Race 17: Sepang 2011 favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Topic: Race 17: Sepang 2011 (10753 keer gelezen)
Elvera

Leggendario

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter 
Geslacht: vrouw
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 24-10-11 om 17:47:30
Wat zou het een mooi eerbetoon zijn als Rossi volgend jaar met het nummer 58 gaat rijden. Slechts één overwinning zou dan voldoende zijn om Sic een prachtig eerbetoon te geven.

Op de vorige pagina(7) hadden we het zelfs al voorzichtig over de gedachte Rossi op SuperSic`s machine te zien.En dan wereldkampioen worden...
Zal niet reëel zijn,maar het leek een prachtig eerbetoon..
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
honda-racing

gang is alles,remmen is angst

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
op e-bay staan mooie herdenkings shirts en truien hier een paar
http://www.ebay.nl/...me=ADME:R:RC:NL:1123

http://www.ebay.nl/...;hash=item7dbd4882de

http://www.ebay.nl/...;hash=item7dbd488596

wat vinden jullie..?
Hamove Hengelo Gelderland
Elvera

Leggendario

Reageer met citaat 
Tja,dat zat er wel in.
Er zitten best mooie shirts & sweaters bij trouwens.

Overigens , op FB stond dit : ciao@58marcosimoncelli.it e-mail adres om je persoonlijke condoleances over te brengen aan de familie.
'I am not stupid,you know.When i enjoy,i do know what is a throttle' Frankie Chili,Valencia,2004.
kaaiman

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 24-10-11 om 09:09:58
Staat ook nog een opiniestukje op nu.nl waarin aangegeven wordt waarom we van dit soort mensen houden.

http://www.nusport.nl/...rco-simoncelli-.html
uitermate slecht stuk
"Racen is, was en blijft mijn leven. Tot de dood ons scheidt" Kevin Schwantz
kaaiman

Profiel Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 24-10-11 om 16:06:36
Column door Eurosport commentator Toby Moody die in mijn ogen precies weergeeft wie SuperSIC voor ons liefhebbers was (bron: autosport.com)
Dit is wel een schitterend stuk, geschreven door iemand met verstand van zaken
"Racen is, was en blijft mijn leven. Tot de dood ons scheidt" Kevin Schwantz
Tiko

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ik ben eerlijk; ik heb het op tv live zien gebeuren; had samen met Weeink zoiets van; dit kan niet goedkomen. Klote dat eea dan ook bevestigd wordt maar het leven gaat door en heb er gewoon niet minder om gegeten of gedronken.

Dit soort dingen gebeuren en zullen blijven gebeuren omdat je de sport nooit 100% veilig kunt maken.

Wat mij stoort is dat het nu Marco Simoncelli is en de hele wf wereld ongeveer stil lijkt te staan. Vorig jaar een 13-jarig manneke op Indianapolis leverde nauwelijks reacties op.

Even ter aanvulling: Het topic Moto2 San Marino leverde na het verongelukken van Tomizawa 53 reacties op

« Gewijzigd: 24-10-2011 om 22:23:27 door Tiko »

longneck

VTR-1000F

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 24-10-11 om 22:11:10
Ik ben eerlijk; ik heb het op tv live zien gebeuren; had samen met Weeink zoiets van; dit kan niet goedkomen. Klote dat eea dan ook bevestigd wordt maar het leven gaat door en heb er gewoon niet minder om gegeten of gedronken.

Dit soort dingen gebeuren en zullen blijven gebeuren omdat je de sport nooit 100% veilig kunt maken.

Wat mij stoort is dat het nu Marco Simoncelli is en de hele wf wereld ongeveer stil lijkt te staan. Vorig jaar een 13-jarig manneke op Indianapolis leverde nauwelijks reacties op.

Even ter aanvulling: Het topic Moto2 San Marino leverde na het verongelukken van Tomizawa 53 reacties op

Ik denk dat het voornamelijk komt doordat Simoncelli een markant figuur/persoonlijkheid was in de (motorsport)wereld. Zijn voorkomen en optreden in de MotoGP is opvallender geweest dan wat Peter Lenz en Tomizawa ooit hebben (kunnen) laten zien..het maakt hun heengaan niet minder tragisch in mijn ogen. Ieder die "wij" op zo'n manier verliezen, is er één teveel.
Leraar in opleiding / www.jrracingteam.nl
Elvera

Leggendario

Reageer met citaat 

Ik denk dat iedereen hier eerlijk & oprecht is over zijn/haar beleving omtrent de dood van Simoncelli.
Voor mezelf sprekend : ja,dit komt harder binnen dan bij Tomizawa.Ik ga niet uit zitten vlooien waarom.Het is zo.
Ik ben aangeslagen en kan het maar moeilijk los laten.
Als iemand daar iets van wil vinden,prima.
Maar niemand kan voor mij bepalen hoe ik iets beleef,toch?
Dat jij het makkelijker van je af kan schudden is mooi.Ik hang daar geen waardeoordeel aan vast.
cagivamito125

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 

voor mij persoonlijk is elk verlies van een coureur in eender welke raceklasse dan ook er eentje teveel,en ik ben er steeds even kapot van maar wat hier het verschil maakt is de bekendheid en populariteit van Marco en de publiciteitsaandacht die hij kreeg in tegenstelling tot bv Tomizawa.dit maakt dat je jezelf er meer mee verbonden voelt en dat het lijkt alsof je hem meer persoonlijk kent,met als gevolg dat het je ook dieper raakt...zo ervaar ik het tenminste,al was ik destijds met Kato zeker even aangedaan als nu.
Optimate

Oud en wijs.

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 

Van Peter Lenz had ik nog nooit gehoord, van Marco Simoncelli wel. Dat, en het feit dat ik het live zag gebeuren maakt dat het voor mij persoonlijk meer impact heeft. Overigens nu ook weer niet zo'n impact zoals bij sommige forumleden die gisteren een groot deel van de dag moesten huilen, er 's nachts wakker van lagen en zicht de hele dag geen raad wisten. Voor hen is het bijna alsof er een familielid is overleden. Ik begrijp dat niet helemaal maar ik wil er niet over oordelen. Dat jou dat stoort vind ik raar, van mij mag iedereen bij een sterfgeval zelf weten hoe hij uiting wil geven aan zijn gevoelens.

En trouwens, het is redelijk normaal dat de dood van een heel bekend iemand een andere impact heeft op mensen dan de dood van een onbekend iemand. In 1994 kwam in de formule 1 Senna om het leven, In datzelfde weekend, op hetzelfde circuit kwam nog een andere coureur om het leven, een Oostenrijkse coureur met de maan Ronald Ratzenberger. Daar hoor je echt niemand meer over terwijl Senna's dood nog vaak besproken wordt. In 2005 kwam voormalig winnaar Meoni in de Dakar rally dodelijk te verongelukken. De dag erop werd niet gereden uit respect voor Meoni. Een paar dagen daarvoor kwam er een onbekende Spaanse coureur om het leven in dezelfde rally, maar werd er gewoon door gereden. Enkele weken geleden stierf Steve Jobs en de hele wereld was geshockeerd. Als het zijn secretaresse was geweest had er (op haar familie en vrienden na) geen haan naar gekraaid. Het is een misvatting om te denken dat elke dood van wie dan ook wereldwijd dezelfde reactie teweeg brengt. Van bekende mensen heeft dat nu eenmaal meer impact dan van onbekende. Wat het natuurlijk niet minder tragisch maakt. Vooral voor de direct betrokkenen. Het is nu eenmaal zo dat de dood van de een voor mensen meer doet dan voor de ander. En dat is per mens verschillend afhankelijk van de persoonlijke betrokkenheid die je hebt met de overledene.

Citaat:

Ja, so what? Gaan we de belangrijkheid van iemands dood afmeten nav posts hier op wegraceforum.nl? Als er een coureur omkomt in het Frans kampioenschap staat er misschien wel helemaal geen een post van op dit forum. Maakt het dat sterfgeval minder dramatisch? Nee. Voor ons is dat een gebeurtenis in de kantlijn, voor forumdelavitessedemoto.fr (als dat mocht bestaan) is het groot nieuws en worden er pagina's vol over gepost waarschijnlijk.
COTS.
WimLex

Profiel Privébericht Homepage Facebook Twitter Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
...
Wat mij stoort is dat het nu Marco Simoncelli is en de hele wf wereld ongeveer stil lijkt te staan. Vorig jaar een 13-jarig manneke op Indianapolis leverde nauwelijks reacties op....

Mij stoort het niet, Optimate verwoord het hierboven zoals het is. Ik heb er ook geen hap minder om gegeten, maar voelde me ook niet als na een gewone wedstrijd. Ik vind het vreselijk en heb ook niet de behoefte om de crash over en over te gaan bekijken.

Tijdens de laatste ONK, was er een start incident bij de Supermono's. Brian Slooten, een kennis van mijn zoon was daarbij betrokken. Het heeft bijna drie kwartier geduurd voor de rijders gestabiliseerd waren en naar het ziekenhuis konden. Dan zit je daar op de tribune met een jongen die helemaal over de rooie is, omdat "zijn" Brian daar ligt en het voor zijn ogen zag gebeuren. Een paar meter verderop hoor je iemand triomfantelijk schreeuwen, ik heb het gefilmd ik heb het gefilmd.

Voor de een is het spektakel, voor de ander stress.
Nog altijd gelukkig getrouwd
Programmeur/beheer DC, PPC & OPC
fuzzybear

600 CC Super Single!!

Profiel Privébericht Facebook Twitter Windows Live Messenger 
     Reageer met citaat 
Even in de aftermath...

Ik ben via via nog een filmpje tegengekomen vanuit het publiek na de crash. Ook hier weer klungelige acties van de marshals in mijn optiek ook hier laat men hem weer half vallen tijdens het lopen. De man op de scooter schijnt trouwens zijn vader te zijn..

Voor als je het wilt beoordelen:

http://www.youtube.com/...amp;feature=youtu.be
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Kootje

Proost!!

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
@Tiko, je bent voor mij een ongelofelijke l*lhannes dat je zo reageert op de reacties hier op het forum. Wie ben jij om te oordelen over en je te storen aan de uitingen van forumleden op het overlijden van Marco.

Dat jij er met jouw journalistieke achtergrond objectief tegenaan kijkt lijkt me niet meer dan logisch maar juist daarom was jij de laatste van wie ik een reactie als de jouwe had verwacht .

Wat dit betreft ben je net een politicus die het allemaal wel weet die zich afvraagt waarom het maar niet lukt de kloof tussen politiek en burger te verkleinen zonder zich te realiseren dat de kloof alleen maar groter wordt. Blijkbaar heb je totaal geen benul wat er leeft onder Jan Publiek.

En Optimate, gisteravond vlak voor ik mijn nest indook las ik de quote van Tiko via de telefoon. Ik had helemaal in mijn kop zitten hoe ik hierop moest reageren en je verwoordt het letterlijk. Ook met je voorbeeld van Senna en Ratzenberger .

Misschien is deze reactie op basis van emoties geplaatst en moet voor velen dit tragische ongeval nog een plekkie krijgen maar ook al kijk je er op een andere manier tegenaan, laat de mensen die er nog wel moeite mee hebben in hun waarde. Iedereen mag zijn mening geven maar dit is een schop tegen het zere been.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Elvera

Leggendario

Reageer met citaat 
@Optimate
Tiko

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Elvera schreef 25-10-11 om 08:35:23
@Optimate

Zo was het niet bedoeld. Diegenen die mij kennen weten dat. De impact van dit ongeval op jezelf is voor iedereen anders en daar heb ik begrip voor.

Ik kijk er misschien wat te nuchter naar.

Loop al wat jaartjes mee en heb zo links en rechts wel eens goede bekenden mee weggebracht naar hun graf. De realiteit is dat we met z'n allen de race erna weer op en rond de baan te vinden waren.

Dat zal nu niet anders zijn. Ook ik was geschokt maar ga idd misschien wat sneller over tot de orde van de dag.

Ik sluit me aan bij datgene wat Jasper erover zei. Hij is gestorven in het spelletje dat hij het liefste deed. Ik zal net als iedereen Marco herinneren als een spectaculair coureur met een leuke uitstraling.

Het spijt me als mensen zich gekwetst voelen door mijn eerdere reactie. Nooit mijn bedoeling geweest.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Snelle navigatie: