Valencia favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
17

Valencia

11 november 2012
Spanje Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo

TRIVIA

Tito Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS/Kalex) wist bij zijn afscheid in deze klasse in 2015 Poleposition, de snelste ronde en de zege te behalen. De nieuwe kampioen Johann Zarco zorgde met P7 voor een nieuw puntenrecord (352).
Hector Barberá (Pepe World Aprilia) is op 8 november 2009 de laatste 250cc GP winnaar, Hiroshi Aoyama (Scot Honda) is de laatste wereldkampioen. Beide coureurs zouden MotoGP gaan rijden in 2010.
Stefano Manzi van het Forward team behaalde hier in 2020 (2) de eerste poleposition voor het merk MV Agusta sinds 1976.
Manuel Poggiali (MS Aprilia) veroverde in 2003 met een derde plaats de wereldtitel in zijn debuutjaar. Freddie Spencer en Tetsuya Harada waren de enigen die hem hier in voorgingen.
Raúl Fernández (Ajo Kalex) behaalde als Rookie hier zijn 8e overwinning van het seizoen in 2021 en verbeterde hiermee het oude record van Marc Márquez uit 2011.
Scott Redding reed bij de laatste race van het 2010 seizoen zijn 50e Grand Prix. Redding (die vijfde werd) nam het record van jongste rijder met 50 Grand Prix starts over van de nieuwe MotoGP wereldkampioen, Jorge Lorenzo.
Marco Melandri (MS Aprilia), die toen al zeker was van de wereldtitel, kwalificeerde zich op Pole (zijn laatste in de Grands Prix) voor zijn allerlaatste kwartliterrace in 2002. Ook de race op zondag wist hij overtuigend te winnen.
Stefano Manzi zorgde in 2020 bij de tweede Grand Prix van Valencia voor de eerste MV Agusta poleposition sinds 1976 (350cc). De laatste keer in de 250cc was nog langer geleden: 1961 met Gary Hocking in Frankrijk
Bo Bendsneyder behaalde hier in 2020 een 8e plaats bij de tweede Grand Prix van Valencia de beste prestatie ooit voor RW Racing/NTS/ een Nederlander in deze klasse tot nu toe.
Dani Pedrosa (Honda) behaalde hier in 2017 zijn 31e en laatste MotoGP zege. Hiermee werd hij met afstand de meest succesvolle coureur zonder wereldtitel in de zwaarste klasse.
Nadat hij de vorige race op Sepang/Maleisië won, wist Maverick Viñales (Aprilia) ook de laatste 125cc race van 2011 te winnen en werd op een leeftijd van 16 jaar en 298 dagen de jongste coureur ooit met twee achtereenvolgende zeges.
Met zijn 3e seizoenszege bij de laatste GP van 2022 zorgde Pedro Acosta voor een unieke gebeurtenis. Samen met A. Fernández, C. Vietti, A. Ogura en T. Arbolino waren er 5 rijders met minimaal 3 zeges in een seizoen, dit was nog nooit gebeurd.
Marc Marquez moest in 2012 voor straf (vanwege een botsing in de trainingen) achteraan starten. Het deerde hem weinig want hij won de race!
In 2001 werd de 125cc klasse gewonnen door Manuel Poggiali (Gilera) voor Toni Elías en Daniel Pedrosa. Het was de eerste keer in de Grand Prix geschiedenis dat het podium uitsluitend bestond uit rijders die op dat moment nog tiener waren.
Hiroshi Aoyama (Télefónica MoviStar Honda) kwam in 2004 als derde over de finish, maar kreeg na de huldiging een bittere pil te slikken toen hem werd verteld dat hij was gediskwalificeerd, omdat zijn motor een halve kilo te licht woog.
De Turkse rijder Can Öncü (Red Bull KTM) won de natte afsluitende Moto 3 race van 2018. Met een leeftijd van 15 jaar en 155 dagen oud mocht hij zich de jongste Grand Prix winnaar ooit noemen. Hij nam hiermee het 10 oude record van Scott Redding over.
Topic: Valencia (5842 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Iemand de crash tussen Marquez en Corsi gezien.

Weer heel moeilijk te beoordelen, vind ik. Wel bedenkelijk dat het wéér Marquez is die er iemand af rijdt. Het feit dat hij gelijk zijn excuses ging mzaken zegt natuurlijk ook wel wat...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 09-11-12 om 17:43:16
Iemand de crash tussen Marquez en Corsi gezien.

Weer heel moeilijk te beoordelen, vind ik. Wel bedenkelijk dat het wéér Marquez is die er iemand af rijdt. Het feit dat hij gelijk zijn excuses ging mzaken zegt natuurlijk ook wel wat...


Ja ik had hetzelfde gevoel... Weer hij die bij zoiets betrokken is.... Maar lastig te beoordelen..
     Reageer met citaat 
Inmiddels is bekent geworden dat Marquez vanaf de laatste plaats zal moeten starten vanwege het incident met Corsi. Hij is niet in beroep gegaan.

Bron: Twitter
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
MB84 schreef 09-11-12 om 18:00:40
Inmiddels is bekent geworden dat Marquez vanaf de laatste plaats zal moeten starten vanwege het incident met Corsi. Hij is niet in beroep gegaan.

Bron: Twitter

Sorry hoor maar ik vind het een sukkel
Midstar racing
     Reageer met citaat 
MB84 schreef 09-11-12 om 18:00:40
Inmiddels is bekent geworden dat Marquez vanaf de laatste plaats zal moeten starten vanwege het incident met Corsi. Hij is niet in beroep gegaan.

Bron: Twitter


Lekker veilig, de snelste coureur achteraan laten starten.
     Reageer met citaat 
Ik ben fan van Marquez, vind hem een geweldig coureur maar hier moet hij toch echt mee ophouden, bijna elke weekend is het wel weer raak.
     Reageer met citaat 
Hij vond het zelf wel meevallen... Ik heb daar meerdere rijders gepasseerd.... Heeft inderdaad wel zijn excuses gemaakt, maar hoop dat hij hiervan leert. Ben geen fan van hem door dit soort acties.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Kan hij in de winterstop mooi nog een keer naar zijn ogen laten kijken
Midstar racing
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Misschien wil hij gewoon ook graag naar team LEO.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Krijg een beetje een Simoncelligevoel bij m
Mugello never sleeps!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Persoonlijk denk ik dat de MotoGP heren hem volgend jaar nog wel op zijn plaats zetten. Lorenzo vond ik vroeger ook zo'n arrogante l*l, maar sinds hij in de MotoGP rijdt is dat een stuk beter geworden. Verstand komt bovendien met de jaren.
     Reageer met citaat 
Voor de mensen die de crash nog effe willen zien:

http://www.youtube.com/watch?v=TXqFxwgFKgc

Enerzijds weet ik het niet. Marquez heeft de schijn natuurlijk tegen. Was het een ander overkomen hadden we dan overal dezelfde reacties gelezen?

Ik vraag me een beetje af waar het enorme verschil in bochtensnelheid vandaan komt. Reed Corsi wel op volle snelheid of toerde hij maar wat rond op de ideale lijn?

Op dat punt van de baan is het ook in een wedstrijd mogelijk een gewaagde inhaalactie te kunnen doen. MAar Marquez heeft natuurlijk een reputatie. Hij is een beetje de Romain Grosjean van de motoren.

Anyway, zijn straf zal weer een garantie zijn voor spektakel in deze laatste race van het jaar. Maar ik vraag mij nogmaals af of een andere coureur dezelfde straf had gekregen in deze.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
9/10 gaat zo'n inhaal actie goed. Helaas had Corsie hem niet verwacht en stuurde in (wat normaal is).
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 10-11-12 om 15:21:28
9/10 gaat zo'n inhaal actie goed. Helaas had Corsie hem niet verwacht en stuurde in (wat normaal is).

Dus volgens jou was het een incident en is hij dus onterecht gestraft?

Ik vind het een duidelijk gevalletje denken dat de hele baan van hem is.
     Reageer met citaat 
Dat is dus echt een tweede Sofuoglu: denken dat de hele baan van je is, concurrenten voortdurend van de baan rammen en jammer genoeg krijgen beide coureurs veel te lichte straffen, als ze al een straf krijgen wat in veel situaties niet eens bestraft wordt.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: