Race 11, Indianapolis 2011 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Race 11, Indianapolis 2011 (57926 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Het blijft tobben met Jasper,
feit is dat hij eigenlijk op eigen kracht niet in de punten kan rijden, hij is te afhankelijk van uitvallers.
En dat op top materiaal, aan de snelheid van de RSA ligt het zeker niet, het ligt denk ik toch aan het mannetje die er op zit. Jongens met op papier minder materiaal
rijden hem min of meer om de oren.
     Reageer met citaat 
250cc schreef 28-08-11 om 21:19:34
Het blijft tobben met Jasper,
feit is dat hij eigenlijk op eigen kracht niet in de punten kan rijden, hij is te afhankelijk van uitvallers.
En dat op top materiaal, aan de snelheid van de RSA ligt het zeker niet, het ligt denk ik toch aan het mannetje die er op zit. Jongens met op papier minder materiaal
rijden hem min of meer om de oren.


Jan, al eens geken waar terol stond naar 3 jaar GP?
jasper is zeker geen Vinalles, Marques etc, soms loopt het even niet maar om hem nu al af te schrijven zou jammer zijn Hij voelt zich niet lekker op de RSA, zoals veel rijders het eerste jaar.Folger, talmacsi, moncayo.
Brno was goed, indy slecht maar we gaan door als het van jullie mag....
     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 28-08-11 om 22:48:29
(...)maar we gaan door als het van jullie mag....


Nou, vooruit dan maar.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 28-08-11 om 22:48:29



Jan, al eens geken waar terol stond naar 3 jaar GP?
jasper is zeker geen Vinalles, Marques etc, soms loopt het even niet maar om hem nu al af te schrijven zou jammer zijn Hij voelt zich niet lekker op de RSA, zoals veel rijders het eerste jaar.Folger, talmacsi, moncayo.
Brno was goed, indy slecht maar we gaan door als het van jullie mag....


Mischien een domme vraag, maar waarom stapt Jasper niet weer op een RSW Aprillia? Ik heb wel makkelijk praten vanachter het toetsenbord, maar ben benieuwd of zoiets tot de mogelijkheden zou behoren. Aangezien een leerjaar op de RSA nogal overbodig is, want.....leerjaar waarvoor? volgend jaar is het Moto3.
     Reageer met citaat 
Dit hebben wij ook overwogen maar we kunnen geen frisse vinden, het lijkt nu ook de goede kant op te gaan.
de machine was best goed in indy, jasper had 0 vertrouwen in de voorkant na 2 valpartijen en 10x bijna het voorwiel kwijt.
48kg en een vloeiende rijstijl is leuk maar de RSA vind dit iets minder. de marge van het goed afstellen is heel klein, Jasper moet leren om met een iets mindere afstelling ook hard te gaan, word aan gewerkt!
     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 28-08-11 om 23:13:43
Dit hebben wij ook overwogen maar we kunnen geen frisse vinden, het lijkt nu ook de goede kant op te gaan.
de machine was best goed in indy, jasper had 0 vertrouwen in de voorkant na 2 valpartijen en 10x bijna het voorwiel kwijt.
48kg en een vloeiende rijstijl is leuk maar de RSA vind dit iets minder. de marge van het goed afstellen is heel klein, Jasper moet leren om met een iets mindere afstelling ook hard te gaan, word aan gewerkt!


Bedankt voor je info Jan. Voor een hoop van ons blijft het bij kijken en gissen waarom het vaak net niet lukt.
     Reageer met citaat 
Maar waarin zit 'm dan die "mindere afstelling"? Is dat een geval van motorisch of rijwielgedeelte? En waarom lukt het bij de mannen als Zarco, Terol en Vinales en Cortese en nog een aantal anderen wel steeds? Hun materiaal is toch hetzelfde? Het kan niet aan Jaspers lengte of gewicht liggen toch?

Al kan ik me na alle discussie over de slechte grip in combinatie met 2 valpartijen en daardoor een tekort aan trainingstijd op deze baan voorstellen dat Jasper wellicht het gevoel had op eieren te rijden en daardoor het juiste gevoel miste.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Jasper zijn team(fontana) heeft alleen ervaring met Grotsky, die is 72 kg en een halve meter langer. Vinalles zit bij bleusens, die hebben met Redding toen die nog ligt was heel veel ervaring opgedaan, Vinalles is ook een klasse apart natuurlijk. iedereen bij Ajo gaat goed, dat is al jaren zo, aki ajo is echt een topper.
cortese heeft een jaar geknoeit met zijn 1e RSA, dit is al zijn 6e gp jaar.
Jasper ging met de rsw goed, met de RSA minder, dat komt door zijn vloeiende manier van rijden, hij moet dat afleren, dat gaat niet 123, we hebben ons behoorlijk verkeken op een RSA maar aan het eind van het weekend zitten we weer redelijk dicht bij de top iedere keer.
De motor loopt als een kogel maar daar heb je niets aan als je de bocht niet doorkomt, het probleem zit duidelijk in het hokkerige gedraag van het frame.
Overigens is de geometrie van een RSA het zelfde als van een RSW, het grootste probleem zit in de andere ophanging van het RSA blok, gewichtsverdeling dus.

Kortom, het komt er op neer dat Jasper niet genoeg transfer creeert bij het aanremmen, de motor duikt niet diep genoeg om af te draaien. Gaan we dan de vering zachter maken dan duiken er andere problemen op in de langere bochten.
Even kort een uitleg, het is nog iets gecompliceerder dan mijn verhaal nu maar ik hoop dat jullie begrijpen dat het een moeilijk verhaal is.
Gr

jan
     Reageer met citaat 
Hoewel het mijn zorg dat het in de toekomst allemaal wel goed komt met Jasper niet wegneemt wil ik je toch bedanken voor je reactie Jan Abbink. En natuurlijk wens ik jullie succes toe.
     Reageer met citaat 
Laat dat maar aan mij over, als ik het niet zag zitten was ik al lang gestopt met Jasper
     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 28-08-11 om 22:48:29
(...)


Jan, al eens geken waar terol stond naar 3 jaar GP?
jasper is zeker geen Vinalles, Marques etc, soms loopt het even niet maar om hem nu al af te schrijven zou jammer zijn Hij voelt zich niet lekker op de RSA, zoals veel rijders het eerste jaar.Folger, talmacsi, moncayo.
Brno was goed, indy slecht maar we gaan door als het van jullie mag....

Jan bedankt voor je reactie. natuurlijk heb ik het liefste dat jullie nog jaren doorgaan.
En zeker hoop ik dat de resultaten beter worden, maar echt leerjaren kun eigenlijk niet hebben in de Gp's. Met de RSA nu helemaal niet omdat dit tot mijn grote spijt het laatste van de 125 cc is.
Overigens mocht je denken dat ik Jan Postmus ben, die ben ik niet, maar woon wel in Gieten en heet toevallig ook Jan en heb ook een 250cc motor maar dan een Aprilia GP replica, een wegmotor dus.
Vandaar de naam 250cc. Maar dit terzijde.
Ik wens jullie heel veel succes in de resterende races in deze mooie klasse.
     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 29-08-11 om 15:33:13
Laat dat maar aan mij over, als ik het niet zag zitten was ik al lang gestopt met Jasper


Het geeft in ieder geval wel aan dat het leeft onder ons forummers wat jullie allemaal doen. En als jullie ons dan ook nog uit eerste hand meedelen hoe het zit, ook al is het in korte lijnen zoals jij zegt Jan, dan kunnen we alleen maar blij zijn.

Natuurlijk weten we het allemaal, maar toch super dat je hier meeleest en je verhaal met ons deelt Jan
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Meestal komt dat door tijdgebrek, heb nu tijd om eens mee te lezen.
Wij ergeren ons(mischien onterecht) aan uitspraken van mensen die niet weten wat er precies de hand is, dat ligt mischien wel aan ons, mischien moeten we iets vaker uitleggen hoe een weekend soms verlopen is.
Wat ons opvalt is het enorme afbranden van jasper als hij het moeilijk heeft.
Vorig jaar ging top, dit jaar minder, moeten we dan stoppen? Ik snap ook wel dat iedereen hoge verwachtingen heeft, maar om hem nu af te schrijven en te zeggen dat er beter talent in Nederland rondrijd....
Ik volg de i.d.m op de voet, is een drama voor de Nederlanders in de 125. afgelopen weekend assen 6 deelnemers, snelste tijd 1.49.5.
dat is 8 seconden boven de gp tijd en 6 seconden boven Jasper zijn p.r daar.
Als er nu een topper opstaat die podium rijd in de i.d.m en meedoet aan het Spaans open dan zie ik kansen voor nieuwe aanwas, nu niet en waarschijnlijk volgend jaar ook niet
Als er iemand iets wil weten mag hij me altijd mailen
jan@abbinkmetaal.nl
     Reageer met citaat 
jan_abbink schreef 29-08-11 om 18:14:27
Meestal komt dat door tijdgebrek, heb nu tijd om eens mee te lezen.
Wij ergeren ons(mischien onterecht) aan uitspraken van mensen die niet weten wat er precies de hand is, dat ligt mischien wel aan ons, mischien moeten we iets vaker uitleggen hoe een weekend soms verlopen is.
Wat ons opvalt is het enorme afbranden van jasper als hij het moeilijk heeft.
Vorig jaar ging top, dit jaar minder, moeten we dan stoppen? Ik snap ook wel dat iedereen hoge verwachtingen heeft, maar om hem nu af te schrijven en te zeggen dat er beter talent in Nederland rondrijd....
Ik volg de i.d.m op de voet, is een drama voor de Nederlanders in de 125. afgelopen weekend assen 6 deelnemers, snelste tijd 1.49.5.
dat is 8 seconden boven de gp tijd en 6 seconden boven Jasper zijn p.r daar.
Als er nu een topper opstaat die podium rijd in de i.d.m en meedoet aan het Spaans open dan zie ik kansen voor nieuwe aanwas, nu niet en waarschijnlijk volgend jaar ook niet
Als er iemand iets wil weten mag hij me altijd mailen
jan@abbinkmetaal.nl


dat hier negatief word gereageert op jasper heeft er mee te maken omdat een nederlander in de gp's heel veel aandacht van de meeste trekt en daar door z'n prestaties veel in de gaten word gehouden, vaak zonder te weten waarom het ene weekend het wel draaid en het andere weekend niet....en zeker als jasper zo'n goed resultaat haalt in brno dan blijven de verwachtingen hoog en valt het tegen als hij dan een minder weekend heeft, dan valt het voor de meesten tegen.
     Reageer met citaat 
Heel simpel gezien is het ook logisch dat sommige mensen negatief doen. Vorig jaar reed Jasper een goed seizoen op een klanten Aprilia. Voor dit seizoen rijd Jasper op een fabriek Aprilia. Heel simpel redeneren zou je dan denken nog betere prestaties als vorig jaar. Maar helaas werkt het zo niet en zit er een wereld aan verschil tussen beide fietsen. Het verschil is dus groter dan dat alleen de uitlaatjes verschillend hangen.

Hoe dan ook neem ik mijn pet er vooraf wat Jan Abbink voor Jasper en voor Nederland doet *doet petje af smilie*
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: