wordt de motor gecontroleerd of de spec´s die op de klasse van toepassing zijn nog aanwezig zijn. De algemene regels worden altijd gecontroleerd bv geluid.

Regelmatig worden er zaken uitgelicht waarvan wordt verwacht dat deze niet meer aan de regels voldoen, bv geluid, bij de keuring met DB killer en racen zonder! Men kan er natuurlijk lang en breed over zeuren, de tank moet zodaning gevuld zijn met explosafe dat wanneer een keurmeester er zijn vinger insteekt niet het geheel een halve tank zakt!

Wim
falerossi

www.sport-picture.nl

Reageer met citaat 
Sebastien Legrelle spreekt

Citaat:
Na een voor het publiek vrij onrechtmatige beslissing van de KNMV wedstrijdleiding in de Superbike en Supersport wedstrijden in Francorchamps (uitsluiting) van 14 augustus geeft Seb Legrelle zijn antwoord.

http://www.moto-vroom.com/...ien-legrelle-spreekt
ONK Paparazzo - www.sport-picture.nl -
Animal

grrrrrrr

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
tja dat verhaal van Legrelle mbt de nummers. Zowel vorig jaar als dit jaar heeft de KNMV voor aanvang van de eerste wedstrijd hierop gecontroleerd. En regels zijn regels als is het wel ......

Pagina's: 1 2 3

Snelle navigatie: