Race 16: Phillip Island Australië favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2

Topic: Race 16: Phillip Island Australië (988 keer gelezen)
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 17-10-11 om 13:00:15
Pedrosa zal nooit wereldkampioen MotoGP worden.Niet met concurrenten zoals Stoner,Lorenzo & Simoncelli.

Zo bout zou ik het niet willen stellen maar op zich ben ik het met je eens. Hoewel Pedrosa mij dit jaar enkele malen wist te verrassen (3 GP-overwinningen, waarvan eentje heel erg zwaarbevochten is natuurlijk niet slecht) maar na al die jaren zie ik een wereldtitel ook maar niet zo meer gebeuren.

Overigens ben ik het wel eens met de eerste namen die je noemt, maar niet met Simoncelli. Ik schat hem niet hoger in dan Pedrosa. Trouwens, aan Simoncelli kleeft een beetje het imago van "leuke Jan Drol die het in z'n eentje opneemt tegen de gevestigde orde" maar ook Simoncelli reed dit jaar "gewoon" op een fabrieks-Honda, zij het in andere kleuren. Dus hij hoort wat dat betreft ook bij de gevestigde orde. En van de 4 fabrieks-Honda's deed hij het uiteindelijk dit jaar nog het slechtste. Voor volgend jaar verwacht ik dus wel wat meer, wat overwininningen en veel meer podium-plaatsen.
COTS.
De_Wim

ex-zaccer

Profiel E-mail Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Hmm, Pedrosa is (nog steeds) net niet, maar als hij geen 4 races uit de running was geweest, was hij nu waarschijnlijk nu nog de enige die nog binnen 50 punten van Stoner had gestaan.
Tijd voor een nieuwe signature.
Elvera

Leggendario

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-10-11 om 13:28:40
(...)

Zo bout zou ik het niet willen stellen maar op zich ben ik het met je eens. Hoewel Pedrosa mij dit jaar enkele malen wist te verrassen (3 GP-overwinningen, waarvan eentje heel erg zwaarbevochten is natuurlijk niet slecht) maar na al die jaren zie ik een wereldtitel ook maar niet zo meer gebeuren.

Overigens ben ik het wel eens met de eerste namen die je noemt, maar niet met Simoncelli. Ik schat hem niet hoger in dan Pedrosa. Trouwens, aan Simoncelli kleeft een beetje het imago van "leuke Jan Drol die het in z'n eentje opneemt tegen de gevestigde orde" maar ook Simoncelli reed dit jaar "gewoon" op een fabrieks-Honda, zij het in andere kleuren. Dus hij hoort wat dat betreft ook bij de gevestigde orde. En van de 4 fabrieks-Honda's deed hij het uiteindelijk dit jaar nog het slechtste. Voor volgend jaar verwacht ik dus wel wat meer, wat overwininningen en veel meer podium-plaatsen.

Ik heb een beetje een gekleurde bril waar het Simoncelli betreft.Zijn stommiteiten buiten beschouwing gelaten,vind ik het een prachtige vent om te zien racen.Dus wellicht ook wel wishfull thinking van mij om hem naast Stoner & Lorenzo in het rijtje te zetten .

Ik heb bij Pedrosa het gevoel dat hij vooral mentaal te kort schiet.Dat hij goed kan racen is een ding wat zeker is.Maar hij mist dat ...felle,dat gretige...Dat wat Simoncelli dus wel heeft.
IK mis de focus en de gedrevenheid,en het 'pit-bull achtige' bij Pedrosa.
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel E-mail Privébericht 
     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 17-10-11 om 18:32:58
Hmm, Pedrosa is (nog steeds) net niet, maar als hij geen 4 races uit de running was geweest, was hij nu waarschijnlijk nu nog de enige die nog binnen 50 punten van Stoner had gestaan.

En wat is hier je punt dat Stoner anders een race later kampioen was geworden?
Yippie Kay Yee!
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 17-10-11 om 13:28:40

Ik kan me best vinden in je beredenering maar anderzijds gaf ook niemand een stuiver om Casey Stoner toen de 800cc's hun intrede deden in 2007.

Stoner was ook een onbezonnen brokkenpiloot (ook al was zijn Honda geen off. fabrieksfiets) in zijn debuutjaar. En met een nieuw motorregelement reed ie een jaar later iedereen het snot voor de ogen.

Als volgend jaar de 1000cc's terugkomen met meer vermogen en koppel, maar met een lagere bochtensnelheid dan denk/hoop ik dat dat erg gunstig uit kan pakken voor Simoncelli met zijn lange/zware lichaam.

Als hem dat nog dat laatste zetje kan geven in combinatie met een volwassener rijgedrag en minder fouten dan KAN hij een grote outsider zijn.

Mijn bril voor Simoncelli is net zo roze als die van Elvera, maar ik hoop dat Marco volgend jaar beter tot zijn recht komt op de nieuwe machines.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
PeeJay

Prutser

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 18-10-11 om 00:44:39
(...)

En wat is hier je punt dat Stoner anders een race later kampioen was geworden?

Er werd gezegd dat Pedrosa nooit kampioen kan worden met concurrenten als Lorenzo en Simoncelli.

En het punt is dus, dat Pedrosa deze 2 vermoedelijk wel achter zich had gelaten als hij niet gevallen was in het begin van het seizoen.

Tegen Stoner is niemand opgewassen dit jaar, maar Pedrosa is niet zomaar veldvulling. Hij kan dit jaar de strijd tegen iedereen opnemen, behalve tegen Stoner dus.

Ik zou het dom vinden als Repsol hem zou laten gaan.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
De_Wim

ex-zaccer

Profiel E-mail Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
PeeJay schreef 18-10-11 om 14:00:09
(...)

Er werd gezegd dat Pedrosa nooit kampioen kan worden met concurrenten als Lorenzo en Simoncelli.

En het punt is dus, dat Pedrosa deze 2 vermoedelijk wel achter zich had gelaten als hij niet gevallen was in het begin van het seizoen.

Tegen Stoner is niemand opgewassen dit jaar, maar Pedrosa is niet zomaar veldvulling. Hij kan dit jaar de strijd tegen iedereen opnemen, behalve tegen Stoner dus.

Dat dus
Tijd voor een nieuwe signature.
Elvera

Leggendario

Reageer met citaat 
Ik vrees voor Pedrosa dat hij de eeuwige tweede blijft.Zodra Marquez de overstap naar de MotoGP wil maken,is Pedrosa exit bij Honda.
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 18-10-11 om 23:08:56
Ik vrees voor Pedrosa dat hij de eeuwige tweede blijft.Zodra Marquez de overstap naar de MotoGP wil maken,is Pedrosa exit bij Honda.

Dan moet Marquez wel overstappen in 2012 naar MotoGP. Mocht hij blijven in Moto2 dan mag hij in 2013 dus niet voor Repsol uitkomen.
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
PeeJay schreef 18-10-11 om 14:00:09

Stoner lijkt mee een eerzuchtig kereltje. Het zou mij niets verbazen dat hij ooit nog eens een overstap naar bijv. Yamaha zou maken om de eerste coureur te worden in MotoGP die met 3 verschillende merken kampioen wordt.

Honda heeft Pedrosa na seizoen 2012 wel 7 (!) jaar van het beste materiaal voorzien om kampioen te worden. Het is niet gebeurd en gaat ook niet gebeuren. Dan moet je verder wat mij betreft. Ik zou dan op een ander paard wedden en een naam als Marquez is al vaak gevallen.

Ik zou het dus helemaal niet zo dom vinden als ze Pedrosa aan de kant schuiven na 2012.
The.Gambler

Jong en onbezonnen.

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 19-10-11 om 09:11:05
(...)

Stoner lijkt mee een eerzuchtig kereltje. Het zou mij niets verbazen dat hij ooit nog eens een overstap naar bijv. Yamaha zou maken om de eerste coureur te worden in MotoGP die met 3 verschillende merken kampioen wordt.

Honda heeft Pedrosa na seizoen 2012 wel 7 (!) jaar van het beste materiaal voorzien om kampioen te worden. Het is niet gebeurd en gaat ook niet gebeuren. Dan moet je verder wat mij betreft. Ik zou dan op een ander paard wedden en een naam als Marquez is al vaak gevallen.

Ik zou het dus helemaal niet zo dom vinden als ze Pedrosa aan de kant schuiven na 2012.

Dat beeld heb ik juist helemaal niet van Stoner. Hij heeft onlangs ook aangegeven niet een ellenlange carriere te willen, maar toch op vrij jonge leeftijd voor het gezin te gaan.
Sportman is hij wel. Denk wel dat hij het beste vergt van team en motor.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 19-10-11 om 10:25:40
(...)

Dat zijn er wel meer toch? Lijkt me nou niet specifieks iets voor alleen Stoner?
COTS.
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 19-10-11 om 10:25:40
(...)

Dat beeld heb ik juist helemaal niet van Stoner. Hij heeft onlangs ook aangegeven niet een ellenlange carriere te willen, maar toch op vrij jonge leeftijd voor het gezin te gaan.

Mijn opmerking over een merkenswitch is iets wat ikzelf eens dacht en is verder nergens op gebaseerd dus de toekomst zal uitwijzen of daar ook maar enig waarheidsgehalte in zal zitten.

Anderzijds lijkt Stoner me wel een type dat als ie stopt met racen we hem ook nooit meer terug zullen zien op een circuit. Volgens mij heeft hij dat ook al eens geroepen in een interwiew in Moto73.
Elvera

Leggendario

Reageer met citaat 
Kootje schreef 19-10-11 om 09:05:32
(...)

Dan moet Marquez wel overstappen in 2012 naar MotoGP. Mocht hij blijven in Moto2 dan mag hij in 2013 dus niet voor Repsol uitkomen.

Da`s waar ook
The.Gambler

Jong en onbezonnen.

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-10-11 om 10:37:08
(...)

Dat zijn er wel meer toch? Lijkt me nou niet specifieks iets voor alleen Stoner?

Niet alleen Stoner. Maar reken ook niet dat iedereen een team voor zich weet te winnen. Zoals een Rossi, of buiten de MotoGP een Schumi, dat wel kunnen.

Pagina's: 1 2

Snelle navigatie: