Race 17: Sepang 2011 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16

Topic: Race 17: Sepang 2011 (10751 keer gelezen)
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Katsuyuki Nakasuga vervangt Jorge Lorenzo.

http://www.yamahamotogp.com/...p;Id=111019083020901
COTS.
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-10-11 om 13:49:09
Katsuyuki Nakasuga vervangt Jorge Lorenzo.

http://www.yamahamotogp.com/...p;Id=111019083020901

O, Nakasuga. Ik dacht al, waar hangt die tegenwoordig toch uit.

Ik had bijv. Chaz Davies ingevlogen als beloning voor zijn titel in de WSS.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Was die op zo'n korte termijn nog beschikbaar? Was het logistiek allemaal te regelen? Heeft hij nog een contract met Yamaha? Ik bedoel maar: er zijn zat redenen waarom zoiets makkelijker gezegd is dan gedaan.
COTS.
HOPPER

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
John Hopkins rijdt op een Suzuki.
Capirex_65

Bike Me Aprilia

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
dat doet ie toch al jaren?
Aprilia RSV 1000 2003
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel E-mail Privébericht 
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 19-10-11 om 22:46:43
dat doet ie toch al jaren?

Yippie Kay Yee!
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 19-10-11 om 19:01:48
Was die op zo'n korte termijn nog beschikbaar? Was het logistiek allemaal te regelen? Heeft hij nog een contract met Yamaha? Ik bedoel maar: er zijn zat redenen waarom zoiets makkelijker gezegd is dan gedaan.

Nog los van het feit trouwens dat je je kunt afvragen of Davies er zelf wel oren naar heeft. Die toppers uit SBK en SS hebben tijdens zo'n invalbeurt niks te winnen, alleen maar wat te verliezen. Voordat je zo'n machine doorhebt en een beetje hebt zoals je het hebben wil is het weekend alweer voorbij en kleeft er gelijk het beeld aan je dat je niks klaarspeelt op een machine waarmee Lorenzo op het podium rijdt. Die jongens willen natuurlijk allemaal het liefst voor vast naar de MotoGP en dan is zo'n invalbeurt eerder een last dan een lust.
COTS.
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-10-11 om 08:14:56
(...)

Nog los van het feit trouwens dat je je kunt afvragen of Davies er zelf wel oren naar heeft. Die toppers uit SBK en SS hebben tijdens zo'n invalbeurt niks te winnen, alleen maar wat te verliezen. Voordat je zo'n machine doorhebt en een beetje hebt zoals je het hebben wil is het weekend alweer voorbij en kleeft er gelijk het beeld aan je dat je niks klaarspeelt op een machine waarmee Lorenzo op het podium rijdt. Die jongens willen natuurlijk allemaal het liefst voor vast naar de MotoGP en dan is zo'n invalbeurt eerder een last dan een lust.

Buiten alle geregel en gedoe om denk ik dat de wens de vader van de gedachte is in deze . En nu ik er over nadenk realiseer ik me ineens dat Davies niet meer bij Yamaha is inderdaad. Effe vergeten

Maar buiten dat had ik het leuker gevonden als, nee, laat maar.
Chrissifumi

Supercup 600 #39

Profiel Privébericht Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-10-11 om 08:14:56
(...)

In 2007 mocht Davies in Laguna Seca invallen voor Hoffman in het Pramac Ducati team. Daar presteerde hij zo goed dat hij de laatste 3 races ook mocht rijden.

Enkele invalbeuren van Aleix Espargaro op de Pramac Ducati leverde hem toch een zitje voor het jaar erop op, juist omdat hij boven verwachting presteerde.

Rijders van dit caliber (geen toptalenten a la Stoner, Lorenzo, Marquez) zullen dit soort kansen lijkt mij maar al te graag aangrijpen.

Probleem in deze lijkt mij inderdaad dat Davies niet meer voor Yamaha rijdt en bovendien heb ik het idee dat de Japanse fabriekanten liever hun testrijders (kansloos) laten rijden
zelhemboy

Profiel E-mail Privébericht Facebook Twitter 
     Reageer met citaat 
de uitleg van zeelenberg via twitter waarom deze testrijder rijd en niet iemand anders: hij is even lang en even zwaar als lorenzo

twitter
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 20-10-11 om 08:44:15
(...)
Rijders van dit caliber (geen toptalenten a la Stoner, Lorenzo, Marquez) zullen dit soort kansen lijkt mij maar al te graag aangrijpen.

Ja? Waarom rijden er dan altijd nobodies als vervanger en nooit toppers uit SBK of SS?
COTS.
Chrissifumi

Supercup 600 #39

Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 20-10-11 om 08:50:45
de uitleg van zeelenberg via twitter waarom deze testrijder rijd en niet iemand anders: hij is even lang en even zwaar als lorenzo

twitter

Die Jappen blijven toch meesters in het kopieren, zelfs coureurs kunnen ze kopieren!
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-10-11 om 09:02:23
(...)

Ja? Waarom rijden er dan altijd nobodies als vervanger en nooit toppers uit SBK of SS?

Je hebt zelf enkele posts terug het antwoord al gegeven volgens mij.

Daarnaast, tijdens het seizoen hebben de SBK/SS rijders andere belangen en na het seizoen zullen contractuele belangen spelen.

Ik heb de tweet van Zeel niet nagelezen om eerlijk te zijn, maar een kansloze testcoureur inzetten vanwege zijn gelijkenis met een topper als Lorenzo vind ik lariekoek.

Ik had het gewoon leuker gevonden een Yamaha coureur uit een andere klasse die Jan Publiek ook kent te zien racen ipv een coureur die voor eenieder een nobody is.
Chrissifumi

Supercup 600 #39

Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-10-11 om 09:02:23
(...)

Het moet maar net passen in het schema. De Yamaha toppers uit de SBK en SS rijden verder op dit moment niet meer voor Yamaha.

Verder heeft Honda dit jaar nog wat vervangers nodig gehad, het had jou dus wel een goed idee geleken om Rea of Xaus hierop te zetten? Volgens mij hebben deze zelf de nodige blessures gehad, bovendien valt Xaus voor mij niet in de categorie topper.

Het is praktisch dus vaak nogal lastig om een goede vervanger te vinden, maar zelfs als deze te vinden zou zijn dan nog denk ik hetzelfde als ik in mijn eerdere post al zei:
Citaat:
bovendien heb ik het idee dat de Japanse fabriekanten liever hun testrijders (kansloos) laten rijden
Plaggie
Het WF brekebeentje

Profiel E-mail Privébericht 
     Reageer met citaat 
Die Katsuyuki Nakasuga (in 1 keer goed gespeld?) is ten minste niet zo'n bejaarde pensioen rijder als Itoh en Akiyoshi. Is momenteel 30 jaar en met een goede vertoning dit weekend kan hij zich mischien in de kijker rijden voor een Moto2 zitje volgend seizoen. Of in een andere klasse.

Pedrosa vandaag een maatje te groot voor de rest van het veld. Honda domineert behoorlijk met een gehele top 5.

FP2

1.Pedrosa
2.Stoner
3.Dovizioso
4.Simoncelli
5.Aoyama
6.Edwards
7.Bautista
8.De Puniet
9.Spies
10.Abraham
Yippie Kay Yee!