Ronde 3, Pinksterraces Oss (incl. updates Mick Jansen) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
3

Pinksterraces

9 juni 2014
Nederland Circuit Paalgraven, Oss

UITSLAGEN

RACE

1Chris Nobel
2Davy Thoonen
3Rob Hartog
4Timothy Baken
5Ron Looijesteijn
Volledige uitslag »

TRIVIA

Stuart Voskamp behaalde op Pinkstermaandag 2011 een 'clean sweap': Behalve Poleposition en de snelste ronde behaalde de Verolme Graficom Suzuki rijder ook zijn eerste overwinning en nam de leiding in de tussenstand over van Kervin Bos.
Yamaha rijder Kevin van Leuven reed zich in 2013 op het Paalgravencircuit naar de eerste Poleposition in zijn ONK carrière.
Topic: Ronde 3, Pinksterraces Oss (incl. updates Mick Jansen) (108310 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 13-06-14 om 09:24:10
(...)

Die conclusie vind ik wat kort door de bocht want hoe komt hij in de eerste plaats aan zulke zware verwondingen, maar laten we daar nu maar geen discussie van maken. Belangrijker nu is hoe het met Mick gaat.


Zoals ik begrijp met z'n been tussen het wiel en de vering gekomen. Als een fiets van 160 kilo dan gaat tollen blijft er weinig van je been over. Dit had inderdaad overal kunnen gebeuren!
     Reageer met citaat 
Jarno, ik deed de uitspraak op basis van wat ik meegekregen had over het incident, dacht dat het algemeen bekend was. Zoals Paul ook aangeeft is het een bizarre samenloop van omstandigheden.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik dacht dat iemand alleen het vermoeden had uitgesproken dat dat gebeurd was. Maar goed, doet er ook niet toe.
     Reageer met citaat 
Het is inderdaad in de langzame rechterbocht gebeurd (dus niet die voor de pitstraat). Ik reed op dat moment voor Mick en hij heeft mij bij het voorbij schieten aangetikt. Hij kwam mij aan de linkerkant voorbij met een snelheid waarmee hij de bocht nooit in had kunnen sturen. Ik denk dat hij heeft geprobeerd mij links te passeren om rechtdoor die straat in te kunnen schieten. Nadat hij mij heeft aangetikt is hij echter linksom plat gegaan.
Van wat ik gehoord heb lagen er 2 hekdelen van 1m80 plat naderhand...

Tot vorige week kreeg ik bijna dagelijks wel een whatsapp berichtje van Mick. Meestal met ongein, maar vaak ook wel wat serieuzere opmerkingen of vragen over de racerij. Op het circuit kwam hij ook vaak genoeg even langs voor een praatje.
Mijn gedachte zijn sinds maandag dan ook bij Mick en zijn familie, maar ook zijn team en vrienden geweest. Uiteraard hoop en duim ik voor een volledig en spoedig herstel en dat we snel positieve berichten mogen ontvangen!
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Update Mick Jansen 17-06

Op dit moment is de druk in de hersenen nog niet helemaal stabiel maar er is volgens de artsen wel een lichte verbetering te zien. De vetembolie in de hersenen is wel grotendeels opgelost, echter bestaat de kans dat er nog een aantal kleine ontstekingen aanwezig zijn die hun tijd moeten hebben om te verdwijnen. De functie van de longen met kleine stapjes steeds beter en is er al minder kunstmatige hulp nodig bij het ademhalen. 

Allemaal kleine lichtpuntjes ondanks dat Mick nog steeds niet bij kennis is en er nog geen enkele uitspraak gedaan kan worden over de eventuele hersenschade en de eventuele gevolgen hiervan. 

De komende dagen blijven nog spannend en kritiek en het levensgevaar is zeker nog niet geweken. Ook is het bot in Mick zijn been nog niet geheel op de goede plaats gezet, de artsen zullen hiervoor nog een nieuwe operatie plannen, wanneer deze zal zijn is tot zover niet bekend.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Updat Mick Jansen 25-6:

Citaat:
Op het moment van dit schrijven is Mick nog steeds niet bij kennis ondanks dat we in de vorige update konden melden dat zijn toestand licht verbeterd was. Inmiddels hebben de artsen wel alle apparatuur verwijderd, functioneren de longen weer goed en is Mick in staat weer zelfstandig te ademen. Woensdagmiddag hebben de artsen in een gesprek met de ouders echter wel laten weten dat men niet gerust is op het verdere verloop en dat men zich zorgen maakt omtrent de schade die de vetembolie heeft aangericht aan de hersenen. Volgens de artsen zal het de komende tijd vooral een kwestie zijn van afwachten en hoop blijven houden.


http://www.racesport.nl/...D/34735/Default.aspx
     Reageer met citaat 
Dat zijn geen berichten om vrolijk van te worden....
     Reageer met citaat 
Is er nog nieuws over Mick Jansen??

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Supersport / Ronde 6. Zolder (B) Battle of Lowlands »

Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Update Mick Jansen 15-07:

Citaat:
De behandelende artsen zijn tevreden over de voortgang die Mick momenteel doormaakt en ook de naaste familie ziet beetje bij beetje een aantal lichtpuntjes en steeds vaker momenten dat er reacties waar te nemen zijn. Zoals we in de voorgaande update al meldden wacht Mick om overgeplaatst te kunnen worden naar het Revalidatie Centrum Leijpark in Tilburg, dit kon afgelopen week plaatsvinden maar een kleine tegenslag zorgt er voor dat dit nog even uitgesteld moet worden.
De afgelopen week kreeg Mick namelijk een ontsteking aan zijn geopereerde been. De artsen hebben hierop besloten Mick opnieuw te opereren om de oorzaak van deze ontsteking te kunnen vinden. Tijdens deze operatie werd duidelijk dat oud bloed voor een flinke bacterie heeft gezorgd welke met antibiotica bestreden moet worden. Dit wordt momenteel middels een infuus toegediend, en aangezien er geen patiënten worden opgenomen in Tilburg die middels een infuus medicatie toegediend krijgen, moest de al geplande overplaatsing uitgesteld worden.
Zodra de antibiotica aan slaat, het infuus verwijderd kan worden zal Mick dus overgeplaatst worden naar Tilburg. De verwachting en de hoop is dat dit de komende week alsnog plaats kan vinden en Mick aan zijn volgende stap van revalidatie kan beginnen.

http://www.racesport.nl/...D/34735/Default.aspx
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Update Mick Jansen 29-07:

Citaat:
Na de tegenslag die we twee weken terug melden is Mick vanmorgen overgebracht naar het Revalidatiecentrum Leijpark in Tilburg. De ontsteking die voor de vertraging zorgde is inmiddels genezen waardoor Mick verlost is van de infusen. Tevens heeft Mick de laatste dagen steeds kleine stapjes weten te maken en werden er telkens weer een paar lichtpuntjes door de familie Jansen waargenomen. Zo brachten de artsen in Nijmegen enige tijd geleden een canule aan in Mick’s keel waardoor hij beetje bij beetje zelf weer kan slikken en de afgelopen dagen al weer voorzichtig iets kon drinken en vloeibare voedsel tot zich kon nemen. Af en toe is Mick dus even wakker maar na een inspanning valt hij daarna weer terug in een diepe slaap.
Ondanks dat Mick af en toe dus even ontwaakt en hij al weer iets kan eten en drinken heeft hij nog geen enkele controle over zijn ledematen. Na zijn aankomst dinsdag in Tilburg hebben de artsen deze canule zelfs al weer verwijderd, dit omdat de artsen constateerden dat het slikken dusdanig goed ging en dat men Mick inmiddels al in staat acht om het zonder hulpmiddel te doen.
De komende twee dagen in Tilburg zullen voor de artsen met name in het teken staan van observeren en zal men Mick rust gunnen om te herstellen van de reis van Nijmegen naar Tilburg. De artsen zullen deze tijd gebruiken voor het vinden van een passende therapie. Nadat de juiste therapie is bepaald dan zal men over enkele dagen samen met Mick beginnen aan de volgende fase in zijn revalidatieproces.

Via Racesport.nl
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Update Mick Jansen 09-08:

Citaat:
Mick verblijft nu bijna twee weken in Tilburg en zoals de artsen aangeven zit men nog steeds in de observatie fase, de komende week zal men een plan van aanpak maken voor de te volgen therapie. In deze zogenaamde observatie fase maakt Mick al de nodige vooruitgang al blijven er ook nog steeds de nodige zorgen. Zo is Mick inmiddels volledig wakker, begrijpt hij alles redelijk goed, kan hij al zelfstandig slikken en kan hij inmiddels al weer gewoon (gemalen)voedsel tot zich nemen. Ondanks dat hij alles redelijk goed begrijpt is hij helaas nog niet in staat zelf te praten en heeft hij nog geen controle over zijn armen en benen. De aansturing hiervoor is er helaas nog niet. Door middel van de te volgen therapie zal de komende weken moeten blijken in hoeverre dit terug zal keren en of Mick deze aansturing weer onder controle kan krijgen.

Via Racesport.nl

Blij om te lezen dat er vooruitgang is maar ook wel moeilijk om te lezen dat er nog een lange weg te gaan is. Zet hem op, Mick!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Update 30-08 via Racesport.nl:

Citaat:
Op dit moment zit Mick midden in een zwaar revalidatieproces en maakt hij dagelijks vorderingen. Momenteel begrijpt Mick de dingen al weer steeds beter, beantwoordt hij de aan hem gestelde vragen al duidelijk met een ja of nee, of zelfs af en toe al met een enkele andere woordjes. Daarnaast gaat ook het eten, drinken en slikken steeds beter, zo goed zelfs dat Mick de afgelopen dagen zelfstandig al weer een boterham heeft kunnen eten. Helaas blijft de aansturing van de armen en benen, met name de linkerkant, op dit moment nog achter maar de behandelende artsen zijn hierover tot op heden ook redelijk positief. Met therapie denkt men hier nog een heel eind te kunnen komen, helemaal gezien het fanatisme waarmee Mick de therapie ondergaat. Niet alleen op de motor blijkt Mick dus een knokker te zijn, ook tijdens deze zware revalidatie procedure straalt het fanatisme er vanaf volgens de artsen.
     Reageer met citaat 
Ik las op Facebook dit bericht van Koen Meuffels, doet mij heel erg goed dit te lezen!

Citaat:
Gisteravond Lekker bijgepraat met Mick Jansen !
Direct bij binnenkomst op zijn kamer werden we al verwelkomt door hem. Hij vertelde zelf hoe het nu met hem ging, en hoe hard hij op dit moment traint om weer te herstellen. Ook liet hij ons zien hoe zijn controle over armen en benen verbeterd is. Ik heb veel respect voor zijn doelen die hij voor zichzelf gesteld heeft, ik ben er van overtuigd dat hij ze gaat halen !! We hebben flink gelachen want zijn humor is hij zeker niet verloren ! . Na het bezoekuur ging hij nog even lekker tv kijken met een zakje chips. Daarna hebben we met Jan en Jeanet even bijgepraat.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Update 18-09 via Racesport.nl:

Citaat:
Het gaat 'goed’ met Mick, zo goed zelfs dat Mick donderdag is ontslagen uit revalidatiecentrum Leijpark in Tilburg en inmiddels is verhuisd naar revalidatie centrum Friesland in Beesterzwaag.

Mick is donderdagochtend samen met zijn ouders in de auto vertrokken vanuit Tilburg voor de lange rit naar Beesterzwaag in Friesland. Na een tussenstop, op speciaal verzoek van Mick, bij de mc Donalds, heeft Mick donderdagmiddag een intake gesprek gehad en zal hij in Beesterzwaag aan de volgende fase van zijn revalidatie beginnen.

Momenteel gaat het praten en het slikken steeds beter al is Mick aan het einde van de dag vaak wel heel erg moe aangezien het allemaal nog heel veel energie kost. Tevens kan Mick zich alles weer steeds beter herinneren en weet hij zich alles allemaal nog goed te herinneren tot aan zijn eerste dagen in Nijmegen. De gehele periode in Nijmegen is hij echter helemaal kwijt. Ook de beweging in zijn armen en benen komt beetje bij beetje weer terug al blijft de rechterkant nog iets achter. Men gaat hier de komende tijd in Beesterzwaag samen met Mick keihard aan werken om dit zoveel mogelijk terug proberen te halen.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Dit topic maar weer eens omhoog gooien,
Mick was bij de Race of Champions aanwezig in Assen.
Hij was hier om Chris nobel toe te juichen!
Hier een fototje van Monique Babtist:


Echte vrienden ik heb diep respect voor hun allebei.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: