Misano favoriete topics

Moderator: RG500IU

Racetopic
7

Misano

10 juni 2012
San Marino Misano World Circuit, Misano Adriatico

TRIVIA

Noriyuki Haga (Yamaha) is in 2007 absoluut niet blij met Max Biaggi. De Italiaan prikt zijn Suzuki in een gaatje wat er niet was volgens de Japanner en beiden gaan hard het grind in. Haga gooit direct een handvol hiervan in de richting van Biaggi..
Troy Bayliss' reeks van 8 overwinningen op rij (van race 2 Phillip Island, dubbelzeges op Valencia, Monza en Silverstone, en race 1 in San Marino, komt hier ten einde op 25 juni 2006. De Xerox Ducati rijder eindigde op een 12e plaats in race 2.
Troy Corser behaalde in 2010 zijn 6e Poleposition op dir circuit, de enige rijder die deze mijlpaal op welk circuit dan ook wist te presteren. In 2017 kan Tom Sykes dit record evenaren.
Met een zege in race 2 op de PSG-1 Corse Ducati 998 RS boekte Pierfrancesco 'Frankie' Chili in 2004 zijn 17e en laatste World Superbike overwinnning. Tot en met 2010 zou Chili de meest succesvolle Italiaanse Superbikecoureur zijn..
Tom Sykes (Kawasaki) behaalde hier in 2016 zijn 5e achtereenvolgende Poleposition op dit circuit, Sykes is de enige rijder die dit wist te presteren op het zelfde circuit.
Mr. Superpole, Troy Corser, behaalde hier in 2010 de eerste WSB Poleposition voor BMW met de S 1000 RR van het fabrieksteam. Met P3 in race 1 de volgende dag behaalde de recordhouder zijn 130e en laatste podium uit zijn carrrière ..
Op zaterdag 20 juni 2009 pakt Guandalini Ducati rijder Jakub 'Kuba' Smrž zijn eerste polepostion. De volgende dag wordt hij 2x vierde in de door Spies & Rae gewonnen races
Steve Martin pakt op 17 april 2004 met de DFXtreme Sterilgarda Ducati 999RS zijn eerste Superpole. Hij zou in zijn carrière op 3 in totaal komen. In dat zelfde jaar deed hij dat ook op Laguna Seca en Brands Hatch.
Andrew Pitt, op de Santander R1 van Yamaha Italia, wint race 2 (voor Alex Barros & teamgenoot Noriyuki Haga) in 2006 en haalt hiermee zijn eerste WSBK zege.
Marco Melandri won hier in 2017 race 2 en werd zo de eerste rijder in de WSB geschiedenis die met 4 verschillende merken (Yamaha, BMW, Aprilia en Ducati) wist te zegevieren.
Een zege bij de openingsrace voor het 2008 EWC kampioenschap bleek een goede basis te zijn voor Iris ten Katen (Honda) om haar 2007 titel te verdedigen. Met nog een tweede en derde plek prolongeerde ze de Supersport 600 titel.
John Kocinski (Ducati) haalt bij de openingsrace van 1996 in zijn debuutjaar gelijk poleposition, snelste ronde en twee zeges binnen! Kocinski werd dat jaar derde in het kampioenschap achter Troy Corser (Ducati) & Aaron Slight (Honda).
Mauro Lucchiari (Ducati) pakte in 1995 hier een dubbelzege, de Italiaan zou nooit verder komen dan deze twee overwinningen. Carl Fogarty noteerde op zaterdag de 50e Poleposition voor Ducati.
Topic: Misano (1692 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dit weekend al weer een SBK-race. Deze keer op het (meestal) zonovergoten circuit in Misano. Na deze race is de SBK alweer over de helft van het seizoen heen. De regerend wereldkampioen zal als hij zijn titel wil prolongeren toch echt beide races moeten winnen, anders wordt het gat wel heel erg groot.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
17 man binnen een seconde tijdens de 2e kwalificatie.

1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 35.935s
2. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 1m 36.098s
3. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R 1m 36.273s
4. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR 1m 36.315s
5. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR 1m 36.378s
6. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R 1m 36.486s
7. Matteo Baiocco ITA Barni Ducati 1098R 1m 36.495s
8. Leon Camier GBR FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 36.623s
9. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 36.648s
10. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1m 36.703s
11. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 1m 36.714s
12. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 1m 36.724s
13. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 1m 36.749s
14. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 36.778s
15. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 36.820s
16. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 36.854s

bron: crash.net
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Sykes pakt alweer z'n 5e pole van dit seizoen. Biaggi, Melandri en Checa behoorlijk achteraan op de grid.


1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 35.375s
2. Jonathan Rea GBR Honda WSBK CBR1000RR 1m 35.991s
3. Ayrton Badovini ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 36.083s
4. Davide Giugliano ITA Althea Ducati 1098R 1m 36.147s
5. Jakub Smrz CZE Liberty Effenbert Ducati 1098R 1m 36.183s
6. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR 1m 36.283s
7. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 1m 37.365s
8. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 36.559s

9. Matteo Baiocco ITA Barni Ducati 1098R 1m 37.509s
10. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1m 37.686s
11. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 37.704s
12. Michel Fabrizio ITA BMW Italia Goldbet S1000RR 1m 37.796s
13. Marco Melandri ITA BMW Motorrad S1000RR 1m 37.806s
14. Leon Camier GBR FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 37.985s
15. Lorenzo Zanetti ITA PATA Ducati 1098R 1m 38.078s
16. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 1m 38.977s

Did not progress to Superpole

17. Maxime Berger FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1m 36.934s
18. John Hopkins USA FIXI Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 37.168s
19. Niccolo Canepa ITA Red Devils Ducati 1098R 1m 37.202s
20. Hiroshi Aoyama JPN Honda WSBK CBR1000RR 1m 37.250s
21. Chaz Davies GBR ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 1m 37.312s
22. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 37.688s
23. Leandro Mercado ARG Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 38.674s
24. Federico Sandi ITA Grillini Progea BMW S1000RR 1m 40.251s

bron: crash.net
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Vanmorgen nog even de herhaling vd Superpole gekeken. Sykes had daar wel even momentje waarbij hij heeel veel geluk had zeg
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Weer eens een overwinning voor Biaggi sterke race gereden, hield z'n banden heel en dat betaalde zich uit in de 2e helft van de race.

Checa deed het ook erg goed. Moest van ver komen, maar mede dankzij een goede bandenkeuze ging het snel in de eindfase.

Giugliano mooie toevoeging aan het WSBK veld. Laat regelmatig leuke dingen zien. Is ook niet vies van wat duw/ trekwerk, waardoor het er altijd spectaculair uitziet.

Sykes en Rea houden de schade nog beperkt in tegenstelling tot BMW....

Davies maakte nog de meeste plaatsen goed in deze race. Gestart vanaf P21 om uiteindelijk als 6e over de finish te komen
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Laverty lijkt precies hetzelfde te doen als Camier in de vorige 2 seizoenen. Veelal kleurloos rondrijden met af en toe een uitschieter naar het podium. Jammer, had gehoopt met Laverty een 2e aprillia rijder vooraan te hebben.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Alle 4-cylinder in lijn machines leken vroeg of laat allemaal terug te vallen door bandenproblemen. Blijkbaar is een Aprilia of een Ducati hier het wapen voor het podium. Davies idd weer een bekeken race, maakte veel goed in de slotfase
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Dominante vertoning van Biaggi in de 2e manche. Een perfecte dubbel voor Max benieuwd of hij wat gevonden had in de bandenkeuze voor beide races of dat hij en aprillia een stap vooruit hebben gezet. Laatste paar weekenden waren niet erg indrukwekkend.

Rea doet het erg goed momenteel. Volgens eurosport hebben ze bij Ten Kate nu een zeer goede afstelling voor de Fireblade gevonden. En dat blijkt wel aan de resultaten van de laatste tijd

BMW op plaats 3 t/m 6 in deze race. In de breedte een goede prestatie, maar succes went snel. Ze zullen niet helemaal tevreden zijn denk ik. Badovini lijkt zichzelf wel weer herpakt te hebben. Was in het begin van het seizoen nergens, maar komt nu weer steeds vaker in de top 10 voor.

weer een crash voor Checa. Kon daar dit keer niks aan doen. Jammer van Giugliano, leek weer goed op dreef en had nog voor wat extra vuurwerk kunnen zorgen. Maar goed, dat mag allemaal in je rookie seizoen. Hij doet het op momenten boven verwachting goed

Vraag me af of het terugvallen van Sykes in de eindfase niet gedeeltelijk met Sykes zelf te maken heeft. Hij kreeg bijna klop van Loris Baz en die is tot nu toe in alle races juist sterker op het eind.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 10-06-12 om 20:16:55


Vraag me af of het terugvallen van Sykes in de eindfase niet gedeeltelijk met Sykes zelf te maken heeft. Hij kreeg bijna klop van Loris Baz en die is tot nu toe in alle races juist sterker op het eind.


Klopt, ikzelf zat te denken aan een slechte conditie van Sykes aangezien het patroon vaak hetzelfde is wat je ziet.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 11-06-12 om 05:46:05
(...)


Klopt, ikzelf zat te denken aan een slechte conditie van Sykes aangezien het patroon vaak hetzelfde is wat je ziet.
lijkt mij sterk dat de conditie van een top coureur niet 100% is Die Kawa veelt het rubber op en na 2/3 zakt die gewoon terug. Wanneer de baan nat is maakt hij meer kans, hebben we ook gezien dit jaar.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Zoals Falerossi zegt lijkt me dat de conditie bij deze coureurs wel in orde is. Ik denk dan eerder dat het iets met de manier van rijden/ rijstijl van Sykes te maken heeft. Mischien vergt hij in de beginfase van de race te veel van z'n banden. Hij slaat dan altijd een klein gaatje naar de rest.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Ik kan me ook niet voorstellen dat het fysiek bij Tom niet in orde is. Mocht dat wel zo zijn, dan had zijn teammanager hem toch al lang de sportschool ingeschopt?
Het is gewoon tire-management, deZX-10 heeft daar het zwaarst mee. All 4 in lijn machines vielen gisteren trouwens terug in slotfase. Bij TK Honda had men denk ik nog de beste oplossing in race 2, hoewel dat niet voor iedereen zou gelden zoals Sykes zegt:Citaat:
"We did not have the tyre experience to gamble on another tyre choice. Rea chose a different tyre and look what happened to him. If we had done the same we would still be in the same ballpark.

Maar, zodra de oplossing gevonden is, is de ZX-10 het wapen!
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Toch had Baz veel minder last van de slijtage in race 2 als Tom, behalve de kawa moet ook Sykes volgens mij beter voor zijn banden zorgen.

Toch wist hij (zeker in race 1) nadat de banden slechter werden goed met de nieuwe omstandigheden om te gaan, hij hield de tijden constant en klom weer op naar p4.

Overigens hebben de BMWs ook vaak last om de bandenslijtage onder controle te houden.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.

Snelle navigatie: