Low Budget Cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Low Budget Cup (55914 keer gelezen)
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
blijkbaar zou 'r 'n Nederlandse variant komen op onze Vlaamse No Budget Cup ....

kon dit terug vinden op Pieter Ryckaert (ex-MotorRijder) FB profiel

#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Staat inmiddels ook op racesport:

http://www.racesport.nl/...D/28514/Default.aspx
     Reageer met citaat 
Gaaf
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Moin,

Zijn natuurlijk mooie berichten! Kijk je naar de kalender zie je dat de meeste races doordeweeks zijn, er wel degelijk licentiekosten aan verbonden zijn. Motorfietsen vanaf 2001, dat betekend dat iedereen je met een "ouwe" R1 om de oren gaat rijden. Dan natuurlijk de vraag hoe staat het met de veiligheid, bedoel ze schrijven ONK! Is het dan dezelfde standaard als het ONK? Bedoel alleen maar vragen, en zoals een goeie maat van me weleens zegt: niks is wat het lijkt! Het kan dus alle kanten op,

Wim
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 16-12-11 om 10:20:37
Moin,

Zijn natuurlijk mooie berichten! Kijk je naar de kalender zie je dat de meeste races doordeweeks zijn, er wel degelijk licentiekosten aan verbonden zijn. Motorfietsen vanaf 2001, dat betekend dat iedereen je met een "ouwe" R1 om de oren gaat rijden. Dan natuurlijk de vraag hoe staat het met de veiligheid, bedoel ze schrijven ONK! Is het dan dezelfde standaard als het ONK? Bedoel alleen maar vragen, en zoals een goeie maat van me weleens zegt: niks is wat het lijkt! Het kan dus alle kanten op,

Wim


Er wordt met dezelfde regels en op dezelfde dagen als ZAC gereden. Met betrekking tot veiligheid op het circuit is alles wel goed geregeld.
En iedereen kan natuurlijk de titel ONK gebruiken.
De licentie die je via FAME moet aanschaffen is natuurlijk net als de meeste licenties een verkapte verzekeringspas.

Als je trouwens naar de inschrijfkosten kijkt valt het low budget ook aardig tegen. Daarnaast moet je met voorgeschreven banden gaan rijden die je tegen een zgn "voordelige" prijs bij de organisatie kan kopen.
     Reageer met citaat 
deze cup is met name voordelig omdat er enkel gereden gaat worden met motoren van voor 2001 (in tegenstelling van wat wim zegt)
     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 16-12-11 om 11:24:14
deze cup is met name voordelig omdat er enkel gereden gaat worden met motoren van voor 2001 (in tegenstelling van wat wim zegt)


Hoi,

Sorry!! Bedoelde inderdaad voor 2001!! Of het maar zo kan dat je deze serie ONK noemen kan weet ik nog zo net niet, probeer in de UK of Ger maar eens iets BSB of IDM te noemen,

Wim

« Gewijzigd: 16-12-2011 om 12:00:03 door wim61 »

     Reageer met citaat 
de term ONK wordt bij ons ook gebruikt bij andere sporten, dus waarom zou het niet kunnen.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 16-12-11 om 13:06:12
de term ONK wordt bij ons ook gebruikt bij andere sporten, dus waarom zou het niet kunnen.


Hoi,

Dat klopt maar nu wordt de term gebruikt voor wegrace, volgend mij is er een verschil tussen hoe en wat/waarvoor gebruikt je deze. Zeker als je ziet dat er een ONK weekend is onder auspicien van de KNMV en er nu een ONK is onder auspicien van de FAME. Op zich mooi dat ze ermee aankomen, lokt een discussie uit omtrent de vermeende hegonomie van de KNMV,

Wim
     Reageer met citaat 
Dat is natuurlijk zo. Het zal een beetje afhangen van hoe het een en ander geregistreerd is en hoe de beide partijen er tegenover staan.
     Reageer met citaat 
Een benaming als IDM voor de Nederlandse motorsport missen we hier eigenlijk. Als je op ONK googelt, krijg je 1000 en 1 sporten bij je zoekopdracht.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 16-12-11 om 15:08:33
Een benaming als IDM voor de Nederlandse motorsport missen we hier eigenlijk. Als je op ONK googelt, krijg je 1000 en 1 sporten bij je zoekopdracht.


Moin,

Moet je op google.de zoeken komt er wat meer Doet me denken aan de situatie in de 70 en 80er jaren met de NMB, de zwarte bond. Toen waren er situatie´s als KNMV leden meededen aan een NMB wedstrijd zij geschorst werden voor de KNMV wedstrijden. Zal nu wel niet zover komen. Maar wel ineressant om te zien hoe de KNMV hiermee omgaat. Voor motorbonden lijkt mij Nederland wat te klein, FAME noemt zich namelijk de nieuwe bond!

Wim
     Reageer met citaat 
De KNMV doet in mijn optiek op dit moment veel meer voor de (jeugdige) motorsporters dan FAME. Dus nieuwe bond is wel wat voorbarig.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 16-12-11 om 15:59:25
De KNMV doet in mijn optiek op dit moment veel meer voor de (jeugdige) motorsporters dan FAME. Dus nieuwe bond is wel wat voorbarig.


Hoi,

Ben ik het helemaal mee eens Het is altijd makkelijk om vanaf de zijlijn wat te roepen. Mensen die weten hoe de verhoudigen lagen, bv SOBW/RAP en KNMV, de afgelopen jaren zullen snappen dat er heel veel stappen in de goeie richting zijn gezet. Je zag het al met de Moriwaki-cup en het gaan opleiden van trainer´s. Geloof dat een wannabee bond de zaak eerder slecht dan goed doet. Je kan daar nog een boek mee vullen, maar laten we eerst de bestaande clubs/verenigingen hulde brengen voor wat er nu staat aan te komen, enja lange termijn visie/planning kost .........tijd,

Wim
Anoniem
     Reageer met citaat 
Dit hele idee van die low budget cup is wat mij betreft bagger.

Begrijp me goed, ik vind het initiatief fantastisch. In Belgie is het hobby endurance racen al jaren een succes en ik hoop serieus dat het in Nederland ook gaat lukken.

Waarom zeg ik dan dat dit idee bagger is. Omdat de organisatie technische regels gaat opleggen waarmee ze zichzelf aan alle kanten in de vingers gaat snijden.

Motorfietsen moeten 10 jaar oud zijn. Wat moet er dan 10 jaar oud zijn aan de motor en hoe ga je eea controleren.

Geef de hap gewoon vrij. Werkt perfect in Belgie. Rijden nieuwe BMW's maar ook Kawa's van 10 jaar oud. Na een paar races ontstaat er een soort van eigen onderlinge competitie en dat is wat telt.

Voor de goede orde. Bandenregels oid is niks mis mee, dat kun je namelijk redelijk eenvoudig beheersen en controleren.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: