Fim superstock 1000 2012 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Topic: Fim superstock 1000 2012 (64791 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 16-04-12 om 19:11:07
(...)


Voor de Stock 600 is er een ander topic. Dat is vooral een goede leerschool als je internationale ervaring op wil doen en je geen geld hebt of nog niet klaar bent voor een WK Supersport deelname.


Vandaar dat Simeon natuurlijk zo goed mee reed paar jaar geleden. Die had ook zonder geld van zijn vader op de beste fiets van het veld gezeten en zo veel test mogelijkheden gehad op banen waar ze een weekje later op zouden rijden voor het kampioenschap

Zonder geld rijden zelfs de grootste talenten geen podium, ook niet in de Stock 600 Wimmeke. [/b]
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 14-04-12 om 10:18:50
Geen wildcard voor een Nederlander dus in deze klasse?


Dat is inderdaad wel verrassend. Het levert in ieder geval meer publiciteit op dan een race in de Dutch Superbike lijkt mij. Bovendien rijd je dan op wat 'fatsoenlijkere' tijden en heb je kans dat nog 50% ipv 10% van het publiek aanwezig is

Wellicht zijn de kosten voor deelname aan de superstock race een stuk hoger?

Verder moet ik zeggen dat ik de superstock 1000 niet zo'n spraakmakend kampioenschap vind. Kan zijn juist omdat er geen NL'ers in rijden, maar vind de stock600 interessanter. Maar het lijkt me wel dat er meer te leren valt in deze klasse dan in de Dutch SBK, al is het maar omdat je eens tegen andere gasten rijdt.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-04-12 om 00:03:42
(...)


Wellicht zijn de kosten voor deelname aan de superstock race een stuk hoger?


Of gewoon niet interessant voor de doelgroep binnen het ONK SBK. Max leeftijd is 24 en als je kijkt welke rijders dan in aanmerking komen zie je veel rijders die OF al in het Stock 1000 gereden hebben OF gewoon niet snel genoeg zijn.

Chrissifumi schreef 17-04-12 om 00:03:42
(...)
Verder moet ik zeggen dat ik de superstock 1000 niet zo'n spraakmakend kampioenschap vind. Kan zijn juist omdat er geen NL'ers in rijden, maar vind de stock600 interessanter. Maar het lijkt me wel dat er meer te leren valt in deze klasse dan in de Dutch SBK, al is het maar omdat je eens tegen andere gasten rijdt.


De stock 1000 vind ik juist een enorm aantrekkelijke klasse omdat hier de toekomst van de motorsport rijdt. Kijk maar naar Badovini, Scassa, Bazz enz. Zie je ook wel aan de teams die actief zijn in deze klasse, geen kleine jongens.
     Reageer met citaat 
Ik denk dat Kevin Valk toch heeft laten zien met zijn 18 jaar dat hij goed meedraait in de ONK SBK, ook Tristan Lentink doet het zeer goed . Denk in hun geval dat het te maken heeft met budget en niet met kwaliteit. Een jaar ONK is altijd nog goedkoper dan EK stock.
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 17-04-12 om 12:49:00
(...)



(...)


De stock 1000 vind ik juist een enorm aantrekkelijke klasse omdat hier de toekomst van de motorsport rijdt. Kijk maar naar Badovini, Scassa, Bazz enz. Zie je ook wel aan de teams die actief zijn in deze klasse, geen kleine jongens.


Meningen mogen verschillen. Wellicht heb je gelijk en is de klasse interessanter dan ik denk, maar als ik kijk naar de kampioenen afgelopen 12 jaar, http://en.wikipedia.org/wiki/FIM_Superstock_1000_Championship, dan heeft deze klasse vooralsnog niet de toekomst van de motorsport opgeleverd...

Vind de Superstock nou juist de ideale klasse voor 'net niet'. Enig kampioen die nog beetje meedoet in een wereldkampioenschap is Simeon. Gezien je eerdere post in dit topic heb je daar nog wel een hoge pet van op geloof ik en, ik moet toegeven, James Ellison laat ook wel het nodige zien in de MotoGP
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-04-12 om 13:45:03
(...)


Meningen mogen verschillen. Wellicht heb je gelijk en is de klasse interessanter dan ik denk, maar als ik kijk naar de kampioenen afgelopen 12 jaar, http://en.wikipedia.org/wiki/FIM_Superstock_1000_Championship, dan heeft deze klasse vooralsnog niet de toekomst van de motorsport opgeleverd...

Vind de Superstock nou juist de ideale klasse voor 'net niet'. Enig kampioen die nog beetje meedoet in een wereldkampioenschap is Simeon. Gezien je eerdere post in dit topic heb je daar nog wel een hoge pet van op geloof ik en, ik moet toegeven, James Ellison laat ook wel het nodige zien in de MotoGP


vind de superstock ook geen super klasse als het gaat om een wildcard waar de discussie over ging, maar als jij als jonge gast het budget er voor rond krijgt zeker doen, zelfs eerder doen dan een seizoen idm of bsb in deze klasse zitten de grote teams en de doorstroming is ook heel goed...en over je opmerking van enige kampioen die nog beetje meedoet dat het simeon is vergeet je badovini, fabrizio en Giugliano mannen die toch redelijk mee draaien in het wsbk
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Favoriet voor de zege zondag? Sylvain Barrier:
     Reageer met citaat 
Gompie schreef 17-04-12 om 13:09:53
Ik denk dat Kevin Valk toch heeft laten zien met zijn 18 jaar dat hij goed meedraait in de ONK SBK, ook Tristan Lentink doet het zeer goed . Denk in hun geval dat het te maken heeft met budget en niet met kwaliteit. Een jaar ONK is altijd nog goedkoper dan EK stock.


Lentink is tot op heden nog geen schim van het talent wat hij geweest is. Die zullen ze na het zware Stock 600 avontuur niet laten meerijden in de Stock 1000. Valk zal voor het kampioenschap gaan, zodra hij een wildcard voor de Stock 1000 had aangevraagd had hij de kwalificatie van het ONK niet mogen rijden.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 21-04-12 om 19:26:54
(...)


Lentink is tot op heden nog geen schim van het talent wat hij geweest is. Die zullen ze na het zware Stock 600 avontuur niet laten meerijden in de Stock 1000. Valk zal voor het kampioenschap gaan, zodra hij een wildcard voor de Stock 1000 had aangevraagd had hij de kwalificatie van het ONK niet mogen rijden.

Lentink heeft wel zwarte band in doorzettingsvermogen & wilskracht .
Hopelijk brengt hem dat ook waar hij wil zijn in de racelarij.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 21-04-12 om 19:26:54
(...)


Lentink is tot op heden nog geen schim van het talent wat hij geweest is. Die zullen ze na het zware Stock 600 avontuur niet laten meerijden in de Stock 1000. Valk zal voor het kampioenschap gaan, zodra hij een wildcard voor de Stock 1000 had aangevraagd had hij de kwalificatie van het ONK niet mogen rijden.

Volgens het reglement kon je de kwalificatietijd uit de wildcard klasse meenemen. Ik denk dat het vooral een budget probleem is. Je bent verplicht een x bedrag voor de banden neer te tellen.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
De uitslag nadat door olie uit de Panigale van Sandi de rode vlag werd getoond:
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Savadori reed vorig jaar nog een 125cc machine geloof ik. Best een overstap naar zo'n Superbike, maar gaat hem goed af zo te zien
     Reageer met citaat 
leuke race jammer van de rode vlag, baz was hard op weg om naar voren te komen

overigens gisteren beide bmw goldberg mannen onderuit zien gaan op precies dezelfde plek, op precies de zelfde manier heel appart
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 17-04-12 om 13:45:03
(...)


Vind de Superstock nou juist de ideale klasse voor 'net niet'. Enig kampioen die nog beetje meedoet in een wereldkampioenschap is Simeon. , James Ellison laat ook wel het nodige zien in de MotoGP


Volgens mij is Sofuoglu toch ook uit de Stock 1000 voortgekomen?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherĂ² mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 23-04-12 om 08:49:42
(...)


Volgens mij is Sofuoglu toch ook uit de Stock 1000 voortgekomen?


Klopt!
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: