Brno favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
11

Brno

26 augustus 2012
Tsjechische Republiek Automotodrom Brno

TRIVIA

Tijdens zijn Grand Prix debuut (als wild-card) in 1997 was Marco Melandri (Honda) op dat moment de jongste rijder ooit die in een GP startte.
Met een derde plaats in de 125cc klasse in de race van 2007 werd Lukas Pesek de eerste (en tot nu toe enige) Tsjech die het podium haalde tijdens een thuis-GP.
WK leider Masao Azuma (Playlife Honda) beleeft tijdens de training in 1999 een horrorcash als een ree de baan oversteekt op het rechte stuk achter de paddock. Azuma was gelukkig ongedeerd, maar verloor later het kampioenschap aan Alzamora.
John McPhee won in 2016 de natte Tsjechische Grand Prix met een Peugeot. Zowel voor rijder als merk was dit de eerste GP zege ooit!
Marco Simoncelli maakte in 2002 hier zijn GP debuut als 15 jarige in de 125cc op de Matteoni Aprilia (27e). In de kwartliterklasse pakte hij hier Pole in 2008 (3e in de race) en in 2009. Met de winst werd hij toen de laatste 250 winnaar in Tsjechë.
Jakub Kornfeil reed bij zijn thuiswedstrijd in 2012 de 50e Grand Prix in zijn carrière. Met een 5e plaats in 2010 behaalde hij in eigen land zijn beste klassering tot op dat moment.
Marketa Janakova (Honda) werd in 2003 op een leeftijd van 15 jaar en 217 dagen de jongste vrouwelijke deelnemer ooit aan een Grand Prix als ze met een wild-card als 25e eindigt.
Alessandro Gramigni won op 25 augustus 1991 zijn eerste Grand Prix ooit voor Loris Capirossi en Gabrielle Debbia. Dit was ook de eerste 125cc GP zege voor Aprilia!
Door een zege in de Tsjechische 125cc GP van 2007 zorgde Hector Faubel (Bancaja Aspar Aprilia) voor de 300e Spaanse Grand Prix zege.
Guy Bertin won hier in 1979 voor de eerste keer een Grand Prix op een Motobécane. Voor dit Franse merk was het toen ook de eerste GP zege.
De Japanse Tomoko Igata (Honda) evenaarde met haar zevende plaats in 1995 de beste prestatie van een vrouw in een Grand Prix race. Tot dan toe had alleen de Finse Taru Rinne ooit een zevende plaats behaald op Hockenheim/Duitsland in 1989.
Jorge Martínez won hier in 1988 voor het laatst dat seizoen de 80 én 125cc op dezelfde dag. 'Aspar' is de laatste coureur in de geschiedenis die een dubbelzege in de GP's boekte.
Valentino Rossi behaalde hier in 1996 met de Polini/AGV gesponsorde Aprilia zijn eerste poleposition, een dag later gevolgd door zijn eerste GP zege.
Alexis Masbou (Ongetta Honda) behaalde hier in 2014 in zijn 133e GP start (een record: niemand deed er langer over) zijn eerste Grand Prix overwinning. Danny Kent (P3) behaalde het eerste podium in de lichtste klasse voor Husqvarna..
Vauit de pits gestart na een 'last minute' wissel voor slicks weet Jasper Iwema met de CBC Corse Aprilia in 2010 op de opdrogende baan naar een 8e plaats te rijden. Jasper's beste klassering tot op dat moment.
Bradley Smith's polepostion met de Bancaja Aspar Aprilia in 2010 is de eerste Britse pole op dit circuit sinds 1987 toen Ian McConnachie de snelste was in de 80cc trainingen met een Krauser.
De Italiaan Otello Buscherini won hier op een Malanca in 1973 zijn eerste Grand Prix en was daarmee de 150ste coureur (over alle klassen meegerekend) die een Grand Prix wist te winnen.
Stefan Bradl (Grizzly Gas Kiefer Racing) won hier op 17 augustus 2008 zijn eerste Grand Prix op een Aprilia vanaf de 13e startplaats. De latere wereldkampioen in dat jaar, Mike Di Meglio, werd tweede voor Joan Olivé (beiden met Derbi).
Nico Terol (Bancaja Aspar Aprilia) zorgt voor de 276e overwinning voor de Italiaanse motorfabrikant. Aprilia is hiermee het meest succesvolle niet Japanse merk in de geschiedenis van de GP racerij (MV Agusta kwam tot 275 zeges).
Laatste zege (9 in totaal) voor Hans Spaan die in 1990 Stefan Prein (2e) & Alessandro Gramigni van de winst afhield. De zege van Spaan was ook de laatste Grand Prix overwinning voor een Nederlandse coureur tot 2023.
Topic: Brno (4023 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Joan Olive vervangt Niklas Ajo

FGR heeft een extra sponsor. Niets over kunnen vinden verder...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-08-12 om 13:18:31
Joan Olive vervangt Niklas Ajo

FGR heeft een extra sponsor. Niets over kunnen vinden verder...


Wat doet Joan Olive tegen woordig
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-08-12 om 13:18:31
..FGR heeft een extra sponsor. Niets over kunnen vinden verder...

Waarschijnlijk een local 'one off event' sponsor?
Ik dacht dat Olive ergens testrijder, volgens mij Moto 2, was..
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-08-12 om 13:18:31
Joan Olive vervangt Niklas Ajo

FGR heeft een extra sponsor. Niets over kunnen vinden verder...


En wéér een Spanjaard. Die man heeft al kansen genoeg gekregen en het nooit kunnen waar maken.
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 24-08-12 om 13:21:06
(...)


Wat doet Joan Olive tegen woordig


Hij is de officiele testrijder van KTM. Hij heeft grotendeels de Moto3 fiets ontwikkeld
Mugello never sleeps!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 24-08-12 om 13:51:52
(...)


Hij is de officiele testrijder van KTM. Hij heeft grotendeels de Moto3 fiets ontwikkeld


maar hij is een spanjaard en heeft al genoeg kansen gekregen....
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 24-08-12 om 14:15:01
(...)


maar hij is een spanjaard en heeft al genoeg kansen gekregen....


Joan Olive is mij al jaren een doorn in t oog. Begon samen met Elias en Pedrosa bij Telefonica Honda.

Blij dat ie nu testrijder is en alleen maar mag invallen
Mugello never sleeps!
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Iwema 20e positief is dat hij zijn achterstand tot de eerste man met bijna 0,5 sec verkleind heeft t.o.v. de eerste vrije training
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
wimpie schreef 24-08-12 om 16:37:49
Iwema 20e positief is dat hij zijn achterstand tot de eerste man met bijna 0,5 sec verkleind heeft t.o.v. de eerste vrije training


Toch weer erg bedroevend om te zien dat hij in zijn 2de rondje na de outlap zijn snelste weer rijd.
Waarschijnlijk in een groepje en daarna niet eens meer in de buurt komt en er een sec vanaf blijft.
Niks verbetert dus tov vanmorgen de 2.11 is maar eenmaal aangetikt, 3x rond de 2.12.5 rest was boven de 2.19
Dus maar 4x een tijd gereden.

Overall is hij 22ste van de dag.


Zo wat ik aan de tijden/aantal ronden kan zien is het gewoon gepruts.
Je ziet dat hij veel langzame rondes rijd om een sleepje te pakken.
Waarom niet een keer een complete sessie alleen rijden, concentreren op de lijnen aanrempunten en de setting.

Eerst zelf snel wezen einde sessie kan je alsnog een sleepje pakken.
Dit ligt niet aan het team maar heeft Iwema zelf ook een hand in lijkt mij.


20th Jasper IWEMA Moto FGR NED Runs=3 Total laps=13 Full laps=7
1 2'46.187 41.192 48.086 52.880 24.029
2 2'20.730 35.138 46.011 36.514 23.067 207.3
3 2'11.538 34.654 38.131 35.613 23.140 208.4
4 2'12.412 34.873 38.352 35.851 23.336 204.0
5 2'20.915 P 35.036 38.341 35.927 31.611 202.4
6 9'10.275 7'29.550 41.390 35.962 23.373
7 2'27.960 35.152 38.570 50.892 23.346 199.9
8 2'22.583 P 35.139 39.934 38.114 29.396 201.6
9 6'24.913 4'38.104 47.406 36.328 23.075
10 2'12.639 35.129 38.328 36.041 23.141 206.6
11 2'19.590 35.169 45.103 36.360 22.958 202.9
12 2'12.329 35.020 38.241 36.024 23.044 204.5
13 3'30.073 P 35.020 44.498 1'36.206 34.349 203.4

« Gewijzigd: 24-08-2012 om 19:13:02 door midstar »

Midstar racing
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Hij kwam uit de pits achter Folger, inderdaad lijkt hij dit seizoen niet op eigen kracht snelle tijden te kunnen rijden. Hoewel ik het met Midstar eens ben dat het zelf ronden rijden verstandiger lijkt, kiezen ze misschien bewust voor sleepjes om juist op die manier te leren.

Overigens kan ik (en volgens mij niemand op dit forum) zien of dit door Jasper komt of door de motor.

De motor kan alle verschil maken, dat toont Folger toch wel aan. 2 races geleden kon hij Jasper niet eens bijhouden, en nu rijdt hij voor het podium.

Ik hoop dat het bij Jasper ook vooral aan de motor ligt, en dat binnenkort (of komend jaar) eens alles op de goede plaats valt.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Jasper vertelt dat ze maar 1 setje banden hadden gebruikt in de middag... Ja na 40 minuten zijn die natuurlijk op voor een snel rondje zoals hij ook zelf zegt... Snap ik niet echt van het team, kosten besparing?!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 24-08-12 om 21:30:21
Jasper vertelt dat ze maar 1 setje banden hadden gebruikt in de middag... Ja na 40 minuten zijn die natuurlijk op voor een snel rondje zoals hij ook zelf zegt... Snap ik niet echt van het team, kosten besparing?!


Als je 7 volle ronden rijd waarvan 4 daadwerkelijk een beetje richting een knappe tijd gaan (zie lap sequence) zijn de banden misschien niet nieuw meer maar zeker niet op.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 24-08-12 om 21:54:47
(...)


Als je 7 volle ronden rijd waarvan 4 daadwerkelijk een beetje richting een knappe tijd gaan (zie lap sequence) zijn de banden misschien niet nieuw meer maar zeker niet op.


Nee oke op zullen ze niet zijn, maar lijkt mij ook niet dat het goed is om ze steeds weer opnieuw te moeten opwarmen?!? Geen idee heb er geen verstand van. Maar lijkt mij dat als je in de GP's zit je toch wel een nieuwe band kunt steken gedurende een sessie zoals andere dat wel kunnen. Zijn zijn woorden....
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Slechte Fp3 voor Jasper.

Zelfde beeld als gisteren in 40 min 5 rondes een redelijke tijd kunnen rijden die niet genoeg zijn om zichzelf naar voren te rijden.
Een 24ste plek en 2.6 sec van de eerste rijder af waar het gisteren nog 2.0 sec was.

Zoals je ziet in de lap sequence is het weer veel wachten ,langzame rondes en te weinig redelijke stabiele rondjes achtereen wat echt wenselijk is om een stabiele race te rijden.

Ook gelijk even gekeken hoeveel snelle rondjes er gemiddeld door de andere rijders word gereden dat ligt tussen de 8 en 10 rondjes. Jasper rijd dus te weinig rondjes op snelheid waardoor ritme en snelheid er niet is en er ook niet inkomt.


1 2'31.023 48.438 41.664 37.540 23.381
2 2'13.802 35.291 39.123 36.419 22.969 210.2
3 2'12.521 35.087 38.396 36.066 22.972 209.0
4 2'15.774 35.046 42.124 35.842 22.762 206.0
5 2'11.836 34.820 38.593 35.659 22.764 212.7
6 2'30.712 38.261 49.140 40.322 22.989 206.3
7 2'22.714 P 35.576 38.714 36.442 31.982 205.0
8 8'22.895 6'17.068 45.922 56.386 23.519
9 2'20.900 34.960 38.568 38.561 28.811 203.3
10 3'22.304 42.093 1'25.532 49.029 25.650 199.4
11 2'12.005 34.741 38.606 35.790 22.868 206.1
12 2'11.026 34.435 38.210 35.586 22.795 209.8
13 2'13.750 34.634 38.036 35.868 25.212 209.7
14 2'15.135 37.560 38.066 36.437 23.072 203.6
15 2'12.583 34.811 38.245 36.275 23.252 205.1

« Gewijzigd: 25-08-2012 om 10:13:57 door midstar »

Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Tjah zeg het maar! weten we het nog?

3.2 sec achterstand op de nr 1 is wel erg veel.
Weer achteruitgang en geen verbetering tov vanmorgen.

27ste plek op de startgrid, hij heeft regen nodig om morgen iets te laten zien.
Midstar racing

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: