Kostenbesparing World Superbikes (2) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Kostenbesparing World Superbikes (2) (61137 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hoe mooi, misschien ook vraagtekens daarbij, zie kader inksboven in dit artikel op Cycleworld ..
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 11-06-13 om 13:30:33
Hoe mooi, misschien ook vraagtekens daarbij, zie kader inksboven in dit artikel op Cycleworld ..


Goed opgelet op Twitter.

Maar inderdaad, hij heeft wel gelijk. Als het electronische deel, en dan vooral vwb het softwaregebeuren, vrij wordt gelaten dan heb je als klein teampje nog steeds niet veel in de melk te brokkelen. Ben dus erg benieuwd wat hier over wordt gezegd als alles bekend wordt.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-06-13 om 13:35:58
(...)
Goed opgelet op Twitter. .

Zag het toevallig voorbijkomen en dacht dit is wel interessant voor hier. Ja als motor/race liefhebber ontkom je er niet aan dat je vaak dezelfden volgt, zeker als je beetje op de hoogte blijven wilt :-P
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 11-06-13 om 14:35:54
(...)

Zag het toevallig voorbijkomen en dacht dit is wel interessant voor hier.


Inderdaad!
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 11-06-13 om 13:35:58
(...)


Goed opgelet op Twitter.

Maar inderdaad, hij heeft wel gelijk. Als het electronische deel, en dan vooral vwb het softwaregebeuren, vrij wordt gelaten dan heb je als klein teampje nog steeds niet veel in de melk te brokkelen. Ben dus erg benieuwd wat hier over wordt gezegd als alles bekend wordt.


Ik licht even de volgende woorden uit de FIM aankondiging, op het punt van identieke bikes die te koop of ter lease in de showrooms moeten komen : with the same state of tuning. Ik kan mij dus niet voorstellen dat er buitengewone high tec software in de SBK bikes mag komen want dan zouden die peperdure zaken ook in die bikes bij de merkdealers moeten zitten. Waardoor die motoren dan vrijwel onverkoopbaar worden misschien, daar zitten dealers nu echt niet op te wachten. Maar ja, je weet nooit wat ze opgedrongen kunnen krijgen dus blijft dat element nog wel vaag. Alhoewel die motoren bij de dealers toch ook street legal moeten zijn lijkt mij, het zal niet meevallen om er per merk 200 stuks enkel aan raceteams te verkopen bij de huidige stand van zaken qua sponsoring. Bovendien wil men het in 3 jaar steeds verder afbouwen, dat ontmoedigt wel als het gaat om het ontwikkelen van dure zaken die er vervolgens weer uitgehaald moeten worden. Misschien dat het langs deze weg nog wel tot het samenvoegen van Superstock 1000 en SBK gaat komen ?

« Gewijzigd: 11-06-2013 om 18:33:04 door TheSuperbikeBarn »

     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 11-06-13 om 18:06:44
(...)


Ik licht even de volgende woorden uit de FIM aankondiging, op het punt van identieke bikes die te koop of ter lease in de showrooms moeten komen : with the same state of tuning. Ik kan mij dus niet voorstellen dat er buitengewone high tec software in de SBK bikes mag komen want dan zouden die peperdure zaken ook in die bikes bij de merkdealers moeten zitten. Waardoor die motoren dan vrijwel onverkoopbaar worden misschien, daar zitten dealers nu echt niet op te wachten. Maar ja, je weet nooit wat ze opgedrongen kunnen krijgen dus blijft dat element nog wel vaag. Alhoewel die motoren bij de dealers toch ook street legal moeten zijn lijkt mij, het zal niet meevallen om er per merk 200 stuks enkel aan raceteams te verkopen bij de huidige stand van zaken qua sponsoring. Bovendien wil men het in 3 jaar steeds verder afbouwen, dat ontmoedigt wel als het gaat om het ontwikkelen van dure zaken die er vervolgens weer uitgehaald moeten worden. Misschien dat het langs deze weg nog wel tot het samenvoegen van Superstock 1000 en SBK gaat komen ?


Er staat nergens dat die motoren bij de dealer in de showroom komen te staan ,enkel dat de fabrikant enkele exemplaren te koop/lease aan moeten bieden aan evt geintereseerde race teams.
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Ja, dat lijkt mij ook de manier om het te lezen. Waarschijnlijk met het idee de startvelden weer wat voller te krijgen.

Over de stock, begin van het jaar ging het er al over dat beide stock klassen waarschijnlijk (volgend jaar al?) worden afgelast. In hoeverre dat een gerucht of officieel is weet ik niet.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Dat klopt op zich wel maar gelet op het homologatie-aantal van 200 stuks uit het verleden vond de FIM dat toen een redelijk aantal; en vind nu maar per merk eens 100-200 raceteams die er een of twee willen kopen. Let wel, per motormerk dus. Dat zijn dus over meerdere motormerken gezien dan heel veel teams, en die zie ik niet in de huidige magere startvelden. Vandaar dat ik denk dat die motoren ook voor straatgebruik aangeboden moeten worden om ze te kunnen verkopen, en daarom bij dealers geplaatst zullen worden. Maar ja, als er per merk maar 50 verkocht hoeven te worden pakt het anders uit natuurlijk, even afwachten maar.
     Reageer met citaat 
TheSuperbikeBarn schreef 11-06-13 om 21:04:22
Dat klopt op zich wel maar gelet op het homologatie-aantal van 200 stuks uit het verleden vond de FIM dat toen een redelijk aantal; en vind nu maar per merk eens 100-200 raceteams die er een of twee willen kopen. Let wel, per motormerk dus. Dat zijn dus over meerdere motormerken gezien dan heel veel teams, en die zie ik niet in de huidige magere startvelden. Vandaar dat ik denk dat die motoren ook voor straatgebruik aangeboden moeten worden om ze te kunnen verkopen, en daarom bij dealers geplaatst zullen worden. Maar ja, als er per merk maar 50 verkocht hoeven te worden pakt het anders uit natuurlijk, even afwachten maar.


De homologatie is toch al lang geregeld? ,het gaat er alleen om dat fabrikanten een motor aanbieden "vergelijkbaar"met de motor waar de fabrikant zijn fabrieksteams of fabrieks ondersteunde teams in voorziet .

Van bikesportnews; The regulation changes, which are still the subject of discussion between rights holders Dorna and the MSMA, could also see manufacturers supply a minimum of six bikes which would be identical to their factory or factory-supported bikes at a cost of €300,000 the start of the 2014 season, dropping to €250,000 for 2015 and then €200,000 in 2016.
- See more at: http://www.bikesportnews.com/...sthash.W463VhED.dpuf

« Gewijzigd: 11-06-2013 om 21:29:36 door Retro »

     Reageer met citaat 
Retro schreef 11-06-13 om 21:14:34
(...)


De homologatie is toch al lang geregeld? ,het gaat er alleen om dat fabrikanten een motor aanbieden "vergelijkbaar"met de motor waar de fabrikant zijn fabrieksteams of fabrieks ondersteunde teams in voorziet .


Inderdaad. With the same state of tuning beschikbaar voor een aantal teams, dat is wat anders dan dat die over de hele wereld bij dealers te koop staan. En voor de homologatie gelden dan andere aantallen, net zoals nu. Tuning is wat anders dan homologatie.
TheSuperbikeBarn
www.thesuperbikebarn.eu

     Reageer met citaat 
Aha, jullie gaan er dus vanuit dat het dezelfde, al gehomologeerde bikes met enkele aanpassingen zullen zijn. Terwijl ik ervan uitging dat dit verhaal ook tot nieuwe modellen met nieuwe typenamen, nieuwe high tec standaard onderdelen en software kon gaan leiden. Ook omdat de mogelijkheden bij huidige modellen eens uitgeput raken en nieuwe frames en veersystemen weer een stap vooruit kunnen betekenen.
Maar als men slechts 6 stuks moet verkopen dan zie ik dat verkeerd en gaat men inderdaad op de bestaande motoren voortborduren.

Hoe dan ook, volle startvelden en spannende races zijn voor ons natuurlijk toch het belangrijkste in dit gebeuren. Maar visioenen van rijders op MV Agusta's F4 RR met bijbehorende sound mag je van dit alles alvast krijgen, dat kan absoluut geen kwaad

« Gewijzigd: 12-06-2013 om 00:34:34 door TheSuperbikeBarn »

     Reageer met citaat 
KTM wil meedoen, mits de regels internationaal hetzelfde zijn
http://blog.ktm.com/...ng-at-wsb/#more-3840

Ik zeg: morgen al invoeren
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Misschien maar even hier verder bomen ipv het WSS Jerez topic?

Jarno schreef 06-09-14 om 19:18:27
(...)

We zijn zeker niet de enigen die er zo over denken. Hier een mooi artikel over dit onderwerp:

Six ways to improve the Superbike World Championship


Kan me hier ook heel erg in vinden. Zoals hier boven ook al genoemd: de enige redding voor het WSBK gebeuren, is het weer dichter naar de showroom/fan brengen.

EVO klasse versneld doorvoeren. Allemaal dezelfde elektronica. Juist hier, niet in de MotoGP. Differentiatie moet er zijn: MotoGP de F1, SBK de WTCC. Dan maar langzamere motoren, who cares? Mindere goden? Nou en?! Uitstekende kans voor de fabrikanten om merkbeleving over te brengen!
Sterker nog: langzamere motoren zorgen er voor dat je ook naar de zogenaamd minder veiligere circuits kan: Suzuka, Kyalami, Brands Hatch... Meer opties voor eindelijk weer eens een nette kalender. Die van 2014 was echt een ramp! Plus waarschijnlijk ook goedkoper.

Werk tijdens de Aziatische rondes samen met ARRC, met de Noord Amerikaanse rondes met de AMA. In de UK met t BSB, etc. Misschien zelf ergens een ronde met het WTCC, zoals DTM/IDM?

Breng de series idd dichter bij de fan: niet alleen met gratis toegang tot de pitwalk en paddock, maar zorg ook voor randentertainment die aansluit bij de doelgroep. Anno 2014 ga je ook niet meer voor alleen de muziek naar een festival.
MotoGP is er voor de glitter en glamour, SBK voor de echte motorrijder. Zorg ook dat je sponsoren daarvan kunnen profiteren: de fans zijn nu op een makkelijkere manier te bereiken.
Mugello never sleeps!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Langzamere motoren zou ook beter zijn voor de verkoop, de huidige Superbikes zijn veel te snel geworden voor de gemiddelde motorrijder. Meer dan 200 pk, dat gaat gewoon richting een MotoGP machine. Daarmee verlies je de aansluiting met de consument, en daar was het hele SBK gebeuren nou juist voor bedoeld.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 07-09-14 om 15:56:51
Langzamere motoren zou ook beter zijn voor de verkoop, de huidige Superbikes zijn veel te snel geworden voor de gemiddelde motorrijder. Meer dan 200 pk, dat gaat gewoon richting een MotoGP machine. Daarmee verlies je de aansluiting met de consument, en daar was het hele SBK gebeuren nou juist voor bedoeld.


Precies!

Daarnaast vind ik in het stuk het argument dat er steeds minder superbikes worden verkocht ook een drogreden voor de verminderde toeschouwersaantallen. Als je een GS rijdt, kan je toch nog prima motorsportfan zijn en SBK kijken? Mensen die naar de GT-series of Le Mans gaan, rijden toch ook niet allemaal Ferrari's en Aston Martins?
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: