Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Topic: Principeakkoord KNMV en BMB voor 2015 (140204 keer gelezen)
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Helemaal eens siegerrr, en geloof me dat bestuurder Van der Linden echt onderdeel uitmaakt van die bierkaai waar Evert het over heeft. Ik ga zeker geen kruistocht tegen hem beginnen (daarvoor is hij bestuurlijk te oninteressant en kan hij slechts in een hele kleine mooie wereld schade aanrichten, maar heeft hij geen invloed op een algemener belang), maar ik hoop dat betrokkenen eens inzien hoe de verhoudingen echt liggen.

Het bestuur van de KNMV heeft nauwelijks interesse in de wegrace. Van der Linden mag daarom een potje meeblazen zo lang het maar past in het uitgangspunt dat het niets kost. En dus zullen constructieve plannen (want ik ben er 100% van overtuigd dat Evert van de Beek en co die echt hebben) sneuvelen dan in de bestuurlijke polder. gelukkig houden Hennie en co de nationale wegrace nu levend, maar internationaal is dit een 100% doodsteek. En mensen die met hun directe en soms harde wijze van communiceren iets willen realiseren (lees: de Evert van de Beek's van deze wereld) die sneuvelen uiteindelijk.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 24-09-14 om 11:06:50
Helemaal eens siegerrr, en geloof me dat bestuurder Van der Linden echt onderdeel uitmaakt van die bierkaai waar Evert het over heeft. Ik ga zeker geen kruistocht tegen hem beginnen (daarvoor is hij bestuurlijk te oninteressant en kan hij slechts in een hele kleine mooie wereld schade aanrichten, maar heeft hij geen invloed op een algemener belang), maar ik hoop dat betrokkenen eens inzien hoe de verhoudingen echt liggen.

Het bestuur van de KNMV heeft nauwelijks interesse in de wegrace. Van der Linden mag daarom een potje meeblazen zo lang het maar past in het uitgangspunt dat het niets kost. En dus zullen constructieve plannen (want ik ben er 100% van overtuigd dat Evert van de Beek en co die echt hebben) sneuvelen dan in de bestuurlijke polder. gelukkig houden Hennie en co de nationale wegrace nu levend, maar internationaal is dit een 100% doodsteek. En mensen die met hun directe en soms harde wijze van communiceren iets willen realiseren (lees: de Evert van de Beek's van deze wereld) die sneuvelen uiteindelijk.


Het is nog heel lang 1 voor 12 geweest, maar de klok slaat nu toch echt 12 uur.

Nu de KNMV geen commerciële partij heeft gevonden, en een dergelijke partij geen fiat durft te geven. Niet wil hervormen besluiteloos vast houdt aan huidige situaties welke absoluut niet meer van deze tijd zijn. Nu de vrijwillige wegracecommissie er de brui aan heeft gegeven.
De paar handen vol met ONK coureurs nog steeds geen duidelijkheid wordt geboden. Kunnen we enkel stellen:

het ONK is vandaag 25 september 2014 overleden: en wordt na 13 oktober laatste wedstrijd begraven.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Citaat:
het ONK is vandaag 25 september 2014 overleden: en wordt na 13 oktober laatste wedstrijd begraven.


En dat is misschien maar goed ook! Evert vd Beek en co hebben getracht de structuur van binnenuit te veranderen. Dat is mislukt. Misschien is daarom volledige nieuwbouw wel een oplossing. Daar ontstaat nu de ruimte voor.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 26-09-14 om 08:57:34
(...)


En dat is misschien maar goed ook! Evert vd Beek en co hebben getracht de structuur van binnenuit te veranderen. Dat is mislukt. Misschien is daarom volledige nieuwbouw wel een oplossing. Daar ontstaat nu de ruimte voor.


En hoe ziet u dat dan voor u?
Wie doet wat?
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 26-09-14 om 08:57:34
(...)


En dat is misschien maar goed ook! Evert vd Beek en co hebben getracht de structuur van binnenuit te veranderen. Dat is mislukt. Misschien is daarom volledige nieuwbouw wel een oplossing. Daar ontstaat nu de ruimte voor.


Volledige nieuwbouw! die kans is verkeken, ik kan me niet voorstellen dat er nu nog een organisatie/promotor of bedrijf veel geld gaat investeren om het ONK van 0 tot iets op te bouwen.

De KNMV rest niets anders dan enkel voor de supersport&superbikes bij een paar a-evenementen rijtijd in te kopen. Maar met de huidige geringe deelname acht ik deze kans ook op nihil.
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Ik heb geen volledig beeld van mensen die nu op het vinketouw zitten rondom het ONK (ik bedoel daar meer mensen mee dan degenen die er nu mee bezig zijn, of mee bezig zouden willen zijn). Maar stel nu dat er bijvoorbeeld in Zandvoort of op Zolder mensen rondlopen die commerciële kansen zien, dan kan er een kampioenschap worden opgezet dat het gat vult dat er nu gaat ontstaan (want ik zie het huidige verhaal ook afsterven). Ook bijvoorbeeld CRT zou daar prima een rol in kunnen spelen.

Mijn verhaal is uiteraard hypothetisch. Maar.... in Duitsland ging het pro-Superbikekampioenschap ook min of meer ter ziele, uit de krochten daarna is het IDM ontstaan (bijna nieuwbouw). Binnen datzelfde IDM heeft het de afgelopen jaren flink geonweerd. Ik heb van buitenaf stellig de indruk dat de nieuwe promotor (die vooral voor een renovatie heeft gekozen) de zaken veel moeilijker op de rails krijgt.

In Nederland is de renovatie van het ONK inmiddels mislukt, want het fundament is te verrot. Daarom hoop ik op mensen met expertise die hun nek durven en kunnen uitsteken en gaan zorgen voor een kampioenschap dat de internationale aansluiting verkrijgt en kan behouden. In welke vorm maakt me weinig uit, maar we zijn de afgelopen jaren al te ver afgegleden en vooral dat moet worden doorbroken.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
     Reageer met citaat 
Socrates schreef 26-09-14 om 17:43:36
Ik heb geen volledig beeld van mensen die nu op het vinketouw zitten rondom het ONK (ik bedoel daar meer mensen mee dan degenen die er nu mee bezig zijn, of mee bezig zouden willen zijn). Maar stel nu dat er bijvoorbeeld in Zandvoort of op Zolder mensen rondlopen die commerciële kansen zien, dan kan er een kampioenschap worden opgezet dat het gat vult dat er nu gaat ontstaan (want ik zie het huidige verhaal ook afsterven). Ook bijvoorbeeld CRT zou daar prima een rol in kunnen spelen.

Mijn verhaal is uiteraard hypothetisch. Maar.... in Duitsland ging het pro-Superbikekampioenschap ook min of meer ter ziele, uit de krochten daarna is het IDM ontstaan (bijna nieuwbouw). Binnen datzelfde IDM heeft het de afgelopen jaren flink geonweerd. Ik heb van buitenaf stellig de indruk dat de nieuwe promotor (die vooral voor een renovatie heeft gekozen) de zaken veel moeilijker op de rails krijgt.

In Nederland is de renovatie van het ONK inmiddels mislukt, want het fundament is te verrot. Daarom hoop ik op mensen met expertise die hun nek durven en kunnen uitsteken en gaan zorgen voor een kampioenschap dat de internationale aansluiting verkrijgt en kan behouden. In welke vorm maakt me weinig uit, maar we zijn de afgelopen jaren al te ver afgegleden en vooral dat moet worden doorbroken.


Het IDM is inderdaad hypothetisch, Het IDM is handen van een aantal miljonairs. De organisatie structuur binnen het IDM is gewoon goed, maar als de inkomsten tegenvallen is er binnen 't IDM voldoende financieel draagvlak om niet om te hoeven vallen. Daarnaast is het inschrijfgeld veel hoger in het IDM.
     Reageer met citaat 
Ik denk dat het wel worst-case scenario is als de hoop gevestigd moet worden op een miljonair die er heil in ziet.
"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Socrates
Ken jezelf!

     Reageer met citaat 
Het huidige IDM is inderdaad te ver weg, maar de wijze waarop het IDM ooit ontstond biedt kansen. Feit is zeker dat je een externe financier nodig hebt en moet samenwerken met de Belgen. Je kunt om hen lachen, maar zij zijn organisatorisch inmiddels verder dan wij in het ONK.
'Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.'
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 08-10-14 om 09:03:28
(...)


Zeker niet. Hopelijk in 2015 wat beter gevulde startvelden...

Tja, als je kijkt naar de OW cup en de ZAC dan zijn er rijders genoeg....zou het dan wellicht aan de organisator liggen...


Overigens hoorde ik dat Barry Veneman gisteren bij de ZAC aan het kijken was en daar aangaf dat "de top van de S3 Racecup zo in het ONK zou kunnen starten"....
Klinkt als rijders ronselen.... Zeker omdat de ZAC een aantal jaar geleden volgens de KNMV (waar Barry toch z'n bondscoachsalaris van krijgt) van een dusdanig nivo was dat je met de C licentie absoluut niet bij de KNMV cup mocht rijden, laat staan in het ONK.
Stelletje levensgevaarlijke amateurs waren we....

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Trax schreef 08-10-14 om 09:29:08
(...)

Tja, als je kijkt naar de OW cup en de ZAC dan zijn er rijders genoeg....zou het dan wellicht aan de organisator liggen...


Overigens hoorde ik dat Barry Veneman gisteren bij de ZAC aan het kijken was en daar aangaf dat "de top van de S3 Racecup zo in het ONK zou kunnen starten"....
Klinkt als rijders ronselen.... Zeker omdat de ZAC een aantal jaar geleden volgens de KNMV (waar Barry toch z'n bondscoachsalaris van krijgt) van een dusdanig nivo was dat je met de C licentie absoluut niet bij de KNMV cup mocht rijden, laat staan in het ONK.
Stelletje levensgevaarlijke amateurs waren we....


Aan wie of wat het ligt laat ik in het midden, maar de doorstroom naar het ONK is onder de maat, dat is zeker!

Ik hoorde dat er ook al ONK rijders in de ZAC startte?!

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 08-10-14 om 10:01:56
(...)


Aan wie of wat het ligt laat ik in het midden, maar de doorstroom naar het ONK is onder de maat, dat is zeker!

Ik hoorde dat er ook al ONK rijders in de ZAC startte?!


Voor zover ik weet de laatste tijd niet meer. In het verleden werden nog wel eens ONK'ers tijdens de endurance ingezet.

Eerlijk gezegd denk ik dat de observatie "de doorstroom naar het ONK is onder de maat" nog een understatement is. Er is enkel sprake van uitstroom. Het succes van de OW cup geeft duidelijk aan dat het absoluut wel mogelijk is een competitie met goed gevulde startvelden te organiseren. Overigens zie je wel veel oud-ONK'ers in de OW cup terug.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 08-10-14 om 09:03:28
(...)


Zeker niet. Hopelijk in 2015 wat beter gevulde startvelden...


Na de paasraces had het roer om gemoeten, dat is nu toch echt te laat.

Race of the champions : nog geen handvol moto 3 coureurs en amper 4 startrijen bij zowel de dutch Superbikes als Supersport.

Die beter gevulde startvelden win je nooit meer terug.
Dat is een illusie.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

wimpie

avatar
xl600r fzr600 vfr750 vtr1000r rsv1000r tuono rr

     Reageer met citaat 
lm6t schreef 08-10-14 om 14:14:33
(...)


Na de paasraces had het roer om gemoeten, dat is nu toch echt te laat.

Race of the champions : nog geen handvol moto 3 coureurs en amper 4 startrijen bij zowel de dutch Superbikes als Supersport.

Die beter gevulde startvelden win je nooit meer terug.
Dat is een illusie.


Nooit is wel lang hoor , maar met de huidige opzet van het ONK wordt het inderdaad niets,

Ik denk dat de enige oplossing is om aansluiting te zoeken bij de OW cup en de KNMV alleen nog maar de administratieve zaken behartigen ( start bewijzen e.d.)

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
wimpie schreef 08-10-14 om 14:28:48
(...)


Nooit is wel lang hoor , maar met de huidige opzet van het ONK wordt het inderdaad niets,

Ik denk dat de enige oplossing is om aansluiting te zoeken bij de OW cup en de KNMV alleen nog maar de administratieve zaken behartigen ( start bewijzen e.d.)


Zelfs dat niet meer. Het enige dat de KNMV nog moet doen is naar de FIM roepen dat ze de racerij in Nederland aan een commerciële partij hebben overgedragen en dat zij voor FIM aangelegenheden de gesprekspartner blijven. En voor de rest moeten ze er zich maar niet mee bemoeien.

Het lijkt er ernstig op dat men gewoon geen keuze kan maken. Of je wil het ONK zelf regelen, dan moet je mensen en middelen vrijmaken en inzetten om dat te doen, of je wil dat een andere partij het gaat doen en dan moet je je er niet mee bemoeien.
De KNMV wil niet het werk, maar wel de zeggenschap en de opbrengsten. En dat gaat niet samen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in ONK / Dutch Superbikes / ONK 9 2014 Assen (ROC) »

Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!

Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Snelle navigatie: