Ronde 6: Mugello favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
6

Mugello

1 juni 2014
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Álex Rins
2Jack Miller
3Jakub Kornfeil
4Romano Fenati
5Alexis Masbou
Volledige uitslag »

RACE

1Romano Fenati
2Isaac Viñales
3Álex Rins
4Miguel Oliveira
5Niklas Ajo
Volledige uitslag »

TRIVIA

Tijdens zijn debuut GP rijdt wild-card rijder Loberto Locatelli op zaterdag 2 juli 1994 zijn Aprilia naar polepostion, in de race werd hij 10e.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Tomomi Manako rijdend op een Honda won hier in 1998 de 500e 125cc Grand Prix uit de geschiedenis. Manako zou dat jaar achter Kazuto Sakata als tweede eindigen in het wereldkampioenschap.
Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo) behaalde hier tijdens de Italiaanse GP van 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste coureur uit Portugal die een wegrace GP wist te winnen.
Mika Kallio was hier niet altijd gelukkig in de kleinere klasses. In 2005 kwalificeerde hij zich met de Red Bull KTM op Pole, maar ging in leidende positie in de laaste bocht van de laatste ronde onderuit. Teamgenoot Gabor Talmácsi won toen de race.
Romano Fenati (KTM) won de race in 2014 voor merkgenoot Isaac Viñales en Alex Rins (Honda). De 0,010 sec. verschil tussen de eerste en derde plaats was het kleinste ooit gemeten.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Topic: Ronde 6: Mugello (8022 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Interview met Francesco Bagnaia:

http://www.motogp.com/...w+with+Pecco+Bagnaia
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Moto3 stats and trivia
•Jack Miller heads to Mugello with a 30-point championship advantage over Romano Fenati, meaning the Australian will head to Barcelona with the lead no matter what happens in Italy
•Fenati was forced to retire from the French Grand Prix with electrical problems; this was the first time since Mugello last year that the Italian had been unable to finish a race
•KTM has won all races so far in the 2014 Moto3 season. This matches an achievement notched up by Honda and Kalex in the MotoGP and Moto2 categories; as a result, all three hold the maximum possible 125 points in their respective Constructors’ Championship tables
•Last year’s Moto3 Italian Grand Prix was won by Luis Salom, who won a drag race to the line by finishing just 0.099 seconds in front of Alex Rins; less than one second covered the top five, with the group being completed by Maverick Viñales, Miguel Oliveira and Alex Marquez
•Championship leader Jack Miller has raced at Mugello in the World Championship on only two occasions, finishing 21st on a Honda with Caretta Technology in 2012 and tenth on an FTR Honda with Caretta Technology – RTG in 2013
•Only two riders in the current Moto3 field have finished on the lightweight class podium at Mugello: Romano Fenati and Alex Rins were second in 2012 and 2013, respectively
•Alexis Masbou will celebrate his 27th birthday on the Monday after the Italian Grand Prix
(bron: Dr Martin Raines/MotoGP.com)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
FP2

A crash for Scott Deroue on his Kalex-KTM. Rider OK, but looks to have some pain in his ankle.

Bron: Twitter @MotoGP
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Tot dusver valt Bryan erg tegen, zelfs met een sessie meer door de val van Scott komt hij er nog niet aan.
Bijna achteraan is gewoon heel slecht.
Ook hij heeft steeds na een raceweekend het verhaal dat het de volgende keer beter gaat en moet, en dat hij steeds beter word op de Mahindra.
Het word een beetje ongeloofwaardig.

De motoren/frames of vering van RW zijn gewoon niet goed genoeg.
Carasco die gewoon standaard top 15 kan rijden doet dat met dit team niet en is slechts veldvulling.

Erg jammer allemaal, maar denk ook niet dat het beter word dit jaar.
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Nou doe je hem een beetje tekort vind ik want volgens mij heeft Bryan de afgelopen races wel degelijk vooruitgang geboekt. Zowel hij als Scott staan echter niet zo ver naar voren als we graag zouden willen, maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het moordende tempo dit jaar in Moto3.
     Reageer met citaat 
2014!!32 51 Bryan SCHOUTEN NED CIP Mahindra 228.4 2'01.749 3.036 / 0.135
2013!!20 53 Jasper IWEMA NED RW Racing GP Kalex KTM 233.8 2'01.803 2.197 / 0.011
Het is maar wat je tegenvallen noemt!!
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 30-05-14 om 17:39:43
Nou doe je hem een beetje tekort vind ik want volgens mij heeft Bryan de afgelopen races wel degelijk vooruitgang geboekt. Zowel hij als Scott staan echter niet zo ver naar voren als we graag zouden willen, maar volgens mij heeft dat vooral te maken met het moordende tempo dit jaar in Moto3.


Misschien dat ik het anders zie,

maar als je alle vrije trainingen in de achterhoede zit en tijden de Qp een snelle ronde eruit perst, dan ben je nog niet continue sneller aan het worden of op de goede weg.
Als je dan 19de wordt in een race waarbij er 5 voor je uitvallen dan zie ik dat niet als progressie. (hij ziet dat wel zo).
Dit is het 6de raceweekend en het is nog niet veel beter dan de eerste, daar werd hij 32ste in FP1 en nu 33ste

Eerst maar eens vanaf de eerste training bij de eerste 25 zitten en dan beetje bij beetje de opvolgende sessies omhoog kruipen.

Natuurlijk is het tempo hoog, maar dat is al jaren zo.
Wat er mis is weer ik niet, ik zag een ronde waarbij een hele groep van 5 a 6 rijders hem zo makkelijk inhaalde, en hij kon er geen bocht bijblijven.
Einde ronde had hij al 4 sec verloren op degene die hem als eerste voorbij kwam.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Gompie schreef 30-05-14 om 19:12:07
2014!!32 51 Bryan SCHOUTEN NED CIP Mahindra 228.4 2'01.749 3.036 / 0.135
2013!!20 53 Jasper IWEMA NED RW Racing GP Kalex KTM 233.8 2'01.803 2.197 / 0.011
Het is maar wat je tegenvallen noemt!!

Dit zegt mij niks, de motoren zijn een stuk sneller geworden, iedereen rijd harder dan vorig jaar.

Rins rijd ook 1,3 sec sneller dan vorig jaar in dezelfde FP1
Miller 1,7 sec sneller dan vorig jaar

Iwema deed het vorig jaar niet eens zo slecht dus op dit circuit 15de in de race met een 1.58.6, dat hebben ze nu nog niet gereden met de snellere motoren, had Iwema toen niet de 2 na snelste ronde?

« Gewijzigd: 30-05-2014 om 19:21:05 door midstar »

Midstar racing
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
midstar schreef 30-05-14 om 17:30:44
Tot dusver valt Bryan erg tegen, zelfs met een sessie meer door de val van Scott komt hij er nog niet aan.
Bijna achteraan is gewoon heel slecht.
Ook hij heeft steeds na een raceweekend het verhaal dat het de volgende keer beter gaat en moet, en dat hij steeds beter word op de Mahindra.
Het word een beetje ongeloofwaardig.

De motoren/frames of vering van RW zijn gewoon niet goed genoeg.
Carasco die gewoon standaard top 15 kan rijden doet dat met dit team niet en is slechts veldvulling.

Erg jammer allemaal, maar denk ook niet dat het beter word dit jaar.


Je bent wel erg negatief over de nederlandse inbreng de laatste tijd.

Scott zou dit seizoen het CVE gaan rijden, en begon dit seizoen boven verwachting, hij rijdt wat mij betreft nu volgens verwachting, daar hoort vallen en opstaan bij. Hij is eigenlijk altijd sneller als zijn teamgenote.

Brian begon wat mij betreft ook tegenvallend, maar de laatste races waren beter (vandaag viel wel weer tegen). Ik hoop dat hij die lijn door kan zetten.

Voor beide geldt wat mij betreft nog steeds dat ze voor het eind van het jaar een stijgende lijn moeten laten zien, en dat als ze dit jaar een paar puntjes halen, ze de doelstelling voor dit jaar gehaald hebben.

Om ze na 5 gp's in de punten te verwachten is niet realistisch, ze zijn geen supertalenten zoals Marquez.

En Ana Carasco standaard top 15?? Die haalde vorig jaar (als teamgenoot van de wereldkampioen) in 2 races punten, en nu houdt ze haar rookie-teamgenoot niet eens bij....
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
     Reageer met citaat 
Kan allemaal wel dat Bryan nu harder rijdt dan vorig jaar, maar reken maar van yes dat het Bryan nu ook vies tegenvalt dat hij nu constant bijna achteraan staat. En mij valt dat dus ook tegen, en dat heeft allemaal niks te maken met negatief doen. Bryan is echt niet naar de GP's gekomen om als veldvulling mee te doen. Tot nu toe is het een bittere pil, klaar.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
De_Wim schreef 30-05-14 om 19:23:08
(...)


Je bent wel erg negatief over de nederlandse inbreng de laatste tijd.

Scott zou dit seizoen het CVE gaan rijden, en begon dit seizoen boven verwachting, hij rijdt wat mij betreft nu volgens verwachting, daar hoort vallen en opstaan bij. Hij is eigenlijk altijd sneller als zijn teamgenote.

Brian begon wat mij betreft ook tegenvallend, maar de laatste races waren beter (vandaag viel wel weer tegen). Ik hoop dat hij die lijn door kan zetten.

Voor beide geldt wat mij betreft nog steeds dat ze voor het eind van het jaar een stijgende lijn moeten laten zien, en dat als ze dit jaar een paar puntjes halen, ze de doelstelling voor dit jaar gehaald hebben.

Om ze na 5 gp's in de punten te verwachten is niet realistisch, ze zijn geen supertalenten zoals Marquez.

En Ana Carasco standaard top 15?? Die haalde vorig jaar (als teamgenoot van de wereldkampioen) in 2 races punten, en nu houdt ze haar rookie-teamgenoot niet eens bij....

Je hoort mij niet over scott, maar over het materiaal.
Ik verwacht ook geen punten van hen, maar wel een stijgende lijn, ook tijdens de FP trainingen.

Carasco reed vele malen in de race top 15, dat ze niet zoveel punten heeft gehaald, nou ja, jammer voor haar.
Maar ze heeft wel wat beters laten zien dan de motor waarop ze nu rijd, geloof ook niet dat het aan haar ligt, Kornfeil en Iwema gingen ook alleen maar achteruit naarmate het seizoen vorderde.
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Fp3 31ste en 32ste.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 31-05-14 om 09:46:33
Fp3 31ste en 32ste.


Man man daar wordt je toch triest van. En die gasten zelf ook. Het enige positieve dat ik voor ons 'lage landers' hieruit kan halen is dat zelfs Livio Loi als 26e getraind staat. Een paar races terug streed die mee om de overwinning!!

Kunnen we uiteraard weer gaan beginnen over 'het hoge niveau' in deze klasse, maar het niveau ligt toch altijd hoog! Dan moet er toch iets aan dat Kalex chassis rijwielgedeelte liggen.

Betreffende de Mahindra, daarvan staan er wel 2 in de top-10, zijn er technische verschillen tussen deze Mahindra's en die van Bryan? Hij heeft in ieder geval (ok, op 1 wildcard rider na) veruit de laagste topsnelheid!

Hier wordt niemand vrolijk van natuurlijk.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 31-05-14 om 10:21:47
(...)


Man man daar wordt je toch triest van. En die gasten zelf ook. Het enige positieve dat ik voor ons 'lage landers' hieruit kan halen is dat zelfs Livio Loi als 26e getraind staat. Een paar races terug streed die mee om de overwinning!!

Kunnen we uiteraard weer gaan beginnen over 'het hoge niveau' in deze klasse, maar het niveau ligt toch altijd hoog! Dan moet er toch iets aan dat Kalex chassis rijwielgedeelte liggen.

Betreffende de Mahindra, daarvan staan er wel 2 in de top-10, zijn er technische verschillen tussen deze Mahindra's en die van Bryan? Hij heeft in ieder geval (ok, op 1 wildcard rider na) veruit de laagste topsnelheid!

Hier wordt niemand vrolijk van natuurlijk.

Bryan heeft vooral een probleem met het insturen of uitkomen, want daar laat hij het meeste liggen als ik de beelden mag geloven.
Of het aan hem ligt of de combi met Mahindra?
Tonucci rijd wel een stuk harder hiermee.

Het verschil als Miller achter hem rijd en op het rechte stuk er voorbij gaat valt wel mee, maar hierna?
In de bochtensecties moet die zoveel laten liggen dat hij niet een bocht mee kan komen en aan het einde van de ronde er een verschil zit van 4 sec wat Miller al uitgelopen is.

Livio is ook niet erg blij denk ik, want de verwachtingen waren denk ik wel iets hoger. Hij rijd wel weer een sec sneller dan de Ned.
Wil je echt iets beteken (top 20) moeten ze nog 2 sec vinden voor de middag. En dat is echt veel, maar de anderen zullen ook iets harder gaan dus waarschijnlijk is 2 sec nog niet eens genoeg.

« Gewijzigd: 31-05-2014 om 10:42:54 door midstar »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
Het zal voor RW een combinatie zijn, de Kalex is niet de makkelijkste machine om het uiterste er uit te krijgen, Scott mist een hele sessie, zal stijf zijn en moet de highsider van zich afzetten. Het zijn allemaal kleine dingetjes die samen voor een minder resultaat zorgen.

Bryan heeft het moeilijk, CIP is blijkbaar niet zo goed als we hoopten. KTM en Honda hebben afgelopen winter harder gewerkt dan Mahindra, deze piekten het laatste deel van het seizoen, terwijl Honda in de luwte van het CEV de 2014 machine ontwikkelden.

MvdM laat bij Ten Kate zien wat er mogelijk is als je een goede rijder op goed materiaal zet in een gesmeerd team. Michael zat ook in de 125 op inferieur materiaal en/of bij teams die het moeilijk hadden. In het Ten Kate jr team kon hij laten zien wat hij waard is en is daar (eindelijk) voor beloond. Jasper, Scott, Bryan en ook Bo, kunnen best een partijtje sturen, maar dat alleen is niet genoeg om in de top 20 van het wk moto3 te komen.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: