Suzuka 8 hours 2013 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Suzuka 8 hours 2013 (53373 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 29-07-13 om 10:31:15
..Een klein foutje - Suzuki typen in plaats van Suzuka - kan zware gevolgen hebben, ..

Daar is de persdienst van (HarcPro) Honda natuurlijk verantwoordelijk voor. Kan best zijn dat vd Mark dat misschien wel gezegd heeft, maar dat behoren zij te corrigeren dunkt me..

Had trouwens begrepen dat FFC/TSR niet verder kon vanwege te zwaar beschadigde machine na de val van Kyo. Maar die had zijn ribben gebroken dus:
F.C.C. TSR Honda Director Masao Takeda – Did Not Finish
Citaat:
“Kiyonari fell heavily when in a good lead. He managed to get back to the pit box, and we would have been able to fix the machine. But his ribs were broken and the doctor ordered him to stop the race. We had no option but to retire. We are full of regret – our riders did their best. We will come back and try again next year.”
     Reageer met citaat 
En met die gebroken ribben dan toch nog even terug naar de pits rijden.

Teamn genoot van VDM Takahashi heeft trouwens ook een flinke prestatie geleverd: aan het eind van de race ging het regenen, maar binnenkomen voor regenbanden zou betekenen dat de voorsprong van een ronde op P2. wel heel erg klein zou worden. Dus op slicks in het donker (!) terwijl het regent de fiets toch veilig naar binnen brengen!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het is mij niet helemaal duidelijk of hij nou wel of niet regenbanden heeft gehaald. In het citaat wat RG postte op de vorige pagina zegt hij dat hij door wilde rijden maar dat dat onmogelijk was. M.a.w. hij is uiteindelijk toch naar binnen gegaan.

Hoe dan ook, hij heeft het goed gedaan. Spannend was het wel.
     Reageer met citaat 
Dit zegt Leon Haslam op zijn site:

Citaat:
Although we had three riders in the team Michael van der Mark struggled in his first stint and wasn't able to ride again, these things happen and it was up to Takahashi-san and myself to step up to the job in hand - even if I did consider asking my father if he'd get some leathers on and do a few laps!


Blijkbaar was er iets met VDM aan de hand en kon hij maar een stint rijden? heb daar verder niks over gelezen?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ook wel grappig, de race duurde precies 8 uur en 1 seconde.

https://twitter.com/...662228971520/photo/1
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 29-07-13 om 14:18:16
Dit zegt Leon Haslam op zijn site:

(...)

Blijkbaar was er iets met VDM aan de hand en kon hij maar een stint rijden? heb daar verder niks over gelezen?

Ik ook niet.
Het klinkt wel een beetje als een kleine steek onderwater trouwens, of vat ik de toon van dat bericht misschien verkeerd op?
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 29-07-13 om 14:52:31
(...)

Ik ook niet.
Het klinkt wel een beetje als een kleine steek onderwater trouwens, of vat ik de toon van dat bericht misschien verkeerd op?


Zo vatte ik het niet op, ik denk dat haslam gewoon wilde zeggen dat het een vermoeiend geheel was, 8 uur racen nagenoeg met z'n twee-en. Ik wil Michaels prestatie niet omlaag halen maar vindt het wel eigenaardig dat (ervan uitgaande dat waar is wat Haslam zegt) nergens melding wordt gemaakt dat Michael een uur heeft gereden en de andere twee ieder gemiddeld 3,5 uur.
     Reageer met citaat 
Schwantz ook maar 1 stint gereden trouwens. De vaart zat er niet echt in.
     Reageer met citaat 
Na wat zoeken en lezen ben ik er achter gekomen dat het als volgt in elkaar moet zitten.

Takahashi begonnen met stint van een uur. Daarna Michael erop, komt twee ronden voor de afgesproken tijd terug met iets aan z'n arm (wat is me niet duidelijk), en heeft daarna niet meer op de motor gezeten. Haslam aan de beurt maar die was ook niet 100%. Heeft immers nog steeds last van z'n knie, moest daardoor gaan compenseren met de andere kant van z'n lichaam waardoor hij enorme last kreeg van z'n rug. Was ook beperkt inzetbaar dus. Takahashi in z'n eentje zo ongeveer de helft van de tijd voor z'n rekening genomen, waaronder dus het moeilijkste stuk in het donker met regen.

In stints uitgedrukt: Takahashi 4, Haslam 3, VDM 1.
wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
Opgepompte armen?
Lijkt me best logisch, zwaardere machine en dan nog veel langer dan een gewone wedstrijd
In de link staat onderaan nog een foto in de gallerij waarin jekunt zien dat v.d mark niet helemaal okselfris van de motor stapt


http://hondaproracing.com/...uka+-+28%2F07%2F2013

Geen idee hoe je een foto plaatst met een tablet [/s]

« Gewijzigd: 29-07-2013 om 21:08:48 door wimpie »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
wimpie schreef 29-07-13 om 20:45:02
Opgepompte armen?
Lijkt me best logisch, zwaardere machine en dan nog veel langer dan een gewone wedstrijd

Dat was ook mijn gedachte.

Zou hij daar komend weekend dan nog last van hebben? (Geen idee hoe lang zoiets duurt)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
crash.net: vd Mark verbaast bij 8 uur debuut
Citaat:
Often seen as an opportunity to impress Honda bosses on their home soil, van der Mark's success is likely to elevate his status within the manufacturer, particularly as it was his first professional outing aboard a Superbike.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De officiële WSBK website heeft er ook nog een artikel aan gewijd:

Haslam and van der Mark victorious at Suzuka
     Reageer met citaat 
Ondertussen is de winnaar van de 8 uren gewoon weer aan het werk:

https://twitter.com/...509359968256/photo/1
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
leuk onboard clipje van Derek Keyes op de Team 38 ZX-10R tijdens de night practice

http://www.youtube.com/watch?v=lq90PvP-Oek
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: