Gran Premi Aperol de Catalunya favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
5

Catalunya

3 juni 2012
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

TRIVIA

Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Na Jerez, Le Mans en Mugello behaalde Jorge Lorenzo (MoviStar Yamaha) hier in 2015 voor het eerst in zijn carrière een vierde zege op rij en naderde WK leider Valentino Rossi tot op 1 punt.
Aleix Espargaró (Pole) en Maverick Viñales (Ecstar Suzuki) zorgden tijdens de kwalificaties van de Catalunya GP 2015 voor een historische 1-2, de eerste Suzuki Pole sinds Assen 2007 (Vermeulen). De laatste 1-2 QP was met Schwantz/Barros (Jerez 1993)
15 juni 2003: Debuutzege voor de Ducati Desmosedici met Loris Capirossi, Rossi wordt 2e, Gibernau 3e.
In pas zijn vijfde halveliter Grand Prix (1995) leek Carlos Checa met de Fortuna Honda op weg naar de overwinning totdat hij op driekwart van de race door een highsider onderuit ging. De zege ging toen, gelukkig voor het publiek, naar Alex Crivillé.
Door de winst bij de Catalunya Grand Prix van 2011 bracht Repsol Honda rijder Casey Stoner zijn totaal op 26 zeges in de zwaarste klasse waarmee hij Kevin Schwantz passeerde. Alleen Rossi, Agostini, Doohan, Hailwood en Lawson behaalden meer zeges.
Na Mike Hailwood, Randy Mamola en Eddie Lawson werd Loris Capirossi (Ducati)hier in 2003 de 4e rijder in de geschiedenis die met drie verschillende merken (Yamaha, Honda en Ducati) in de zwaarste klasse wist te winnen.
In 1998 krijgt raceleider Max Biaggi een zwarte vlag voor het negeren van een stop&go penalty wegens inhalen onder geel. Hij negeert echter ook deze en rijdt gewoon door naar de finish! Max wordt gediskwalificeerd en Mick Doohan erft de overwinning.
Daniel Pedrosa (Repsol Honda) zorgde op 8 juni 2008 voor de (tot 2016) laatste overwinning in deze klasse op Michelin banden. Dani stapte later dat seizoen vanaf Indianapolis ook over op Bridgestones omdat de prestaties vd Michelins achteruit gingen.
Valentino Rossi verraste in 2009 Fiat Yamaha teamgenoot Jorge Lorenzo in de laatste bocht en won. Rossi is dan met 40 zeges de meest succesvolle Yamaha rijder ooit, hij nam het record over van Phil Read die tot 39 zeges kwam.
Topic: Gran Premi Aperol de Catalunya (7003 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Er is een crowd funding initiatief opgestart door Britse fans om Cal aan betere Brembo's te helpen:
http://www.gofundme.com/olahk#description
Mugello never sleeps!
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
Dovi heeft ze zelf gekocht
     Reageer met citaat 
Ja, ik vind het allemaal een raar verhaal. Hoe duur zijn die Brembo's dan? En waar gaat het precies om? Want die carbon remschijven moeten toch na elke valpartij soweiso vervangen worden? Koopt Dovi ze dan steeds weer opnieuw? En wat is het prijsverschil met de gewone Brembo's? En zorgen die Brembo's dan voor echt significant betere rondetijden? Volgens mij wordt het allemaal een beetje gecultiveerd om Crutchlow als "gewone jongen in een miljonairswereld, die het allemaal op eigen kracht moet doen" neer te zetten.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-05-12 om 08:06:42
Ja, ik vind het allemaal een raar verhaal. Hoe duur zijn die Brembo's dan? En waar gaat het precies om? Want die carbon remschijven moeten toch na elke valpartij soweiso vervangen worden? Koopt Dovi ze dan steeds weer opnieuw? En wat is het prijsverschil met de gewone Brembo's? En zorgen die Brembo's dan voor echt significant betere rondetijden? Volgens mij wordt het allemaal een beetje gecultiveerd om Crutchlow als "gewone jongen in een miljonairswereld, die het allemaal op eigen kracht moet doen" neer te zetten.


Van dat laatste geen idee. Om een heel seizoen met carbon Brembo's te rijden kost het iig 60.000,- pond. Of heb je soms niet op mijn link geklikt om te lezen?
Mugello never sleeps!
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Wat ik ervan lees is het een update van bremo, kost voor het hele seizoen €60.000,- per rijder. De nieuwe remmen zouden weinig verschillen, alleen de remschijven schijnnen wat koeler te blijven. Tech 3 maakt hier geen budget voor vrij. Dovi wil ze hebben, dus betaalt ze zelf. Crutclow wil ze wel, maar wil ze niet zelf betalen.

Leuk weetje: Stoner heeft getest met de nieuwe, maar vond ze niet beter, en rijdt gewoon met de oude.

http://www.motogprecords.com/...ems-the-brakes-5188/

http://www.crash.net/..._the_old_brakes.html
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Ik heb zelf inmiddels ook even gegoogled en her en der info vandaan gehaald. Het gaat om een upgrade van het Brembo-systeen van vorig jaar, dat kost 50.000 euro. veel rijders vonden het verschil te verwaarlozen en op basis daarvan besloot Tech3 het niet te doen (scheelt een ton voor ze). Dovi vond dat hij ze wel nodig had en heeft ze uit eigen zak betaald. En nou vindt men in Engeland dus dat Cal ze ook moet hebben. Prima natuurlijk, moeten ze zelf weten, alleen denk ik dat het verschil overdreven wordt.

edit: terwijl ik dit schreef heeft De Wim iets soorgetlijks geschreven.

En in Engeland is hij helemaal de working-class guy, zo wordt ie continu geportretteerd. Vind ik nogal raar, want in de WSS reed hij in het fabrieksteam van Yamaha, in de WSBK reed hij in het fabrieksteam van Yamaha en nu in de MotoGP rijdt hij in een door de Yamaha fabriek ondersteund team, in een miljoenen verslindend bal.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-05-12 om 09:45:38
.....

edit: terwijl ik dit schreef heeft De Wim iets soorgetlijks geschreven.

En in Engeland is hij helemaal de working-class guy, zo wordt ie continu geportretteerd. Vind ik nogal raar, want in de WSS reed hij in het fabrieksteam van Yamaha, in de WSBK reed hij in het fabrieksteam van Yamaha en nu in de MotoGP rijdt hij in een door de Yamaha fabriek ondersteund team, in een miljoenen verslindend bal.


Alles voor het imago, je hebt helemaal gelijk
Maar je kunt zien wat een imago voor iemand kan doen aan Stoner.
Die jongen kan verschrikkelijk hard en goed motorrijden maar is toch niet heel erg populair.
En met een goed imago krijg je ook marketingwaarde, en dus betere sponsordeals.
Kijk maar naar Rossi
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Edwards ook weer vd partij in elk geval las ik al..
nog een weetje:
Citaat:
Casey Stoner has the chance to take his twentieth consecutive podium at a track where he has placed in the top three for the past five years. He won last year’s race.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Rondje met Wilco Zeelenberg wandelen over de baan, met veel info over de snelheden/bijzonderheden vd diverse bochten (via twitter / http://storify.com)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-05-12 om 14:03:08
Er is een crowd funding initiatief opgestart door Britse fans om Cal aan betere Brembo's te helpen:
http://www.gofundme.com/olahk#description

Hij rijdt dit weekend al met de nieuwe bokken etc v Brembo. Dit artikel op MCN laat het nog open hoe ze betaald moeten worden, er is in elk geval een rekening gestuurd
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 31-05-12 om 19:51:45
(...)

Hij rijdt dit weekend al met de nieuwe bokken etc v Brembo. Dit artikel op MCN laat het nog open hoe ze betaald moeten worden, er is in elk geval een rekening gestuurd


Volgens een tweet van Mat Oxley heeft hij nieuwe blokken en klauwen maar niet de nieuwste schijven.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Volgens een andere tweet van Oxley heeft lorenzo vandaag verklaard geen wrok meer te voelen jegens Pedrosa. Ze gaan volgens jorge nu zelfs als vrienden door het leven!

Wellicht weer voer voor volgend jaar wanneer ze wellicht teamgenoten zijn?
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Bradl, die het zeer goed doet vind ik, even met klein foutje in FP1:
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
FP1:
Stoner 1.42,775, Pedrosa, Lorenzo, Crutchlow, Spies, Bradl, Hayden, Abraham, Dovi, Bautista, Rossi en Barbera als 12e. Alle fabrieksfietsen binnen 1 sec. verschillen dus niet groot
13e de Puniet op 2,1 sec. 14 Espargaró..21e Hernandez: had problemen met zijn fiets die op rechte stuk stil viel.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 01-06-12 om 11:05:10
21e Hernandez: had problemen met zijn fiets die op rechte stuk stil viel.


Dat lijkt het hele seizoen zal al zo, wanneer een CRT op het rechte stuk rijd wordt die voorbij geknald door de Motogp fietsen, daar door lijken ze stil te vallen/staan
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: