Race 13, Aragon 2011 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Topic: Race 13, Aragon 2011 (56987 keer gelezen)
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 18-09-11 om 22:57:57
(...)


Tja, dan moet je niet meedoen aan een wereldkampioenschap. Als je je daarin begeeft dan weet je dat er extra op je gelet wordt. Als hij gewoon dit had gedaan terwijl hij gewoon scholier was geweest. Als je graag een grote jongen wil zijn in goede tijden moet je dat ook kunnen zijn in slechte tijden.

Ja,dat is ook zo.
Maar ik ben wat milder,zijn nog jonge gastjes.Overzien de gevolgen dikwijls niet.
Als volwassenen kunnen we ze ook wel een béétje beschermen.
Voor mij heeft het verder geen meerwaarde om dit te weten,is meer roddel.
Maar nogmaals,dat zal ook mijn leeftijd zijn .
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Zie nu dat ik een deel van een zin ben vergeten. Maar neem aan dat de strekking van mijn mening duidelijk is.
     Reageer met citaat 
250cc schreef 18-09-11 om 20:08:44
Weer geen punten voor Jasper.
idd. een zeer slechte start.
Volgens mij gaat hij niet naar Japan.
of dat nou zo goed is voor zijn GP-carriere?
Denk niet dat de Dorna daar echt blij van wordt.
Weeink zei gisteren dat teams/rijders die niet naar Japan gaan mogelijk volgend jaar geen start zouden krijgen. Nou maakt Jasper al geen reclame voor zichzelf
dit jaar.
Op een ander forum werd al gezegd dat hij naar de Moto 2 zou moeten. Daar krijgt hij toch echt geen start.
Eerst maar zorgen voor een start in de Moto 3.


Goeie post wel. Ik vraag me ook echt af hoe het verder moet met Jasper. Het eerste seizoen moest er persee met eigen materieel (Seel) worden gestart, dat zou de sleutel tot succes zijn. Toen dat toch wat tegen bleek te vallen toch maar op Aprilia verder. Heel af en toe reed Jasper in de punten maar kwam niet verder en dat kwam door die vermaledijde RSW, dat hield beter presteren tegen. Dit jaar dus op de RSA maar weer wil het allemaal niet echt lukken, terwijl anderen er wel heel goed mee voor de dag komen, ook mensen die korter in de GP's rondlopen dan Jasper. Dus dat het het wederom aan het materiaal zou liggen en dat geloof ik niet. Ik weet zeker dat als je deze machine aan iemand als Zarco zou geven hij er ongeveer dezelfde resultaten mee weet neer te zetten dan dat hij nu doet. Aan de RSA ligt het echt niet. En idd, er waren grote plannen voor een Moto2 avontuur maar ik vraag me af of je daar echt wat te zoeken hebt als het al niet lukt in de 125 want daar is het eerder moeilijker dan makkelijker om goed voor de dag te komen. Tot nu toe is Jasper nog niet echt verder gekomen dan meedoen, heeft nog geen een keer echt van zich laten spreken.
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 18-09-11 om 21:08:21
(...)

Niet rot bedoelt Tiko,maar is het handig om zulke dingen op een forum te zetten?
.

Dit stond al eerder te lezen in GPWeek en ook op oliepeil was er al aandacht aan besteed.Dus het was al wereldkundig gemaakt.
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 18-09-11 om 18:29:43
(...)


Folger heeft Brno moeten missen door een verwaarloosde geslachtsziekte en werd vervolgens woensdagnacht in Brno in kennelijke staat aangetroffen op de paddock met enkele andere 125 cc rijders.


Namen en rugnummers graag!! Kom maar op met de smeuiige verhalen! Was Paris er dat weekend ook?
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-09-11 om 08:24:09


Heel verhaal

Dat het niet goed gaat dit seizoen is duidelijk, maar wat was er zo mis met de voorgaande seizoenen? Op de Seel heeft hij er uit gehaald wat er in zat. Het was niet zo dat Seel aan de kant werd gezet voor een Aprilia, maar het team kreeg geen start met het eigen team en moest op zoek naar een ander oplossing.

Dat bleek de RSW te zijn, die vooral wat het rijden betreft een flinke sprong naar voren was, starten was wel een stuk lastiger dan op de Seel. Met deze machine lukt het goed om regelmatig in de punten te rijden. Een aantal vervelende valpartijen op het einde van het seizoen zorgden ervoor dat het seizoen toch nog een beetje als een nachtkaars uit gaat.Ondertussen was er een hele mooie deal gesloten met Molenaar. Een team wat al jaren met een RSA deelneemt aan het kamioenschap. Jasper traint de hele winter kneiterhard om in goede vorm te zijn en werkt hard aan het herstel van zijn blessures.

Dan kort voor het seizoen blijkt het Molenaar verhaal stuk te lopen en moet alle energie worden gestoken in het uberhaupt realiseren van een start. Uiteindelijk toch een RSA. Jasper heeft gedurende het seizoen behoorlijke problemen met het aanpassen aan de RSA. De snelheid is prima, maar de afstelling van het rijwielgedeelte in combinatie met Jaspers manier van rijden is een lastig te nemen drempel.

Dit seizoen is niet wat rijder/team en fans er van verwacht hadden. Ik ben bang dat er niet veel zal veranderen in de komende GP's. Volgend jaar hoop ik dat het Moto3 wordt, en waarom niet. Als het lukt om de boel rond te krijgen voor 2012 zie ik niet zoveel belemmeringen, er zijn wel meer rijders met ongeveer het zelfde resultaat meerdere jaren mee rijden.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Retro schreef 19-09-11 om 09:04:11
(...)

Dit stond al eerder te lezen in GPWeek en ook op oliepeil was er al aandacht aan besteed.Dus het was al wereldkundig gemaakt.

Oh okee,wist ik niet
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 19-09-11 om 10:57:09
(...)

Dat het niet goed gaat dit seizoen is duidelijk, maar wat was er zo mis met de voorgaande seizoenen? Op de Seel heeft hij er uit gehaald wat er in zat. Het was niet zo dat Seel aan de kant werd gezet voor een Aprilia, maar het team kreeg geen start met het eigen team en moest op zoek naar een ander oplossing.

Dat bleek de RSW te zijn, die vooral wat het rijden betreft een flinke sprong naar voren was, starten was wel een stuk lastiger dan op de Seel. Met deze machine lukt het goed om regelmatig in de punten te rijden. Een aantal vervelende valpartijen op het einde van het seizoen zorgden ervoor dat het seizoen toch nog een beetje als een nachtkaars uit gaat.Ondertussen was er een hele mooie deal gesloten met Molenaar. Een team wat al jaren met een RSA deelneemt aan het kamioenschap. Jasper traint de hele winter kneiterhard om in goede vorm te zijn en werkt hard aan het herstel van zijn blessures.

Dan kort voor het seizoen blijkt het Molenaar verhaal stuk te lopen en moet alle energie worden gestoken in het uberhaupt realiseren van een start. Uiteindelijk toch een RSA. Jasper heeft gedurende het seizoen behoorlijke problemen met het aanpassen aan de RSA. De snelheid is prima, maar de afstelling van het rijwielgedeelte in combinatie met Jaspers manier van rijden is een lastig te nemen drempel.


Bedankt voor je reactie. JE zegt het zelf al: Japsers manier van rijden. Ik denk dat daar het probleem ligt. Kijk ook maar naar hoe anderen erop rijden, die hangen meer naast de machine dan dat ze er op zitten. Jasper doet dat veel minder. Natuurlijk heeft iedere rijder een beetje zijn eigen stijl maar als uiteindelijk moet je toch het vermogen hebben om je te kunnen aanpassen aan de stijl die die specifieke machine van je vraagt. Blijkbaar lukt dat Jasper niet en ligt daar dus het probleem. Echte toppers gaan hard met elke machine (na verloop van tijd)

Citaat:
Dit seizoen is niet wat rijder/team en fans er van verwacht hadden. Ik ben bang dat er niet veel zal veranderen in de komende GP's. Volgend jaar hoop ik dat het Moto3 wordt, en waarom niet.


Begrijp me goed, ik hoop echt wel dat het Jasper en de zijnen lukt om weer een start te krijgen. Ik heb geen enkele reden om hun een start te misgunnen.

Citaat:
Als het lukt om de boel rond te krijgen voor 2012 zie ik niet zoveel belemmeringen, er zijn wel meer rijders met ongeveer het zelfde resultaat meerdere jaren mee rijden.


Ja, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Meerdere jaren meerijden puur om er maar bij te kunnen zijn, lijkt me niet dat dat nou het doel is. Dan zou Jasper dus een rijder worden waar we juist hier altijd zo'n hekel aan hebben, en wat velen de Spanjaarden en Italianen verwijten: jaar na jaar meedoen omdat de zaken financieel goed op orde zijn. Om verder te komen zul je je toch moeten onderscheiden en daar is Jasper in 46 GP-starts nog geen een keer aan toe gekomen helaas.

« Gewijzigd: 19-09-2011 om 11:59:11 door Optimate »

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-09-11 om 11:55:59
(...)

Ja, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Meerdere jaren meerijden puur om er maar bij te kunnen zijn, lijkt me niet dat dat nou het doel is. Dan zou Jasper dus een rijder worden waar we juist hier altijd zo'n hekel aan hebben, en wat velen de Spanjaarden en Italianen verwijten: jaar na jaar meedoen omdat de zaken financieel goed op orde zijn. Om verder te komen zul je je toch moeten onderscheiden en daar is Jasper in 46 GP-starts nog geen een keer aan toe gekomen helaas.


Maar we zijn het er wel over eens toch dat het dit jaar pas echt tegen zit? Ik vind ook dat je niet op basis van 1 jaar gelijk geen start meer moet krijgen. Volgend jaar met een schone lij in de Moto3 starten verdiend Jasper mi. Als het er volgend jaar weer niet uit komt... tsja, dan wordt het denk ik wel een lastiger verhaal
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Uiteraard hoop ik dat Jasper wereldkampioen wordt in een of andere klasse, maar is dat een haalbaar doel? Zoals het nu gaat zeker niet, maar uitgroeien tot een goede top tien kandidaat zou moeten kunnen. Zo ver zit hij hier ook niet vanaf.

Zelfs al zou hij dat niet voor elkaar krijgen is er nog steeds niets mis met het meerijden in het WK, het is wel iets wat bijna geen Nederlandse rijder voor elkaar krijgt, dus is het meerijden wel degelijk een doel op zich.

Jasper is door de jaren heen wel degelijk gegroeid, maar heeft nu een minder seizoen. Topsport is hard en het kan meteen je nekslag worden. Maar het hoeft niet. Aan het einde van het seizoen gaat er een streep onder het tweetakt tijdperk en gaan we verder met de viertakten in de Moto3.

Nieuwe ronde nieuwe kansen, met hopelijk snel de hete adem van Scott, Livio en Bo in zijn nek.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-09-11 om 11:55:59
(...)
Bedankt voor je reactie. JE zegt het zelf al: Japsers manier van rijden. Ik denk dat daar het probleem ligt...

Meende dat ik Weeink op Sport1 hoorde zeggen dat ie bezig is zijn rijstijl aan te passen. Kennelijk is de conclusie dat met de huidige aanpak men niet verder komt. Hopelijk is dit de sleutel naar betere resultaten, maar ook dat gaat (helaas) met vallen en opstaan..
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 19-09-11 om 12:26:38
Uiteraard hoop ik dat Jasper wereldkampioen wordt in een of andere klasse, maar is dat een haalbaar doel? Zoals het nu gaat zeker niet, maar uitgroeien tot een goede top tien kandidaat zou moeten kunnen. Zo ver zit hij hier ook niet vanaf.



Nederlandse coureurs hebben een traditie van langzaam groeien. De toppers uit het verleden deden er bijna allemaal ook jaren over voordat ze toppers waren. Toen het opeens allemaal binnen een of twee jaar moest, moesten we afhaken. Trouwens ook voor sommige buitenlandse coureurs gold dat. Walter Villa modderde jaren aan voordat hij wereldkampioen was. Dus als Jasper de tijd krijgt is er alle hoop.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Dat zal best en klinkt allemaal leuk en zal vroeger ook inderdaad gebeurd zijn, maar zolang er jongens als Marquez, Vinales, Zarco enz. uit landen als Spanje, Italië Frankrijk enz. vanuit het niets toppers worden is het tegenwoordig natuurlijk uitgesloten dat een NL-er zich doorontwikkeld over een lange periode tot een kampioen.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 20-09-11 om 08:39:45
Dat zal best en klinkt allemaal leuk en zal vroeger ook inderdaad gebeurd zijn, maar zolang er jongens als Marquez, Vinales, Zarco enz. uit landen als Spanje, Italië Frankrijk enz. vanuit het niets toppers worden is het tegenwoordig natuurlijk uitgesloten dat een NL-er zich doorontwikkeld over een lange periode tot een kampioen.


Ja, je moet er eigenlijk meteen staan. Daar zijn we niet zo goed in. Maar dat waren we vroeger ook niet.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 20-09-11 om 08:39:45
zolang er jongens als Marquez, Vinales, Zarco enz. uit landen als Spanje, Italië Frankrijk enz. vanuit het niets toppers worden is


Deze rijders komen voor ons uit het niets, maar hebben natuurlijk al een berg ervaring opgedaan in nationale klasses met een véél hoger niveau dan ons ONK. Een optie voor onze rijders is deelnemen aan een hoger aangeschreven kampioenschap, maar dit geeft weer problemen met het vinden van het juiste budget.

Nederlanders spelen ook veel meer op zeker. In Nederland krijg je bij de KNMV training al te horen dat school belangrijker is dan racen, de kans dat je doorbreekt is zéér klein.

Toch heb ik de indruk dat het de laatste jaren wel weer wat de goede kant op gaat. Er staat heel wat jong talent te trappelen. Dit komt mede door de Molenaar NSF cup en de diverse klasses als RAP en SOBW die actief gesteund worden door middel van coaching door KNMV trainers (ONK rijders).

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: