Moskou favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
11

Moskou

26 augustus 2012
Rusland Moscow Raceway, Moscow Oblast

TRIVIA

De 2e race van de Russische ronde voor 2013 op dit circuit werd afgelast nadat in de hiervoor verreden Supersport Andrea Antonelli dodelijk verongelukte.
Bij de eerste WK race op Russisch grondgebied in 2012 veroverde Carlos Checa (Ducati) de Pole. Tom Sykes (Kawasaki/race 1) en Marco Melandri (BMW/race 2) deelden de punten met elk een eerste en een tweede plaats. Melandri reed de snelste ronde.
Davide Giugliano (Althea Racing Aprilia)behaalde hier in 2013 zijn eerste Superpole door zich als snelste te kwalificeren.
Topic: Moskou (5122 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Liberty Racing (Effenbert) is er in Moskou helemaal niet meer bij. Had Guintoli het goed gezien dus.

Raar verhaal. Begin van het seizoen leek het niet gek genoeg te kunnen met maar liefst vier inschrijvingen en nu moeten ze races overslaan.



http://motomatters.com/news/
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 16-08-12 om 12:28:19
Liberty Racing (Effenbert) is er in Moskou helemaal niet meer bij. Had Guintoli het goed gezien dus.

Raar verhaal. Begin van het seizoen leek het niet gek genoeg te kunnen met maar liefst vier inschrijvingen en nu moeten ze races overslaan.



http://motomatters.com/news/


Dat je zoveel mogelijk rijders in je team wil is natuurlijk niet gek. Zo verdeel je je vaste lasten over meerdere rijders die natuurlijk wel allemaal een zak geld mee moeten brengen.
     Reageer met citaat 
had er een kort onderonsje over met david, gaat inderdaad puur om geld zoals te verwachten was. Anders zou de heer guintoli nooit zomaar weg gaan.

Maar wat ik zelf raar vind is dat je nu een race overslaat in plaats van gewoon door gaan en dat de kans bestaat dat je aan het eind race's moet missen, want door prestatie's (die de heer smrz wel degelijk zo moeten kunnen leveren (helaas doet hij het zo weinig)) kun je extra sponsor gelden verkrijgen en de kans creëren om alle race's te rijden....maar ja dat zou ik dan wel weer verkeerd zien
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 18-08-12 om 11:48:23
had er een kort onderonsje over met david, ..

Welke David, Emmet?
     Reageer met citaat 
Of misschien die van Goliath?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De broer van Henk de Vries?
     Reageer met citaat 
Dat ze races overslaan bij Liberty komt toch simpelweg omdat het geld op is? Overigens weinig verwonderlijk, want zowel team als sponsor vallen onder dezelfde Tsjechische holding. Waarbij het bier van sponsor Effenbert, bij mijn weten, volkomen onbekend is in Tsjechië. En dus nergens te krijgen, laat staan dat het een belangrijk merk is. De enige plaats waar het rijkelijk vloeit is in de hospitality van het team.

Daar komt ook het idee vandaan, want het team is opgebouwd en bedacht door een aantal Italiaanse marketeers die op deze wijze een merk willen lanceren. In 2008 hebben ze dus Effenbert bedacht, waarbij de suggestie wordt gewekt dat dit bier al sinds 1873 bestaat. Dit bier moet een exportsucces worden van Tsjechisch bier en dus kan motorsport hun merk een stuk bekender maken. Alleen moet je wel diepe zakken hebben om te kunnen blijven investeren. De commerciële successen van bijvoorbeeld Red Bull en Monster Energy zijn het gevolg van jarenlange forse investeringen.

Als een team met een biersponsor de race in de derde biermarkt van de wereld niet rijdt...dan is er toch iets mis? Dit is toch de uitgelezen kans voor Effenbert om een distributeur/importeur te vinden én hun bier feestelijk te promoten in de regio Moskou?
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 18-08-12 om 13:15:14
(...)

Welke David, Emmet?


ja inderdaad, nam aan dat het hier wel begrepen zou worden aangezien zijn site hier genoemd word in de openingspost
     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 18-08-12 om 18:19:05
(...)


ja inderdaad, nam aan dat het hier wel begrepen zou worden aangezien zijn site hier genoemd word in de openingspost


Er is maar 1 David die met de motorsport te maken heeft, dus laat ze maar lullen Wilco
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Welke Wilco bedoel je, Zeelenberg?
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 18-08-12 om 18:50:50
Welke Wilco bedoel je, Zeelenberg?


nee de rock band genaamt wilco
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 18-08-12 om 18:50:50
Welke Wilco bedoel je, Zeelenberg?

fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
De eerste reactie's van de heren coureurs over de baan zijn ook bekend.

http://www.racesport.nl/WSBK/Superbikes/de-eerste-indrukken-van-de-moscow-raceway/tabid/100/iNews_ID/30641/Default.aspx

over het algemeen niet erg positief. Het circuit schijnt nogal een bochtig en langzame baan met vooral 1e en 2e versnellings bochten te zijn en vooral erg smal.

Nu vind ik dat laatste wel bijzonder want als het voor motorfietsen al smal is wat moet je dan met een auto doen omdaar in te halen?

Als je dan een duur circuit neerlegt om te gaan exploiteren en daar grote races wilt plannen dan doe je hem toch breed genoeg maken om ervoor te zorgen dat er in iedergeval top auto en motorsport fatsoenlijk gereden kan worden?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Back in the USSR door (Ten Kate) Honda World Superbike Team
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 23-08-12 om 13:58:14
De eerste reactie's van de heren coureurs over de baan zijn ook bekend.

http://www.racesport.nl/WSBK/Superbikes/de-eerste-indrukken-van-de-moscow-raceway/tabid/100/iNews_ID/30641/Default.aspx

over het algemeen niet erg positief. Het circuit schijnt nogal een bochtig en langzame baan met vooral 1e en 2e versnellings bochten te zijn en vooral erg smal.

Nu vind ik dat laatste wel bijzonder want als het voor motorfietsen al smal is wat moet je dan met een auto doen omdaar in te halen?

Als je dan een duur circuit neerlegt om te gaan exploiteren en daar grote races wilt plannen dan doe je hem toch breed genoeg maken om ervoor te zorgen dat er in iedergeval top auto en motorsport fatsoenlijk gereden kan worden?


Ik heb beide World Series by Renault races op tv gezien vorige maand, toen dit circuit voor het eerst werd gebruikt. Het is absoluut niet overdreven dat er weinig kan worden ingehaald. Sterker nog, bij de auto's was er maar 1 echte mogelijkheid om in te halen, dat was de vrij trage bocht voor start en finish, die wordt voorafgegaan door het langste rechte stuk van dit circuit.

Bovendien hadden ze tijdens die races meer de Safety Car op het circuit dan dat ze echt geracet hebben, aangezien de baanposten daar alles enorm op hun gemak doen - toen toch, misschien hebben ze nu wat bijgeleerd - en er toen maar 1 ambulance aanwezig was voor het hele circuit.

Persoonlijk vind ik het circuit niet echt uitdagend om naar te kijken (althans dat is mijn eerste indruk van dat weekend), zoals veruit de meeste Tilke circuits. Het circuit mocht inderdaad wel wat breder zijn. Uiteraard zijn er ook enorme vliegtuigstroken net langs het asfalt, oftewel beter bekend als uitloopstroken.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: