Ik schreef onder mijn forumnick, maar ben daar maar eens mee gestopt toen ik in het paddock aangesproken werd als WimLex in plaats van mijn eigen naam
Naar mijn mening verwoord Crosser78 het goed. Neem stelling in de circuits, zorg voor een duidelijke kalender met nette rijtijden, overzichtelijke kosten en zorg eindelijk eens voor een website waar dit fatsoenlijk op te lezen is. Er hoeft toch geen discussie te ontstaan over het wel of niet rijden op Chimay en Oostende na dit desastreuze weekend? We wisten voor die tijd ook wel dat het eigenlijk geen optie is, niet als je de veiligheid serieus neemt. Zeer onhandig van de KNMV om deze circuits op een voorlopig lijstje te zetten en nog onhandiger om het nu nog vaag te houden door te melden dat niet alle klassen op alle circuits rijden.
Wees duidelijk en spreek je uit!
Ons doel was beginnen in de OW cup en dan naar en ONK toe groeien. Als ik dit zo bekijk is het helemaal geen vooruitgang om naar het ONK te willen. Er zijn maar twee wedstrijden de moeite waard, dat is het bijprogramma van de TT en de Gamma Racing Day. Voor de rest ben je veel beter af bij de OW cup. Om de competitie hoef je het ook niet echt te doen. De toppers in de OW rijden even hard als de toppers in het ONK, sterker nog veel rijders zijn gewoon ONK'ers. Niet alleen de Supercup gaat hard, ook de sportcup waar wij nu nog zitten gaat steeds harder.
De rijders hebben het naar hun zin en zijn gebaat bij duidelijkheid, deze duidelijkheid zie ik in de OW cup. Als er iets is, zoals de starts in Oschersleben, wordt er over gepraat. Het wel of niet hebben van een officiële status boeit mij helemaal niets, ons team wil gewoon racen en ieder weekend het beste uit zichzelf halen, vooralsnog lukt dat prima bij de OW-cup.
Ik vind dat de KNMV goed werk doet, door bezig te zijn met de jeugd. De opleidingsklassen zorgen voor aanwas aan de onderkant en daar beginnen we nu de resultaten van te zien. Het zou mooi zijn als er op dezelfde manier een frisse wind door het ONK zou gaan waaien.