Silly Season Dutch Moto3 2014 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Topic: Silly Season Dutch Moto3 2014 (92963 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
littleviking, begrijp me niet verkeerd, ik snap dat het klote is, je zou maar je hele voorbereiding voor elkaar hebben en dan gaat de stekker eruit, dat is om razend te worden.

Maar zoals siegerr en trax ook opmerken, DCR heeft één belang en dat is die van haar eigen leden.

Ik weet niets van afspraken over en weer, het is zoals ik er tegenaan kijk met wat ik hier lees.
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 06-05-14 om 23:08:24
littleviking, begrijp me niet verkeerd, ik snap dat het klote is, je zou maar je hele voorbereiding voor elkaar hebben en dan gaat de stekker eruit, dat is om razend te worden.

Maar zoals siegerr en trax ook opmerken, DCR heeft één belang en dat is die van haar eigen leden.

Ik weet niets van afspraken over en weer, het is zoals ik er tegenaan kijk met wat ik hier lees.


hey Ben dat snap ik,maar ze moeten ook begrijpen dat ze van heel wat rijders nu een hoop stront over zich heen krijgen door de mannier waarop dit is gespeeld en gedaan...........eerst een EK status en een ONK status en dan zo ineens niets en daar komt bij dat er heel veel mensen zich niet beseffen dat als de buitenlandse coureurs wel komen te rijden dat ze niet zijn verzekerd............het was ook niet tegen jou bedoeld wat ik had geschreven maar in het algemeen dan zien mensen ook hoe het mij aan het hart gaat.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 06-05-14 om 11:39:04
(...)


Waarom denk je dat het Moto 3 heet?


echt een reactie van een droplul die zegt dat hij motorsport fan is.......als je mij kwaad wil hebben moet je zo reageren en krijg je zo'n reactie van mij...................wat een sukkel
     Reageer met citaat 
littleviking schreef 06-05-14 om 23:19:41
(...)


hey Ben dat snap ik,maar ze moeten ook begrijpen dat ze van heel wat rijders nu een hoop stront over zich heen krijgen door de mannier waarop dit is gespeeld en gedaan...........eerst een EK status en een ONK status en dan zo ineens niets en daar komt bij dat er heel veel mensen zich niet beseffen dat als de buitenlandse coureurs wel komen te rijden dat ze niet zijn verzekerd............het was ook niet tegen jou bedoeld wat ik had geschreven maar in het algemeen dan zien mensen ook hoe het mij aan het hart gaat.


Kan ik ook heel goed begrijpen dat je dit heel erg aan het hart gaat. Ik vond het ook een onverwachte actie van de DCR. En voor de mensen die zich met hart en ziel hebben ingezet om een acceptabele MOTO3/125cc ONK kalender op te zetten lijkt me dit zeer zuur. Dit geldt natuurlijk ook voor alle rijders.

Wat er zich precies heeft afgespeeld tussen de KNMV en DCR om tot deze actie te komen zal wel nooit echt duidelijk worden.
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
littleviking schreef 06-05-14 om 23:23:56
(...)


echt een reactie van een droplul die zegt dat hij motorsport fan is.......als je mij kwaad wil hebben moet je zo reageren en krijg je zo'n reactie van mij...................wat een sukkel

Hou jij even je fatsoen, zeg.

Even voor je (kennelijk beperkt aantal) hersencellen: dit zijn smileys: Als je intelligent genoeg bent snap je dat het een geintje is.

Voor de rest zou ik je even willen wijzen op de forumregels, daar staat iets over dit soort taalgebruik.



« Gewijzigd: 07-05-2014 om 00:29:10 door Trax »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
littleviking schreef 06-05-14 om 21:02:12
Beste forum leden jullie denken dat het alleen maar om de Moto3/125 gaat maar dat is niet zo er is ook een klein aantal van ongeveer 35 supermono rijders die de dupe zijn van deze actie..........en nu denken jullie wat hebben die er nu mee te maken,nu hierom

Wij hebben ten eerste als rijders/team eigenaren/monteurs en klasse liefhebbers zonder de KNMV of wie dan ook een kalender moeten samenstellen domweg omdat die er niet was............nu is dit allemaal gelukt met heel veel medewerking van de mensen van de supermono's (omdat wij dan bij hun in de klasse mochten mee rijden)

De eerste EK van de supermono's zou dan zijn met de DCR.............dus niet alleen wij van de Moto3/125 maar ook de heren van de supermono's zijn hiervan de dupe omdat de FIM de CRT niet erkend als een bond mogen zij niet rijden voor een EK en ook niet voor ONK punten...................en dat de heren van de DCR weg zijn gegaan bij de KNMV moeten ze zelf weten maar de manier waarop dit is gebeurd verdiend niet de schoonheids prijs................dus omdat ons de eerste race ook al door onze neus is geboord is het dan zo vreemd dat ik hier een beetje pist over ben.........als het jezelf gebeurd op welke manier dan ook ben ik wel benieuwd hoe er dan over word gedacht en gereageerd.

Absoluut klote voor alle betrokken coureurs. Geen twijfel over mogelijk.

Maar...eh...is het feit dat zowel Moto3/125 als Supermono dit soort constructies nodig hebben niet al een teken aan de wand?

Racerij is een kleine sport in Nederland en genoemde klassen zijn een piepklein subdeeltje daar binnen. Kennelijk te klein, blijkt nu. Vervelende conclusie, maar ik kan er niet veel anders van maken.

« Gewijzigd: 07-05-2014 om 11:04:32 door Jarno »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Citaat:
Maar zoals siegerr en trax ook opmerken, DCR heeft één belang en dat is die van haar eigen leden.


En als het belang van die eigen leden nu ook eens is dat er een ONK- of EK-status aan een race zit? Het is erg makkelijk om zo met een algemene opmerking te komen en daarmee de boel af te doen. Er zijn nu Moto3 en Supermono-rijders die de waarde van het evenement zien devalueren. Dat is wat mij betreft niet in het belang van de motorsport en dus in het belang van de leden van de DCR.

Let wel: het boeit mij niet of de KNMV in deze partij is, maar je hebt de KNMV op dit moment wel nodig om een ONK of EK te kunnen organiseren. En dus uiteindelijk een startveld te garanderen dat uiteindelijk een zekere kwaliteit garandeert. Ik ben benieuwd hoe CRT en DCR er bij de FIM opstaan en hoeveel kans zij maken om uiteindelijk zelf een ONK of EK te organiseren. Als daar op termijn geen kans toe is, dan sterft deze constructie snel een stille dood en is het niets meer of minder dan een actie van egootjes.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Het is ook vooral de vraag of CRT dat wel wil organiseren. Zoals ik het begrepen heb is het geenzins de bedoeling om de OW cup aan te passen terwille van het ONK.

Aan de toon die Hennie in de rijders meeting aannam lijkt het aannemelijker dat hij als adviseur zal optreden en misschien ook wel daadwerkelijk organisatorisch aktief zou willen zijn, maar dan wel naast de huidige OW cup.

Ik was zelf niet bij de meeting, en heb het dus uit tweede hand, wellicht anderen er iets over kunnen zeggen?
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Socrates schreef 07-05-14 om 07:27:16
(...)


En als het belang van die eigen leden nu ook eens is dat er een ONK- of EK-status aan een race zit? Het is erg makkelijk om zo met een algemene opmerking te komen en daarmee de boel af te doen. Er zijn nu Moto3 en Supermono-rijders die de waarde van het evenement zien devalueren. Dat is wat mij betreft niet in het belang van de motorsport en dus in het belang van de leden van de DCR.

Let wel: het boeit mij niet of de KNMV in deze partij is, maar je hebt de KNMV op dit moment wel nodig om een ONK of EK te kunnen organiseren. En dus uiteindelijk een startveld te garanderen dat uiteindelijk een zekere kwaliteit garandeert. Ik ben benieuwd hoe CRT en DCR er bij de FIM opstaan en hoeveel kans zij maken om uiteindelijk zelf een ONK of EK te organiseren. Als daar op termijn geen kans toe is, dan sterft deze constructie snel een stille dood en is het niets meer of minder dan een actie van egootjes.

Je hebt de KNMV als organisatie niet nodig, zij moeten enkel hun "ONK" of "EK" goedkeuringsstempel geven.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Trax schreef 07-05-14 om 08:08:28
(...)

Je hebt de KNMV als organisatie niet nodig, zij moeten enkel hun "ONK" of "EK" goedkeuringsstempel geven.


Alleen als een motorbond bij de FIM is aangesloten, kan het predicaat EK worden gegeven en het ONK is het enige Nederlandse kampioenschap dat door de FIM wordt erkend. Ga dit maar van de KNMV overnemen... Ik verwacht dat ook de CRT dat niet binnen nu en een paar jaar voor elkaar heeft. En als het zo lang duurt en er is geen alternatief, dan is de wegrace in Nederland stuk.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Socrates schreef 07-05-14 om 08:48:40
(...)


Alleen als een motorbond bij de FIM is aangesloten, kan het predicaat EK worden gegeven en het ONK is het enige Nederlandse kampioenschap dat door de FIM wordt erkend. Ga dit maar van de KNMV overnemen... Ik verwacht dat ook de CRT dat niet binnen nu en een paar jaar voor elkaar heeft. En als het zo lang duurt en er is geen alternatief, dan is de wegrace in Nederland stuk.


Er is op dit moment in Nederland geen FIM waardig ONK of EK kampioenschap. Punt. Er is gewoon geen topsportnivo in Nl. Is daarmee de wegrace dood? Nee, alleen moeten we eens ophouden ons te focussen op de uitzonderingen. Breedtesport leeft in Nederland.

Met alle respect voor de deelnemers maar topnivo SBK, SSP, Moto3 of Supermono is er gewoon niet in Nl of het is zo smal dat je praat over een handjevol rijders. 125cc is gewoon dood, accepteer het en ga iets anders doen.

Er is in Nl ruimte voor een serieus ONK in een heel beperkt aantal klassen, die ook nog eens gebaseerd zouden moeten zijn op makkelijk verkrijgbare (en daarmee goedkope) standaard motoren.
Instapklasse van 250cc viertakten in de trant van Kawa 250 Ninja, SS600, SBK1000 en wellicht nog iets van een merkencup. Klaar.
Exoten als Moto3, sidecars, supermono, classics en noem maar op zullen hun heil elders moeten zoeken. De startvelden zijn te klein, het nivo is te laag.

Harde conclusie (en heel vervelend voor rijders die gepassioneerd zijn over hun specifieke stukje van onze mooie motorhobby) maar naar mijn idee de enige oplossingsrichting. Minder versnippering, meer focus, inzetten op breedtesport en hopen dat daar weer de talenten uit komen. En die talenten zullen dan (helaas maar waar) via buitenlandse kampioenschappen moeten proberen de mondiale top te halen.

En dan kan littleviking het op een schelden gaan zetten omdat de boodschap hem niet aanstaat, maar daar veranderd niks door....
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 07-05-14 om 07:27:16
(...)
Ik ben benieuwd hoe CRT en DCR er bij de FIM opstaan en hoeveel kans zij maken om uiteindelijk zelf een ONK of EK te organiseren


Die kans is (buiten de KNMV om) nul komma niks. De FIM is een koepel van nationale motorbonden en zij doen geen zaken met anderen als het gaat om het ¨officieel¨ maken van een kampioenschap. Als CRT/DCR een nieuw ONK willen organiseren dan zal dit in goed overleg met en in naam van de KNMV moeten anders blijft het rijden om de gouden worst, een clubrace.

Trax schreef 07-05-14 om 09:15:04
(...)


Er is op dit moment in Nederland geen FIM waardig ONK of EK kampioenschap. Punt. Er is gewoon geen topsportnivo in Nl. Is daarmee de wegrace dood? Nee, alleen moeten we eens ophouden ons te focussen op de uitzonderingen. Breedtesport leeft in Nederland.

Met alle respect voor de deelnemers maar topnivo SBK, SSP, Moto3 of Supermono is er gewoon niet in Nl of het is zo smal dat je praat over een handjevol rijders. 125cc is gewoon dood, accepteer het en ga iets anders doen.

Er is in Nl ruimte voor een serieus ONK in een heel beperkt aantal klassen, die ook nog eens gebaseerd zouden moeten zijn op makkelijk verkrijgbare (en daarmee goedkope) standaard motoren.
Instapklasse van 250cc viertakten in de trant van Kawa 250 Ninja, SS600, SBK1000 en wellicht nog iets van een merkencup. Klaar.
Exoten als Moto3, sidecars, supermono, classics en noem maar op zullen hun heil elders moeten zoeken. De startvelden zijn te klein, het nivo is te laag.

Harde conclusie (en heel vervelend voor rijders die gepassioneerd zijn over hun specifieke stukje van onze mooie motorhobby) maar naar mijn idee de enige oplossingsrichting. Minder versnippering, meer focus, inzetten op breedtesport en hopen dat daar weer de talenten uit komen. En die talenten zullen dan (helaas maar waar) via buitenlandse kampioenschappen moeten proberen de mondiale top te halen.

En dan kan littleviking het op een schelden gaan zetten omdat de boodschap hem niet aanstaat, maar daar veranderd niks door....


Helemaal eens met dit verhaal. Dutch Superbike, Dutch Supersport en dan nog een instapklasse met bijvoorbeeld van die machines waar ze ook in de European Juniorcup mee rijden. Elke klasse twee keer laten rijden op zondag en je hebt al een aardig programma.

Geen een coureur is de laatste jaren direct vanuit het ONK meer doorgestroomt naar de GP´s, dus waarom nog angstvallig de Moto3 maar vast blijven houden? Laat jonge kerels zich bewijzen op iets goedkoper materieel en de besten daarvan kunnen dan overstappen naar de Moto3 in een aansprekend buitenlands kampioenschap. Over 125 wil ik het niet eens hebben, dass war einmal. Klasses als de Classics hebben mijns inziens niks te zoeken bij een ONK. Geweldige hobby lijkt me en ik hoop enorm dat ze die hobby door kunnen zetten, maar daar hoeft niet de sticker op van een officieel nationaal kampioenschap. Hetzelfde geldt voor de mono´s. Zijspannen, tja, eigenlijk weet ik niet zo goed wat we daarmee aan moeten.
     Reageer met citaat 
Aan de onderkant zijn er bij de SOBW en RAP-Holland met medewerking van de KNMV een paar mooie opstapklasses. Minibikes, nsf100 en Yamahacup zijn timmeren lekker aan de weg.

Deze rijders stappen daarna veelal over naar de Moriwakicup of rijden zowel Yamaha als Moriwaki. De rijders die geld, talent en ambitie hebben om door te stromen zag je in de voorgaande jaren vaak naar het IDM gaan en vervolgens CEV. Het is volgens mij niet zo dat de Dutch Moto3 de kar trekt voor wat betreft de ontwikkeling van deze talenten.

Er is wat dat betreft geen man over boord voor wat betreft doorstroming van talenten. Talenten die graag door willen naar de GP series gaan zelden tot nooit via ONK SSP of SBK. Er stromen wel zo nu en dan wat rijders door naar de SBK series in de ek stock e.d. maar ik heb de indruk dat die rijders toch een heel ander voortraject gevolgd hebben en nog van de voor de NSF/YZF/Moriwaki generatie zijn.

De ontstane situatie is vooral vervelend voor de rijders en teams die nu met lege handen staan.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 07-05-14 om 09:15:04
(...)


Er is op dit moment in Nederland geen FIM waardig ONK of EK kampioenschap. Punt. Er is gewoon geen topsportnivo in Nl. Is daarmee de wegrace dood? Nee, alleen moeten we eens ophouden ons te focussen op de uitzonderingen. Breedtesport leeft in Nederland.

Met alle respect voor de deelnemers maar topnivo SBK, SSP, Moto3 of Supermono is er gewoon niet in Nl of het is zo smal dat je praat over een handjevol rijders. 125cc is gewoon dood, accepteer het en ga iets anders doen.

Er is in Nl ruimte voor een serieus ONK in een heel beperkt aantal klassen, die ook nog eens gebaseerd zouden moeten zijn op makkelijk verkrijgbare (en daarmee goedkope) standaard motoren.
Instapklasse van 250cc viertakten in de trant van Kawa 250 Ninja, SS600, SBK1000 en wellicht nog iets van een merkencup. Klaar.
Exoten als Moto3, sidecars, supermono, classics en noem maar op zullen hun heil elders moeten zoeken. De startvelden zijn te klein, het nivo is te laag.

Harde conclusie (en heel vervelend voor rijders die gepassioneerd zijn over hun specifieke stukje van onze mooie motorhobby) maar naar mijn idee de enige oplossingsrichting. Minder versnippering, meer focus, inzetten op breedtesport en hopen dat daar weer de talenten uit komen. En die talenten zullen dan (helaas maar waar) via buitenlandse kampioenschappen moeten proberen de mondiale top te halen.

En dan kan littleviking het op een schelden gaan zetten omdat de boodschap hem niet aanstaat, maar daar veranderd niks door....



Ik begrijp je opmerking over de 125cc niet helemaal ??
In Ned. is de 125 dood gemaakt omdat "iedereen wel ff over zou stappen" volgens de KNMV.
Dit weekend in Oulton Park stonden er 24 2T machine's aan de start, samen met 11 moto3 rijders.
En het was 1 groot feest.

http://www.youtube.com/watch?v=U_tzPrn6PDg&feature=share
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
andre schreef 07-05-14 om 13:49:27
(...)



Ik begrijp je opmerking over de 125cc niet helemaal ??
In Ned. is de 125 dood gemaakt omdat "iedereen wel ff over zou stappen" volgens de KNMV.
Dit weekend in Oulton Park stonden er 24 2T machine's aan de start, samen met 11 moto3 rijders.
En het was 1 groot feest.

http://www.youtube.com/watch?v=U_tzPrn6PDg&feature=share


Hardstikke mooi, maar het zal alleen maar minder worden, niet meer...
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Snelle navigatie: